Usprawnienie PC

Data: 2020-01-24 12:02:34
Autor: Trybun
Usprawnienie PC

Stary komp, SATA bez żadnych cyfr, PCI-E to samo. W sklepach SSD tylko z SATA 3, karty grafiki PCI-E wersja 3. Wymiana dysku i karty podobno możliwa ale czy w ogóle warto? Czy wydajność jakoś znacznie się zwiększy?

Data: 2020-01-24 12:16:22
Autor: Adam
Usprawnienie PC
W dniu 2020-01-24 o 12:02, Trybun pisze:

Stary komp, SATA bez żadnych cyfr, PCI-E to samo. W sklepach SSD tylko z SATA 3, karty grafiki PCI-E wersja 3. Wymiana dysku i karty podobno możliwa ale czy w ogóle warto? Czy wydajność jakoś znacznie się zwiększy?

Jaka MB? Jaki OS? Jaki procesor i RAM? Do jakich zastosowań komp przewidziany?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-01-24 13:10:23
Autor: Trybun
Usprawnienie PC
W dniu 24.01.2020 o 12:16, Adam pisze:
[...]

Win 10, który nawiasem pisząc z każdym dniem chodzi coraz gorzej. Szczególnie (przede wszystkim) uciążliwe jest uruchamianie, od kilku dni trwa ono około 5-6 minut. Wcześniej szybciej się uruchamiał, a jeszcze wcześniej start systemu to było raptem kilkanaście sekund. Do wydajności grafiki nie mam uwag, jednak pada łożysko wentylatora, a że nie idzie dostać ani łożyska ani całego wentylatora to pozostała wymiana całej karty na nową.

Komp głównie do gier, z uwagą że użytkowane są głównie starsze tytuły.

Procek - Pentium dual core 3,06 Ghz, RAM - 4GB DDR3.

Data: 2020-01-24 15:54:43
Autor: zhbick
Usprawnienie PC
W dniu 2020-01-24 o 13:10, Trybun pisze:

> [...]

[ciach!]

> Win 10,

[ciach!]

> Komp głównie do gier

[ciach!]

> Procek - Pentium dual core 3,06 Ghz, RAM - 4GB DDR3.

Czyli platforma na LGA775 z procesorem Pentium E6600. Skoro pamięć DDR3 to płyta z jakimś nowszym chipsetem, coś pokroju G41. Stawiam dolary przeciw orzechom, że SATA jest w wersji II. Możliwe, że płyta jest z jakiegoś markowego komputera a w takim przypadku marne szanse, że najnowsze karty graficzne zadziałają.

Czy dobrze rozumiem, że poza dyskiem SSD chcesz tam włożyć NOWĄ kartę graficzną? Rozważ coś używanego.

Data: 2020-01-24 17:06:41
Autor: Trybun
Usprawnienie PC
W dniu 24.01.2020 o 15:54, zhbick pisze:

[ciach!]

> Win 10,

[ciach!]

> Komp głównie do gier

[ciach!]

> [...]

Czy dobrze rozumiem, że poza dyskiem SSD chcesz tam włożyć NOWĄ kartę graficzną? Rozważ coś używanego.

To "ciach" co znaczy?  Tak, dokładnie LGA775 z E6600. Płyta to Asus P5G41T-M LX2/GB. O wersji SATA nigdzie nawet wzmianki, ani w dokumentacji płyty ani w systemowych programach diagnostycznych.

Mam nawet upatrzoną - Nv GT 1030. Parametry trochę lepsze niż u obecnej (GT-240) i najważniejsza sprawa - chłodzenie pasywne, pytanie tylko czy da się podłączyć i czy te oferowane parametry da się w pełni wykorzystać... Używki raczej odpadają.

Data: 2020-01-24 19:22:47
Autor: RadoslawF
Usprawnienie PC
W dniu 2020-01-24 o 17:06, Trybun pisze:

[...]

Na stronie producenta masz manual a w nim podane:
4xSerialATA 3Gb/s ports.
Potem w opisie pinów masz informację o kompatybilności wstecznej
z SATA 1,5Gb/s.

