Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.

Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.

Data: 2013-04-24 20:47:12
Autor: Lewis
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
W dniu 2013-04-24 20:30, mk4 pisze:
Witam,

Ostatnio mam okazje poruszac sie pojazdem VW z silnikiem 1.9 TDI.
Jak uruchamiam go rano to odpala wlasciwie natychmiast - jakis ulamek
sekundy i sie kreci.
Jesli jednak silnik jest mocno cieply i chce go ponownie uruchomic to
uchomienie go trwa znacznei dluzej - tak na oko 1,5s moze do 2s trzeba
zakrecic.

Czy takie zachowanie jest jak najbardziej normalne?
Z czego moze wynikac, ze tak sie dzieje?

PS. Z dislami nie mialem dotad za bardzo do czynienia wiec wybaczcie
jesli pytanie nie trzyma poziomu ;)


Nie jest normalne i wynika z błędu w sofcie.
Można to poprawić modyfikując wsad sterownika silnika

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-04-24 21:40:20
Autor: Cavallino
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kl99bi$ueb$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2013-04-24 20:30, mk4 pisze:
Witam,

Ostatnio mam okazje poruszac sie pojazdem VW z silnikiem 1.9 TDI.
Jak uruchamiam go rano to odpala wlasciwie natychmiast - jakis ulamek
sekundy i sie kreci.
Jesli jednak silnik jest mocno cieply i chce go ponownie uruchomic to
uchomienie go trwa znacznei dluzej - tak na oko 1,5s moze do 2s trzeba
zakrecic.

Czy takie zachowanie jest jak najbardziej normalne?
Z czego moze wynikac, ze tak sie dzieje?

PS. Z dislami nie mialem dotad za bardzo do czynienia wiec wybaczcie
jesli pytanie nie trzyma poziomu ;)


Nie jest normalne i wynika z błędu w sofcie.
Można to poprawić modyfikując wsad sterownika silnika

A to samo w benzyniaku?

Data: 2013-04-24 22:04:33
Autor: Lewis
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
W dniu 2013-04-24 21:40, Cavallino pisze:

A to samo w benzyniaku?



Jakim benzyniaku?
Jak benzyniak długo kręci ciepły to najczęściej padnięty czujnik temp silnika lub powietrza w dolocie.

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-04-24 22:45:32
Autor: Cavallino
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kl9dsj$iii$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2013-04-24 21:40, Cavallino pisze:

A to samo w benzyniaku?



Jakim benzyniaku?

L. Delta Integrale.

Jak benzyniak długo kręci ciepły to najczęściej padnięty czujnik temp silnika lub powietrza w dolocie.

Jak to sprawdzić?

Data: 2013-04-24 23:29:13
Autor: Lewis
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
W dniu 2013-04-24 22:45, Cavallino pisze:

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:kl9dsj$iii$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2013-04-24 21:40, Cavallino pisze:

A to samo w benzyniaku?



Jakim benzyniaku?

L. Delta Integrale.

Jak benzyniak długo kręci ciepły to najczęściej padnięty czujnik temp
silnika lub powietrza w dolocie.

Jak to sprawdzić?


Sprawdzić w specyfikacji dla danego czujnika jakie powinien mieć wartości rezystancji dla danej temp. i zmierzyć rezystancję przy tych temp.

Na oko powinien mieć około 2kOhm na zimnym i z 300-400 Ohm przy 80C.

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-04-24 23:31:38
Autor: Cavallino
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kl9irc$8iv$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2013-04-24 22:45, Cavallino pisze:

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:kl9dsj$iii$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2013-04-24 21:40, Cavallino pisze:

A to samo w benzyniaku?



Jakim benzyniaku?

L. Delta Integrale.

Jak benzyniak długo kręci ciepły to najczęściej padnięty czujnik temp
silnika lub powietrza w dolocie.

Jak to sprawdzić?


Sprawdzić w specyfikacji dla danego czujnika

Aha.
To już dla mnie zbyt skomplikowane.
To robota dla elektryka czy mechanika?

Data: 2013-04-24 23:33:56
Autor: Lewis
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
W dniu 2013-04-24 23:31, Cavallino pisze:

Aha.
To już dla mnie zbyt skomplikowane.
To robota dla elektryka czy mechanika?



No proszę Cię. Kup najprostszy multimetr za 10-20zł ustaw pomiar rezystancji i przyłóż elektrody do pinów czujnika :)

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-04-25 01:45:00
Autor: Tomasz Pyra
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
Dnia Wed, 24 Apr 2013 23:33:56 +0200, Lewis napisa(a):

W dniu 2013-04-24 23:31, Cavallino pisze:

Aha.
To ju dla mnie zbyt skomplikowane.
To robota dla elektryka czy mechanika?



