Uruchamianie gaźnikowca

Data: 2014-11-20 15:47:16
Autor: Leszek Kowalski
Uruchamianie gaźnikowca

Użytkownik "ToM" <trasher@gazeta.ciach.pl> napisał w wiadomości news:m4g38t$ssd$1node2.news.atman.pl...
hej,

Jest sobie Hyundai Pony '91 z silnikiem benzynowym 1.5 na gaźniku (silnik ponoć Mistubishi).
Jak powinno się uruchamiać takie coś np po nocy? Ssanie jest ręczne (dźwignia). Autko zagazowane a instalacja gazowa ma niecałe pół roku, z regulacją na śrubie. Brak automatyki przełączania benzyna-gaz.

Ja przy okazji dyskusji o gaźnikowcach....
Czy przy jeździe na biegu bez wciskania gazu podawane jest paliwo do cylindrów?
Przy wtrysku to wiadomo, że paliwo jest odcinnane. Przy gaźniku słyszałem o elektrozaworze który również odcina paliwo, ale na jakiej zasadzie on działa? Dodatkowy czujnik położenia przepustnicy i elektrozawór? Wiele też pewnie zależy od gaźnika.

W swojej Fieście 1.1 mam wrażenie, że przy jeździe z górki na luzie mamy mniejsze spalanie niż przy jeździe na biegu (wiadomo, większe obroty - więcej paliwa wpada do cylindrów). Żadnych czujników przy gaźniku nie widzę i raczej paliwo przy puszczonym pedale gazu jest podawane do cylindrów. Przepustnica też nie jest idealnie zamknięta, bo trzeba utrzymać przecież wolne obroty (regulowane śrubą bezpośrednio na przepustnicy - nie ma żadnych "bajpasów")

Leszek Kowalski

Data: 2014-11-20 17:21:20
Autor: yabba
Uruchamianie gaźnikowca
Użytkownik "Leszek Kowalski" <kovalek@op.pl> napisał w wiadomości news:m4kutn$pgs$1node2.news.atman.pl...

[...]

W Samarze z 1992 roku był układ, który sterował elektrozaworem blokującym dyszę wolnych obrotów. Przepustnica w położeniu zamkniętym zwierała styk i jeśli obroty były większe od chyba 2000, to układ zamykał zawór.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-11-21 02:11:39
Autor: J.F.
Uruchamianie gaźnikowca
Użytkownik "Leszek Kowalski"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

Niekoniecznie elektrozawor - prosta membranka poruszana podcisnieniem
w kolektorze.
Podcisnienie jest duze wtedy jak obroty duze i gaz nie wcisniety.

Rzeklbym ze byl czesto stosowany.
Po zagazowaniu auta niska generacja - oszczedzanie znika.

[...]

Nie wiem jak w fiescie, ale czesto te bypasy sa pomimo srubki.
Ford w ogole miewal ambitne gazniki, np Motorcraft - rzeklbym ze to
caly analogowy komputer na podcisnienie.

J.

Data: 2014-11-21 11:33:37
Autor: kogutek444
Uruchamianie ga¼nikowca
W dniu czwartek, 20 listopada 2014 15:47:20 UTC+1 u¿ytkownik Leszek Kowalski napisa³:
U¿ytkownik "ToM" <trasher@gazeta.ciach.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:m4g38t$ssd$1node2.news.atman.pl...
> hej,
>
> Jest sobie Hyundai Pony '91 z silnikiem benzynowym 1.5 na ga¼niku (silnik > ponoæ Mistubishi).
> Jak powinno siê uruchamiaæ takie co¶ np po nocy? Ssanie jest rêczne > (d¼wignia). Autko zagazowane a instalacja gazowa ma nieca³e pó³ roku, z > regulacj± na ¶rubie. Brak automatyki prze³±czania benzyna-gaz.

Ja przy okazji dyskusji o ga¼nikowcach....
Czy przy je¼dzie na biegu bez wciskania gazu podawane jest paliwo do cylindrów?
Przy wtrysku to wiadomo, ¿e paliwo jest odcinnane. Przy ga¼niku s³ysza³em o elektrozaworze który równie¿ odcina paliwo, ale na jakiej zasadzie on dzia³a? Dodatkowy czujnik po³o¿enia przepustnicy i elektrozawór? Wiele te¿ pewnie zale¿y od ga¼nika.

W swojej Fie¶cie 1.1 mam wra¿enie, ¿e przy je¼dzie z górki na luzie mamy mniejsze spalanie ni¿ przy je¼dzie na biegu (wiadomo, wiêksze obroty - wiêcej paliwa wpada do cylindrów). ¯adnych czujników przy ga¼niku nie widzê i raczej paliwo przy puszczonym pedale gazu jest podawane do cylindrów. Przepustnica te¿ nie jest idealnie zamkniêta, bo trzeba utrzymaæ przecie¿ wolne obroty (regulowane ¶rub± bezpo¶rednio na przepustnicy - nie ma ¿adnych "bajpasów")

-- pozdrawiam
Leszek Kowalski

Jest podawane paliwo. W ca³ym bilansie paliwowym uwzglêdniane jest to co leci przez dyszê wolnych obrotów. Zaworek elektromagnetyczny na dyszy wolnych obrotów ma na celu odciêcie paliwa po wy³±czeniu zap³onu, ¿eby do samozap³onu nie dochodzi³o. Inna jest technika jazdy. Z wtryskiem wyhamowuje siê na biegu a z ga¼nikiem na luzie albo z wci¶niêtym sprzêg³em. Wylot mieszanki dla wolnych obrotów znajduje siê pod przepustnic± i hamowanie silnikiem niepotrzebnie zu¿ywa paliwo. Tak jest w typowych ga¼nikach. Oczywi¶cie s± i bardzo rozbudowane ga¼niki nazwane przez JF komputerami analogowymi. Ale takich ga¼ników w normalnych samochodach nie by³o za du¿o. S± ga¼niki na przyk³ad wspó³pracuj±ce z sond± lambda.

Uruchamianie gaźnikowca