Pozdrawiam

Data: 2020-01-25 11:11:26
Autor: Trybun
Usprawnienie PC
W dniu 24.01.2020 o 19:22, RadoslawF pisze:
[...]

Faktycznie, także wnikliwsza lektura dokumentacji dostarczonej z płytą te fakty ujawniła. Dzięki.

Data: 2020-01-28 14:18:01
Autor: zhbick
Usprawnienie PC
W dniu 2020-01-24 o 17:06, Trybun pisze:

To "ciach" co znaczy?

To cięcie cytatów, z zachowaniem istotnej treści

[...]

Swego czasu używałem C2D E8400 na płycie G31 z nieco wydajniejszą kartą od tej, którą zamierzasz kupić (GTX 750Ti) i miało to sens: taki Skyrim działał przekozacko.

Jeśli zależy Ci na pasywnym chłodzeniu, to 1030 będzie dobrym wyborem.

Uwaga: niektóre płyty w komputerach poleasingowych bywają kapryśne i np taki wynalazek, jak jakiś Medion pod procesory i5/i7 Ivy Bridge nie współpracował z kartami nowszymi, niż GTX 650

Data: 2020-01-28 16:57:10
Autor: Trybun
Usprawnienie PC
W dniu 28.01.2020 o 14:18, zhbick pisze:
[...]

Zależy mi właśnie na tym aby nie było wentylatora. 1030ka jest po prostu na dzień dzisiejszy chyba jedyną opcją,. Trochę słaba ale tych wydajniejszych nie ma z chłodzeniem pasywnym. Dotyczy to także kart używanych.. Po jakichś 20 latach użytkowania komputerów wniosek nasuwa się jeden - najsłabszy i najmniej trwały element komputera to wentylatory na karcie grafiki.

Data: 2020-01-28 23:27:13
Autor: m4rkiz
Usprawnienie PC
On 2020-01-28 16:57, Trybun wrote:
Po jakichś 20 latach użytkowania komputerów wniosek nasuwa
się jeden - najsłabszy i najmniej trwały element komputera to
wentylatory na karcie grafiki.

ale ze kosztuje pare zlotych i mozna go zastapic dowolnym podobnym to wybieranie wszystkiego przez pryzmat wentylatorka to srednio trafiony pomysl

Data: 2020-01-29 12:10:18
Autor: Trybun
Usprawnienie PC
W dniu 28.01.2020 o 23:27, m4rkiz pisze:
On 2020-01-28 16:57, Trybun wrote:
[...]

Niestety nie, od ponad roku szukam i jakoś nie znalazłem wentylatora który by pasował do mojej karty.

Data: 2020-01-29 18:07:41
Autor: m4rkiz
Usprawnienie PC
On 2020-01-29 12:10, Trybun wrote:
[...]

myślę że jest to temat do ogarniecia w jeden dzień

oczywiście jeżeli poprostu ma działać a nie być zastąpiony identycznym OEMem

Data: 2020-01-30 13:42:50
Autor: Trybun
Usprawnienie PC
W dniu 29.01.2020 o 18:07, m4rkiz pisze:
On 2020-01-29 12:10, Trybun wrote:
[...]

Jasne, jednak wiązanie jakimś sznurkiem raczej mnie nie interesuje, a takie metody mi doradzano.. ;-)

Data: 2020-01-30 15:27:25
Autor: pioruns
Usprawnienie PC
On 30/01/2020 12:42, Trybun wrote:

Niestety nie, od ponad roku szukam i jakoś nie znalazłem wentylatora
który by pasował do mojej karty.

Rok szukania wentylatora, serio??

[...]

Dlaczego nie? Ja używałem radiatorów do CPU na trytkach, wentylatorów do
GPU na trytkach przez długie lata i żadnego problemu. Koszt - 0, bo
trytki w domu są a wentylatory mi się walają wszędzie.

Ty się ograniczasz do OEM pięknego błyszczącego wiatraka, który wymaga
wybebeszenia pełnego karty a także swoje kosztuje, a ja naprawiam tym co
mam i pracuje mi sprzęt kolejne 5 lat bez zająknięcia.

