Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.

Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.

Data: 2013-04-24 20:30:18
Autor: mk4
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
Witam,

Ostatnio mam okazje poruszac sie pojazdem VW z silnikiem 1.9 TDI.
Jak uruchamiam go rano to odpala wlasciwie natychmiast - jakis ulamek sekundy i sie kreci.
Jesli jednak silnik jest mocno cieply i chce go ponownie uruchomic to uchomienie go trwa znacznei dluzej - tak na oko 1,5s moze do 2s trzeba zakrecic.

Czy takie zachowanie jest jak najbardziej normalne?
Z czego moze wynikac, ze tak sie dzieje?

PS. Z dislami nie mialem dotad za bardzo do czynienia wiec wybaczcie jesli pytanie nie trzyma poziomu ;)

--
Pozdrawiam,
mk4

Data: 2013-04-24 20:47:12
Autor: Lewis
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
W dniu 2013-04-24 20:30, mk4 pisze:
Witam,

Ostatnio mam okazje poruszac sie pojazdem VW z silnikiem 1.9 TDI.
Jak uruchamiam go rano to odpala wlasciwie natychmiast - jakis ulamek
sekundy i sie kreci.
Jesli jednak silnik jest mocno cieply i chce go ponownie uruchomic to
uchomienie go trwa znacznei dluzej - tak na oko 1,5s moze do 2s trzeba
zakrecic.

Czy takie zachowanie jest jak najbardziej normalne?
Z czego moze wynikac, ze tak sie dzieje?

PS. Z dislami nie mialem dotad za bardzo do czynienia wiec wybaczcie
jesli pytanie nie trzyma poziomu ;)


Nie jest normalne i wynika z błędu w sofcie.
Można to poprawić modyfikując wsad sterownika silnika

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-04-24 21:40:20
Autor: Cavallino
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kl99bi$ueb$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2013-04-24 20:30, mk4 pisze:
Witam,

Ostatnio mam okazje poruszac sie pojazdem VW z silnikiem 1.9 TDI.
Jak uruchamiam go rano to odpala wlasciwie natychmiast - jakis ulamek
sekundy i sie kreci.
Jesli jednak silnik jest mocno cieply i chce go ponownie uruchomic to
uchomienie go trwa znacznei dluzej - tak na oko 1,5s moze do 2s trzeba
zakrecic.

Czy takie zachowanie jest jak najbardziej normalne?
Z czego moze wynikac, ze tak sie dzieje?

PS. Z dislami nie mialem dotad za bardzo do czynienia wiec wybaczcie
jesli pytanie nie trzyma poziomu ;)


Nie jest normalne i wynika z błędu w sofcie.
Można to poprawić modyfikując wsad sterownika silnika

A to samo w benzyniaku?

Data: 2013-04-24 22:04:33
Autor: Lewis
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
W dniu 2013-04-24 21:40, Cavallino pisze:

A to samo w benzyniaku?



Jakim benzyniaku?
Jak benzyniak długo kręci ciepły to najczęściej padnięty czujnik temp silnika lub powietrza w dolocie.

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-04-24 22:45:32
Autor: Cavallino
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kl9dsj$iii$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2013-04-24 21:40, Cavallino pisze:

A to samo w benzyniaku?



Jakim benzyniaku?

L. Delta Integrale.

Jak benzyniak długo kręci ciepły to najczęściej padnięty czujnik temp silnika lub powietrza w dolocie.

Jak to sprawdzić?

Data: 2013-04-24 23:29:13
Autor: Lewis
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
W dniu 2013-04-24 22:45, Cavallino pisze:

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:kl9dsj$iii$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2013-04-24 21:40, Cavallino pisze:

A to samo w benzyniaku?



Jakim benzyniaku?

L. Delta Integrale.

Jak benzyniak długo kręci ciepły to najczęściej padnięty czujnik temp
silnika lub powietrza w dolocie.

Jak to sprawdzić?


Sprawdzić w specyfikacji dla danego czujnika jakie powinien mieć wartości rezystancji dla danej temp. i zmierzyć rezystancję przy tych temp.

Na oko powinien mieć około 2kOhm na zimnym i z 300-400 Ohm przy 80C.

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-04-24 23:31:38
Autor: Cavallino
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kl9irc$8iv$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2013-04-24 22:45, Cavallino pisze:

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:kl9dsj$iii$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2013-04-24 21:40, Cavallino pisze:

A to samo w benzyniaku?



Jakim benzyniaku?

L. Delta Integrale.

Jak benzyniak długo kręci ciepły to najczęściej padnięty czujnik temp
silnika lub powietrza w dolocie.

Jak to sprawdzić?


Sprawdzić w specyfikacji dla danego czujnika

Aha.
To już dla mnie zbyt skomplikowane.
To robota dla elektryka czy mechanika?

Data: 2013-04-24 23:33:56
Autor: Lewis
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
W dniu 2013-04-24 23:31, Cavallino pisze:

Aha.
To już dla mnie zbyt skomplikowane.
To robota dla elektryka czy mechanika?



No proszę Cię. Kup najprostszy multimetr za 10-20zł ustaw pomiar rezystancji i przyłóż elektrody do pinów czujnika :)

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-04-25 01:45:00
Autor: Tomasz Pyra
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
Dnia Wed, 24 Apr 2013 23:33:56 +0200, Lewis napisa(a):

W dniu 2013-04-24 23:31, Cavallino pisze:

Aha.
To ju dla mnie zbyt skomplikowane.
To robota dla elektryka czy mechanika?



No prosz Ci. Kup najprostszy multimetr za 10-20z ustaw pomiar rezystancji i przy elektrody do pinw czujnika :)

No i jak bdzie bez kozery picet om... To co? :)

Przynajmniej jakie dane referencyjne trzeba mie.
Do tego mierzy na pinach komputera (co by przy okazji wizk
skontrolowa).

A najlepiej to dobra si do procedur serwisowych tego sterownika (bo to
jeszcze pewnie czasy przedmikroprocesorowe) - bez tego to bdzie takie tam
poruszanie si po omacku.

Bo tak to multimetrem na lepo to rzadko udaje si do o co chodzi - jak
si co przepalio albo zwaro to mona szuka. Ale te czujniki to raczej
lubi tak e im si zakres przestawi, albo co.

Data: 2013-04-25 09:26:34
Autor: Lewis
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
W dniu 2013-04-25 01:45, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Wed, 24 Apr 2013 23:33:56 +0200, Lewis napisa(a):

W dniu 2013-04-24 23:31, Cavallino pisze:

Aha.
To ju dla mnie zbyt skomplikowane.
To robota dla elektryka czy mechanika?



No prosz Ci. Kup najprostszy multimetr za 10-20z ustaw pomiar
rezystancji i przy elektrody do pinw czujnika :)

No i jak bdzie bez kozery picet om... To co? :)

Przynajmniej jakie dane referencyjne trzeba mie.
Do tego mierzy na pinach komputera (co by przy okazji wizk
skontrolowa).


Napisaem e najlepiej dotrze do takich wanie danych. Wstpnie sprawdzi czy wartoci s w miar ok czy cakowicie od czapy - prawda?
Owszem najlepiej od razu na wizce od kompa ale to ju raczej nie zrobi wnioskujc po tym co pisze wic po co opisywa procedury i szuka schematw wizki ECU?

A najlepiej to dobra si do procedur serwisowych tego sterownika (bo to
jeszcze pewnie czasy przedmikroprocesorowe) - bez tego to bdzie takie tam
poruszanie si po omacku.

Sam chyba tego nie sprawdzi a kto kumaty sam bdzie to wiedzia.

Bo tak to multimetrem na lepo to rzadko udaje si do o co chodzi - jak
si co przepalio albo zwaro to mona szuka. Ale te czujniki to raczej
lubi tak e im si zakres przestawi, albo co.

No i jak na ciepym wyskoczy +2kOhm to wiedz e co sie dzieje...



--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-04-25 16:58:49
Autor: Cavallino
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kl9j45$8nt$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2013-04-24 23:31, Cavallino pisze:

Aha.
To już dla mnie zbyt skomplikowane.
To robota dla elektryka czy mechanika?



No proszę Cię. Kup najprostszy multimetr za 10-20zł ustaw pomiar rezystancji i przyłóż elektrody do pinów czujnika :)

Pytałem kto ten czujnik znajdzie.
Jedyne piny do jakich mogę coś przyłożyć to te w usb, bo przynajmniej je widać bez problemu.
Ale w Lancii będzie ciężko, bo usb nie posiada. ;-)

Co bym niby miał z tej rezystancji się dowiedzieć i z czym to porównać?
I czy czujnik jest taki drogi, że aż w sprzęt za 20 zł do jego kontroli musiałbym inwestować?

Data: 2013-04-25 16:33:35
Autor: AZ
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
On 2013-04-25, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Co bym niby miał z tej rezystancji się dowiedzieć i z czym to porównać?
I czy czujnik jest taki drogi, że aż w sprzęt za 20 zł do jego kontroli musiałbym inwestować?
Dowie sie czy czujnik dziala poprawnie. Porownac z charakterystyka od
producenta. Roznie kosztuje ale po co wymieniac cos co jest dobre? Multimetr
mu sie przyda pewnie jeszcze nie raz.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-04-25 18:53:19
Autor: Cavallino
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:klblsu$9i0$1@node2.news.atman.pl...
On 2013-04-25, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Co bym niby miał z tej rezystancji się dowiedzieć i z czym to porównać?
I czy czujnik jest taki drogi, że aż w sprzęt za 20 zł do jego kontroli
musiałbym inwestować?

Dowie sie czy czujnik dziala poprawnie.

Jakim cudem, skoro nawet nie wiem gdzie jest taki czujnik, oraz czym odróżnić "poprawnie" od "niepoprawnie"?

Porownac z charakterystyka od
producenta.

A mnie skąd ją wziąć?

Roznie kosztuje ale po co wymieniac cos co jest dobre?

Nawet mi to do głowy nie przyszło.

Data: 2013-04-25 08:31:58
Autor: Ukaniu
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:5178351d$0$1230$65785112news.neostrada.pl...
Nie jest normalne i wynika z błędu w sofcie.
Można to poprawić modyfikując wsad sterownika silnika

A to samo w benzyniaku?

Trzeba też sprawdzić czy wtryski nie leją zamknięte

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2013-04-24 21:00:26
Autor: Artur Maśląg
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
W dniu 2013-04-24 20:30, mk4 pisze:
Witam,

Ostatnio mam okazje poruszac sie pojazdem VW z silnikiem 1.9 TDI.
Jak uruchamiam go rano to odpala wlasciwie natychmiast - jakis ulamek
sekundy i sie kreci.
Jesli jednak silnik jest mocno cieply i chce go ponownie uruchomic to
uchomienie go trwa znacznei dluzej - tak na oko 1,5s moze do 2s trzeba
zakrecic.

Czy takie zachowanie jest jak najbardziej normalne?

Zasadniczo normalne to nie, ale jak mowa o VW 1.9 TDI to tak -
przypadłość rzekłbym często spotykana.

Z czego moze wynikac, ze tak sie dzieje?

Pewnie z wielu rzeczy - ja wiem o jakichś problemach z czujnikami
temperatury, błędami softu ECU itd. Rzekłbym, że to by design ;)
Póki masz opóźnienie 1,5-2s na ciepłym, to nie ma się czym przejmować.