No prosz Ci. Kup najprostszy multimetr za 10-20z ustaw pomiar rezystancji i przy elektrody do pinw czujnika :)

No i jak bdzie bez kozery picet om... To co? :)

Przynajmniej jakie dane referencyjne trzeba mie.
Do tego mierzy na pinach komputera (co by przy okazji wizk
skontrolowa).

A najlepiej to dobra si do procedur serwisowych tego sterownika (bo to
jeszcze pewnie czasy przedmikroprocesorowe) - bez tego to bdzie takie tam
poruszanie si po omacku.

Bo tak to multimetrem na lepo to rzadko udaje si do o co chodzi - jak
si co przepalio albo zwaro to mona szuka. Ale te czujniki to raczej
lubi tak e im si zakres przestawi, albo co.

Data: 2013-04-25 09:26:34
Autor: Lewis
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
W dniu 2013-04-25 01:45, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Wed, 24 Apr 2013 23:33:56 +0200, Lewis napisa(a):

W dniu 2013-04-24 23:31, Cavallino pisze:

Aha.
To ju dla mnie zbyt skomplikowane.
To robota dla elektryka czy mechanika?



No prosz Ci. Kup najprostszy multimetr za 10-20z ustaw pomiar
rezystancji i przy elektrody do pinw czujnika :)

No i jak bdzie bez kozery picet om... To co? :)

Przynajmniej jakie dane referencyjne trzeba mie.
Do tego mierzy na pinach komputera (co by przy okazji wizk
skontrolowa).


Napisaem e najlepiej dotrze do takich wanie danych. Wstpnie sprawdzi czy wartoci s w miar ok czy cakowicie od czapy - prawda?
Owszem najlepiej od razu na wizce od kompa ale to ju raczej nie zrobi wnioskujc po tym co pisze wic po co opisywa procedury i szuka schematw wizki ECU?

A najlepiej to dobra si do procedur serwisowych tego sterownika (bo to
jeszcze pewnie czasy przedmikroprocesorowe) - bez tego to bdzie takie tam
poruszanie si po omacku.

Sam chyba tego nie sprawdzi a kto kumaty sam bdzie to wiedzia.

Bo tak to multimetrem na lepo to rzadko udaje si do o co chodzi - jak
si co przepalio albo zwaro to mona szuka. Ale te czujniki to raczej
lubi tak e im si zakres przestawi, albo co.

No i jak na ciepym wyskoczy +2kOhm to wiedz e co sie dzieje...



--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-04-25 16:58:49
Autor: Cavallino
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kl9j45$8nt$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2013-04-24 23:31, Cavallino pisze:

Aha.
To już dla mnie zbyt skomplikowane.
To robota dla elektryka czy mechanika?



No proszę Cię. Kup najprostszy multimetr za 10-20zł ustaw pomiar rezystancji i przyłóż elektrody do pinów czujnika :)

Pytałem kto ten czujnik znajdzie.
Jedyne piny do jakich mogę coś przyłożyć to te w usb, bo przynajmniej je widać bez problemu.
Ale w Lancii będzie ciężko, bo usb nie posiada. ;-)

Co bym niby miał z tej rezystancji się dowiedzieć i z czym to porównać?
I czy czujnik jest taki drogi, że aż w sprzęt za 20 zł do jego kontroli musiałbym inwestować?

Data: 2013-04-25 16:33:35
Autor: AZ
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
On 2013-04-25, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Co bym niby miał z tej rezystancji się dowiedzieć i z czym to porównać?
I czy czujnik jest taki drogi, że aż w sprzęt za 20 zł do jego kontroli musiałbym inwestować?
Dowie sie czy czujnik dziala poprawnie. Porownac z charakterystyka od
producenta. Roznie kosztuje ale po co wymieniac cos co jest dobre? Multimetr
mu sie przyda pewnie jeszcze nie raz.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-04-25 18:53:19
Autor: Cavallino
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:klblsu$9i0$1@node2.news.atman.pl...
On 2013-04-25, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Co bym niby miał z tej rezystancji się dowiedzieć i z czym to porównać?
I czy czujnik jest taki drogi, że aż w sprzęt za 20 zł do jego kontroli
musiałbym inwestować?

Dowie sie czy czujnik dziala poprawnie.

Jakim cudem, skoro nawet nie wiem gdzie jest taki czujnik, oraz czym odróżnić "poprawnie" od "niepoprawnie"?

Porownac z charakterystyka od
producenta.

A mnie skąd ją wziąć?

Roznie kosztuje ale po co wymieniac cos co jest dobre?

Nawet mi to do głowy nie przyszło.

Data: 2013-04-25 08:31:58
Autor: Ukaniu
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:5178351d$0$1230$65785112news.neostrada.pl...
Nie jest normalne i wynika z błędu w sofcie.
Można to poprawić modyfikując wsad sterownika silnika

A to samo w benzyniaku?

Trzeba też sprawdzić czy wtryski nie leją zamknięte

--
Pozdrawiam
Łukasz

Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona