Data: 2013-04-24 20:30:18 | |
Autor: mk4 | |
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply. | |
Witam,
Ostatnio mam okazje poruszac sie pojazdem VW z silnikiem 1.9 TDI. Jak uruchamiam go rano to odpala wlasciwie natychmiast - jakis ulamek sekundy i sie kreci. Jesli jednak silnik jest mocno cieply i chce go ponownie uruchomic to uchomienie go trwa znacznei dluzej - tak na oko 1,5s moze do 2s trzeba zakrecic. Czy takie zachowanie jest jak najbardziej normalne? Z czego moze wynikac, ze tak sie dzieje? PS. Z dislami nie mialem dotad za bardzo do czynienia wiec wybaczcie jesli pytanie nie trzyma poziomu ;) -- Pozdrawiam, mk4 |
|
Data: 2013-04-24 20:47:12 | |
Autor: Lewis | |
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply. | |
W dniu 2013-04-24 20:30, mk4 pisze:
Witam, Nie jest normalne i wynika z błędu w sofcie. Można to poprawić modyfikując wsad sterownika silnika -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-04-24 21:40:20 | |
Autor: Cavallino | |
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply. | |
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kl99bi$ueb$1@node2.news.atman.pl... W dniu 2013-04-24 20:30, mk4 pisze: A to samo w benzyniaku? |
|
Data: 2013-04-24 22:04:33 | |
Autor: Lewis | |
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply. | |
W dniu 2013-04-24 21:40, Cavallino pisze:
A to samo w benzyniaku? Jakim benzyniaku? Jak benzyniak długo kręci ciepły to najczęściej padnięty czujnik temp silnika lub powietrza w dolocie. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-04-24 22:45:32 | |
Autor: Cavallino | |
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply. | |
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kl9dsj$iii$1@node1.news.atman.pl... W dniu 2013-04-24 21:40, Cavallino pisze: L. Delta Integrale. Jak benzyniak długo kręci ciepły to najczęściej padnięty czujnik temp silnika lub powietrza w dolocie. Jak to sprawdzić? |
|
Data: 2013-04-24 23:29:13 | |
Autor: Lewis | |
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply. | |
W dniu 2013-04-24 22:45, Cavallino pisze:
Sprawdzić w specyfikacji dla danego czujnika jakie powinien mieć wartości rezystancji dla danej temp. i zmierzyć rezystancję przy tych temp. Na oko powinien mieć około 2kOhm na zimnym i z 300-400 Ohm przy 80C. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-04-24 23:31:38 | |
Autor: Cavallino | |
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply. | |
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kl9irc$8iv$1@node2.news.atman.pl... W dniu 2013-04-24 22:45, Cavallino pisze: Aha. To już dla mnie zbyt skomplikowane. To robota dla elektryka czy mechanika? |
|
Data: 2013-04-24 23:33:56 | |
Autor: Lewis | |
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply. | |
W dniu 2013-04-24 23:31, Cavallino pisze:
Aha. No proszę Cię. Kup najprostszy multimetr za 10-20zł ustaw pomiar rezystancji i przyłóż elektrody do pinów czujnika :) -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-04-25 01:45:00 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply. | |
Dnia Wed, 24 Apr 2013 23:33:56 +0200, Lewis napisa(a):
W dniu 2013-04-24 23:31, Cavallino pisze: No i jak bdzie bez kozery picet om... To co? :) Przynajmniej jakie dane referencyjne trzeba mie. Do tego mierzy na pinach komputera (co by przy okazji wizk skontrolowa). A najlepiej to dobra si do procedur serwisowych tego sterownika (bo to jeszcze pewnie czasy przedmikroprocesorowe) - bez tego to bdzie takie tam poruszanie si po omacku. Bo tak to multimetrem na lepo to rzadko udaje si do o co chodzi - jak si co przepalio albo zwaro to mona szuka. Ale te czujniki to raczej lubi tak e im si zakres przestawi, albo co. |
