Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.

Data: 2013-04-25 09:29:38
Autor: marsel
Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.
Długo walczyłem z takim objawem w swoim TDI, komputery i diagnostyka żadnego błędu nie pokazywały a gorący silnik trzeba było kręcić czasem nawet 2-3 sekundy.
Proponowano mi przeprogramowanie, wymianę pompy wtryskowej, wtrysków i różne cuda.
Stwierdziłem, że co dam radę sam zdiagnozować/wymienić to zrobię, a potem będę wymieniał najwyżej te najdroższe i najpoważniejsze podzespoły.
Wymiana akumulatora, czujników temp., świec żarowych i ich przekaźnika nie pomogła.
W desperacji dobrałem się do rozrusznika, i on okazał się też sprawny, ale przy jego demontażu i montażu znalazłem usterkę.
Kabel masowy między akumulatorem a silnikiem okazał się być tą przyczyną, a dokładnie skorodowana końcówka tego kabla miała kiepski styk ze śrubą na bloku silnika. Przeczyściłem, posmarowałem wazeliną i jak ręką odjął, gorący silnik uruchamia się jak za dawnych czasów.
Spróbuj, a nuż to będzie to.

Uruchamianie TDI gdy jest mocno cieply.