[android] Urodziny kontaktów trafiają do "My Calendar" zamiast Google

Data: 2013-02-24 13:29:53
Autor: Jacek Politowski
[android] Urodziny kontaktów trafiają do "My Calendar" zamiast Google
Mam problem z synchronizacją kontaktów z Androida z googlowym
kalendarzem.

Nie wiem w jakich okolicznościach niektóre wydarzenia (przy kontaktach
występują jedynie urodziny) trafiają do lokalnej instancji kalendarza
"My Calendar" zamiast wyłącznie do powiązanego z moim kontem google.

Objawia się to tak, że lokalna aplikacja Google Calendar (na
telefonie) widzi wydarzenie wyłącznie w lokalnej instancji kalendarza
- "My Calendar", natomiast w webowym Gmailu pojawia się nowy kontakt,
a w webowym kalendarzu "Contacts' birthdays and events" urodziny
kontaktu.

Synchronizacja (automatyczna czy wymuszona) kalendarza z ustawień
telefonu nie pomaga. Lokalny Google Calendar nie widzi nowego
wydarzenia ze zdalnego kalendarza, widzi tylko z lokalnego.

Pomaga wyłączenie i włączenie synchronizacji tego kalendarza z poziomu
aplikacji Google Calendar w telefonie - po ponownym włączeniu
synchronizacji pojawiają się wydarzenia ze zdalnego kalendarza, ale
oczywiście lokalne nie znikają i trzeba je usuwać ręcznie.

Najgorsze jest to, że czasem trafiają tam gdzie trzeba i na razie nie
byłem w stanie namierzyć co powoduje, że to się psuje.

Myślałem już, że problem rozwiązałem, gdy przypadkiem trafiłem na ten
post:
http://productforums.google.com/d/msg/calendar/mrJw2rE8oyY/H2vdWL6agIkJ
(w sumie nie podejrzewałem Busniness Calendar, dlatego trafiłem
przypadkiem)

Faktycznie, po usunięciu Business Calendar na chwilę sytuacja
wyglądała OK. Dodałem w telefonie 4 testowe kontakty (typu "Google")
ze zdefiniowanymi datami urodzin. Nie trafiły do lokalnego "My
Calendar", pojawiły się w kalendarzu zdalnym i po chwili, po
automatycznej synchronizacji, widać je było w aplikacji Google
Calendar w telefonie.

Po jakimś czasie sytuacja wróciła do "normy" sprzed naprawy.

W międzyczasie chyba zrobiłem jedynie:
* skonfigurowałem program TV wp.pl do używania synchronizacji z
  kalendarzem dla powiadomień (z instancją "My Calendar", nie
  potrzebuję trzymać tych powiadomień "w chmurze")
* zainstalowałem i uruchomiłem Simple Calendar Widget
  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.anod.calendar
  (który oczywiście zbiera dane z wszystkich instancji kalendarzy)
* dopisałem jakąś datę urodzin do wcześniej istniejącego kontaktu
  (i to _chyba_ był pierwszy moment w którym problem powrócił - data
  pojawiła się w "My Calendar")

Teoretycznie wszystkie kontakty mam typu "Google" (żadnych lokalnych
telefonu), nie mam też zduplikowanych kontaktów (usunąłem po
przeniesieniu wszystkich lokalnych do Google).

Telefon to SGS3 z niebrandowanym, stockowym androidem 4.1.2.

Nie mam pojęcia gdzie jest problem i jak mu zaradzić.

Jeśli macie jakieś pomysły - chętnie skorzystam, sam też dalej będę
dłubał żeby wyizolować operację, która to psuje.

--
Jacek Politowski

[android] Urodziny kontaktów trafiają do "My Calendar" zamiast Google