Usługi bez umowy

Data: 2010-05-04 00:41:37
Autor: jureko
Usługi bez umowy
witam,
jakiś czas temu podpisywałem umowę na dostęp do internetu z firmą 'X'.
Po około roku, na drodze jakiegoś odstąpienia czy jakiegoś 'sprzedania
klientów' stałem się klientem firmy 'Y'. Problem jaki z tym mam to
fakt że do tej pory nie mam umowy o świadczenie usług z firmą 'Y'. Po
prostu po rozmowach z sąsiadami i kilku telefonach do BOK dostałem
informację że trzeba robić przelewy na inny rachunek, co sumiennie
robiłem.
Teraz pojawiła się oferta skierowana tylko do nowych klientów z której
chciałbym skorzystać - no i tu pytanie: czy nie mając do tej pory
podpisanej umowy o świadczenie usług z 'Y' jestem formalnie ich
klientem (płacę im i dostaję od nich faktury)? Czy firmy mogą sobie po
prostu przekazać klientów? Przecie to ja jestem stroną umowy a nie
inna firma...
Z góry dzięki za pomoc w tej sprawie.
--
jureko

Data: 2010-05-04 00:45:46
Autor: BK
Usługi bez umowy
On May 4, 9:41 am, jureko <jer...@gmail.com> wrote:
[...]

Moga sobie przekazywac (tzn. istnieje w prawie taka mozliwosc - trudno
ocenic czy te dwie firmy skorzystaly z niej w prawidlowy sposob).
Zapewne nowa firma wstapila w prawa i obowiazki starej - masz wiec z
nimi umowe.

Czy mozesz skorzystac z ich promocji to jest raczej ich decyzja
biznesowa, nie problem prawny. Ale znajac cel takich promocji to
zapewne nie.

Data: 2010-05-04 01:38:26
Autor: jureko
Usługi bez umowy
On 4 Maj, 09:45, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:
> [...]

ocenic czy te dwie firmy skorzystaly z niej w prawidlowy sposob).
Zapewne nowa firma wstapila w prawa i obowiazki starej - masz wiec z

Acha, dzięki za wyjaśnienie. W takim razie nie skorzystam z
promocji :|
--
jureko

Data: 2010-05-04 11:48:51
Autor: RadoslawF
Usługi bez umowy
Dnia 2010-05-04 10:38, Użytkownik jureko napisał:

[...]

Na spokojnie zadzwoń do firmy,zapytaj czy możesz skorzystać
z promocji, jeśli odpowiedzą że nie to poinformuj że nie masz
z nimi umowy a skoro nie chcą takiej podpisać to poszukasz
innego dostawcy. Na 80% zadziała.

Pozdrawiam

Data: 2010-05-04 12:33:29
Autor: Ariusz
Usługi bez umowy
[cich]

[...]

Podłączę się z trochę podobnym pytaniem.

Firma A założyła mi internet i co miesiąc przysyła faktury, które płace, gdzieś na początku przysłali mi umowę do podpisania i odesłania - niestety przez roztargnienie brak czasu... do tej pory tej umowy nie podpisałem i nie odesłałem, nawet chyba gdzieś się zapodziała, a mi nie szczególnie chce się jej szukać. Czy w takim układzie mogę z tą firmą rozwiązać "umowę" w dowolnym czasie choćby poprzez zaprzestanie płacenia. Czy ta firma może np. zwiększyć mi wstecz opłatę za internet bo wg cennika obecna stawka jaką płacę (na podstawie faktur VAT) dotyczy osób, które podpisały umowę i korzystają z promocji, a stawka dla ludzi bez umowy jest o kilkanaście procent większa.

Ariusz

Data: 2010-05-04 11:39:42
Autor: SDD
Usługi bez umowy

Użytkownik "jureko" <jerys1@gmail.com> napisał w wiadomości news:6a94f032-b6ac-48f4-ac70-4d5a5384faf0j33g2000yqn.googlegroups.com...

Teraz pojawiła się oferta skierowana tylko do nowych klientów z której
chciałbym skorzystać

Po prostu zorganizuje sobie jakis internet zastepczy i po prostu wypowiedz umowe (np. listem poleconym).
Jest duze prawdopodobienstwo, ze sami zadzwonia i zaproponuja cos ciekawego.

Pozdrawiam
SDD

Usługi bez umowy