Urządzenia wielofunkcyjne

Data: 2019-12-11 11:47:22
Autor: Trybun
Urządzenia wielofunkcyjne

Znacie jakieś tanie (do 300zł) urządzenia wielofunkcyjne bez nadmiernej tendencji do zasychania atramentu. Moja aktualna drukarka Pixma MP 140 była pod tym względem bardzo dobra, ale zdaje się właśnie wyzionęła ducha. Ze względu na cenę odpadają laserówki. Tak więc jak ktoś ma i używa taki sprzęt to proszę o info.

Data: 2019-12-11 13:42:20
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-12-11 o 11:47, Trybun pisze:

[...]

Atrament zawsze wysycha.
Chyba że kupujesz do biura gdzie będzie używane na co dzień.
Skoro ma być tanio to zostaw to co masz i dokup laser za 300zł.

Pozdrawiam

Data: 2019-12-11 14:33:54
Autor: Trybun
W dniu 11.12.2019 o 13:42, RadoslawF pisze:
[...]

No niby, jednak w niektórych modelach szybciej w innych wolniej. Lexmark z oryginalnym atramentem i już po miesiącu nieużywania zaschnięta na amen. Natomiast w wymienionej Pixmie 140 i rok nieużytkowania nie straszny, jednak tylko z oryginalnymi tuszami - zamienniki zasychają w try miga.

  To co mam chyba się popsuło.. A kolorowy laser kosztuje sporo więcej niż zadeklarowana kwota zakupu. Zaraz, sugerujesz że można by w jakiejś kombinacji korzystać z skanera  Pixmy i innej, laserowej, drukarki?

Data: 2019-12-11 15:14:32
Autor: jaNus
W dniu 11.12.2019 o 14:33, Trybun pisze:
sugerujesz że można by w jakiejś kombinacji korzystać z skanera  Pixmy i innej, laserowej, drukarki?

No niby jakiej znów /kombinacji/??
Byleby miejsc w USB-hubie wystarczyło...

Ale o druku bez pośrednictwa PC nie licz, no, ale czy to ważne?

--
Rzeczy warte polecenia, bo polecać rzeczy DOBRE warto!
https://myphone-explorer.en.softonic.com/  Free!

Data: 2019-12-12 09:23:32
Autor: Trybun
W dniu 11.12.2019 o 15:14, jaNus pisze:
[...]

Ano takiej że pomyślałem żeby do skanów używać Pixmy - zapisywać je do pliku a drukować to na laserze. Oczywiście PC obowiązkowy. Kłopotliwe bo i to że zajmuje dużo miejsca no i sporo pracy, ale chyba możliwe do wykonania?

Data: 2019-12-11 16:11:10
Autor: Roman Tyczka
Urządzenia wielofunkcyjne
On Wed, 11 Dec 2019 13:42:20 +0100, RadoslawF wrote:

Atrament zawsze wysycha.

Brednie.
Mam taniego Brothera, tusze zamienniki, używam od dzwonu, powiedzmy 3-5
razy w miesiącu po kilka kartek. Nie zasycha. Drukarkę mam prawie 10 lat.

Roman Tyczka

Data: 2019-12-12 08:39:26
Autor: jaNus
W dniu 11.12.2019 o 16:11, Roman Tyczka pisze:
[...]

  + nawilżanie pomieszczenia? Może inni /wręcz przeciwnie/ w chałupie
susza! No ale to nie woda wysycha, toluen jaki czy-co, nie tędy droga!

Albo dawać warto pokrowiec na LPT, i już! No i maszyna zawsze pod parą
230V, to i sama się 'budzi' i dysze wecuje co-i-rusz?

Data: 2019-12-12 09:22:29
Autor: Stregor
Urządzenia wielofunkcyjne
Albo dawać warto pokrowiec na LPT, i już! No i maszyna zawsze pod parą
230V, to i sama się 'budzi' i dysze wecuje co-i-rusz?

Tak, warunkiem tego magicznego niezasychania Brothera jest pozostawienie go pod zasilaniem. Ale nie "co-i-rusz" tylko raz na jakiś czas sobie plunie atramentem przez dysze.

Potwierdzam słowa Romana, mój Brother po prostu działa. Drukuję raz w tygodniu parę kartek, czasem rzadziej, i nigdy nie czyścił głowic, nigdy nie było zatkanej dyszy. Od czasu do czasu drukarka "dygnie" głowicą przepłukując ją odrobiną atramentu, i już. I co ciekawe, nie robi tego w nocy :P

Poprzednio używałem Epsonów, i zawsze była zmora z tyłu głowy - czy dysze już zaschły czy jeszcze nie.

--
Pozdrawiam,
Stregor

Data: 2019-12-12 22:51:32
Autor: Marcin Debowski
On 2019-12-12, Stregor <stregor@wytnij.to.gmail.com> wrote:
[...]

Komu nie robi temu nie robi. Nie raz zbierałem opierz od żony za nocne stękania Brotherów.

--
Marcin

Data: 2019-12-13 07:19:35
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 12.12.2019 Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> napisał/a:

Komu nie robi temu nie robi. Nie raz zbierałem opierz od żony za nocne stękania Brotherów.

Jak się czasu poprawnie nie ustawi, to tak się ma :-)
https://support.brother.com/g/b/faqend.aspx?c=gb&lang=en&prod=fax1560_eu&faqid=faq00002596_000

Data: 2019-12-13 07:28:20
Autor: Marcin Debowski
On 2019-12-13, Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> wrote:
[...]

To była sieciowa maszyna, więc powinna się była sama jucha ustawić. Fafluniła gdzieś najczęsciej koło 22, ale bywało, że i w środku nocy.

--
Marcin

Data: 2019-12-13 08:44:19
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 13.12.2019 Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> napisał/a:

To była sieciowa maszyna, więc powinna się była sama jucha ustawić.

Czy powinna? FAQ dot. ustawiania czasu w "related models" ma modele
sieciowe i nic nie wspomina o wyjątku dla takowych.

Z ciekawości spojrzałem do quick setup guide swojej DCP-J140W
i też nic nie ma o automacie- za to jest info, że prawidłowe
ustawienie czasu pozwoli na prawidłowy proces regularnego
czyszczenia głowic:

https://download.brother.com/welcome/doc002922/dcp140w_uke_qsg_leg268004.pdf
- strona 6.

Fafluniła gdzieś najczęsciej koło 22, ale bywało, że i w środku nocy.

Brother się przyznał, że w jakichś wczesnych firmware mieli
zapodane 23.00, ale się zreflektowali i przestawili na 11-tą.

Co prawda tu piszą o faksie, ale może i w typowych drukarkach
taki babol się trafił.

https://support.brother.com/g/b/faqend.aspx?c=us&lang=en&prod=fax1920cn_us&faqid=faq00002596_001

Moja czyści w dzień i właśnie chyba tak koło południa.

Data: 2019-12-15 01:56:10
Autor: Marcin Debowski
On 2019-12-13, Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> wrote:
[...]

Powinna bo to się da prosto zrobić i mniej wysublimowane urządzenia całe wieki temu takie umiejętności posiadały.

[...]

To był jakiś model kombajnu, też z faksem, może 7-8lat temu.

--
Marcin

Data: 2019-12-16 12:02:00
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 15.12.2019 Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> napisał/a:

Powinna bo to się da prosto zrobić i mniej wysublimowane urządzenia całe wieki temu takie umiejętności posiadały.

