Usługa doradcza + transport, czy można to rozbić na fakturze?

Data: 2009-11-30 08:23:04
Autor: Jacek_P
Usługa doradcza + transport, czy można to rozbić na fakturze?
allerune@mpa.pl napisal:
Mój księgowy się przed tym broni rękami i nogami, mówi, że nie powininem tak robić bo nie jestem sprzedawcą usług transportu lotniczeg

Zapytaj swojego ksiegowego, czy wie, co to jest 'refaktura' ;)

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-11-30 09:45:42
Autor: Tomek
Dnia 30-11-2009 o 09:23:04 Jacek_P <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał(a):

allerune@mpa.pl napisal:
Mój księgowy się przed tym broni rękami i nogami, mówi, że nie powininem
tak robić bo nie jestem sprzedawcą usług transportu lotniczeg

Zapytaj swojego ksiegowego, czy wie, co to jest 'refaktura' ;)

Nie znam się na refakturach, ale IMHO nie ma tutaj miejsca na  refakturowanie.
Jego klient nie kupuje od niego usługi transportu lotniczego,
przelot to nie energia elektryczna czy inne "coś", co po prostu  "przechodzi" przez pośrednika.

--
Tomek

Data: 2009-11-30 11:16:08
Autor: mvoicem

allerune@mpa.pl napisal:
[...]

W zasadzie to kupuje. Zamiast kupować bilet i hotel swojemu
kontrahentowi, korzysta z jego pośrednictwa.

p. m.

Data: 2009-11-30 11:26:43
Autor: Tomek

allerune@mpa.pl napisal:
[...]

To co przewozi tym samolotem :) ?

--
Tomek

Data: 2009-11-30 12:19:05
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 30 Nov 2009, mvoicem wrote:

(30.11.2009 09:45), Tomek wrote:

[...]

  No to powinien dostać fakturę za pośrednictwo, prawda?
  :)

  Cechą refaktury jest brak związania z zarobkiem, tak pośrednio
jak i bezpośrednio - "wydający" nie może mieć z tego żadnego
pożytku (w szczególności przedmiot refakturowania nie może
mu służyć do zarobku).
  Zrefakturować można bilet kupiony dla sąsiada (w rozumieniu
"sąsiedniej DG"), któremu kupiło się go "bo polecimy razem
na konferencję". Nie ma sensu o tyle, że bilet jest sam
fakturą, ale z braku innych pomysłów na refakturę biletu... :)

  Oczywiście nie ma do tego przepisu - bo nie ma przepisu
w ogóle dla refakturowania, to wyżej stanowi wniosek
z "linii orzeczniczej" NSA i SN.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-30 12:42:24
Autor:
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):
[...]

Czyli suma kwoty za bilety musi być dokładnie sumą jaką zapłaciłem? Czy ma to może być rozbite z dokładnym wyszczególnieniem, bilet A za 99 jako jedna pozycja i bilet B za 69 jako druga?

Data: 2009-11-30 14:08:45
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 30 Nov 2009, allerune@mpa.pl wrote:

[...]
[...]

Czyli suma kwoty za bilety musi być dokładnie sumą jaką zapłaciłem?

  Tak, ale to jest warunek *konieczny*, lecz *nie wystarczający*.
  Refakturuje się wydatki które *nie są związane* z osiąganiem
przychodów we własnej DG.
  Takie klasyczne przypadki, dla których sprawa refaktur w ogóle
była rozpatrywana, mają miejsce jak ktoś np. ma przyłącze
energetyczne i ma na nim "zapas mocy" a obok jest firma, której
by pasowało dostać trochę prądu, ale nie ma do czego się
dołączyć.
  Bezpośrednio zetknąłem się z takim przypadkiem, kiedy parę firm
ulokowało się na terenie byłej "posocjalistycznej" hurtowni,
która oczywiście miała prąd, ale jedno "duże" przyłącze.

  Inny przypadek, to linia telefoniczna - dziś może ma to małe
znaczenie, bo "komórki" są.

  I w takich przypadkach, kiedy fakt że "odsprzedajemy" zbędny
nam prąd, ale ta odsprzedaż NIE MA ZWIĄZKU z tym na czym zarabiamy,
można wystawić refakturę.
  W przypadku "dzielenia się" - warunkiek *koniecznym* jest sprzedaż
wg pomiaru (dajmy na to ów prąd - wg licznika, wg tej samej ceny
co cena zakupu, nie może być ryczałtem).
  Dodatkowo, jako że owa "odsprzedaż" nie ma charakteru zarobkowego,
można jej dokonywać w odniesieniu do towarów i usług które podlegają
regulacjom szczególnym (np. ów prąd - wymaga oakcyzowania oraz
uzyskania koncensji), bez spełniania wymogów.

  W przypadku o którym piszesz nie widzę miejsca na refakturę.
  Owe przeloty to jest zwykła czynność, podejmowana *w celach
zarobkowych*, a nie "odstąpienie nadmiaru"!

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-30 14:49:07
Autor: Michal Jankowski
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> writes:

[...]

A jesli rzeczony pierwotny rachunek, er, faktura, za linie
telefoniczna jest ryczaltem, to co? Na fakturze za prad tez sa
elementy ryczaltowe...

  MJ

Data: 2009-12-01 13:03:15
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 30 Nov 2009, Michal Jankowski wrote:

[...]

  Nie stoi to na przeszkodzie "podziałowi wg pomiaru" tej ryczałtowej
opłaty - proporcjonalnie do ilości impulsów, przypadających na
  Przyznaję, że jeśliby istniała możliwość podziału usługi kupowanej
w całości ryczałtowo, mógłby być problem z kryterium podziału.
  Powiedzmy: linia DSL (bez telefonu).
  Być może byłaby okazja do wyjaśnienia sobie tego przed WSA ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-30 11:40:32
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 30 Nov 2009, Jacek_P wrote:

allerune@mpa.pl napisal:
Mój księgowy się przed tym broni rękami i nogami, mówi, że nie powininem
tak robić bo nie jestem sprzedawcą usług transportu lotniczeg

Zapytaj swojego ksiegowego, czy wie, co to jest 'refaktura' ;)

  A co, jak księgowy będzie wiedział, co i kiedy się refakturuje? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-30 12:32:15
Autor:
allerune@mpa.pl napisal:
[...]

pytałem, on na to powiedział, że to odsprzedaż usługi X na którą muszę mieć pozwolenie/uprawnienia. Powiedział też, że może muszę wystąpić o rejestrację VAT w jakichś krajach

podobno kontaktował się z krajową informacją podatkową i poradziła to samo (pojedyńcza pozycja na fakturze)

Data: 2009-11-30 12:45:20
Autor: Tomek
Dnia 30-11-2009 o 12:32:15 <allerune@mpa.pl> napisał(a):

podobno kontaktował się z krajową informacją podatkową i poradziła to  samo
(pojedyńcza pozycja na fakturze)

Ta informacja to jest lep na muchy - zadzwoń 10 razy z tym samym
pytaniem i sam zobaczysz. Oczywiście za nic nie odpowiadają, nawet
jak nagrasz rozmowę.

--
Tomek

Data: 2009-11-30 14:12:25
Autor: Gotfryd Smolik news

allerune@mpa.pl napisal:
[...]

  Niekoniecznie.
  Ale właśnie z powodu takich odsprzedaży sprawa refaktur była rozpatrywana
aż przez SN (kiedyś był "nadrzędny" nad NSA) - chodziło właśnie
o przypadki odsprzedaży np. "nadmiarowego prądu".

  Ale do zrefakturowania wystarczy:
- brak związku z zarobkiem
- co oznacza również brak jakiegokolwiek zarobku
- co wymusza stosowanie pomiarów :)

  Twoje przejazdy nijak się nie kwalifikują jako "niezwiązane
z zarobkiem".

pzdr, Gotfryd

Usługa doradcza + transport, czy można to rozbić na fakturze?