Urzad nadzoru budowlanego

Data: 2009-04-08 03:35:04
Autor: VoyteG
Urzad nadzoru budowlanego
Ciekawa sprawa moich znajomych - dom, w ktorym mieszka najemca, na
wniosek tego najemncy zostal skontrolowany przez Urzad Nadzoru
Budowlanego.

1.Czy Urzad ma prawo rozpoczac postepowanie na wniosek najemcy?

2. Nie zostali powiadomieni wszyscy wlasciciele o ogledzinach budynku,
ale zostala wydana decyzja. Zatem tym wspolwlascicielom sluzy
odwolanie i uniewaznienie decyzji, poniewaz nie zostali poinformowani
o ogledzinach?

Urzad wydal decyzje, o oproznieniu i wylaczeniu z uzytkowania w
calosci budynku i wykonaniu doraznych zabezpieczen i usuniecia
zabezpieczenia.

Nie wiem, czy dobrze rozumiem, ale taka decyzja oznacza tylko, ze
trzeba zabezpieczyc i tylko tego urzad moze sie domagac?

3. Czyli najemca ma obowiazek sie wyprowadzic w terminie 30 dni, zas
wlaciciele musza tylko zabezpieczyc nieruchomosc?

Data: 2009-04-08 13:47:01
Autor: mz
Urzad nadzoru budowlanego

Uzytkownik "VoyteG" <VoyteG@hotpop.com> napisal w wiadomosci news:c98ccb2b-2d22-421e-9eb8-2914d8cf017dw40g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

TAK, na wniosek kazdego o ile nie jest to anonim.

[...]

Odwolanie od decyzji przysluguje zawsze od kazdej decyzji

Piszesz o sobie czy o znajomych ;) ?

Data: 2009-04-08 04:59:10
Autor: VoyteG
Urzad nadzoru budowlanego
On 8 Kwi, 13:47, "mz" <lubies...@wp.pl> wrote:
Uzytkownik "VoyteG" <Voy...@hotpop.com> napisal w wiadomoscinews:c98ccb2b-2d22-421e-9eb8-2914d8cf017dw40g2000yqd.googlegroups.com...

> [...]

> o ogledzinach?

Odwolanie od decyzji przysluguje zawsze od kazdej decyzji

Pisze o bliskich mi znajomych, ktorym pomagam - to nie jest moja
nieruchomosc, ale czy moglbys merytorucznie odpowiedziec na pozostale
pytania?

Data: 2009-04-08 20:57:14
Autor: Robert Tomasik
Urzad nadzoru budowlanego
[...]

Moze nawet bez wniosku kogokolwiek.

[...]

Tylko o ile wniosloby to cos nowego do sprawy i potrafia to wykazac.Inaczej
ogledziny, to po prostu czynnosc procesowa i tyle. Natomiast co innego,
jakby nie dostali wszyscy decyzji. Wówczas czas na srodki odwolawcze w
stosunku do osób, które decyzji nie otrzymaly jeszcze nie biegnie, a
decyzja sie nie moze uprawomocnic.

[...]

I tak, i nie. W dalszej kolejnosci ida srodki karne za niezrobienie tego
oraz ewentualne wykonanie zabezpeiczenia w trybie administracyjnym przez
urzad na koszt wlascicieli.

3. Czyli najemca ma obowiazek sie wyprowadzic w terminie 30 dni, zas
wlaciciele musza tylko zabezpieczyc nieruchomosc?

A co napisano w decyzji? Skad to 390 dni? Bo jesli budynek zagraza
bezpieczenstwu, to tam z reguly bywa termin "niezwlocznie".

No i co do praw i obowiazków, to nei zapominaj, ze najemca wynajmowal dom nadajacyc sie do uzytkowania. Przysluguje mu roszczenie o niedotrzymanie umowy.

Urzad nadzoru budowlanego