A, czyli powinna nie w sensie "dokumentacja tak stanowi", ale "tak by
było lepiej". Oczywiście, tu pozostaje mi tylko przyklasnąć,
tak jak przy "wszyscy powinni być młodzi i zdrowi" :-)

Data: 2019-12-17 22:35:23
Autor: Kamil
Użytkownik "jaNus"  napisał:

Albo dawać warto pokrowiec na LPT, i już! No i maszyna zawsze pod parą
230V, to i sama się 'budzi' i dysze wecuje co-i-rusz?

Właśnie. Niektóre modele co jakiś czas same uruchamiają jakąś czynność zapobiegającą zaschnięciu dysz.

Pzdr

Data: 2020-01-01 22:00:00
Autor: Budzik
Urządzenia wielofunkcyjne
Użytkownik Kamil nospamtlen.pl ...

[...]

Mysle ze wszystkie tak robią.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2019-12-17 22:32:16
Autor: Kamil
Urządzenia wielofunkcyjne
Użytkownik "Roman Tyczka"  napisał:

Brednie.

Grupowy cham jak zwykle zaczyna od obrażania dyskutantów.

Mam taniego Brothera, tusze zamienniki, używam od dzwonu, powiedzmy 3-5
razy w miesiącu po kilka kartek. Nie zasycha. Drukarkę mam prawie 10 lat.

A ja miałem kilkanaście modeli drukarek i wszystkie zasychały po kilku/kilkunastu dniach. Oryginalne atramenty dłużej wytrzymywały, ale wkład droższy od samej drukarki to jednak odstraszające.

Bzpzdr

Data: 2019-12-11 13:46:55
Autor: miab
W dniu 11-12-2019 o 11:47, Trybun pisze:

[...]

HP ENVY wielofunkcyjne używki na allegro?

miab

Data: 2019-12-11 14:41:40
Autor: Trybun
W dniu 11.12.2019 o 13:46, miab pisze:
[...]

Dzięki, co prawda nie planuję zakupu używki, ale gdy nie będzie nic lepszego to i 'rak na bezrybiu rybą";-)

Data: 2019-12-11 15:11:30
Autor: miab
W dniu 11-12-2019 o 14:41, Trybun pisze:
[...]

Teraz wszyscy producenci nie dając rady z zamiennikami przechodzą na CISS-y. Tylko ze cena drukarki nie jest już dumpingowa(odbijana na kosmicznych cenach tuszu).

miab

Data: 2019-12-11 15:18:36
Autor: jaNus
W dniu 11.12.2019 o 15:11, miab pisze:

Teraz wszyscy producenci nie dając rady z zamiennikami przechodzą na
 CISS-y. Tylko ze cena drukarki nie jest już dumpingowa(odbijana na kosmicznych cenach tuszu).

A CISS wychodzi jak barszcz Strójwąsa:
- /taniej się *nie da*/!

Dostałem reklamę takiego HP-ka, 1,1xx kPLN za model z Wi-Fi
W mini-biurze zwróci się w MiG!

Data: 2019-12-12 09:24:28
Autor: Trybun
[...]

Akurat Canon chyba nie musi się obawiać zamienników, jedno że jakość dają fatalną to jeszcze niewiele tańsze od oryginałów, przynajmniej tak jest w przypadku mojej drukarki.

Data: 2019-12-12 21:55:59
Autor: miab
W dniu 12-12-2019 o 09:24, Trybun pisze:
[...]

Tusze z głowicami pewnie tak. Bo same pojemniczki zamienniczki nawet z chipem to 1-2zeta.

miab

Data: 2019-12-13 14:56:42
Autor: Trybun
W dniu 12.12.2019 o 21:55, miab pisze:
[...]

Sam nie wiem jak je nazwać, zarówno oryginały jak i zamienniki wyglądały tak samo. Cena - oryginały 160zł, najtańszy zamiennik coś lekko ponad 100ówę. Nigdzie nie widziałem dla takich zestawów alternatywy.

Data: 2019-12-13 15:01:36
Autor: ąćęłńóśźż
Urządzenia wielofunkcyjne
Sprawdzałeś na amazon.de?

-- -- -

Nigdzie nie widziałem dla takich zestawów alternatywy.

Data: 2019-12-13 20:56:56
Autor: miab
[...]

Bo zależy o czym mówimy, czy o drukarkach z wymiennymi tuszami wraz głowicami, czy ze stałymi głowicami a wymiennymi tuszami czy wreszcie o CISS-ach ze stałymi głowicami i dolewanymi tuszami.

miab

Data: 2019-12-14 09:51:51
Autor: Trybun
W dniu 13.12.2019 o 20:56, miab pisze:

[...]

Nawet nie mam pojęcia co to jest głowica, do każdej z posiadanych ze mnie drukarek trzeba kupić taki plastikowy`e pojemnik/i z atramentem w środku i jakimiś układami elektronicznymi na zewnątrz.. Ten pojemnik to głowica?

Data: 2019-12-14 10:28:25
Autor: miab
W dniu 14-12-2019 o 09:51, Trybun pisze:
[...]

Na zewnątrz może być głowica i styki przyłączające,  ew. chip weryfikujący oryginalność ew. nic elektronicznego.

miab

Data: 2019-12-14 13:46:45
Autor: Trybun
W dniu 14.12.2019 o 10:28, miab pisze:
[...]

Właśnie, takie styki, czyli to głowica?

Data: 2019-12-14 10:41:29
Autor: miab
[...]

W przypadku wspomnianego przez Ciebie Cannona MP140 to powinien być pojemnik z głowicą(na spodzie) i stykami przyłączeniowymi(z tyłu). A właściwie dwa czarny i trójkolorowy.
Obecność wymiennej głowicy utrudnia a więc "podraża" wykonanie podróbki zamiennika.

miab

Data: 2019-12-14 13:47:28
Autor: Trybun
W dniu 14.12.2019 o 10:41, miab pisze:
[...]

Tak, i w Lexmarku mam prawie identycznie. Z innymi typami zasilania tuszem nie miałem okazji się zaznajomić.

Ostatnio dałem w specjalistycznym serwisie do napełnienia zużyte "głowice", pracownik poinformował mnie że na początku będzie źle wskazywany poziom atramentu, po kilku uruchomieniach wszystko powinno być ok. Komunikat o kończącym się atramencie nigdy nie zniknął. Jak na to patrzeć - samo uzupełnienie zasobników potencjalnie nie oryginalnym atramentem  generuje taki komunikat czy oszust po prostu za mało go dolał?

Data: 2019-12-14 14:19:59
Autor: miab
W dniu 14-12-2019 o 13:47, Trybun pisze:
[...]

Raczej nie oszust(szczególnie że atrament kosztuje grosze). Po prostu producenci drukarek tak usiłują się zabezpieczyć przed zamiennikami (drukarka rejestruje fakt użycia danego zasobnika wyraźnie przekraczajacą szacowana ilość wydruków w stosunku do jednorazowego użycia).

miab

Data: 2019-12-14 17:40:01
Autor: Animka
W dniu 2019-12-14 o 14:19, miab pisze:
Tak, i w Lexmarku mam prawie identycznie. Z innymi typami zasilania tuszem nie miałem okazji się zaznajomić.

Do Lexmarka pojemnik napełniałam czarnym zwykłym atramentem. Przez strzykawkę. Drukowala piękniej niż z oryginałem w przeliczniku na dolary.
Problem był z pojemnikiem kolorowym. Po jakimś czasie odkryłam, że facet na giełdzie komputerowej sprzedaje pojemniki z kolorowym tuszem-za grosze. Oczywiście kupowałam i drukarka też pięknie drukowała.

--
animka

Data: 2019-12-15 18:52:14
Autor: Trybun
W dniu 14.12.2019 o 14:19, miab pisze:

[...]

Możliwe, jednak trochę to dziwne, bo poza atramentem przecie nic się nie zmieniło..

Data: 2019-12-16 12:15:20
Autor: miab
W dniu 15-12-2019 o 18:52, Trybun pisze:
[...]

Zmieniły parametry czasoprzestrzeni a w tym konkretnie przypadku istotna była ilość pewnych zdarzeń(o czym wspomniałem uprzednio).

miab

Data: 2019-12-17 10:37:17
Autor: Trybun
W dniu 16.12.2019 o 12:15, miab pisze:

[...]

No, skoro tak twierdzisz..

Data: 2019-12-20 03:55:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Urządzenia wielofunkcyjne

"miab" 5df4e0e8$0$524$65785112@news.neostrada.pl

Raczej nie oszust(szczególnie że atrament kosztuje grosze).

Ale napełnienie (także kolejne) kosztuje!
[i to merytorycznie!!! kosztuje]

Po prostu producenci drukarek tak usiłują się zabezpieczyć
przed zamiennikami (drukarka rejestruje fakt użycia
danego zasobnika wyraźnie przekraczajacą szacowana
ilość wydruków w stosunku do jednorazowego użycia).

Moja pogubiła się w tym mruganiu -- czasem mruga,
czasem nie mruga, czasem widzi mało, czasem nie widzi...

Ale w drukowaniu to nijak nie przeszkadza.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-12-20 03:50:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Urządzenia wielofunkcyjne

"Trybun" 5df4d9de$0$545$65785112@news.neostrada.pl

atramentem generuje taki komunikat czy oszust po prostu za mało go dolał?

Trzeba ważyć -- przed dolaniem i po dolaniu.
Można zważyć tuż po kupnie drukarki czy kartridża.

Mógłbym za dolewkę brać 5 pln -- wraz z VATem. ;)
Mając wielu [durnoatych] klientów -- mógłbym szybko
zarobić na coś takiego:

   ZTENubia Red Magic 3s
   https://eu.redmagic.gg/pages/red-magic-3s?gclid=EAIaIQobChMIhcWbnpvD5gIVCOh3Ch2PeAZsEAAYASAAEgLmQfD_BwE

Tysiąc klientów... Jednego dnia mógłbym obsłużyć
stu? -- chyba niekoniecznie... Trzeba stracić
masę czasu na wystawianie faktur... Ale ze
30 mógłbym... W kilka tygodni bym zarobił...

Jeszcze by na waciki starczyło...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-14 17:24:47
Autor: Animka
W dniu 2019-12-14 o 09:51, Trybun pisze:
[...]

Ta Twoja drukarka Canon głowice ma w sobie i to jest problem, bo w razie czego trzeba drukarkę wywalić na śmietnik, albo oddać za darmo fachowcowi w serwisie.

--
animka

Data: 2019-12-15 18:53:39
Autor: Trybun
W dniu 14.12.2019 o 17:24, Animka pisze:
[...]

W razie czego, konkretnie czego? I co to jest ta głowica - ten pojemnik z dyszami na atrament? Jeżeli tak to jest wymienialny.

Data: 2019-12-15 20:35:39
Autor: Animka
W dniu 2019-12-15 o 18:53, Trybun pisze:
[...]

Głowica wygląda mniej więcej tak
https://allegro.pl/oferta/glowica-canon-qy6-0089-ts5050-ts6050-tr8550-8612339657

Drukujesz, to powinieneś zamknąć ten temat, a nie drążyć cały czas.

--
animka

Data: 2019-12-16 11:18:18
Autor: Trybun
W dniu 15.12.2019 o 20:35, Animka pisze:

[...]

W Usenecie nie zamyka się tematów. To nie specjalistyczne forum poradniczo-informacyjne a grupa dyskusyjna.

Data: 2019-12-13 00:10:10
Autor: Animka
W dniu 2019-12-12 o 09:24, Trybun pisze:
Akurat Canon chyba nie musi się obawiać zamienników, jedno że jakość dają fatalną to jeszcze niewiele tańsze od oryginałów, przynajmniej tak jest w przypadku mojej drukarki.

Canona to ja za darmo oddałam jakiemus cwaniakowi, który znał menu serwisowe. Te serwisy drukarek to oszuści. Więcej dobrego słowa i pomocy dostałam od sprawdawcy innej drukarki i teraz wiem co i jak.

--
animka

Data: 2019-12-13 14:56:58
Autor: Trybun
W dniu 13.12.2019 o 00:10, Animka pisze:
[...]

Co to za zwierz, to menu serwisowe?

Data: 2019-12-14 01:02:41
Autor: jaNus
W dniu 13.12.2019 o 21:28, Animka pisze:

Co to za zwierz, to menu serwisowe?

Dzik

Eeee tam:
/menu, takel fares/...

Data: 2019-12-11 14:09:07
Autor: Animka
[...]

Czyszczenie głowic (automatyczne) nie pomaga? Może zmiana tuszu pomoże.

Dobrze byłoby wiedzieć jak wejść do menu serwisowego.

--
animka

Data: 2019-12-12 09:25:00
Autor: Trybun
W dniu 11.12.2019 o 14:09, Animka pisze:
[...]

Spory dylemat - nowa drukarka HP z tuszami startowymi i paroma bajerami tańsza o 15zł od atramentu do MP 140.

Data: 2019-12-13 00:06:15
Autor: Animka
W dniu 2019-12-12 o 09:25, Trybun pisze:
[...]

Podaj linka.

Polecam. Niekoniecznie nową. Dokup sobie tusze XXL. Jak się startowe skończą to wlóż te.

--
animka

Data: 2019-12-13 14:57:30
Autor: Trybun
W dniu 13.12.2019 o 00:06, Animka pisze:
[...]

https://www.mediaexpert.pl/urzadzenia-wielofunkcyjne-z-drukarka-atramentowa/urzadzenie-hp-deskjet-2620-v1n01b,id-1016424

Tymczasem zbiera sporo negatywnych opinii,. Przyznam że jeszcze nie spotkałem się z "zawieszającą się" drukarką. Możliwe że to wina samego użytkownika, a może nie...

Data: 2019-12-24 00:19:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Urządzenia wielofunkcyjne

"Trybun" 5df398c7$0$557$65785112@news.neostrada.pl

Tymczasem zbiera sporo negatywnych opinii,. Przyznam że jeszcze nie spotkałem się z "zawieszającą się" drukarką.
Możliwe że to wina samego użytkownika, a może nie...

Mam HP -- potrafię ją tak zawiesić, że trudno odciąć...
[zaraz uznają, że znęcam się nad kobietą pracującą...]
I papier zacina się, i softowo zawiesza się... [odcięcie
ze sznura niewiele daje... trzeba sztuczek psychologicznych,
by przywrócić biduję do żywota doczesnego...]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-25 12:34:44
Autor: Trybun
[...]

HP to chyba "on", a więc o jakiejś dyskryminacji płciowej mowy być nie może.

Data: 2019-12-26 01:05:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Urządzenia wielofunkcyjne

"Trybun" 5e034951$0$541$65785112@news.neostrada.pl

[...]

HP to chyba "on",

Oni?

   https://pl.wikipedia.org/wiki/Hewlett-Packard

   Przedsiębiorstwo zostało założone
    w styczniu 1939 roku
    przez absolwentów Stanford University
      Williama Hewletta
      Dave'a Packarda
   w garażu

a więc o jakiejś dyskryminacji płciowej mowy być nie może.

Drukarka to kobieta, a (wielofunkcyjne) urządzenie -- [kwilące] dziecię...

-=-

Dokonano zamachu na me życie -- otruto mnie!
Ale czym! -- aż trudno uwierzyć!!! Wątpię w to,
bym znalazł w necie jakiekolwiek infa o antidotum
czy w ogóle o truciu takim czymś...

Trutkę (broń biologiczną -- bakteryjną IMO)
nieopatrznie przyjąłem drogą oddechową...

Wcześniej makabryczne niedobory snu, teraz trutka...

Na pewno umrę -- i to raczej w tym (XXI) wieku...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-26 03:50:39
Autor: jaNus
Urządzenia wielofunkcyjne
W dniu 26.12.2019 o 01:05, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
otruto mnie!Trutkę (broń biologiczną -- bakteryjną IMO)

Miałem włam na działce, poniewczasie wyczaiłem, że zachodzi wielka
koincydencja pomiędzy moimi późniejszymi tam bywaniami, a nawrotami
dolegliwości swoistych. Dalszy namysł wskazał, iż wg wszelkiego
prawdopodobieństwa zatruto pestycydami lodówkę, i mikrofalę.

Po co? Nie wiem.

Wcześniej makabryczne niedobory snu,

Miałem horrendalne kłopoty z zasypianiem, męczyłem się, bywało, i po 6
godzin bezsenności. Ostatnio zasypiam zanim dolecę do poduszki!
Jak-czym? Kupuję karton red-dry, 3 dychy za 2,5 l, i przed snem trąbię 3
szklanice (z wolna!), pogryzając oryginalną fetą, lub wędzonym, kozim
serem (drogi!). Rano kac trwa ze 3 kwadranse, siekierzasta herbata
wypędza go w try-miga. Polecam gorrrąco!

Na pewno umrę -- i to raczej w tym (XXI) wieku...

No coś Ty, nie ma co się tak spieszyć, Życie wszak piękne jest!

Data: 2020-01-04 03:51:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Urządzenia wielofunkcyjne

"jaNus" 5e041ffd$0$542$65785112@news.neostrada.pl

[...]

To nie były pestycydy...
Ale trzeba by to zobaczyć -- by uwierzyć...
Trzeba by jakoś przeżyć to, co nastąpiło później,
by mi uwierzyć... Być może zbadać powiązania...

BTW -- nie piszę tego pod natchnieniem eksperymentów
prowadzonych w Korei Pólnocnej, gdzie listki kapusty
specjalnie zatrutej dawały makabryczne efekty...

Wcześniej makabryczne niedobory snu,

Miałem horrendalne kłopoty z zasypianiem,

Ja też -- niełatwo jednocześnie pisać i spać... ;)

wypędza go w try-miga. Polecam gorrrąco!

Może innym razem. ;)

Na pewno umrę -- i to raczej w tym (XXI) wieku...

No coś Ty, nie ma co się tak spieszyć, Życie wszak piękne jest!

Mówisz, że warto zaczekać jeszcze 80 lat...
W XXII składki ZUS będą wysokie... ;)

   1.96^80=2,40151723900935E+23 <-- tyle razy wzrosną?
   1500*1.96^80=3,60227585851402E+26 <-- takie będą?

10 do 23 potęgi?... spory iloraz... ;)

Ale przynajmniej Polska nie umrze, skoro my będziemy żyli... ;)

BTW -- to nie ,,obca moc wydarła'', lecz sejm Rzeczypospolitej oddawał... ;)

   https://pl.wikipedia.org/wiki/II_rozbiór_Polski
   https://www.youtube.com/watch?v=5wjrFwnYuKg
   https://www.youtube.com/watch?v=pe6mqxaclyI
   https://pl.wikipedia.org/wiki/Rejtan_(obraz_Jana_Matejki)

Nic zatem dziwnego, że po latach, gdy Polacy usiłowali ,,odbić
szablą'' -- nie znaleźli wielu sprzymierzeńców... Znaleźli
Napoleona Bonaparte? -- ale on zakochał się w Aleksandrze,
pogardził polską gościnnością i przegrał z kretesem pod
Lipskiem, całkiem blisko (swej? -- był Korsykaninem) Francji...

   Jesienny blask rozpędził ranne mgły
   I czarne orły widać ponad nami

To były także dwugłowe orły Romanowów...
(austriackie i pruskie -- także, co zrozumiałe)

BTW -- MTuchaczewski rzekomo powtarzał opcję Paskiewicza,
by uniknąć rzekomych błędów Dybicza...

  Paskiewicz przeszedł niedaleko Torunia po moście
  zbudowanym przez zaprzyjaźnionych Prusaków
  https://youtu.be/dOsKU2M1gWU?t=27
  https://youtu.be/dOsKU2M1gWU?t=84
  https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/sowinski-w-okopach-woli.html

  MT nie mógł liczyć na życzliwość Prus,
  a i granica Prus przebiegała inaczej

  Dybicz uderzać miał na Warszawę ze wschodu
  https://muzhp.pl/pl/e/176/wkroczenie-armii-rosyjskiej-pod-dowodztwem-dybicza-do-krolestwa-polskiego
  ale ostatecznie zrezygnował

  IMO MT to uderzenie prowadził skutecznie,
  przełamując konsekwentnie kolejne przemościa

Kiedyś czytałem, że MT stracił gdzieś na Woli (podczas Powstania
Listopadowego) jakiegoś przodka, którego chciał pomścić podobnym
uderzeniem -- ale dziś nie mogę znaleźć informacji o tej pomście...

-=-

Kiedyś artyści utrwalali życie wartościowych ludzi -- dziś zagłuszają ciszę... ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-01-04 04:05:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Urządzenia wielofunkcyjne

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5e0ffde5$0$17352$65785112@news.neostrada.pl

  1.96^80=2,40151723900935E+23 <-- tyle razy wzrosną?
  1500*1.96^80=3,60227585851402E+26 <-- takie będą?

10 do 23 potęgi?... spory iloraz... ;)

Iloczyn... ;) Tylekroć wzrośnie, nie zmaleje.
Tyle razy wzrośnie składka ZUS, więc to iloczyn.
[logiczna nomenklatura]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-01-04 04:17:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Urządzenia wielofunkcyjne

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5e0ffde5$0$17352$65785112@news.neostrada.pl

Kiedyś artyści utrwalali życie wartościowych ludzi -- dziś zagłuszają ciszę... ;)

  https://www.youtube.com/watch?v=O3efQ8yXmFg
  Reduta Ordona

  https://pl.wikipedia.org/wiki/Legion_Mickiewicza <-- nie tylko słowami utrwalali

-=-

  Pierwszy raz pokój szczery i wieczny zawarli
  https://youtu.be/O3efQ8yXmFg?t=342

[czyli jednak można zawrzeć pokój -- trzeba tylko chcieć...]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-26 09:31:13
Autor: Trybun
[...]

No fakt - dwu facetów.. Pewnie pod tym skrótem ukryta opcja homo..

a więc o jakiejś dyskryminacji płciowej mowy być nie może.

Drukarka to kobieta, a (wielofunkcyjne) urządzenie -- [kwilące] dziecię...

Jest jeszcze skaner.. Czyli mamy chyba do czynienia z opcją "bi".

-=-

[...]

Wiem co Ci dolega - zatrułeś się kapitalistyczną ideologią. Na to na dzień dzisiejszy istotnie nie ma na to odtrutki. Zapobiegać można poprzez stosowanie słuchawek z specjalnym filtrem i okularów polaryzacyjnych w kontaktach z rozsiewającymi kapitalistycznego bakcyla urządzeniami typu radio, tv czy komputer.

Data: 2020-01-04 03:51:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Urządzenia wielofunkcyjne

"Trybun" 5e046fd0$0$17347$65785112@news.neostrada.pl

No fakt - dwu facetów.. Pewnie pod tym skrótem ukryta opcja homo..

W jakim języku 'seks' jest na literę 'p'?

Drukarka to kobieta, a (wielofunkcyjne)
urządzenie -- [kwilące] dziecię...

Jest jeszcze skaner.. Czyli mamy chyba do czynienia z opcją "bi".

Raczej to rodzina... ;)

Wiem co Ci dolega - zatrułeś się kapitalistyczną

Bardzo blisko -- trutkę podano mi w kapuście.

urządzeniami typu radio, tv czy komputer.

Polska TV nadaje głównie Zenka Martyniuka z Zielonymi oczami...
To chyba poezja śpiewana -- ze Słowackiego wspominającego Ikwę...

   Każda jej gwiazdka piosenkę zanuci.
   https://wolnelektury.pl/media/book/txt/w-pamietniku-zofii-bobrowny.txt

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-13 01:32:01
Autor: Animka
[...]

Z tuszami ponadstertowymi
https://allegro.pl/oferta/hp-deskjet-3520-wifi-duplex-eprint-tusze-364-xl-8562889114?reco_id=2c81f1e7-1d3f-11ea-9046-b026284b9e50&sid=1147bbb04b955b96a226cab2e664258d9124ef0862320b2d7366fdd6604cf017

Tusze:

https://allegro.pl/oferta/5x-tusze-do-drukarki-hp-deskjet-3520-3070a-364xl-6965178613?bi_s=ads&bi_m=leftpanel&bi_c=MmY2MDBlZGMtYjMzNC00NTU2LTlkYmEtODU1NDU1ZmQ1MTYyAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=65967a58-9446-4688-9f8e-0ff5d485fe9f

--
animka

Data: 2019-12-13 01:37:44
Autor: Animka
[...]

Nie kupuj tylko Brothera, bo mafia tą firmą rządzi. Nie daj się oszukać.

--
animka

Data: 2019-12-13 14:57:48
Autor: Trybun
W dniu 13.12.2019 o 01:37, Animka pisze:
[...]

Ale podobno nie mają tendencji do zasychania atramentu... A to w mojej sytuacji kryterium kluczowe.

Data: 2019-12-15 09:59:58
Autor: Budzik
Urządzenia wielofunkcyjne
Użytkownik Animka animka@tonie.ja.wp.pl ...

[...]

O, jakies zrodła tej informacji? (zaciekawiony) --
Pozdrawia... Budzik

Data: 2019-12-15 17:17:44
Autor: Animka
W dniu 2019-12-15 o 10:59, Budzik pisze:
[...]

Już o tym tutaj pisałam parę lat temu.

--
animka

Data: 2019-12-15 16:59:57
Autor: Budzik
[...]

Czyli nie bedzie zrodła...? --
Pozdrawia... Budzik
Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem
można jeść w miejscu publicznym ;-)"
DooMiniK: "A alkohol w czekoladkach czy w butelce obok? ;]"

Data: 2019-12-15 20:36:27
Autor: Animka
W dniu 2019-12-15 o 17:59, Budzik pisze:

O, jakies zrodła tej informacji? (zaciekawiony)

Już o tym tutaj pisałam parę lat temu.

Czyli nie bedzie zrodła...?

Jest gdzieś w internecie.

--
animka

Data: 2019-12-11 15:11:23
Autor: jaNus
Urządzenia wielofunkcyjne
W dniu 11.12.2019 o 11:47, Trybun pisze:
jakieś tanie (do 300zł) urządzenia wielofunkcyjne bez nadmiernej tendencji do zasychania atramentu.

Wystarczy trzymać je "pod parą" 230 /around/. Samo o siebie wtedy zadba,
gdy trzeba zaświeci z "wył"...

jak ktoś ma i używa

a jak to ma, i *nie* używa, to WWWyrzuca na OLX, Look tam!

A ja na aukcji Alle' kupiłem z licytacji HP-ka /palce lizać/ za... 3
zeta! Ma nawet Wi-Fi, to i ze smarka mogę druknąć!

Data: 2019-12-13 17:15:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Urządzenia wielofunkcyjne

"jaNus" 5df0f90b$0$503$65785112@news.neostrada.pl

na aukcji Alle' kupiłem z licytacji HP-ka /palce lizać/
za... 3 zeta! Ma nawet Wi-Fi, to i ze smarka mogę druknąć!

Wreszcie jakaś rozsądna cena... WiFi jednak jest pomocne...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-12-12 09:22:48
Autor: Trybun
Sze ne umarła
[...]

Stara Pixma. Po całonocnej kąpieli w takim specjalnym płynie do udrażniania dysz, który mi został po Lexmarku, drukarka ożyła - drukuje aż miło,. Pewnie nie na długo bo w użyciu zamienniki,.. Tymczasem jednak pytanie o nową drukarkę już nieaktualne. Dziękuję wszystkim za pomoc i zainteresowanie.

Data: 2019-12-12 23:58:53
Autor: Animka
Sze ne umarła
W dniu 2019-12-12 o 09:22, Trybun pisze:
[...]

Wyobraż sobie, że zamienniki mogą być o wiele lepsze niż oryginały.
Podaj model swojej drukarki to może podam Ci dobrego sprzedawcę.

--
animka

Data: 2019-12-13 14:58:20
Autor: Trybun
Sze ne umarła
W dniu 12.12.2019 o 23:58, Animka pisze:
[...]

Ale raczej nie w wypadku MP-140, wypróbowałem parę zamienników i właściwie wszystkie to kit  nie do użytku. Dziękuję za propozycję, ale nie będę przecież kupował atramentu drogą wysyłkową.

Data: 2019-12-13 21:21:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Sze ne umarła

"Trybun" 5df398f9$0$557$65785112@news.neostrada.pl

: nie będę przecież kupował atramentu drogą wysyłkową.

Kupuję tak z dobrym skutkiem -- jak do tej pory...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-14 01:45:29
Autor: jaNus
Sze ne umarła
W dniu 13.12.2019 o 14:58, Trybun pisze:
nie będę przecież kupował atramentu drogą wysyłkową.

Ęęęęę?
To po tusze HP mam nawiedzić ichnie headquarter in Palo Alto, California, co? -- bo netem to /sposób nie-ten/....

Weź Ty koło, p****nij się w czoło   :)

Data: 2019-12-14 01:05:34
Autor: jaNus
Sze ne umarła
W dniu 12.12.2019 o 23:58, Animka pisze:
Podaj model swojej drukarki to może podam Ci dobrego sprzedawcę.

A Uncle G. ich nie zna??
Ja szukam HP 303 color cartridge, oryginały 4 ml ~ 90 zeta...

Data: 2019-12-14 17:20:32
Autor: Animka
Sze ne umarła
W dniu 2019-12-14 o 01:05, jaNus pisze:

Ja szukam HP 303 color cartridge, oryginały 4 ml ~ 90 zeta...

To nazwa drukarki czy tuszu?

Wpisz na allegro tusz do drukarki takiej a takiej i poszukaj. Może będzie.

--
animka

Data: 2019-12-13 17:18:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Urządzenia wielofunkcyjne

"Trybun" 5df0c938$0$511$65785112@news.neostrada.pl

Znacie jakieś tanie (do 300zł)

Widziałem za 349 pln Canona z ciągłym zasilaniem, ale
bez WiFi -- teraz nie widzę. Na razie starcza mi to,
co mam za kilka dych -- trochę przepłacając... Prawie
starcza -- wolałbym mieć WiFi... Nie zauważyłem u siebie
zasychania atra_mentu...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-14 09:52:00
Autor: Trybun
[...]

A co to za drukarka, i jak często drukujesz?

Data: 2019-12-14 20:40:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Urządzenia wielofunkcyjne

"Trybun" 5df4a2af$0$536$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Ta, którą mam, czy ta za 349 pln?
Mam Canona qpionego w Auchan, którego numeru nie pamiętam.
(na grupach zapewne można znaleźć numerki, które zapisałem)

Tej za 349 nie widzę teraz, ale to też Canon, tyle, że z CISS.

i jak często drukujesz?

Zwykle drukuję, gdy chcę drukować. ;) Ponadto czasami tylko skanuję.
W niecałe 2 lata wydrukowałem około 3 czy 4 ryz papieru. Bywa, że
drukarka jest używana codziennie a bywa, że nie jest używana przez
miesiąc, lub dłużej...

Niemal nie drukuję w kolorze. Zużyłem czarny atrament startowy
i jedną dolewkę -- chyba 75 ml; mam w zapasie dwie kolejne
dolewki -- chyba razem 300 ml...

Urządzenie waży 3.4 kg, więc łatwo je wyjąć z szafki i tam włożyć,
co czynię... Dodatkowo wkładam to urządzenie do plastykowego worka,
w którym było, gdy je kupowałem...

-=-

IMO dysze nie zasychają, gdy są poprawnie zaparkowane. Wilgotność
powietrza itp. parametry powietrza niewiele tu znaczą, bo w tym
poprawnym parkowaniu dysze są chronione malutką, szczelną
i miękką otuliną...

Mając tanią drukarkę z zaschniętą (lub uszkodzoną dyszą) można
po prostu wymienić kartridż, lub nawet całą drukarkę...

Drukując kilka ryz rocznie -- IMO można dolewać strzykawkami, co czynię.
Takie dolanie trwa chwil kilka -- znacznie dłużej trwa mycie igły i strzykawki...
Ważenie kartridża daje informację o stopniu opróżnienia/napełnienia...
(u mnie pusty czarny waży chyba 30 g, zaś pełny 38 g -- dolewam
zwykle ~5 ml, bo takiej używam strzykawki, co waży ~5 g)

IMO najtrudniejsze w tym dolewaniu jest napełnienie strzykawki z niemal pustej
buteleczki tak, by nie zasysać do strzykawki powietrza, ale i to opanowałem. ;)
Zasysanie powietrza to tracenie miejsca -- po co dolewać 2 ml czy 3 ml zamiast
bezpiecznych i rozsądnych 5 ml?... Lub po co kilkakrotnie kłuć itd...
Pielęgniarska sztuczka z odpowietrzaniem odpada z przyczyn chyba oczywistych...

O brudzeniu rąk czy czegokolwiek (poza strzykawką i igłą oraz miejscem mycia
tychże -- kompletne mycie trwa niespełna minutę) mowy nie ma... Po umyciu
trochę ;) schnie...

-=-

Odczuwam boleśnie brak WiFi!!!

Napoleon oferował podobną drukarkę z WiFi za niespełna stówkę.
Ktoś teraz taką (z WiFi) oferuje w necie za niespełna 9 dych
pln -- ale bez atramentów...

-=-

Na razie nie myślę o nowym kartridżu... ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-14 22:08:26
Autor: jaNus
W dniu 14.12.2019 o 20:40, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
Odczuwam boleśnie brak WiFi!!!

Ha, założyć bym mógł się, że prędzej raczej niż później,
najekspansywniejsza gospodarka świata i na to da Ci remedium:
Wi-Fi na kabelku! Czyli jakiś-tam klocek, moooże z AAA w środku, do
niego wetkniesz drukarkowy USB, i całość postawisz w trzecim pokoju. I
już będziesz miał drukarkę sieciową!

A tak poza tym, to "od zawsze" ją stawiałem nie przy kompie, lecz
ruterze, i już miałem druk-niby-WiFi! Tyle, że smark-phony nie chciało
to-to obsłużyć, a żal!

Data: 2019-12-15 12:28:01
Autor: Adam
W dniu 2019-12-14 o 22:08, jaNus pisze:
[...]

Zwykły AP-Client i drukarka podpięta LANem, jeśli ma.
Jeśli nie, to PrintServer Wifi, tak, jak piszesz.

[...]

A cóż to za drukarka, że nie jest obsługiwana?
Jaki OS na smartfonie?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-12-15 23:11:55
Autor: jaNus
W dniu 15.12.2019 o 12:28, Adam pisze:
A cóż to za drukarka, że nie jest obsługiwana? Jaki OS na
smartfonie?

Hm, tak Bogiem a prawdą to nawet... nie sprawdzając, przyjąłem iż
/est must sein/ i kropka. A drukowanie ze smarka to niby... na co?

Piszę z-gębnie do myPhone Explorer "notes", i przenoszę do Worda, gdzie
tekst szlifuję, a potem drukuję. Druk ze smaraka, po kiego grzyba?

Data: 2019-12-16 01:00:20
Autor: Animka
W dniu 2019-12-15 o 23:11, jaNus pisze:
[...]

Nie możesz od razu w Wordzie pisać i wydrukować?

--
animka

Data: 2019-12-16 07:36:53
Autor: jaNus
W dniu 16.12.2019 o 01:00, Animka pisze:
Piszę z-gębnie do myPhone Explorer "notes", i przenoszę do Worda,
gdzie tekst szlifuję, a potem drukuję. Druk ze smaraka, po kiego
grzyba?

Nie możesz od razu w Wordzie pisać i wydrukować?

Po to, żeby Ci zrobić, hm... /przyjemność/?   :)
Są lepsze sposoby, duuużo lepsze!

   ______________

Nie widzisz tego "sposobu pisania": z-gębnie? Ja to Androidowi
*dyktuję*, a że idzie to duuużo szybciej, niż moje toporne
klawiszowanie, to rzecz jest dla mnie wielką wyręką. No, chyba, że ktoś
po kursie maszynistek, to wtedy /na odwyrtkę/: klepie jak karabin
maszynowy. Ale to nie ja, niestety.

Data: 2019-12-16 20:04:24
Autor: Animka
W dniu 2019-12-16 o 07:36, jaNus pisze:
[...]

No to pomocna rzecz, super.

--
animka

Data: 2019-12-17 22:52:48
Autor: Adam
[...]

Z mojego punktu widzenia:
będąc u klienta mogę na jego drukarce druknąć choćby:
- certyfikat oprogramowania
- instrukcję do czegoś
- fakturę
- jakiś dokument, który mam na kliencie pocztowym

Czasem szybciej, niż odpalać peceta. Nawet w domu.
Na razie nie opanowałem jeszcze Zebry, ale etykiety drukuję tylko z peceta.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-12-15 18:57:06
Autor: Trybun
[...]

Ta która Ty masz. 349 zł to dla mnie jak za drukarkę za dużo musiałaby mieć sporo zalet względem tańszej konkurencji.

[...]

Czyli masz jakieś małe biuro. Moje zapotrzebowanie to jakieś 50-100 kartek na 10lat. Fotograficznego jeszcze mniej. U mnie jest pod biurkiem, podłączona pod kompa ale wyłączona,  tak że gdyby nawet miała funkcję samoczyszczenia głowic to i tak to na nic przy moim sposobie użytkowania.

[...]

Może i racja, jednak co myśleć o parkowaniu dysz w przypadku mojej drukarki - oryginalny atrament to i rok nieużywania niestraszny, zamiennik nie wytrzymuje miesiąca bez ruchu..

Co konkretnie robisz z tą strzykawką? Przebijasz ten pojemnik na atrament  w jakimś konkretnym miejscu?

-=-

[...]

Rozglądałem się trochę po cenach, i z tego co widzę to wifi nie podraża drukarki znacząco.

Data: 2019-12-16 22:24:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Urządzenia wielofunkcyjne

"Trybun" 5df673f1$0$17348$65785112@news.neostrada.pl

A co to za drukarka,

MG2550S https://www.ceneo.pl/49729622

W Auchan jest właśnie teraz za 99 pln.

Czyli masz jakieś małe biuro.

Tak -- rachunkowe.

Moje zapotrzebowanie to jakieś 50-100 kartek na 10lat.

Ja tyle mam w kilka tygodni.

Fotograficznego jeszcze mniej.

Akurat tego mamy tyle samo...

U mnie jest pod biurkiem, podłączona pod kompa ale wyłączona, tak że gdyby nawet miała funkcję samoczyszczenia głowic to i tak to na nic przy moim sposobie użytkowania.

U mnie zwykle jest w szafce, w foliowym worku, aby
mniej brudu łapała -- zupełnie odłączona od świata.
(tuż po wyjęciu z szafki -- zdmuchuję kurz z worka)

zamiennik nie wytrzymuje miesiąca bez ruchu..

Właśnie zużywam resztki pierwszej dokupionej buteleczki na ,,moje tonery''.

  https://mojetonery.pl <-- stąd jest faktura, ale zamawiałem
  na Allegro; nie wiem, gdzie, bo nie mogę zalogować się do
  Allegro z uwagi na konieczny SMS, który nie dociera...

Wreszcie dotarł... Ale dotarły aż 4 niemal jednocześnie...
Przekroczono limit weryfikacji kodu...

W Paribas zrezygnowałem z konta, bo nie zdołałem zalogować się...
Zostawiłem jeszcze jedno (otwarte w Rajfim, zanim Rajfi został
wchłonięty przez BNP Paribas) ale widzę, że i to muszę zamknąć...

Co konkretnie robisz z tą strzykawką? Przebijasz ten pojemnik na atrament w jakimś konkretnym miejscu?

Sprzedawca wszystko tłumaczy bardzo starannie;
ponadto na Jutubie są pornole. ;)

Rozglądałem się trochę po cenach, i z tego co widzę to wifi nie podraża drukarki znacząco.

Carrefour oferował kiedyś takąż drukarkę z WiFi za 99 pln...
Ale takąż bez WiFi -- za 75 pln... (z kartridżami oczywiście)

-=-

Właśnie wyciągnąłem drukarkę -- będę drukował przelewy na MikroRachunek...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-16 22:38:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Urządzenia wielofunkcyjne

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5df7f865$0$17342$65785112@news.neostrada.pl

Moje zapotrzebowanie to jakieś 50-100 kartek na 10lat.

IMO można/warto skorzystać z usług płatnych -- ze 35 groszy za A4 B&W...

   https://allegro.pl/uzytkownik/cencik82 <-- tu kupowałem dwa razy

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-17 10:39:46
Autor: Trybun
[...]

Pewnie że warto, jednak gdy wezmę pod uwagą wszystkie aspekty to wychodzi na to że lepiej mieć własny sprzęt.

[...]

Allegro w moim wypadku to już ostatek ostatków.. Można się nabawić nerwicy.

Data: 2019-12-19 23:49:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Urządzenia wielofunkcyjne

"Trybun" 5df8a25d$0$17341$65785112@news.neostrada.pl

Moje zapotrzebowanie to jakieś 50-100 kartek na 10lat.

Średnio 75 kartek na 10 lat, czyli 7,5 kartki rocznie.
Rocznie ze 100 plnów można uzyskać w bankach
nieco ponad 2 złote, co starcza na 6 kartek...

Zostaje: kapitał (100 pln) i koszt: papieru, obsługi,
energii elektrycznej, miejsca pod drukarkę... Nadto
drukarka może zepsuć się w ciągu tych 10 lat, ale
**ma skaner!!!** -- może pracować jako zwykły skaner
i potrafi kopiować, także bez podłączania do komputera...

Drukarka jest pod ręką 24/7 -- nie trzeba nigdzie jeździć czy chadzać...

[...]

Na razie nie narzekam na: Allegro, AliExpress ApteLine i temu podobne...

[natomiast na Doz.Pl nie jest tak fajnie -- VPP200/20 niby tam kosztuje
349 groszy, ale gdy chcesz kupić -- już 699 groszy; nerwicy dostaję bez
przyjmowania VPP200 -- same BetaSerci 24mg 2 razy na dobę nie pomagają
tak skutecznie jak w połączeniu z Vitaminą PP 200 mg 2 razy na dobę...
kwas nikotynowy to jest to! -- ale dlaczego VPP nazywana jest kwasem
nikotynowym?...]

Ogólnie chwalę sobie produkty Canona, ale nie twierdzę, że drukarki Epsona są złe...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-25 12:35:50
Autor: Trybun
[...]

No właśnie - nie wszystko można przeliczyć na pieniądze.

[...]

Nerwica, czy jak to niektórzy nazywają - kurwica to na skutek przebiegu stylu transakcji jakie mają zwyczaj przebiegać na Allegro. Np składam ofertę kupna a za dwa dni zamiast towaru kontaktuje się ze mną sprzedawca i pyta dlaczego na jego konto jeszcze nie wpłynęły pieniądze.. Oczywiście żadnej wzmianki o przedpłatach za towar na stronie nie było. Już o tym że inny zamówiony towar przyszedł z dużym opóźnieniem a sprzedający nazwał mnie dodatkowo niesolidnym kontrahentem i dał minusowe punkty, nie chce mi się rozpisywać. Tak że za Allegro to ja dziękuję - niech się tam bawią, ale beze mnie.

Data: 2019-12-17 10:39:07
Autor: Trybun
Urządzenia wielofunkcyjne

"Trybun" 5df673f1$0$17348$65785112@news.neostrada.pl

A co to za drukarka,

MG2550S https://www.ceneo.pl/49729622

W Auchan jest właśnie teraz za 99 pln.

Warta uwagi nawet bez tej promocji, normalnie kosztuje około 120zł. Tusz drogi, ale skoro bez tendencji do zasychania to mógłby być zamiennik dla mojej, gdy ta już naprawdę wyzionie ducha.

[...]

U mnie też jest przykryta takim specjalnym pokrowcem.

[...]

Też rezygnuję z Paribas. Niedawno dostałem wiadomość że obrót gotówką w oddziale w którym mam konto tylko za pomocą karty płatniczej. Normalnie chyba ich pojebutało.

Co konkretnie robisz z tą strzykawką? Przebijasz ten pojemnik na atrament w jakimś konkretnym miejscu?

Sprzedawca wszystko tłumaczy bardzo starannie;
ponadto na Jutubie są pornole. ;)

Robiłem takie próby z Lexmarkiem - pozostała kupa syfu i atrament cały czas wyciekał. Rąk to przez tydzień nie mogłem domyć.

Rozglądałem się trochę po cenach, i z tego co widzę to wifi nie podraża drukarki znacząco.

Carrefour oferował kiedyś takąż drukarkę z WiFi za 99 pln...
Ale takąż bez WiFi -- za 75 pln... (z kartridżami oczywiście)

Czyli w sumie na niewiele wyceniana jest ta funkcja.

-=-

Właśnie wyciągnąłem drukarkę -- będę drukował przelewy na MikroRachunek...

O ile dysze nie zaschły....;-)

Data: 2019-12-19 23:50:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Urządzenia wielofunkcyjne

"Trybun" 5df8a237$0$547$65785112@news.neostrada.pl

(tuż po wyjęciu z szafki -- zdmuchuję kurz z worka)

U mnie też jest przykryta takim specjalnym pokrowcem.

Trzymam ją w tym worku, w którym ją kupiłem.

Robiłem takie próby z Lexmarkiem - pozostała kupa syfu
i atrament cały czas wyciekał. Rąk to przez tydzień nie
mogłem domyć.

Raz pobrudziłem sobie ręce drukarkowym atramentem -- umycie
(twardą gąbką) trwało ~minuty... Natomiast umycie rak
poplamionych nowymi pisakami w sklepie było trudniejsze...

Teraz w środkowym palcu (tuż za ostatnim stawem) prawej ręki
mam małą drzazgę drewnianą -- jest znacznie trudniejsza do
usunięcia niż ,,plamy'' atramentowe... (gdyby nie bliskość
stawu -- po prostu ciachnąłbym nożem i wypłynęłaby z krwią...
można by rzec, że jest nad stawem...[ -- może ryby łowi...])

Właśnie wyciągnąłem drukarkę -- będę drukował przelewy na MikroRachunek...

O ile dysze nie zaschły....;-)

Wtedy jeszcze nie zaschły -- może nadal nie zaschły...
BTW -- drukarka bardzo szybko/wcześnie parkuje głowice...
Być może dlatego nie zasychają. :)

Drukowanie jednostronne wielu kartek jednego pliku naraz -- OK,
ale drukowanie kilku plików może być rozdzielane parkowaniem,
o ile nie zdążę na czas z wysłaniem kolejnego pliku do drukarki...
Chyba tak samo z ręcznym (rzecz jasna drukarka sama nie przekłada)
przełożeniem kartek w druku dwustronnym...

Ogólnie drukarka jest IMO nieźle oprogramowana -- nie czuje niedosytu!
[w dziwactwach typu: ogromny plakat wydrukowany na masie kartek A4;
drukowanie wiele stron na jednej kartce; broszurki itd...]

Powtarzalność mechaniczna też jest niezła -- dwukrotne wydrukowanie tej
samej zawartości na jednej kartce nie daje rozmytego druku, lecz tłusty...
Ale cudem nad cuda to nie jest -- standardowe drukowanie pionowych
kresek ukazać może delikatne ząbkowanie... **Być może** w trybie
najdokładniejszym pionowe linie proste nie byłyby poząbkowane...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-20 04:19:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Urządzenia wielofunkcyjne
Wrażliwi ;) niech nie czytają! Drzazga jest cienka jak cienki włos -- i ostra!

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5dfbfed7$1$537$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Próbowałem różnych sztuczek, ale stale coś kłuło wewnątrz...
Wreszcie (co już praktykowałem nieraz) po prostu wygryzłem
zębami to i owo... Drzazga jest ciemna i cienka jak **cienki**
włos -- i ostra jak cholera! [czy cholera jest ostra?] Szkoda,
że nie mam smartfonu -- pstryknąłbym fotkę tego czegoś na tle
białego papieru, na którym postawiłbym kreskę ołówkiem szerokim ;)
na 0.3 mm -- drzazgę wbiłem niedawno (może ze dwa dni temu[ i też
tamtej?]) podczas manipulowania drewnianym krzesłem...
(odechowanie spodnie tego krzesła jest tak wykonane!!!)

Zapewne to była drzazga główna... ;) Są zapewne jakieś poboczne... ;)
Ale skoro ta była aż tak maluteńka... Ma ze 2 mm długości...
Położyłem ją na kartce białego papieru i obrysowałem ołówkiem
0.3 mm -- w obecności tego obrysowania wygląda na cienką!!!
Nie mam takiego przyrządu, którym mógłbym zmierzyć jej średnicę...
Pod lupą wygląda okazale, bez lupy -- trochę ;) ją widzę... ;)
Jest potwornie ostra -- meblowe drewno jest twarde...

-=-

Przepraszam za OT -- to, co może człowiekowi przydarzyć się
na co dzień jest koszmarem wobec poplamienia rąk atramentem,
które to poplamienie przynapełnieniowe nie zdarza się przeca
zbyt często...

Teraz nie wiem, czy w palcu czuję kłucie rzeczywiste, czy tylko
reminiscencje ;) bólowe... Czy czuję w ustach smak drewna, czy
tylko myślę, że to czuję...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-17 14:51:41
Autor: Animka

https://allegro.pl/kategoria/tusze-zamienniki-260346?string=tusze%20do%20canon%20pixma%20mg2550s&bmatch=baseline-cl-eyesa-bp-ele-1-0-1210

https://allegro.pl/oferta/5x-canon-pixma-tusze-do-drukarki-mg5350-mg5250-xl-8202500864?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aqueryandcategory&bi_c=M2RjNDg5YzYtNjI2NS00YzViLWEwZWUtNTZhNjU5MmM5ZDZjAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=4249cd34-3b15-4cd6-b135-c9151ca38668

--
animka

Data: 2019-12-20 00:28:47
Autor: kszysztofc
W dniu środa, 11 grudnia 2019 11:47:24 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:
[...]

Epson Premium XP-530 ?Mam używane sporadycznie i przez dwa już chyba lata problemów nie ma
Tusze(zamienniki, takie używam od początku) tanie jak barszcz na allegro.

Data: 2019-12-21 00:55:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Urządzenia wielofunkcyjne

<kszysztofc@gmail.com> 77881e97-7e6a-4568-89ca-e4e3f82e60d5@googlegroups.com

: Tusze(zamienniki

Ciekawostka... Gdy kiedyś napisałem na grupach o tuszu
w kontekście drukarek -- tak zwany ogół wiedział, że
to nie jest 'tusz', ale 'atrament' i wiedział, czym
różni się 'tusz' od 'atramentu'...

Teraz najwyraźniej określenie 'tusz' nie przeszkadza...

-=-

Czy ktoś (wtedy był tym kimś Pszemol) potrafi
wyjaśnić -- czym różni się 'tusz' od 'atramentu'?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-22 22:57:12
Autor: Adam
[...]

Wydawało mi się, że większość tutaj obecnych powinna odróżniać to, co bazuje na rozpuszczalniku od tego, co opiera się na pigmencie.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-12-23 08:28:28
Autor: miab
W dniu 22-12-2019 o 22:57, Adam pisze:

[...]

Z tego co mi wiadomo drukarki stosują oba rodzaje płynów barwiących.

miab

Data: 2019-12-23 17:41:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Urządzenia wielofunkcyjne

"miab" 5e006c0d$0$512$65785112@news.neostrada.pl

miab>> Z tego co mi wiadomo drukarki stosują oba rodzaje płynów barwiących.

miab

(; Chyba kiedyś były jeszcze drukarki bazujące na rozcieńczalniku
a te stosujące rozpuszczalnik (jako barwnik) można podzielić na
dwie podgrupy, gdyż jedne stosują rozpuszczalnik nitro... ;)

-=-

A nieco poważniej -- które drukarki używają tuszu?

--

Data: 2019-12-23 09:57:20
Autor: jaNus
Urządzenia wielofunkcyjne
W dniu 23.12.2019 o 07:14, ąćęłńóśźż pisze:
Niektórzy nawet powinni odróżniać funkcje rozpuszczalnika od barwnika.

-- -- -
większość tutaj obecnych powinna odróżniać to, co bazuje na rozpuszczalniku od tego, co opiera się na pigmencie.

Choć układ cytowań permanentnie postawiony na głowie, to tu jednak:
-- /co racja, to racja/! miałem i ja to wytknąć.