Urządzenie do przeglądania neta z wifi

Data: 2009-08-28 21:33:09
Autor: Marcin Kocur
Urządzenie do przeglądania neta z wifi
Witam!

Kończą mi się wakacje. Nie narzekam, bo studiowanie jest fajne,
ale... ;]

W trakcie nauki bardzo mi brakowało możliwości szybkiego sprawdzenia
czegoś na wiki i google. Rozwiązywałem problem papierowymi książkami i
zapisaniem listy rzeczy, które sprawdzałem hurtowo wieczorem na
blaszaku.

Chciałbym sobie ułatwić życie przez kupno jakiegoś urządzonka, które
będzie mi mogło służyć w dowolnej chwili, nie uruchamiając się zbyt
długo i nie żrąc zbyt dużo prądu a jednocześnie oferując wygodną
przeglądarkę WWW. Internet mam w tej chwili dostępny tylko po skrętce,
ale mógłbym go puścić np. przez wifi 2,4GHz (może być też coś innego -
odpowiedni sprzęt muszę dopiero kupić - ale standardowe wifi może się
przydać w przyszłości).

W sumie sprawa jest niby prosta, tyle że zamiast 1000zł na netbooka wolę
wydać ~300zł na starego laptopa (razem z dyskiem i działającą baterią).
Zresztą im mniej, tym lepiej :]

Stary laptop to jednak toporna rzecz jest i trochę problemów może
sprawić z początku, wolałbym coś w stylu palmtopa. Na allegro są za
160zł, ale bez wifi i z Windowsem (IE? Bez przesady!). Może jakiś
telefon z wifi? Nie mam doświadczenia z gadżetami, proszę o poradę.

Marcin Kocur

Data: 2009-08-28 22:22:01
Autor: KILu
Marcin Kocur wrote:
[...]

Telefon z wi-fi to nieglupi pomysl. Sam uzywam kupionego za 250 zl E-51,
ktory sprawdza sie w takiej roli znakomicie - www dzialaja szybko i da sie
je wygodnie przegladac mimo niewielkich gabarytow wyswietlacza (dodatkowo
strony mozna skalowac oraz dopasowywac do rozmiarow wyswietlacza - po
przeskalowaniu czcionka jest mikroskopijna, ale bardzo czytelna), poza tym
ten telefon ma bardzo szybki procesor i duzo RAM-u, wiec wszystko dziala
stosunkowo szybko. Jako ze na pokladzie jest Symbian, mozesz wgrac np.
Opere, wygodnego klienta Gmail, przegladac PDF i dokumenty Office...
jednak najwazniejszy jest dla mnie Xlator - bardzo szybkie narzedzie, z
mysla o ktorym przygotowano m.in. Slownik Jezyka Polskiego, s.
ortograficzny, s. synonimow i slowniki jezykowe. Bezcenna rzecz. I co
najwazniejsze calosc miesci sie w malej kieszeni, w odroznieniu od
kilkakrotnie drozszego netbooka.

k,

Data: 2009-08-28 22:50:32
Autor: G Nowak
[...]

Jaaasne. Chyba dziala szybko jak do e51 wlozysz turbosprezarke! Wieksze strony (powyzej 300kB razem obrazkami) zabijaja telefon na dluzsza chwile juz nie wspominajac o cudownych reklamach z flashem.

--
pozdr

Data: 2009-08-29 00:42:37
Autor: Marcin Kocur
Osoba G Nowak napisała na pl.comp.pecet:

Jaaasne. Chyba dziala szybko jak do e51 wlozysz turbosprezarke!
Wieksze strony (powyzej 300kB razem obrazkami) zabijaja telefon na
dluzsza chwile juz nie wspominajac o cudownych reklamach z flashem.

Toto ma flasha? Mam nadzieję, że można go wywalić :]

Poważnie, na stacjonarnym nie mam flasha na domyślnej przeglądarce.
jutuba nie oglądam, w gierki z joemonstera nie mam kiedy grać. Na co mi
on?

A jak z wirusami na tego Symbiana? Wolałbym tego po prostu używać, a nie
konfigurować przez miesiąc i naprawiać co tydzień.

Marcin Kocur

Data: 2009-08-29 10:31:42
Autor: G Nowak
[...]

Nie wiem jak z wirusami nigdy nie mialem. O przegladarce powiem tak: i bez flasha siada, strony bardziej rozbudowane niz debian.org, bash.org przegladanie na tym zupelnie odpada.

--
pozdr

Data: 2009-08-30 01:16:35
Autor: Piotr Podsiadły
G Nowak pisze:

Nie wiem jak z wirusami nigdy nie mialem. O przegladarce powiem tak: i bez flasha siada, strony bardziej rozbudowane niz debian.org, bash.org przegladanie na tym zupelnie odpada.

Ale mówisz o systemowej przeglądarce? Wypróbuj Opere mini (brak flasha i dźwięku, ale za to jest kompresja obrazków, jak Turbo w Operze 10, przeformatowuje stronę tak żeby nie trzeba było przewijać lewo - prawo), albo skyfire (obsługuje flasha, dźwięk). A jeżeli potrzebujesz przeglądać Youtube to jest MobiTubia.

Pozdrawiam
PJP

Data: 2009-08-29 00:39:45
Autor: Marcin Kocur
Osoba KILu napisała na pl.comp.pecet:

Telefon z wi-fi to nieglupi pomysl. Sam uzywam kupionego za 250 zl
E-51

Widzę na allegro jakieś z simlockiem. Nawet uszkodzonego bym kupił,
byleby miał to, co mi potrzebne (a niepotrzebny mi telefon).

[...]

Żeby było zabawniej, studiuję filologię, więc tym bardziej podoba mi się
ta opcja. Bardzo dziękuję!

Marcin Kocur

Data: 2009-08-29 03:23:38
Autor: astro
On Fri, 28 Aug 2009 22:22:01 +0200, KILu wrote:
Telefon z wi-fi to nieglupi pomysl. Sam uzywam kupionego za 250 zl E-51

Popieram, choc zamiast E-51 proponuje np uzywanego HTC TyTn II. Na moich
komputerach kroluje linuks, niestety z bolem przyznaje: kolejny telefon
komorkowy (nabyty pewnie po smierci ze starosci obecnego) oparty bedzie o
system Windows Mobile! Sklada sie na to kilka czynnikiw:
1.Bardzo szeroki wybor oprogramowania, czego nie mozna powiedziec o
jakichkolwiek przenosnych rozwiazaniach opartych na linuksie (np Google
Android). Wlasciwie tylko ten system zapewnia dostep do wszystkich
interesujacych mnie narzedzi: kakulatorow naukowych, aplikacji do obslugi
lustrzanek cyfrowych czy tez nawet programow sterujacych teleskopami z
odpowiednim napedem.
2. Mozliwosc pracy z dokumentami tekstowymi (przegladanie PDFow, prosta
edycja tekstu/arkuszy kalkulacyjnych). Tutaj aparaty oparte na Symbianie
sie chyba nie sprawdza.
3. GPS, dostepne dobre mapy pod ten OS. Szerszy wybor, niz na Symbiana.
4. Funkcjonalny, przenosny "terminal internetowy".
Wspomniany HTC oprocz w miare duzego (2.8"), dotykowego wyswietlacza
cechuje sie rowniez pelna klawiatura. Wada jest oczywiscie nieporecznosc,
szczegolnie przy codziennej pracy jako telefon komorkowy.

Zaden iPhone takich "atrakcji" nie zapewni...
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2009-08-31 11:22:59
Autor: de Fresz
On 2009-08-28 22:22:01 +0200, "KILu" <byter@wp.pl> said:

Telefon z wi-fi to nieglupi pomysl. Sam uzywam kupionego za 250 zl E-51,
ktory sprawdza sie w takiej roli znakomicie - www dzialaja szybko i da sie
je wygodnie przegladac mimo niewielkich gabarytow wyswietlacza

Wygodnie? Ło matko, toż to skrajny masochizm, z wygodą niemający nic wspólnego. Chyba nie miałeś do czynienia z innymi rozwiązaniami, co?

Moja opinia może być niepopularna, ale IMHO - iPhone. Miałem Symbiany (E70, E51 i P1), miałem TyTn i zdecydowanie najlepszym telefonem do netu z nich jest właśnie iP. Łatka gadżeciarza i snoba - w gratisie ;-)

de Fresz

Data: 2009-08-28 22:57:56
Autor: ToMasz
Urządzenie do przeglądania neta z wifi
Marcin Kocur pisze:
Witam!
(...)
telefon z wifi? Nie mam doświadczenia z gadżetami, proszę o poradę.

EeeePC, za 800zł. Taki niby laptop. Zobacz na allegro, poczytaj opinie.
JEśli byś jednak chciał skorzystać z telefonu z wifi, to postaw na ekran
- jego rozdzielczość. pomiedzy 320x240 a 640x320 jest 4krotna różnica, a
to (biorąc pod uwage dzisiejsze strony) bardzo duża różnica. Co wiecej
niewiem czy nie taniej będzie kupić COŚ na kształt PDA BEZ telefonu. Sam
zdecyduj czy wolisz mieć komórke + pda czy sam PDA z duzym ekranem
wystarczy. Co do systemu - windows.. niestety. łatwiej jest porzegnać
sie z XPkiem niż z WM na telefonie.

Epc miałem 2 razy w rękach i oceniam go jako prawie laptop. mały ekran
jednak dużo odbiera, oczekiwania co do nowego sprzętu wysokie. ( wiec to
subiektywan opinia)
PDA "macałem" wiecej. JAk strona www sie przeskaluje (sam tekst), to
można ją wygodnie przeglądać. JAk nie - kaszanka. Tym bardziej jak jest
dużo wodotrysków. JAk już wspominałem 640w poziomie daje.. "+200% w
jakości odbioru informacji" wiadomo ze wiecej widać, ale miniej trzeba
przesuwac, łatwiej jest coś znaleźć. A są telefony z 800punkatami w
poziomie. DRuga sprawa to bateria. 2 godziny internetu non stop - pustka.
Ciekawy masz problem, napisz jakie masz przemyślenia, co sie wykluwa.
ToMasz

Data: 2009-08-29 00:55:07
Autor: Marcin Kocur
Osoba ToMasz napisała na pl.comp.pecet:

Ciekawy masz problem, napisz jakie masz przemyślenia, co sie wykluwa.

Jak widzisz opcja z telefonem mnie zainteresowała. Uczyć się wolę leżąc
na łóżku (najlepszy czworonożny przyjaciel człowieka), zamiast przy
biurku. A na łóżku dosyć ciężko się pisze (tak, długopisem), nie mówiąc
już o trzymaniu tam jeszcze starego laptopa, który się grzeje i buczy.
Najbardziej podobałby mi się elektroniczny papier z wifi, no ale to
chyba na razie niezbyt dostępne. W każdym razie coś małego, poręcznego,
na czym nie będę musiał stawiać geekowego Linuksa z jakimś haxiorskim
WM-em i męczyć się ze sterownikami do grafiki, żeby mi hibernacja
ruszyła. Do tego jak mi się o 2 w nocy coś przypomni, to o wiele
łatwiej i ciszej będzie sięgnąć po telefon, niż po laptopa.

Marcin Kocur

Data: 2009-08-29 01:01:30
Autor: Konrad Kosmowski
** Marcin Kocur <marcin2006@gmail.com.wytnij> wrote:

[...]

W pozycji leżącej tak samo ciężko się pisze na klawiaturze, a rysikiem ciężko
się pisze ogólnie. Niestety do pisania najwygodniej siedzieć.

Poza tym nie wiem jak się uczysz ale generalnie to chyba są cykle czytam/piszę
- czytając chciałbyś raczej robić proste adnotacje, zaznaczać fragmenty,
 tagować itd. Nie?

[...]

Patrzyłem na Allegro Nokie N800 używane chodzą po ~500zł. Masz na tym Linuksa
ale to akurat w tym układzie zupełnie nie oznacza hackowania sterowników
grafiki tylko dosyć prężną społeczność zgromadzoną dookoła projektu Maemo,
spory zestaw aplikacji open source przystosowanych do tej platformy oraz
*możliwość* (nie musisz tego robić) w razie czego zakasania rękawów i zrobienia
sobie coś szytego na miarę. :)

Wydaje mi się, że taki MID nadawałby się dla Ciebie - głównie ogranicza Cię
cena jednak. Ja tam nie wierzę w MID bo wolę mieć urządzenie, które jest
zarówno MID jak i telefonem (dobry smartphone) zawsze przy sobie. No ale to nie
te widełki cenowe.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-08-29 01:16:48
Autor: Marcin Kocur
Osoba Konrad Kosmowski napisała na pl.comp.pecet:

W pozycji leżącej tak samo ciężko się pisze na klawiaturze, a rysikiem
ciężko się pisze ogólnie. Niestety do pisania najwygodniej siedzieć.

Praktyka czyni mistrza...

Poza tym nie wiem jak się uczysz ale generalnie to chyba są cykle
czytam/piszę - czytając chciałbyś raczej robić proste adnotacje,
zaznaczać fragmenty, tagować itd. Nie?

Tak, ale jestem wygodny, więc mam wszystko na kartkach z ksero (i
jeszcze HP Laser Jet 5P na biurku). Internet tylko do zerkania. Jasne,
gdybym mógł jeszcze z tego telefonu wydrukować, ale już bez przesady :]

[...]

Dzięki, może coś wyhaczę. I proszę o jeszcze, bo na komórkach zupełnie
się nie znam (swoją mam od maja tego roku).

Marcin Kocur

Data: 2009-08-29 01:21:22
Autor: Konrad Kosmowski
[...]

Nie bardzo rozumiem jakim musiałbyś być mistrzem aby pisać rysikiem szybciej
niż normalnie pisze się klawiaturą...

[...]

No ale kartki na ksero są jakby analogowe - ciężko je włączyć w workflow np.
jestem w trybie czytania, zaznaczam fragment i taguję jako cytat, czytam dalej,
zasypiam... Następnego dnia siadam do pisania pracy na pececie, otwieram
programik, który już zawiera cytaty, które wczoraj zaznaczyłem uporządkowane
wg. etykiet, które nadałem oraz zawierające odniesienie do źródła. Importuje
interesujący mnie cytat do programu w którym piszę itd. :)

Stworzenie sobie takiego środowiska to oczywiście sporo dłubania ale IMHO
opłaca się. Z kartkami na ksero tego nie zrobisz.

[...]

Ale właśnie o to chodzi, że ten MID to nie komórka.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-08-29 01:50:06
Autor: Marcin Kocur
[...]

Nie przeczytałem dokładnie, chodziło mi o pisanie *w ogóle* na leżąco.

[...]

Dokumenty w komputerze też są "jakby analogowe", bo to co najwyżej
zeskanowane ksera (najczęściej). Jakby je do PDF-a zamknąć, to
rzeczywiście można jakieś adnotacje robić. Trochę za dużo kombinowania,
segregator z dobrymi etykietami wystarczy, w końcu skoro mam pamiętać
co jest na tych kartkach, to tym bardziej muszę umieć je znaleźć...

Stworzenie sobie takiego środowiska to oczywiście sporo dłubania ale
IMHO opłaca się. Z kartkami na ksero tego nie zrobisz.

A jeśli już o pamięci mowa, to lepiej sprawdza się po prostu przepisanie
tych fragmentów w całość po swojemu, co wymusza również przemyślenie
całości obrazu tego, co się próbuje opisać. Można niby pisać na tym
urządzonku zamiast na kartce, ale u mnie papier jakoś był zawsze
trwalszy od elektroniki ;), poza tym A4 ma większy format. Mam drobne
pismo, więc na takiej jednej A4 zmieszczę przeważnie całość.

-- -

Żeby nie było, że próbuję być staromodny: nasz rok ma do pomocy mailową
listę dystrybucyjną zrobioną na google groups, gdzie jest upload i
terminarz zajęć (ten ostatni jako zwykła strona typu wiki, bo okazało
się to mniej skomplikowane niż kalendarz google). Ja to założyłem,
napisałem małą pomoc i adminuję, udało mi się też przekonać zdecydowaną
większość do używania (kierunek humanistyczny, musiałem się dosyć
postarać). Mamy nawet "wizytówki" dla prowadzących. Jeśli ktoś jest
zapisany lub chociaż zagląda regularnie na stronę, na pewno nic ważnego
go nie ominie. Może to wszystko brzmi śmiesznie, ale na wielu rokach
panuje totalny chaos informacyjny (wspólny mail, forum,
nasza-klasa,...)

Nie dam publicznie linka, bo dla wygody tam prawie nie ma zabezpieczeń.

Marcin Kocur

Data: 2009-08-29 09:13:44
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-08-29 00:55, Użytkownik Marcin Kocur napisał:

[...]

Jeśli do łóżka to tablet. Jakiś klasyczny model bez klawiatury.
Małe (no 10-12 cali), lekkie i wygodne.
Leżąc trzymasz lewą łapką opierając o pierś i prawą nawet możesz
paluchem czy rysikiem coś napisać.
Jeśli dużo masz tego pisania to jednak klawiatura będzie konieczna.

Pozdrawiam

Data: 2009-08-29 09:45:05
Autor: ToMasz
Marcin Kocur pisze:
[...]

Wiec tak: najtańszy telefon z WM i wifi - jakeis 200zł. tyle ze
obowiazkowo: zrób okno, postaw x-sy albo cokolwiek z rozdzielczością
320x240. otwóż bash.org.pl - przeskaluje sie swietnie. Potem cokolwiek
innego, naprzykład wp.pl albo pierwszą lepszą strone urzędu miasta....
Wtedy będziesz wiedział o co mi chodzi. weź pod uwagę ze tasze telefony
pda mają procek coś koło 200mhz a to raczej malutko.
Pdfy które są skanem (konwertowane z jpg anie z txt) nie nadają sie do
czytania. zeby osiagnać zadowalającą wiekość czcionek, czytelność
ograniczasz sie do mniej niż pół szerokości strony, wiec nieustanne
suwanie, wyklucza wygodny odbiór. Inna sprawa to tekst zapisany jako
txt, doc, czy rtf. to mozna czytać alreaderem, który sam "scroluje" na
wiele sposobów, i oferuje chyba wszystkei udogodnienia jakie można sobie
zażyczyć.

kategoria następna to urządzenia z 640x480. tu już jest lepiej, bo przy
przeskalowaniu 1/2 widzisz całą strone, ale to nie znaczy ze ją możesz
czytać. Oryginalnie 640x480 2.8 cala ma chyba 192 DPI a to _cholernie_
dużo punktów i trzeba mieć dobry wzrok zeby to przeczytać. ja już lekko
ślepawy jestem, wiec takie czytanie odpada. jednak wyszukanie na tak
wyśwetlonej stronie konkretnej informacji, konkretnego "klikacza" albo
miejsca na wpisanie tekstu - super wygoda.
http://www.allegro.pl/item727213831_eten_x500_gps_wi_fi_gsm_pda_wart_uwagi.html
to to pójdzie maks 400zł ma telefon (czesto ma problem z pogłosem) i
gps( akurat to jest wysokiej jakości) PRocek 416mhz tu (ten ekran!) to
minimum.
tu sie ludziska rzucają na nieco wiekszy( ta sama rozdzielczość) ekran,
pomimo ze niema telefonu:
http://www.allegro.pl/item724515423_fujitsu_siemens_loox_n560_okazja_tanio.html

Tak sobie gadamy o czytaniu, jednak gdy bedzie trzeba coś napisać,
klawiatura zasłoni 40% ekranu. chyba ( jak juz pisali inni) bedziesz
miał do dyspozycji hardwarową. Urządzenie co prawda staje sie grubsze i
cieższe, ale JA sobie nie wyobrażam robienia czegokolwiek BEZ takiej
klawiatury. (chyba ze 95% to czytanie)

Tutaj masz telefon z 640x480 i 3.6 calowym wyświetlaczem
http://www.allegro.pl/item723889516_htc_universal_spv_m5000_qtek_9000_rewelacja.html
http://www.gsmarena.com/qtek_9000-1264.php
i o ile to niejest jakiś bubel ( poszukaj informacji na necie) to chyba
byłby model który (wg parametrów) byłby optymalnym tańszym rozwiazaniem.
dobrze by było mieć drugą baterie do tego.

i znowu alternatywa bez telefonu, ale z wiekszym LCD:
http://www.allegro.pl/item725089503_bcm_palmtop_htc_x7500_advantage.html

to były urządzenia poniżej 500zł. JEst jeszcze jedno rozwiazanie:
http://www.gsmarena.com/toshiba_g900-1905.php
http://www.allegro.pl/item723286075_wyprzedaz_toshiba_portege_g900_okazja_gwar.html
(były na wyprzedaży w PLAY i mozna jescze spotkać czasami tanie modele,
które chcą sprzedać osoby, które nie zrozumiały co to PDA i marnie im
sie z tego telefonuje)
to ma 800 pukntów w poziomie(znowu za duże dpi) ,moduł gsm(telefon)
czytnik lini papilarnych który moze służyć jako myszka, hub usb (czyli
mozna do niego podłączyć myszkę, kalwiaturę, pendriva, itd - byle by
toto nie ciągnęło dużo prądu) z wad które znam - pomimo szybkiego
procesora - wielkość ekranu powoduje ze jest to raczej mulasta maszyna.
Mulasta w moim słowniku znaczy tyle ze mam w nosie benchmarki, zależy mi
na tym zeby po kliknięciu coś sie robiło natychmiast. choć przy
800punktach mozna zapomnieć o przesuwaniu treści strony na boki :)
To droższy polecany model. tak jak poprzednio wskazana druga bateria.

PRzed wyborem czytaj opinie, zawsze są tacy malkontenci którzy wymagaja
cudów, albo dają minusy bo słuvhawki są słabe, a czasami ludzie chwalą
urządzenie tyko dla tego ze je juz kupili...

nie jestem włascicielem przedmiotów do których podałem linki, nawet
niemam (Teraz) w domu zadnego z wymienionych urządzeń

Pozdrawiam
ToMasz

Data: 2009-08-29 00:49:22
Autor: Konrad Kosmowski

MID - http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_internet_device

W sumie sprawa jest niby prosta, tyle że zamiast 1000zł na netbooka wolę
wydać ~300zł na starego laptopa (razem z dyskiem i działającą baterią).
Zresztą im mniej, tym lepiej :]

Gdzie Ty chłopie kupisz normalnego notebooka z działającą baterią, sensownymi
parametrami (aby chociażby dało się odpalać współczesne strony WWW - wbrew
pozorom są dosyć wymagające obecnie), interfejsem wifi za 300zł? Netbook to nie
jest głupi pomysł ale na coś sensownego to minimum 1500zł.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-08-29 01:07:36
Autor: Marcin Kocur
Urządzenie do przeglądania neta z wifi
Osoba Konrad Kosmowski napisała na pl.comp.pecet:

MID - http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_internet_device

Czyli ma to swoją nazwę :)

Na allegro nie ma to jeszcze swojej kategorii, a na google idą po kilka
tysięcy... jakiś konkretny model? Nie mam tyle kasy do wywalenia.

[...]

Wifi podłączane do USB ~25zł. Laptopa znalazłem na allegro, przykładowo
500MHz i 128MB RAM, 6GB dysk. Styknie, tylko trzeba wiedzieć co tam
wgrać. Słabszy komputer robił u mnie za ruter z SUSE. Ale już lepiej
ten telefon.

Marcin Kocur

Data: 2009-08-29 01:13:57
Autor: Konrad Kosmowski
[...]

Jakiś link do konkretnego egzemplarza - bo coś nie chce mi się wierzyć, że tam
jest sensowna bateria. Poza tym te parametry to jest masakra - ogólnie czegoś
takiego próbowałem używać 8 lat temu i się nie dawało.

Styknie, tylko trzeba wiedzieć co tam wgrać.  Słabszy komputer robił u mnie
za ruter z SUSE.

Taki router przetwarza zupełnie w inny sposób i zupełnie mniejsze zestawy
danych niż zastosowania nazwijmy to biurkowe. W zasadzie router dla kilku
maszyn w sieci spokojnie wydoli na 386.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-08-29 01:22:14
Autor: Marcin Kocur
[...]

Tamta aukcja już się skończyła i nie mam linka, ale znalazłem coś na
szybko, tyle że wolniejszy procek.
http://allegro.pl/item722395710_toshiba_satellite_4060xcdt_366mhz_128mb_5_6gb.html

[...]

No YaST przez ssh w ncurses zbyt żwawy nie był, ale jak na YasTa i tak
całkiem nieźle. Wolę jednak coś mniejszego, więc olać te laptopy.

Marcin Kocur

Data: 2009-08-30 23:59:56
Autor: astro
Urządzenie do przeglądania neta z wifi
Uzytkownik Marcin Kocur <marcin2006@gmail.com.wytnij> napisal w wiadomosci
Chciałbym sobie ułatwić życie przez kupno jakiegoś urządzonka, które
będzie mi mogło służyć w dowolnej chwili, nie uruchamiając się zbyt
długo i nie żrąc zbyt dużo prądu

Znalazlem kolejny, ciekawy model: ASUS MyPal A696. Mozna go na Allegro
kupic za okolo 400 zl. Niestety jego 3.5" ekran ma rozdzielczosc tylko 320
x 240px. Pamietaj, ze starsze niz 6.0 wydania Windows Mobile nie obsluguja
sieci WiFi szyfrowanych standardem WPA2.
www.benchmark.pl/artykuly/testy/Asus_MyPal_A696/strona-1.html
Za jakis czas w calym kraju dostepny powinien byc bezplatnie internet
poprzez UMTS.
www.media2.pl/telekomunikacja/55453-kto-zaoferuje-darmowy-internet-dla-wszystkich.html
www.media2.pl/telekomunikacja/55053-komorki:-darmowy-internet-u-wszystkich.html
Wtedy kombajn z telefonem bedzie szczegolnie przydatny. Z drugiej strony,
zanim projekt wejdzie w zycie, pewnie telefony stanieja na tyle, ze zakup
taniego palmtopa bez GSM moze sie teraz oplacic.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2009-08-31 01:29:01
Autor: Animka
astro pisze:

[...]

Niestety, Orange, Era, Play i Hejach nie zadeklarowały się tylko jakiś Areo i jeszcze coś (nie zapamiętałam).

--
animka

Data: 2009-09-01 10:49:58
Autor: lis6502
Urządzenie do przegl ądania neta z wifi
Dnia pańskiego Mon, 31 Aug 2009 01:29:01 +0200
Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl> wymodził:

astro pisze:

> [...]

Niestety, Orange, Era, Play i Hejach nie zadeklarowały się tylko
jakiś Areo i jeszcze coś (nie zapamiętałam).

Czytajac watek od poczatku zdazylem postawic linuksa na Toshibie 1670
cds (notabene, 550 mhz, 4gb karta cf, dwa sloty pcmcia) ;) Taki sprzet
wydaje mi sie najlepszym rozwiazaniem: po co hakowac sterowniki od
grafiki, skoro spokojnie do czytania dokumentow, pisania i sufrowania
po necie (zwlasza bez bajerow typu flash) spokojnie wystarczy? Pelne
qwerty, bateria ok 3h, bezglosny, a do sprzetu w tym wieku peryferia
zamkna sie w 50 pln? Dodatkowym atutem jest matyrca o rozdzielczosci
800x600; znowu do dokumentow, www spokojnie wystarczy. Buczy? Grzeje
sie? Oryginalnie montowanego celerona 550 mhz wymienilem na pentium III
750mhz, jednak taktowanie pozostawilem stare. Tutaj nie ma sie co
grzac ;) Z racji braku dysku najglosniejszym elementem zestawu jest
klawiatura ;) Dobrze popytac, poszukac na allegro i wyrobisz sie w
setce, moze poltorej. Mnie to przyszlo: 50pln laptop: 20pln
przejsciowka cf>ide, 15pln procesor, 10pln 256 ramu, 10pln ethernet
(wifi nie potrzebuje, ale jest 'w opcji ;)' i w autobusie spokojnie
czytam sobie 'latwy sposob na rzucenie palenia' ;). Sprobuj polaczyc
wygode z cena przy pomocy komorki. Pozdrawiam, 6502

Urządzenie do przeglądania neta z wifi