|
Data: 2013-04-25 09:26:34 | |
Autor: Lewis | |
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply. | |
W dniu 2013-04-25 01:45, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Wed, 24 Apr 2013 23:33:56 +0200, Lewis napisa(a): Napisaem e najlepiej dotrze do takich wanie danych. Wstpnie sprawdzi czy wartoci s w miar ok czy cakowicie od czapy - prawda? Owszem najlepiej od razu na wizce od kompa ale to ju raczej nie zrobi wnioskujc po tym co pisze wic po co opisywa procedury i szuka schematw wizki ECU? A najlepiej to dobra si do procedur serwisowych tego sterownika (bo to Sam chyba tego nie sprawdzi a kto kumaty sam bdzie to wiedzia. Bo tak to multimetrem na lepo to rzadko udaje si do o co chodzi - jak No i jak na ciepym wyskoczy +2kOhm to wiedz e co sie dzieje... -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-04-25 16:58:49 | |
Autor: Cavallino | |
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply. | |
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kl9j45$8nt$1@node2.news.atman.pl... W dniu 2013-04-24 23:31, Cavallino pisze: Pytałem kto ten czujnik znajdzie. Jedyne piny do jakich mogę coś przyłożyć to te w usb, bo przynajmniej je widać bez problemu. Ale w Lancii będzie ciężko, bo usb nie posiada. ;-) Co bym niby miał z tej rezystancji się dowiedzieć i z czym to porównać? I czy czujnik jest taki drogi, że aż w sprzęt za 20 zł do jego kontroli musiałbym inwestować? |
|
Data: 2013-04-25 16:33:35 | |
Autor: AZ | |
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply. | |
On 2013-04-25, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Dowie sie czy czujnik dziala poprawnie. Porownac z charakterystyka od producenta. Roznie kosztuje ale po co wymieniac cos co jest dobre? Multimetr mu sie przyda pewnie jeszcze nie raz. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2013-04-25 18:53:19 | |
Autor: Cavallino | |
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply. | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:klblsu$9i0$1@node2.news.atman.pl... On 2013-04-25, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote: Jakim cudem, skoro nawet nie wiem gdzie jest taki czujnik, oraz czym odróżnić "poprawnie" od "niepoprawnie"? Porownac z charakterystyka od A mnie skąd ją wziąć? Roznie kosztuje ale po co wymieniac cos co jest dobre? Nawet mi to do głowy nie przyszło. |
|
Data: 2013-04-25 08:31:58 | |
Autor: Ukaniu | |
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply. | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:5178351d$0$1230$65785112news.neostrada.pl... Nie jest normalne i wynika z błędu w sofcie. Trzeba też sprawdzić czy wtryski nie leją zamknięte -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2013-04-24 21:00:26 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply. | |
W dniu 2013-04-24 20:30, mk4 pisze:
Witam, Zasadniczo normalne to nie, ale jak mowa o VW 1.9 TDI to tak - przypadłość rzekłbym często spotykana. Z czego moze wynikac, ze tak sie dzieje? Pewnie z wielu rzeczy - ja wiem o jakichś problemach z czujnikami temperatury, błędami softu ECU itd. Rzekłbym, że to by design ;) Póki masz opóźnienie 1,5-2s na ciepłym, to nie ma się czym przejmować. |
|
Data: 2013-04-25 09:29:38 | |
Autor: marsel | |
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply. | |
Długo walczyłem z takim objawem w swoim TDI, komputery i diagnostyka żadnego błędu nie pokazywały a gorący silnik trzeba było kręcić czasem nawet 2-3 sekundy.
Proponowano mi przeprogramowanie, wymianę pompy wtryskowej, wtrysków i różne cuda. Stwierdziłem, że co dam radę sam zdiagnozować/wymienić to zrobię, a potem będę wymieniał najwyżej te najdroższe i najpoważniejsze podzespoły. Wymiana akumulatora, czujników temp., świec żarowych i ich przekaźnika nie pomogła. W desperacji dobrałem się do rozrusznika, i on okazał się też sprawny, ale przy jego demontażu i montażu znalazłem usterkę. Kabel masowy między akumulatorem a silnikiem okazał się być tą przyczyną, a dokładnie skorodowana końcówka tego kabla miała kiepski styk ze śrubą na bloku silnika. Przeczyściłem, posmarowałem wazeliną i jak ręką odjął, gorący silnik uruchamia się jak za dawnych czasów. Spróbuj, a nuż to będzie to. |
|
Data: 2013-04-25 09:47:08 | |
Autor: Myjk | |
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply. | |
Wed, 24 Apr 2013 20:30:18 +0200, mk4
Czy takie zachowanie jest jak najbardziej normalne? Normalne raczej nie jest. Ale jest dosyć pospolite. Sporo użytkowników Mazdy boryka się podobnym problemem. Podejrzenia co do elementów są, ale nie sa pewne. Jednym pomaga wymiana zaworu SCV, innym nie. Ja także, co więcej, jak zduszę przez przypadek auto na drodze i próbuję je szybko uruchomić, to nie dosyć że silnik nie zaskoczy, to jeszcze mi całkowicie się system resetuje (łącznie ze zresetowanie radia, zmieniarka zaczyna mielić płytami) tak jakbym miał padnięty aku -- ale akumulator jest sprawny, nowy. Próbuję odpalić szybko ponownie i nie zaskoczy za cholerę. Odczekam te 10 sekund i odpala normalnie. Dziwy jakieś, ale poległem na szukaniu przyczyny. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-04-25 12:01:04 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply. | |
W dniu 2013-04-24 20:30, mk4 pisze:
Witam,Kt wtrysku do ustawienia. Podpi auto pod VAG'a i do dziea... |
|
Data: 2013-04-25 13:17:54 | |
Autor: h.w.d.p. | |
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply. | |
Czy takie zachowanie jest jak najbardziej normalne? zbyt niska predkosc obrotowa. czyli prosto mowiac rozrusznik sie konczy lub jego polaczenia. i nie sluchaj tego pierdolenia i zaworach, diagnostykach itp farmazonach domoroslych forumowiczow fanatykow marki :) |
|
Data: 2013-04-25 13:24:59 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply. | |
W dniu 2013-04-25 13:17, h.w.d.p. pisze:
Czy takie zachowanie jest jak najbardziej normalne? No, a rano na zimnym zapala od strzału. i nie sluchaj tego pierdolenia i zaworach, Zapomniałeś o 'kącie wtrysku do ustawienia' - dla ułatwienia napiszę, że nic się nie poprawiało po tej operacji. farmazonach domoroslych forumowiczow fanatykow marki :) Tak, należy posłuchać specjalisty :> |
|
Data: 2013-04-25 13:36:45 | |
Autor: h.w.d.p. | |
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply. | |
No, a rano na zimnym zapala od strzału. no wlasnie tak to sie objawia i na tym zakoncze dyskusje ze znafcami. jak nie wierzysz to sobie pogoogluj. |
|
Data: 2013-04-25 17:48:46 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply. | |
W dniu 2013-04-25 13:36, h.w.d.p. pisze:
No, a rano na zimnym zapala od strzału. Ciekawe :) Wyczytałeś to w internecie? i na tym zakoncze dyskusje ze znafcami. Nie no, daj spokój - znafcą to Ty tutaj jesteś. Ciekawe tylko jak wyjaśnisz fakt, że zimą temat się w zasadzie nie objawia (a wtedy stan rozrusznika i połączeń ma zasadnicze znaczenie), ale np. latem świetnie. Ba, te 1,5-2 sekundy potrafią się wydłużyć sporo i jakoś rozrusznik świetnie sobie radzi. Szkoda, że silnik nie zawsze chce 'załapać'. Absurdalne już jest to, że przy w teorii w pełni sprawnym silniku (i osprzęcie) w mrozy odpalał bez problemu, ale latem przy wysokich temperaturach (i gorącym silniku) czasem bywało tak, że odpalał jakby świece nie działały :) Upierdliwość zauważalna, ale niestety nie na tyle powtarzalna, by serwis potrafił to jednoznacznie i skutecznie usunąć. Żadna 'magia' nie pomagała. Cuda na kiju, wygląda dobrze, a tu parę dni później zatrzymuje się człowiek po przysłowiowe 'fajki', wraca i 'motor' jakiś oporny do współpracy. jak nie wierzysz to sobie pogoogluj. Googlanie to Tobie pozostaje. Ja mam wiedzę z doświadczeń własnych, warsztatowych oraz kontaktów zlotowych, gdzie ludzie dzielą się niekoniecznie od razu wiedzą, ale doświadczeniami :) |
|
Data: 2013-04-25 20:31:40 | |
Autor: h.w.d.p. | |
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply. | |
Googlanie to Tobie pozostaje. Ja mam wiedzę z doświadczeń własnych, ziew. ja w przeciwienstwie do takich madrali jak ty siedze codziennie w smarach. no ale to w sumie dobrze bo zawsze lepiej takiego leszcza skroic 4x wiecej. |
|
Data: 2013-04-26 08:04:11 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply. | |
W dniu 2013-04-25 20:31, h.w.d.p. pisze:
Googlanie to Tobie pozostaje. Ja mam wiedzę z doświadczeń własnych, Na zdrowie. ja w przeciwienstwie do takich madrali jak ty siedze codziennie w To widać - pomaga? :) no ale to w sumie dobrze bo zawsze lepiej takiego leszcza Przy wiedzy wziętej z googla (co prezentujesz) to fakt, klient zapłaci 4x więcej, a efekt będzie tylko w kieszeni :> |
|
Data: 2013-04-26 10:24:20 | |
Autor: Lewis | |
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply. | |
W dniu 2013-04-26 08:04, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2013-04-25 20:31, h.w.d.p. pisze: To tak żeby już ukrócić spory: Wszyscy mają część racji, zdychający rozrusznik, zdychający aku, zdychające przewody, zdychająca sekcja wysokociśnieniowa pomy, padnięty czujnik temp paliwa, wszystko składa sie na całość ale główną podwaliną tego problemu jest taka mapka siedząca w sterowniku: http://img5.imageshack.us/img5/8653/mapacm.png -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-04-26 18:57:40 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply. | |
W dniu 2013-04-26 10:24, Lewis pisze:
(...) To tak żeby już ukrócić spory: W kwestiach błędów w sofcie wspominałem na samym początku tej dyskusji i gdyby to miała byś prawda, to w samochodach względnie nowych i o małym przebiegu to by operacja modyfikacji softu była skuteczna w znakomitej większości wypadków. Niestety, to tylko pobożne życzenie właściciela czy serwisu :> |
|
Data: 2013-04-25 17:08:48 | |
Autor: LEPEK | |
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply. | |
W dniu 2013-04-25 13:17, h.w.d.p. pisze:
domoroslych forumowiczow fanatykow marki :) Rozumiem, że ty jesteś w pełni profesjonalnym forumowiczem? ;) Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 |
|
Data: 2013-04-25 18:34:59 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply. | |
W dniu 2013-04-24 20:30, mk4 pisze:
Witam, Stawiam na pompę wtryskową. Możliwe że traci ciśnienia gdy jest gorąca. Szybki i prosty test. Miej przy sobie bańkę 5 litowa zimnej wody. Jak będziesz odpalał na ciepłym, przed odpaleniem słodź pompę wtryskowa ta wodą i zobacz jaki będzie efekt przy odpalaniu. -- Krzysiek www.zmieleni.pl |
|
Data: 2013-04-25 20:14:58 | |
Autor: Janek Wlodak | |
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply. | |
"mk4" <mk4@dev.nul> schrieb im Newsbeitrag news:kl98br$tee$1node2.news.atman.pl... Witam,Ile naprawde przejechane? Bo w mojej Sierze to tloki juz prawie luzem lataly w zylindrach i jak zimny byl to zapalal od pokrecenia. A cieply chechlal i chechlal bo cisnienie sie "rozchodzilo". |