Uruchamianie gaźnikowca

Data: 2014-11-18 22:05:22
Autor: J.F.
Uruchamianie gaźnikowca
Użytkownik "ToM"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
Jest sobie Hyundai Pony '91 z silnikiem benzynowym 1.5 na gaźniku (silnik ponoć Mistubishi).

Dziwne troche. Powinien miec juz wtrysk, a co najmniej automatyczne ssanie.

Jak powinno się uruchamiać takie coś np po nocy? Ssanie jest ręczne (dźwignia). Autko zagazowane a instalacja gazowa ma niecałe pół roku, z regulacją na śrubie. Brak automatyki przełączania benzyna-gaz.

Czy taki sposób uruchamiania jest właściwy? Weźmy pod uwagę uruchamianie na gazie:
- wyciÄ…gam ssanie

Tak jest. Gaznikowce na zimno bez ssania prawie nie zapalaja.

- kluczyk na zapłon

albo troche pozniej.

- kilka razy podpompować pedałem gazu do podłogi

Ostroznie. Zazwyczaj gaznik ma dodatkowa pompke, ktora przy takim wcisnieciu wtryskuje porcje paliwa.
Ale latwo przesadzic.
Lepiej zaczac bez wciskania, potem raz, proba, dwa itd - warto wyczuc silnik i wiedziec ile mu trzeba.

- kręcić rozrusznikiem aż zaskoczy (3-5 sek)

dobrze wyczuty zapala po sekundzie albo i wczesniej.

tutaj chyba już nie należy wciskać pedału gazu, żeby nie zalać (mylę się?)

Chyba nie ma reguly. Szczegolnie jak za mocno napompujesz paliwa przed startem.
Moj najlpiej zapalal przy lekko wcisnietym gazie.

- jeśli powyższe nie pomaga to odczekać i znów kręcić

- jak odpali to po kilkunastu sekundach zmniejszać ssanie  - i tu pytanie czy można od razu ruszyć np na peÅ‚nym ssaniu, czy raczej odczekać (jak dÅ‚ugo)?

Mozna ruszyc, ale paliwa idzie wtedy sporo.
Ile i kiedy mozna zmniejszyc to tez trzeba wyczuc.

Jak to powinno wyglądać na dużych mrozach (-15st i więcej)?

Najwazniejsze to przed noca - przed zgaszeniem silnika przelaczmy na benzyne i pozwalamy pare sekund popracowac !
Inaczej rano nie bedzie w gazniku paliwa i wszelkie rady na nic.
Najpierw trzeba troche rozrusznikiem pokrecic aby benzyne napompowac, no chyba ze masz juz elektryczna pompke.
A potem nie wiesz w jakim stanie silnik - za malo benzyny, czy za duzo.

Ja, jako ze jestem len, jezdzilem caly czas na gazie. I odpalalem tez na gazie. Sierra miala automatyczne ssanie, ale to chyba bez znaczenia, bo ono gazu nie dotyczy, a benzyna odcieta :-)
Odpalanie na gazie wychodzi gdzies do -15C, ponizej potrafi odpalic ale zaraz zgasnac, i juz nie chce potem zapalic.
Wiec dosc istotne ustalic czy mroz bedzie siarczysty i przed zgaszeniem przelaczyc na benzyne :-)

A - nie wiem czemu, ale sierra na gazie za pierwszym razem zapalic nie chciala. Nalezalo wlaczyc rozrusznik na sekunde, wylaczyc, wlaczyc jeszcze raz.
Za drugim razem zapalala szybko, za pierwszym krecenie trwalo i trwalo .... ale to pewnie cecha tej sztuki.

J.

Uruchamianie gaźnikowca