Urząd Skarbowy i adres korespondencyjny

Data: 2011-06-17 21:58:15
Autor: Liwiusz
Urząd Skarbowy i adres korespondencyjny
W dniu 2011-06-17 18:53, Adam pisze:
Witajcie.

Czy da się w jakiś sposób spowodować, aby Urząd Skarbowy "zauważył", że
istnieje adres korespondencyjny?

W zeszłym roku ktoś (z US) mi powiedział, aby złożyć NIP-1. Później
okazało się, że takiego pisma już nie ma, musiałem pisać wyjaśnienie.

Wcześniej wielokrotnie pisałem przy różnych okazjach "luźne" pisma, ale
to do świadomości urzędników nie dociera :(

Już od kilku lat nawet ZUS wysyła pisma na adres korespondencyjny, a US
to jeszcze "za Murzynami" ;)

Istnieje jaki sposób?

Jeśli to ma znaczenie, jednoosobowa działalność na zasadach ogólnych
(Książka Przychodów i Rozchodów, rozliczanie VAT-7), od kilkunastu lat.

A w jakim celu US ma mieć tenże adres korespondencyjny? Bo same pisma powinny być adresowane pod adres zamieszkania.

--
Liwiusz

Data: 2011-06-17 16:19:58
Autor: witek
On 6/17/2011 2:58 PM, Liwiusz wrote:
A w jakim celu US ma mieć tenże adres korespondencyjny? Bo same pisma
powinny być adresowane pod adres zamieszkania.

czemu?

jak chce, zeby pisma przychodzily tam gdzie ja chce, zeby przychodzily i niekoniecznie chce, zeby to było miejsce gdzie mieszkam.

Data: 2011-06-18 10:31:34
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-06-17, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Dlaczego?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-06-18 14:04:52
Autor: Liwiusz
On 2011-06-17, Liwiusz<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>  wrote:

[...]

[...]

Tak luźno myślę. Wszak znane mi przepisy określające fikcję doręczenia wymagają wysłania pisma na adres zamieszkania, zwłaszcza jeśli jest to pierwsze pismo w danej sprawie.

--
Liwiusz

Data: 2011-06-18 15:39:32
Autor: Adam
On 2011-06-17, Liwiusz<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

No to pytanie pomocnicze:

Jak zrobić, żeby przykładowo mieć działalność zarejestrowaną w powiedzmy Krakowie, tam rozliczać się z VAT i PIT, zaś adres zamieszkania np. w Warszawie? I oczywiście żeby U.S. przesyłał do Warszawy.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2011-06-18 13:48:21
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-06-18, Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Tak się nie da. PIT rozliczasz w miejscu zamieszkania.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-06-18 20:10:27
Autor: Adam
On 2011-06-18, Adam<a.g@poczta.onet.pl>  wrote:

[...]

[...]

No i o to chodzi - gdzie indziej jestem zameldowany (tam PIT i VAT), a gdzie indziej mieszkam.
Wszystkie firmy (nawet od niedawna Macro Cash i Carry) mają adres korespondencyjny, ma tak ZUS, można w sądzie podać, a pop.. U.S. jest w średniowieczu, albo komuniźmie :(

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2011-06-18 20:31:29
Autor: cef
Adam wrote:

Tak się nie da. PIT rozliczasz w miejscu zamieszkania.

No i o to chodzi - gdzie indziej jestem zameldowany (tam PIT i VAT), a
gdzie indziej mieszkam.

Chyba nie zrozumiałeś.
US nie obchodzi gdzie jesteś zameldowany.
W US podajesz adres zamieszkania, a nie zameldowania.
Normalnie nałgałeś w tych formularzach.

Data: 2011-06-18 21:30:55
Autor: Adam
W dniu 2011-06-18 20:31, cef pisze:
Adam wrote:

[...]

W których formularzach nałgałem? Które rubryki?
Pytam, bo wypełniałem wg wskazówek U.S. Może pracownicy U.S. wprowadzają mnie w błąd przez kilkanaście lat  ;)

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2011-06-18 22:35:33
Autor: cef
Adam wrote:

[...]

Nie wiem jaki formularz wypełniałeś, ale do PIT
musiałeś podać adres zamieszkania.
Pracownicy US mają to gdzieś.
Oni się wykpią, a Ty odpowiadasz.

Data: 2011-06-18 23:29:44
Autor: Wojciech Bancer
Adam wrote:

[...]

Jeśli wypełniłeś NIP-1, to jest tam osobno "Miejsce zamieszkania". I wypełniasz
to w urzędzie do którego przynależysz z racji właśnie zamieszkania, a nie
zameldowania. Czy Cię Panie wprowadziły w błąd, to zależy od tego jaki
im przedstawiłeś stan faktyczny.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-06-18 23:27:18
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-06-18, Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Tak się nie da. PIT rozliczasz w miejscu zamieszkania.
No i o to chodzi - gdzie indziej jestem zameldowany (tam PIT i VAT), a gdzie indziej mieszkam.

Ale to nie urzędów wina, że:
 - nie jesteś poprawnie zameldowany
 - nie zgłosiłeś poprawnie mniejsca zamieszkania (nie zameldowania)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Urząd Skarbowy i adres korespondencyjny