Data: 2013-04-25 09:29:38
Autor: marsel
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
Długo walczyłem z takim objawem w swoim TDI, komputery i diagnostyka żadnego błędu nie pokazywały a gorący silnik trzeba było kręcić czasem nawet 2-3 sekundy.
Proponowano mi przeprogramowanie, wymianę pompy wtryskowej, wtrysków i różne cuda.
Stwierdziłem, że co dam radę sam zdiagnozować/wymienić to zrobię, a potem będę wymieniał najwyżej te najdroższe i najpoważniejsze podzespoły.
Wymiana akumulatora, czujników temp., świec żarowych i ich przekaźnika nie pomogła.
W desperacji dobrałem się do rozrusznika, i on okazał się też sprawny, ale przy jego demontażu i montażu znalazłem usterkę.
Kabel masowy między akumulatorem a silnikiem okazał się być tą przyczyną, a dokładnie skorodowana końcówka tego kabla miała kiepski styk ze śrubą na bloku silnika. Przeczyściłem, posmarowałem wazeliną i jak ręką odjął, gorący silnik uruchamia się jak za dawnych czasów.
Spróbuj, a nuż to będzie to.

Data: 2013-04-25 09:47:08
Autor: Myjk
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
Wed, 24 Apr 2013 20:30:18 +0200, mk4
Czy takie zachowanie jest jak najbardziej normalne?

Normalne raczej nie jest. Ale jest dosyć pospolite. Sporo użytkowników
Mazdy boryka się podobnym problemem. Podejrzenia co do elementów są, ale
nie sa pewne. Jednym pomaga wymiana zaworu SCV, innym nie. Ja także, co więcej, jak zduszę przez przypadek auto na drodze i próbuję je
szybko uruchomić, to nie dosyć że silnik nie zaskoczy, to jeszcze mi
całkowicie się system resetuje (łącznie ze zresetowanie radia, zmieniarka
zaczyna mielić płytami) tak jakbym miał padnięty aku -- ale akumulator jest
sprawny, nowy. Próbuję odpalić szybko ponownie i nie zaskoczy za cholerę.
Odczekam te 10 sekund i odpala normalnie. Dziwy jakieś, ale poległem na
szukaniu przyczyny.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-04-25 12:01:04
Autor: Kamil 'Model'
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
W dniu 2013-04-24 20:30, mk4 pisze:
Witam,

Ostatnio mam okazje poruszac sie pojazdem VW z silnikiem 1.9 TDI.
Jak uruchamiam go rano to odpala wlasciwie natychmiast - jakis ulamek
sekundy i sie kreci.
Jesli jednak silnik jest mocno cieply i chce go ponownie uruchomic to
uchomienie go trwa znacznei dluzej - tak na oko 1,5s moze do 2s trzeba
zakrecic.

Czy takie zachowanie jest jak najbardziej normalne?
Z czego moze wynikac, ze tak sie dzieje?

PS. Z dislami nie mialem dotad za bardzo do czynienia wiec wybaczcie
jesli pytanie nie trzyma poziomu ;)

Kt wtrysku do ustawienia. Podpi auto pod VAG'a i do dziea...

Data: 2013-04-25 13:17:54
Autor: h.w.d.p.
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
Czy takie zachowanie jest jak najbardziej normalne?
Z czego moze wynikac, ze tak sie dzieje?

zbyt niska predkosc obrotowa. czyli prosto mowiac rozrusznik sie konczy lub jego polaczenia. i nie sluchaj tego pierdolenia i zaworach, diagnostykach itp farmazonach domoroslych forumowiczow fanatykow marki :)

Data: 2013-04-25 13:24:59
Autor: Artur Maśląg
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
W dniu 2013-04-25 13:17, h.w.d.p. pisze:
Czy takie zachowanie jest jak najbardziej normalne?
Z czego moze wynikac, ze tak sie dzieje?

zbyt niska predkosc obrotowa. czyli prosto mowiac rozrusznik sie konczy
lub jego polaczenia.

No, a rano na zimnym zapala od strzału.

i nie sluchaj tego pierdolenia i zaworach,
diagnostykach itp

Zapomniałeś o 'kącie wtrysku do ustawienia' - dla ułatwienia napiszę,
że nic się nie poprawiało po tej operacji.

farmazonach domoroslych forumowiczow fanatykow marki :)

Tak, należy posłuchać specjalisty :>

Data: 2013-04-25 13:36:45
Autor: h.w.d.p.
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
No, a rano na zimnym zapala od strzału.

no wlasnie tak to sie objawia i na tym zakoncze dyskusje ze znafcami. jak nie wierzysz to sobie pogoogluj.

Data: 2013-04-25 17:48:46
Autor: Artur Maśląg
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
W dniu 2013-04-25 13:36, h.w.d.p. pisze:
No, a rano na zimnym zapala od strzału.

no wlasnie tak to sie objawia

Ciekawe :) Wyczytałeś to w internecie?

i na tym zakoncze dyskusje ze znafcami.

Nie no, daj spokój - znafcą to Ty tutaj jesteś.
Ciekawe tylko jak wyjaśnisz fakt, że zimą temat się w zasadzie nie
objawia (a wtedy stan rozrusznika i połączeń ma zasadnicze znaczenie),
ale np. latem świetnie. Ba, te 1,5-2 sekundy potrafią się wydłużyć
sporo i jakoś rozrusznik świetnie sobie radzi. Szkoda, że silnik
nie zawsze chce 'załapać'. Absurdalne już jest to, że przy w teorii
w pełni sprawnym silniku (i osprzęcie) w mrozy odpalał bez problemu,
ale latem przy wysokich temperaturach (i gorącym silniku) czasem
bywało tak, że odpalał jakby świece nie działały :) Upierdliwość
zauważalna, ale niestety nie na tyle powtarzalna, by serwis potrafił
to jednoznacznie i skutecznie usunąć. Żadna 'magia' nie pomagała.
Cuda na kiju, wygląda dobrze, a tu parę dni później zatrzymuje się
człowiek po przysłowiowe 'fajki', wraca i 'motor' jakiś oporny do
współpracy.

jak nie wierzysz to sobie pogoogluj.

Googlanie to Tobie pozostaje. Ja mam wiedzę z doświadczeń własnych,
warsztatowych oraz kontaktów zlotowych, gdzie ludzie dzielą się
niekoniecznie od razu wiedzą, ale doświadczeniami :)

Data: 2013-04-25 20:31:40
Autor: h.w.d.p.
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
Googlanie to Tobie pozostaje. Ja mam wiedzę z doświadczeń własnych,
warsztatowych oraz kontaktów zlotowych, gdzie ludzie dzielą się
niekoniecznie od razu wiedzą, ale doświadczeniami :)

ziew.
ja w przeciwienstwie do takich madrali jak ty siedze codziennie w smarach. no ale to w sumie dobrze bo zawsze lepiej takiego leszcza skroic 4x wiecej.

Data: 2013-04-26 08:04:11
Autor: Artur Maśląg
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
W dniu 2013-04-25 20:31, h.w.d.p. pisze:
Googlanie to Tobie pozostaje. Ja mam wiedzę z doświadczeń własnych,
warsztatowych oraz kontaktów zlotowych, gdzie ludzie dzielą się
niekoniecznie od razu wiedzą, ale doświadczeniami :)

ziew.

Na zdrowie.

ja w przeciwienstwie do takich madrali jak ty siedze codziennie w
smarach.

To widać - pomaga? :)

no ale to w sumie dobrze bo zawsze lepiej takiego leszcza
skroic 4x wiecej.

Przy wiedzy wziętej z googla (co prezentujesz) to fakt, klient
zapłaci 4x więcej, a efekt będzie tylko w kieszeni :>

Data: 2013-04-26 10:24:20
Autor: Lewis
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
W dniu 2013-04-26 08:04, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2013-04-25 20:31, h.w.d.p. pisze:
Googlanie to Tobie pozostaje. Ja mam wiedzę z doświadczeń własnych,
warsztatowych oraz kontaktów zlotowych, gdzie ludzie dzielą się
niekoniecznie od razu wiedzą, ale doświadczeniami :)

ziew.

Na zdrowie.

ja w przeciwienstwie do takich madrali jak ty siedze codziennie w
smarach.

To widać - pomaga? :)

no ale to w sumie dobrze bo zawsze lepiej takiego leszcza
skroic 4x wiecej.

Przy wiedzy wziętej z googla (co prezentujesz) to fakt, klient
zapłaci 4x więcej, a efekt będzie tylko w kieszeni :>



To tak żeby już ukrócić spory:
Wszyscy mają część racji, zdychający rozrusznik, zdychający aku, zdychające przewody, zdychająca sekcja wysokociśnieniowa pomy, padnięty czujnik temp paliwa, wszystko składa sie na całość ale główną podwaliną tego problemu jest taka mapka siedząca w sterowniku:

http://img5.imageshack.us/img5/8653/mapacm.png


--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-04-26 18:57:40
Autor: Artur Maśląg
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
W dniu 2013-04-26 10:24, Lewis pisze:
(...)
To tak żeby już ukrócić spory:
Wszyscy mają część racji, zdychający rozrusznik, zdychający aku,
zdychające przewody, zdychająca sekcja wysokociśnieniowa pomy, padnięty
czujnik temp paliwa, wszystko składa sie na całość ale główną podwaliną
tego problemu jest taka mapka siedząca w sterowniku:

http://img5.imageshack.us/img5/8653/mapacm.png

W kwestiach błędów w sofcie wspominałem na samym początku tej
dyskusji i gdyby to miała byś prawda, to w samochodach względnie
nowych i o małym przebiegu to by operacja modyfikacji softu
była skuteczna w znakomitej większości wypadków. Niestety, to
tylko pobożne życzenie właściciela czy serwisu :>

Data: 2013-04-25 17:08:48
Autor: LEPEK
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
W dniu 2013-04-25 13:17, h.w.d.p. pisze:
  domoroslych forumowiczow fanatykow marki :)

Rozumiem, że ty jesteś w pełni profesjonalnym forumowiczem? ;)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Majesty YP125R SE068  sqter'08

Data: 2013-04-25 18:34:59
Autor: Krzysztof 45
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
W dniu 2013-04-24 20:30, mk4 pisze:
Witam,

Ostatnio mam okazje poruszac sie pojazdem VW z silnikiem 1.9 TDI.
Jak uruchamiam go rano to odpala wlasciwie natychmiast - jakis ulamek
sekundy i sie kreci.
Jesli jednak silnik jest mocno cieply i chce go ponownie uruchomic to
uchomienie go trwa znacznei dluzej - tak na oko 1,5s moze do 2s trzeba
zakrecic.

Stawiam na pompę wtryskową. Możliwe że traci ciśnienia gdy jest gorąca.
Szybki i prosty test.
Miej przy sobie bańkę 5 litowa zimnej wody. Jak będziesz odpalał na ciepłym, przed odpaleniem słodź pompę wtryskowa ta wodą i zobacz jaki będzie efekt przy odpalaniu.

--
Krzysiek
www.zmieleni.pl

Data: 2013-04-25 20:14:58
Autor: Janek Wlodak
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.

"mk4" <mk4@dev.nul> schrieb im Newsbeitrag news:kl98br$tee$1node2.news.atman.pl...
Witam,

Ostatnio mam okazje poruszac sie pojazdem VW z silnikiem 1.9 TDI.
Jak uruchamiam go rano to odpala wlasciwie natychmiast - jakis ulamek sekundy i sie kreci.
Jesli jednak silnik jest mocno cieply i chce go ponownie uruchomic to uchomienie go trwa znacznei dluzej - tak na oko 1,5s moze do 2s trzeba zakrecic.

Czy takie zachowanie jest jak najbardziej normalne?
Z czego moze wynikac, ze tak sie dzieje?

PS. Z dislami nie mialem dotad za bardzo do czynienia wiec wybaczcie jesli pytanie nie trzyma poziomu ;)

Ile naprawde przejechane? Bo w mojej Sierze to tloki juz prawie luzem lataly w zylindrach i jak zimny byl to zapalal od pokrecenia. A cieply chechlal i chechlal bo cisnienie sie "rozchodzilo".

Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona