Urzad wymaga zaswiadczenie od samego siebie

Data: 2009-10-05 12:16:48
Autor: Icek
Urzad wymaga zaswiadczenie od samego siebie
Zastanawia mnie procedura. Zlozylem wniosek w US. Aby moc procedowac dalej
urzad informuje mnie:

Prosze o przedlozenie zaswiadczenia o niezaleganiu z podatkiem VAT w
terminie do 7 dni.

Czy US moze zadac zaswiadczenia, ktore sam wydaje? Czy to zdeczka nie bez
sensu ?

Icek

Data: 2009-10-05 10:41:50
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail icek@do.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

do Weissa z tym.

DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU
W CELU USTALENIA CZY PRACOWNIK MA PRACĘ WE KRWI CZY W DUPIE

Data: 2009-10-05 12:58:18
Autor: Icek
> [...]
> terminie do 7 dni.
>
> Czy US moze zadac zaswiadczenia, ktore sam wydaje? Czy to zdeczka nie

do Weissa z tym.

no az chyba sie nagram z tym na jego sekretarke bo normalnie urzad tylko
umie tracic czas i pieniadze podatnikow

Icek

Data: 2009-10-05 12:30:34
Autor: Krzysztof Jodłowski
Urzad wymaga zaswiadczenie od samego siebie
Czy US moze zadac zaswiadczenia, ktore sam wydaje? Czy to zdeczka nie bez
sensu ?

Nie, bo:
1) Za wydanie zaświadczenia opłaca sie stosowną opłatę.
2) Można zalegać w innym US z innych tytułów, a poszczególne US na razie nie bardzo mają kontakt ze sobą i nie wiedzą gdzie ewentualnie jeszcze możesz zalegać.

--
Krzysztof

Data: 2009-10-05 12:33:18
Autor: Liwiusz
Krzysztof Jodłowski pisze:
Czy US moze zadac zaswiadczenia, ktore sam wydaje? Czy to zdeczka nie bez
sensu ?

Nie, bo:
1) Za wydanie zaświadczenia opłaca sie stosowną opłatę.

   I to ma być powód, że żądanie takiego zaświadczenia nie jest bezsensowne?

2) Można zalegać w innym US z innych tytułów, a poszczególne US na razie nie bardzo mają kontakt ze sobą i nie wiedzą gdzie ewentualnie jeszcze możesz zalegać.

   Ale taki wniosek i tak składa się do obecnego US, a obecny US i tak będzie musiał sprawdzić - przed jego wydaniem - czy nie zalegamy za podatki w innym US, do którego podlegaliśmy w ciągu ostatnich 5, czy ilu   tam lat. Więc powyższy argument też jakby trochę nietrafiony :)

--
Liwiusz

Data: 2009-10-05 13:12:42
Autor: Przemysław Adam Śmiejek

Liwiusz pisze:
[...]

Ale zapewne inny dział. Więc są dwie opcje:

a) baba z działu A leci do działu B sprawdzić (pytanie dodatkowe: czy ma
upoważnienie i czy petent nie będzie ryczał, że mu po wrażliwych danych
grzebie)

b) baba z działu A prosi o dostarczenie i ma problem z głowy.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-10-05 17:25:51
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail niechce@spamu.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

chyba masz naiwne podejscie do pracy urzedu.
Polowa pracowników albo i wiecej ma dostep do wszystkich naszych danych.
Po tych pokojach to tylko lataja po pieczatki i ze wzgledu na swoje niedouczenie - prawie wszystko mozna sprawdzic w komputerze. Kazdy.

"Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo milczysz."   Nina Liedtke

Data: 2009-10-06 09:33:03
Autor: Kapsel
Mon, 5 Oct 2009 17:25:51 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

[...]

true, true

Do tego w US gdzie pracowałem, była biblioteka akt i archiwum do których
dostęp pośrednio miał każdy. Wystarczy znać nip zawodnika i można uzyskać
masę danych. --
Kapsel
  http://kapselek.net
  kapsel(malpka)op.pl

Data: 2009-10-05 12:38:36
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Krzysztof Jodłowski wrote:
Czy US moze zadac zaswiadczenia, ktore sam wydaje? Czy to zdeczka nie bez
sensu ?

Nie, bo:
1) Za wydanie zaświadczenia opłaca sie stosowną opłatę.

i... co z tego? Urząd nie może działać wbrew prawu czy żądać czynności mających na celu jedynie przychód tzw. skarbu państwa

2) Można zalegać w innym US z innych tytułów, a poszczególne US na razie nie bardzo mają kontakt ze sobą i nie wiedzą gdzie ewentualnie jeszcze możesz zalegać.

Tam jest takie magiczne słowo "VAT". A płatnik VAT rejestruje się w jednym urzędzie.
Tak przy okazji - czy art. 35. § 2 KPA to istnieje?

M.

Data: 2009-10-05 12:42:50
Autor: Tomek
Dnia 05-10-2009 o 12:38:36 Maciej Bebenek (news.onet.pl)  <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał(a):

Krzysztof Jodłowski wrote:
[...]

Tak jak i Art. 3. § 1. pkt 2

--
Tomek

Data: 2009-10-05 12:46:53
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Tomek wrote:

Tam jest takie magiczne słowo "VAT". A płatnik VAT rejestruje się w jednym urzędzie.
Tak przy okazji - czy art. 35. § 2 KPA to istnieje?

Tak jak i Art. 3. § 1. pkt 2

Jak Pan o Ordynacji, to proponuję art. 306d. § 1.
:-)

Jakie te ustawy zgodne są... no proszę...

M.

Data: 2009-10-05 13:40:15
Autor: Tomek
Dnia 05-10-2009 o 12:46:53 Maciej Bebenek (news.onet.pl)  <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał(a):

Tomek wrote:

[...]

:)

Jakie te ustawy zgodne są... no proszę...

Ktoś powinien beknąć za namnażanie zbędnych przepisów :)

--
Tomek

Data: 2009-10-06 21:26:05
Autor: Le5zek
Urzad wymaga zaswiadczenie od samego siebie
Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <bluelaser@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hachsk$os0$1news.onet.pl...
..
2) Można zalegać w innym US z innych tytułów, a poszczególne US na razie nie bardzo mają kontakt ze sobą i nie wiedzą gdzie ewentualnie jeszcze możesz zalegać.

Nie wprowadzaj innych w błąd, jeśli nie wiesz jak wygląda system informatyczny skarbowości.

--

Le5zek Grelak

Data: 2009-10-05 21:32:33
Autor: wombi

http://www.rp.pl/artykul/305829,336965_Nieznajomosc_prawa__napedza_biurokracje.html

Data: 2009-10-06 12:58:55
Autor: Icek
> [...]
> terminie do 7 dni.
>
> Czy US moze zadac zaswiadczenia, ktore sam wydaje? Czy to zdeczka nie

przetresuje Urzad. Wlasnie tego mi brakowalo.

Icek

Data: 2009-10-06 14:01:09
Autor: wombi
Icek pisze:
[...]

Przed skarbówką powołuj się na art. 187. § 3 Ordynacji podatkowej (3. Fakty powszechnie znane oraz fakty znane organowi podatkowemu z urzędu nie wymagają dowodu. Fakty znane organowi podatkowemu z urzędu należy zakomunikować stronie), który jest odpowiednikiem art. 77 §4  k.p.a. W postępowaniach podatkowych k.p.a. nie ma zastosowania (z wyjątkiem działów dotyczących udziału prokuratora i skarg i wniosków) - art. 3 § 1 pkt 2) k.p.a.

Data: 2009-10-06 21:03:55
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Mon, 05 Oct 2009 21:32:33 +0200, wombi napisał(a):

http://www.rp.pl/artykul/305829,336965_Nieznajomosc_prawa__napedza_biurokracje.html

Zainteresował mnie ten artykuł.
Ale czy można art. kpa podpierać się jeśli urząd wymaga dołączenia do
jakiegoś wniosku np. odpisu aktualnego z KRS ?
Przecież KRS jest ogólnie dostępny dla wszystkich.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Remont na trasie W-Z
http://foto.3mam.net/warsaw/m/index.php

Data: 2009-10-06 21:10:18
Autor: Tomek
Dnia 06-10-2009 o 21:03:55 Krzysztof 'kw1618' z Warszawy  <adres.na@mojej.www.pl> napisał(a):

[...]

IMVHO jeśli ustawa wymaga, to musisz dołączyć, ale często urzędas
wymaga sam z siebie albo na podstawie "okólnika kierownika".

--
Tomek

Data: 2009-10-07 19:34:32
Autor: Icek
[...]

to bardzo czeste. Jak juz brakuje argumentow to "jak mi Pan tego nie
dostarczy to ja bede zmuszona pojsc do swojego kierownika a to moze sie
skonczyc przykrymi konsekwencjami dla Pana".

Icek

Urzad wymaga zaswiadczenie od samego siebie