Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo.podatki   »   Usługa doradcza + transport, czy można to rozbić na fakturze?

Usługa doradcza + transport, czy można to rozbić na fakturze?

Data: 2009-11-30 07:52:49
Autor: Tomek
Usługa doradcza + transport, czy można to rozbić na fakturze?
Dnia 30-11-2009 o 01:26:58 <allerune@mpa.pl> napisał(a):

Witam,

Świadczę usługi konsultingowe IT dla klienta w w Irlandii. Klient
zaoferował się pokryć koszty mojej podróży służbowej a dokładnie mówiąc
lotów, cena hoteli i innych rzeczy została uwzględniona w stawce  dziennej.

Nie tak - Twoja cena to zawsze suma kosztów + marża.
Więc gdyby klient nie pokrył tych kosztów, znaczyło by
to że zmiejszyłeś marżę albo wręcz dopłacasz do interesu.


Klient chce otrzymać fakturę na której jest wyszczególniona ilość X dni
razy Y euro za dzień, tak jak zakładał nasz kontrakt + osobną pozycję z
kosztami podróży.

Mój księgowy się przed tym broni rękami i nogami, mówi, że nie powininem
tak robić bo nie jestem sprzedawcą usług transportu lotniczego.

Co prawda nie wiem, jakie są szanse że fiskus by się przyczepił,
ale na logikę, to księgowy ma rację - nie sprzedajesz klientowi
usługi lotniczej, ani usługi dostarczenia siebie na miejsce -
cały czas sprzedajesz usługę IT, której cena się zwyczajnie zwiększa,
jako że rosną koszty a chcesz utrzymać stałą marżę.

Sugeruje,
abym zrobił jedną zbiorczą pozycję i dostarczył dodatkowy załącznik ze
szczegółami.

To jest całkie sprytne wyjście z sytuacji - na fakturze wpisujesz
usługę którą świadczysz - czyli kosulting IT, natomiast do faktury
dołączasz specyfikację tego, co składa się na cenę usługi -
i tam możesz wpisać przelot itd., jako elementy kalkulacji.

Wydaje mi się to niepotrzebne, no i moi klienci zupełnie nie
rozumieją o co w tym wszystkim chodzi, boję się, że stracą do mnie
zaufanie.

Moim zdaniem przesadzasz - miałem już klientów z Europy, Azji, Australii,
i wszystkie fanaberie podatkowe (też miewałem skomplikowane "setupy"  fakturowe)
dało się przejść, po wytłumaczeniu klientowi że mamy post-komunę :)


Ja sam jestem nieco skołowany bo każdy kogo pytam, radzi mi inaczej. Czy
jest ktoś, kto poradzi mi jak to ostatecznie rozwiązać?


Jak chcesz mieć ostateczne rozwiązanie to wystąp o intepretację  indywidualną.

--
Tomek

Data: 2009-11-30 11:39:15
Autor: Gotfryd Smolik news
Usługa doradcza + transport, czy można to rozbić na fakturze?
On Mon, 30 Nov 2009, Tomek wrote:

Dnia 30-11-2009 o 01:26:58 <allerune@mpa.pl> napisał(a):

Sugeruje,
abym zrobił jedną zbiorczą pozycję i dostarczył dodatkowy załącznik ze
szczegółami.

To jest całkie sprytne wyjście z sytuacji - na fakturze wpisujesz
usługę którą świadczysz - czyli kosulting IT, natomiast do faktury
dołączasz specyfikację tego, co składa się na cenę usługi -
i tam możesz wpisać przelot itd., jako elementy kalkulacji.

....i żeby nie było, ta specyfikacja może być umieszczona na fakturze.
  Obok gwarancji, protokołu wykonania, dowodu zapłaty i czego tam
sobie jeszcze wystawca nie wygdyba :) (no, z wyjątkami, weksla
bym nie umieszczał).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-30 12:33:34
Autor:
Usługa doradcza + transport, czy można to rozbić na fakturze?
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):
On Mon, 30 Nov 2009, Tomek wrote:

Dnia 30-11-2009 o 01:26:58 <allerune@mpa.pl> napisał(a):

Sugeruje,
abym zrobił jedną zbiorczą pozycję i dostarczył dodatkowy załącznik
ze
szczegółami.

To jest całkie sprytne wyjście z sytuacji - na fakturze wpisujesz
usługę którą świadczysz - czyli kosulting IT, natomiast do faktury
dołączasz specyfikację tego, co składa się na cenę usługi -
i tam możesz wpisać przelot itd., jako elementy kalkulacji.

...i żeby nie było, ta specyfikacja może być umieszczona na fakturze.
  Obok gwarancji, protokołu wykonania, dowodu zapłaty i czego tam
sobie jeszcze wystawca nie wygdyba :) (no, z wyjątkami, weksla
bym nie umieszczał).

pzdr, Gotfryd

O, to jest ciekawe, czy można prosić o jakąś dodatkową informację na ten temat, ew. jakiś przykład?

Data: 2009-11-30 14:17:39
Autor: Gotfryd Smolik news
Usługa doradcza + transport, czy można to rozbić na fakturze?
On Mon, 30 Nov 2009, allerune@mpa.pl wrote:

Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):
On Mon, 30 Nov 2009, Tomek wrote:
Dnia 30-11-2009 o 01:26:58 <allerune@mpa.pl> napisał(a):

Sugeruje,
abym zrobił jedną zbiorczą pozycję i dostarczył dodatkowy załącznik
ze szczegółami.

To jest całkie sprytne wyjście z sytuacji - na fakturze wpisujesz
usługę którą świadczysz - czyli kosulting IT, natomiast do faktury
dołączasz specyfikację tego, co składa się na cenę usługi -
i tam możesz wpisać przelot itd., jako elementy kalkulacji.

...i żeby nie było, ta specyfikacja może być umieszczona na fakturze.
  Obok gwarancji, protokołu wykonania, dowodu zapłaty i czego tam
sobie jeszcze wystawca nie wygdyba :) (no, z wyjątkami, weksla
bym nie umieszczał).

O, to jest ciekawe, czy można prosić o jakąś dodatkową informację na ten
temat, ew. jakiś przykład?

  Widziałeś kiedyś fakturę z dopiskiem: "na pozycje 2,3 udziela się rocznej
gwarancji, na pozycje 1,4,5 udziela się gwarancji dwuletniej, dodatkowo
na poz.2,3,4,5 udziela się 2-tygodniowej rękojmi uruchomieniowej"?
  No to masz gwarację i rękojmię uregulowane na f-rze ;)

  Po prostu nie ma zakazu ujmowania czegokolwiek "dodatkowo" na f-rze.

  Ja bym to zrobił tak:
- jedną "rozpiskę" zawierającą całokształt, w tym powołanie na przepisy
  VAT, w roli faktury, z nazwą "usługa ... łącznie" (na przykład)
- drugą "rozpiskę" w postaci dwu pozycji, poniżej, żeby fiskus się nie
  czepiał że nie wie "która jest ważniejszA", pod spodem, z jakim
  jednoznacznym opisem, np. "specyfikacja/rozliczenie/kosztorys
  składników wyceny usługi" (do wyboru co tam kto lubi)


pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-30 12:29:03
Autor:
Usługa doradcza + transport, czy można to rozbić na fakturze?
-- -- - Oryginalna wiadomość -- -- -
Od: <allerune@mpa.pl>
Do: "Tomek" <tomekziel@op.pl>
Data: 2009-11-30 12:26:37
Temat: Re: Usługa doradcza + transport, czy można to rozbić na fakturze?
 Tomek <tomekziel@op.pl> napisał(a):

 Dzięki za pomoc ;)

Nie tak - Twoja cena to zawsze suma kosztów + marża.
Więc gdyby klient nie pokrył tych kosztów, znaczyło by
to że zmiejszyłeś marżę albo wręcz dopłacasz do interesu.

