Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Usługa pomiędzy firmami - ile czasu odpowiedzialności?

Usługa pomiędzy firmami - ile czasu odpowiedzialności?

Data: 2009-05-05 11:51:13
Autor: Podatnik
Usługa pomiędzy firmami - ile czasu odpowiedzialności?

  Jedna firma wykonała na rzecz drugiej firmy usługę polegającą na
przetłumaczeniu tekstu.   W jakim czasie zamawiający usługę może zgłaszać do niej reklamacje?



--


Data: 2009-05-05 18:52:24
Autor: Cyb
Usługa pomiędzy firmami - ile czasu odpowiedzialnoœci?
On Tue, 5 May 2009 11:51:13 +0000 (UTC), "Podatnik"
<atlanticus@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:


 Jedna firma wykonała na rzecz drugiej firmy usługę polegającą na
przetłumaczeniu tekstu.  W jakim czasie zamawiający usługę może zgłaszać do niej reklamacje?

w takim w jakim sie umowily...

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2009-05-06 07:12:26
Autor: jureq
Usługa pomiędzy firmami - ile czasu odpowiedzialności?
Dnia Tue, 05 May 2009 11:51:13 +0000, Podatnik napisał(a):

Jedna firma wykonała na rzecz drugiej firmy usługę polegającą na
przetłumaczeniu tekstu.

  W jakim czasie zamawiający usługę może zgłaszać do niej reklamacje?


Czyli chyba klasyczna umowa o dzieło. Poczytaj fragmenty z kodeksu cywilnego

Art. 638. Jeżeli z artykułów poprzedzających nie wynika nic innego, do rękojmi za wady dzieła stosuje się odpowiednio przepisy o rękojmi przy sprzedaży.

Art. 646. Roszczenia wynikające z umowy o dzieło przedawniają się z upływem lat dwóch od dnia oddania dzieła, a jeżeli dzieło nie zostało oddane - od dnia, w którym zgodnie z treścią umowy miało być oddane.

Art. 563. § 1. Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu miesiąca od jej wykrycia, a w wypadku gdy zbadanie rzeczy jest w danych stosunkach przyjęte, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu miesiąca po upływie czasu, w którym przy zachowaniu należytej staranności mógł ją wykryć. Minister Handlu Wewnętrznego może w drodze rozporządzenia ustalić krótsze terminy do zawiadomienia o wadach artykułów żywnościowych.

§ 2. Jednakże przy sprzedaży między osobami prowadzącymi działalność gospodarczą utrata uprawnień z tytułu rękojmi następuje, jeżeli kupujący nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o dostrzeżonej wadzie, a w wypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej wykryciu.

§ 3. Do zachowania terminów zawiadomienia o wadach rzeczy sprzedanej wystarczy wysłanie przed upływem tych terminów listu poleconego.

Art. 564. W wypadkach przewidzianych w artykule poprzedzającym utrata uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy nie następuje mimo niezachowania terminów do zbadania rzeczy przez kupującego i do zawiadomienia sprzedawcy o wadach, jeżeli sprzedawca wadę podstępnie zataił albo zapewnił kupującego, że wady nie istnieją.

Art. 568. § 1. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po upływie roku, a gdy chodzi o wady budynku - po upływie lat trzech, licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.

§ 2. Upływ powyższych terminów nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli sprzedawca wadę podstępnie zataił.

§ 3. Zarzut z tytułu rękojmi może być podniesiony także po upływie powyższych terminów, jeżeli przed ich upływem kupujący zawiadomił sprzedawcę o wadzie.

Usługa pomiędzy firmami - ile czasu odpowiedzialności?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona