Usługi dla firm i osoba fizyczna.

Data: 2009-11-04 19:04:41
Autor: MaREK
Usługi dla firm i osoba fizyczna.
Witam!

W jaki sposób, bez zakładania działalności gospodarczej, mogę legalnie i bez narażania się na problemy z urzędem skarbowym, świadczyć usługi dla firm, związane z działalnością internetową (reklama w internecie)?

Czy jest w ogóle taka możliwość, czy jedyne wyjście to umowa zlecenie/o dzieło (oczywiście wykluczając działalność gosp.)?

ProszÄ™ o poradÄ™.
--
Pozdrawiam Marek

Data: 2009-11-04 22:16:36
Autor: Michał Gut
Usługi dla firm i osoba fizyczna.
jak pracujesz zawodowo na etacie - zaloz firme
koszty beda niewielkie ze 200pln miesiecznie (zus)

Data: 2009-11-05 10:49:37
Autor: SDD
Usługi dla firm i osoba fizyczna.

Użytkownik "MaREK" <maremo@odwa.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hcsfn8$7pn$1inews.gazeta.pl...

Czy jest w ogóle taka możliwo¶ć, czy jedyne wyj¶cie to umowa zlecenie/o dzieło (oczywi¶cie wykluczaj±c działalno¶ć gosp.)?

A co zlego widzisz w umowach o dzielo i zleceniu?
Prowadzac dzialalnosc gospodarcza tez nieustannie zawierasz umowy zlecenia i o dzielo - tylko ze zazwyczaj ustne, potwierdzane tylko najczesciej paragonem lub faktura i inaczej rozliczane podatkowo, a takze rodzace odmienne obowiazki (lub ich brak) w zakresie ubezpieczen spolecznych.
W jaki sposob niby Ty chcialbys komus zrobic reklame nie zawierajac z nim (ustnie czy tez pisemnie) umowy cywilnoprawnej?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-11-05 17:04:46
Autor: MaREK
SDD pisze:
Użytkownik "MaREK" <maremo@odwa.pl> napisał w wiadomości news:hcsfn8$7pn$1inews.gazeta.pl...

Czy jest w ogóle taka możliwość, czy jedyne wyjście to umowa zlecenie/o dzieło (oczywiście wykluczając działalność gosp.)?

A co zlego widzisz w umowach o dzielo i zleceniu?

Nie, nie widzę niczego złego, zastanawiam się jedynie czy firmy nie wolą po prostu dostać fakturę (w przypadku gdy usługodawcą jest inna firma) lub inny dokument sprzedaży, zamiast zawierać umowę z taką osobą jak ja?

--
Pozdrawiam Marek

Data: 2009-11-05 17:13:13
Autor: Tomek
Dnia 05-11-2009 o 17:04:46 MaREK <maremo@odwa.pl> napisał(a):

SDD pisze:
[...]

Nie, nie widzę niczego złego, zastanawiam się jedynie czy firmy nie wol±  po prostu dostać fakturę (w przypadku gdy usługodawc± jest inna firma)  lub inny dokument sprzedaży, zamiast zawierać umowę z tak± osob± jak ja?

Wol± (ach już mi się marzy nadchodz±ce wypełnianie i rozsyłanie PIT-11 ;))

--
Tomek

Data: 2009-11-05 17:26:26
Autor: MaREK
Usługi dla firm i osoba fizyczna.
Tomek pisze:
Wolą (ach już mi się marzy nadchodzące wypełnianie i rozsyłanie PIT-11 ;))

No właśnie, stąd i mój post.

Reasumując, nie ma możliwości abym ja, jako osoba fizyczna, legalnie mógł świadczyć usługi dla firm bez zakładania dział. gosp. i bez zawierania z firmą umowy zlecenie/o dzieło, no i oczywiście nie będąc ich pracownikiem?

Jeżeli jest jakaś możliwość proszę o wyjaśnienie.

--
Pozdrawiam Marek
http://czytopiatek.pl

Data: 2009-11-05 20:49:35
Autor: SDD
Usługi dla firm i osoba fizyczna.

Użytkownik "MaREK" <maremo@odwa.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hcuub1$5mf$1inews.gazeta.pl...

Jeżeli jest jaka¶ możliwo¶ć proszę o wyja¶nienie.

Jest - robic na czarno.
W przypadku umow o dzielo (zwlaszcza gdy przysluguje 50% KUP) jest to jednak ewidentnie mniej korzystne dla frmy :)

Pozdrawiam
SDD

Usługi dla firm i osoba fizyczna.