 Źle się wyraziłem. Moja stawka dzienna została odpowiedno ustalona aby
 zawierać w sobie wszystkie koszty przejazdowo-hotelowe, oprócz lotów.

Co prawda nie wiem, jakie są szanse że fiskus by się przyczepił,
ale na logikę, to księgowy ma rację - nie sprzedajesz klientowi
usługi lotniczej, ani usługi dostarczenia siebie na miejsce -
cały czas sprzedajesz usługę IT, której cena się zwyczajnie zwiększa,
jako że rosną koszty a chcesz utrzymać stałą marżę.

 Problemem jest moja umowa. Firma klienta podlega SOXowi i to co jest na
 fakturze jest weryfikowane z systemem raportowania czasu pracy oraz z
 umowami. Jeśli umawiałem się na 123 euro dziennie przez 12 dni a faktura
 ma
 pozycję "Konsulting x1" za kwotę 5678 Euro, to tam gdzieś się zapala
 czerwona lampka.

Sugeruje,
abym zrobił jedną zbiorczą pozycję i dostarczył dodatkowy załącznik
ze

szczegółami.

To jest całkie sprytne wyjście z sytuacji - na fakturze wpisujesz
usługę którą świadczysz - czyli kosulting IT, natomiast do faktury
dołączasz specyfikację tego, co składa się na cenę usługi -
i tam możesz wpisać przelot itd., jako elementy kalkulacji.

 Tak też próbuję zrobić, ale natrafiłem na opór. Odpowiedź jest "dlaczego

 tak robsiz, to wprowadza dodatkowe zamieszanie po naszej stronie, czy nie

 możesz po prostu dać 2 pozycji tak jak było ustalane?"


Wydaje mi się to niepotrzebne, no i moi klienci zupełnie nie
rozumieją o co w tym wszystkim chodzi, boję się, że stracą do mnie
zaufanie.

Moim zdaniem przesadzasz - miałem już klientów z Europy, Azji,
Australii,
i wszystkie fanaberie podatkowe (też miewałem skomplikowane "setupy"
fakturowe)
dało się przejść, po wytłumaczeniu klientowi że mamy post-komunę :)

 No właśnie, klienci z Azji itd. łatwiej zrozumieją niż tacy z Irlandii,
 gdzie kontakt z fiskusem jest 1 w roku a faktura to zwykle 5 linijek
 tekstu
 (łącznie z danymi adresowymi firm).

Ja sam jestem nieco skołowany bo każdy kogo pytam, radzi mi inaczej.
Czy
jest ktoś, kto poradzi mi jak to ostatecznie rozwiązać?


Jak chcesz mieć ostateczne rozwiązanie to wystąp o intepretację
indywidualną.

 no to jest ostateczność... ja chcę żeby mi w końcu zapłacili :)

Data: 2009-11-30 12:44:04
Autor: Tomek
Usługa doradcza + transport, czy można to rozbić na fakturze?
Dnia 30-11-2009 o 12:29:03 <allerune@mpa.pl> napisał(a):

 Tomek <tomekziel@op.pl> napisał(a):

Moim zdaniem przesadzasz - miałem już klientów z Europy, Azji,
Australii,
i wszystkie fanaberie podatkowe (też miewałem skomplikowane "setupy"
fakturowe)
dało się przejść, po wytłumaczeniu klientowi że mamy post-komunę :)

 No właśnie, klienci z Azji itd. łatwiej zrozumieją niż tacy z Irlandii,
 gdzie kontakt z fiskusem jest 1 w roku a faktura to zwykle 5 linijek
 tekstu
 (łącznie z danymi adresowymi firm).


Z Europy też miałem - UK i Szwecja - na początku były wielkie
oczy ale potem już wiedzieli że faktura jest u nas świętością,
ma oryginał i kopie i jeszcze nidawno trzeba było niebieskim tuszem
podpisywać :)

--
Tomek

Usługa doradcza + transport, czy można to rozbić na fakturze?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona