Urzad wymaga zaswiadczenie od samego siebie

Data: 2009-10-05 21:32:33
Autor: wombi
Urzad wymaga zaswiadczenie od samego siebie
Icek pisze:
Zastanawia mnie procedura. Zlozylem wniosek w US. Aby moc procedowac dalej
urzad informuje mnie:

Prosze o przedlozenie zaswiadczenia o niezaleganiu z podatkiem VAT w
terminie do 7 dni.

Czy US moze zadac zaswiadczenia, ktore sam wydaje? Czy to zdeczka nie bez
sensu ?

http://www.rp.pl/artykul/305829,336965_Nieznajomosc_prawa__napedza_biurokracje.html

Data: 2009-10-06 12:58:55
Autor: Icek
> [...]
> terminie do 7 dni.
>
> Czy US moze zadac zaswiadczenia, ktore sam wydaje? Czy to zdeczka nie

przetresuje Urzad. Wlasnie tego mi brakowalo.

Icek

Data: 2009-10-06 14:01:09
Autor: wombi
Icek pisze:
[...]

Przed skarbówką powołuj się na art. 187. § 3 Ordynacji podatkowej (3. Fakty powszechnie znane oraz fakty znane organowi podatkowemu z urzędu nie wymagają dowodu. Fakty znane organowi podatkowemu z urzędu należy zakomunikować stronie), który jest odpowiednikiem art. 77 §4  k.p.a. W postępowaniach podatkowych k.p.a. nie ma zastosowania (z wyjątkiem działów dotyczących udziału prokuratora i skarg i wniosków) - art. 3 § 1 pkt 2) k.p.a.

Data: 2009-10-06 21:03:55
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Mon, 05 Oct 2009 21:32:33 +0200, wombi napisał(a):

http://www.rp.pl/artykul/305829,336965_Nieznajomosc_prawa__napedza_biurokracje.html

Zainteresował mnie ten artykuł.
Ale czy można art. kpa podpierać się jeśli urząd wymaga dołączenia do
jakiegoś wniosku np. odpisu aktualnego z KRS ?
Przecież KRS jest ogólnie dostępny dla wszystkich.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Remont na trasie W-Z
http://foto.3mam.net/warsaw/m/index.php

Data: 2009-10-06 21:10:18
Autor: Tomek
Dnia 06-10-2009 o 21:03:55 Krzysztof 'kw1618' z Warszawy  <adres.na@mojej.www.pl> napisał(a):

[...]

IMVHO jeśli ustawa wymaga, to musisz dołączyć, ale często urzędas
wymaga sam z siebie albo na podstawie "okólnika kierownika".

--
Tomek

Data: 2009-10-07 19:34:32
Autor: Icek
[...]

to bardzo czeste. Jak juz brakuje argumentow to "jak mi Pan tego nie
dostarczy to ja bede zmuszona pojsc do swojego kierownika a to moze sie
skonczyc przykrymi konsekwencjami dla Pana".

Icek

Urzad wymaga zaswiadczenie od samego siebie