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2020-01-31 13:32:35
Autor: Trybun
Usprawnienie PC
W dniu 30.01.2020 o 16:27, pioruns pisze:
On 30/01/2020 12:42, Trybun wrote:

Niestety nie, od ponad roku szukam i jakoś nie znalazłem wentylatora
który by pasował do mojej karty.
Rok szukania wentylatora, serio??

Szukania to trochę za dużo powiedziane. Ot, gdy jestem w jakimś sklepie z akcesoriami to pytam,.

[...]

No właśnie - albo wentylator albo nowa karta. Problem nie tylko w mocowaniu, bo  i styki od zasilania trzeba dobrać odpowiednie.

Data: 2020-01-31 13:21:02
Autor: pioruns
Usprawnienie PC
On 31/01/2020 12:32, Trybun wrote:

No właśnie - albo wentylator albo nowa karta. Problem nie tylko w
mocowaniu, bo  i styki od zasilania trzeba dobrać odpowiednie.

Randomowy wentylator podpinasz pod 3-pin fan connector w płycie, ten z
grafy zdechły wycinasz, nigdy nie miałem problemu.

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2020-02-01 11:00:33
Autor: Trybun
Usprawnienie PC
W dniu 31.01.2020 o 14:21, pioruns pisze:
[...]

Oj, jak dla mnie to łatwiej chyba by było zdobyć "koronę świata"..;-)

Data: 2020-01-30 18:07:21
Autor: m4rkiz
Usprawnienie PC
On 2020-01-30 13:42, Trybun wrote:
Jasne, jednak wiązanie jakimś sznurkiem raczej mnie nie interesuje, a
takie metody mi doradzano.. ;-)

no jak ktoś nie ma zacięcia majsterkowicza to niestety musi się wybrać po nową kartę... nie krytykuję, w końcu przecież wolę czasem kupić na allegro z wentylatorem do wymiany za połowę ceny sprawnej :D

jak dla mnie to jeżeli dmucha tak samo a nie jest głośniejsze to w głębokim poważaniu mam jaki wentylator i czym umocowany tam siedzi, fpsów mi od stosowania OEMa nie przybędzie a na bank zapłacę więcej o ile da się go wogóle kupić...

Data: 2020-01-31 13:33:10
Autor: Trybun
Usprawnienie PC
W dniu 30.01.2020 o 18:07, m4rkiz pisze:
On 2020-01-30 13:42, Trybun wrote:
[...]

Zacięcie nie zacięcie, są dostępne odpowiednie materiały, to i można się pokusić o naprawę. Jeżeli trzeba stawać na uszach aby "przypudrować trupa" , to już pytanie o opłacalność.

Data: 2020-01-30 19:26:23
Autor: Poldek
Usprawnienie PC
W dniu 2020-01-28 o 14:18, zhbick pisze:
[...]

Mam komputer Fujitsu Siemens Esprimo P5615 i wsadziłem do niego GT1030 i działa bardzo dobrze. Chłodzenie to wspaniałe rozwiązanie.

Data: 2020-01-30 19:27:36
Autor: Poldek
Usprawnienie PC
W dniu 2020-01-30 o 19:26, Poldek pisze:
[...]

Chłodzenie pasywne to wspaniałe rozwiązanie.

Data: 2020-01-24 16:17:52
Autor: MF
Usprawnienie PC
On 24/01/2020 12:10, Trybun wrote:
[...]

Jeszcze raz: jaki producent i typ płyty?

Ja bym zaczął od podstaw, czyli sprawdził, co się ładuje przy starcie systemu. Potem sprawdziłbym system na obecność robali, szpiegów, koparki bitcoinów i innego syfu. Po upewnieniu się, że system jest czysty albo wyczyszczeniu z tego, co się zalęgło, sprawdziłbym, jak wygląda normalnie zajętość pamięci i czy system dużo swapuje. Dodanie RAM-u w takim wypadku pomoże, o ile płyta obsłuży, a system masz w wersji 64-bitowej. Co do nowoczesnych dysków SSD chodzących na SATA3, teoretycznie powinny być kompatybilne z poprzednimi wersjami SATA. Nie zawsze to się sprawdza, ale na pewno są takie, które doskonale będą działać z Twoją płytą. Jakiś czas temu wymieniłem HDD na SSD w stareńkim laptopie z dolnej półki, nowy SSD chodzi na SATA3, ale wg producenta jest kompatybilny z SSD2 i SSD1 i w laptopie działa bezproblemowo właśnie na SATA1.

O grafice nie wypowiem się.

--
MF

Data: 2020-01-24 19:18:22
Autor: Trybun
Usprawnienie PC
W dniu 24.01.2020 o 17:17, MF pisze:
[...]

Sytuacja jest trochę skomplikowana, bo na dysku mam trzy systemy, tak że nie da się tak prosto sprawdzić co tak zaczęło opóźniać uruchomienie 10ki. Opóźnienia porobiły się już na fazie rozruchu tj zanim się pokaże okno logowania 10ki to już mija jakaś minuta, wcześniej parę sekund to zajmowało. 10ka była skanowana pod różne szkodniki. Antywirus BitDefender czy Wise antyMalware nic nie wykryły. Także  w systemie wszystko jest ustawione pod szybkie uruchamianie. Nie zauważyłem też żeby były niedobory RAMu. Może to kwestia odświeżenia systemu, mam go na dysku już parę lat i zebrało się na nim coś około 600GB danych..

Ale to doskonale chyba nie znaczy że z pełną, deklarowaną przez producenta prędkością? Właśnie w tym cała istota pytania - gdyby zadziałało to na jaki przyrost wydajności można liczyć?

Data: 2020-01-25 07:51:31
Autor: MF
Usprawnienie PC
On 24/01/2020 18:18, Trybun wrote:
Ale to doskonale chyba nie znaczy że z pełną, deklarowaną przez producenta prędkością?

Oczywiście z pełną, deklarowaną przez producenta *płyty* prędkością. Najsłabsze ogniwo nadaje ograniczenie całości. W Twoim przypadku możesz liczyć na prędkość właściwą dla SATA2, czyli 3 Gb/s - tyle obsługuje płyta.

--
MF

Data: 2020-01-25 11:14:07
Autor: Trybun
Usprawnienie PC
W dniu 25.01.2020 o 08:51, MF pisze:
[...]

W tym wypadku chodziło o deklarację producenta dysku..  Okazuje się że standard tej płyty to jednak SATA3.

Data: 2020-01-25 11:35:01
Autor: Czarek
Usprawnienie PC

W dniu 25.01.2020 o 11:14, Trybun pisze:
Okazuje się że standard tej płyty to jednak SATA3

Nie.
Ta płyta ma SATA II (2) o szybkości 300 MB/s i już wcześniej Ci to napisano.

--
Czarek

Data: 2020-01-26 08:31:40
Autor: Trybun
Usprawnienie PC
W dniu 25.01.2020 o 11:35, Czarek pisze:

W dniu 25.01.2020 o 11:14, Trybun pisze:
Okazuje się że standard tej płyty to jednak SATA3

Nie.
Ta płyta ma SATA II (2) o szybkości 300 MB/s i już wcześniej Ci to napisano.

Oczywiście - przejęzyczenie.

Data: 2020-01-25 11:59:50
Autor: Budzik
Usprawnienie PC
Użytkownik Czarek czarek1@nospampoczta.fm ...

Okazuje się że standard tej płyty to jednak SATA3

Nie.
Ta płyta ma SATA II (2) o szybkości 300 MB/s i już wcześniej Ci to
napisano.

Ale to i tak bez znaczenia. Najwiekszy wzrost wydajnosci ssd otrzymujesz dzieki minimalnym czasom dostepu, transfer tez masz wyzszy niz w hdd ale to czy to bedzie 200 300 czy 500MB nie ma az takiego znaczenia.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2020-01-25 13:59:25
Autor: Czarek
Usprawnienie PC

W dniu 25.01.2020 o 12:59, Budzik pisze:
[...]

Nie musisz mi tego pisać, bo to wiem. Po prostu sprostowałem wypowiedź Trybuna.

--
Czarek

Data: 2020-01-26 08:32:38
Autor: Trybun
Usprawnienie PC
[...]

A potrafisz wytłumaczyć takie w sumie dziwne zjawisko? Otóż przed reinstalacją zabezpieczam na zewnętrznych nośnikach różne dane z komputera, na zewnętrzny HDD i na pendrive`y. Prędkości transferu na HDD to 26MB z ogonkiem, na pendrive`y 5MB z groszami. Gniazdo USB to samo, i żeby nie było że jakaś wadliwa sztuka się trafiła tych kości używam w trzech wersjach, różnych firm.

Data: 2020-01-26 10:59:59
Autor: Budzik
Usprawnienie PC
Użytkownik Trybun MxIlCh@jachu.ru ...

[...]

USB3.0?
Jakie to pliki? Jeden duzy czy duzo małych? Jezeli to drugie to moze jakis bufor w dysku sprawnia proces?

Moze system trzymaj na SSD a dane zgrywaj na drugi dysk HDD?

Sprawdziłem nowy pendrive - na usb 3.0 kopiuje jeden duzy plik z predkoscia 26-32MB/s natomiast na zwykłym usb miedzy 16-23MB/s.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

Data: 2020-01-26 13:26:16
Autor: ąćęłńóśźż
Usprawnienie PC
Ostatnio MS zmienił domyślne ustawienia buforowania dla gniazd USB.
Do niedawna  domyślne było w Win 10 optymalizowanie szybkości (z włączonym buforem), od którejś z ostatnich poprawek domyślne jest szybkie usuwanie sprzętu przez suwerena (a więc wyłączone bufory).
Pierwszą więc rzeczą, którą należy zrobić przy chęci szybkiego kopiowania na USB jest wejście w menedżerze urządzeń we właściwości konkretnego USB i *włączenie* buforowania.
Do kompletu system plików, NTFS i exFAT na pendrajwie mogą mieć różne prędkości zapisu i tu można poeksperymentować.
Poza tym istnieją wqrwiająco powolne przy zapisie USB (mam taki USB 3.0 128 GB brandowany HP, gdzie nawet na Smart TV wyskakuje komunikat "za wolny do nagrywania").
Przy zrzucaniu danych na pendrajw szybsze może się okazać najpierw skompresowanie danych do *.zip czy *.rar na kompie i dopiero zapisanie takiego jednego dużego zipa/rara na pendrajwie.

-- -- -
Jezeli to drugie to moze jakis bufor w dysku sprawnia proces?

Data: 2020-01-28 12:20:04
Autor: Trybun
Usprawnienie PC
W dniu 26.01.2020 o 11:59, Budzik pisze:

[...]

USB 2.0,. Zasadniczo na peny kopiuje niewielkie pliki, na HDD wieksze. No, mozliwe, przecia jakaś przyczyna musi być. Ale w sumie przeczy to tezie o przewadze prędkości dysków SSD.

Od wczoraj zmieniłem lokację Win 10 na SSD, XP na HDD i jestem w trakcie stawiania Linucha w sąsiedztwie 10ki.  Jest to teraz trochę kłopotliwe, bo przy starcie trzeba wchodzić w BIOS i wybierać dysk do bootowania. Ale ogólnie wszystko działa.

Myślisz że to wersja USB sprawia że osiąga aż takie prędkości obsługi pendrive w stosunku do mojego kompa?

Data: 2020-01-28 14:57:11
Autor: Roman Tyczka
Usprawnienie PC
On Tue, 28 Jan 2020 12:20:04 +0100, Trybun wrote:

[...]

Wiele biosów ma funcję wyboru boota z przycisku, czasem jest to F11,
sprawdź. Wtedy przy starcie wciskasz i wskazujesz, bez wchodzenia w
ustawienia. --
pozdrawiam
Roman Tyczka

Data: 2020-01-28 16:58:13
Autor: Trybun
Usprawnienie PC
W dniu 28.01.2020 o 14:57, Roman Tyczka pisze:
[...]

Nie, u mnie chyba tego nie ma,. Stary komputer,   niedługo będzie obchodził dziesięciolecie pracy zawodowej...;-)

Poza tym śwoeżo zainstalowany Linux namieszał, wyraźnie zabroniłem mu instalować GRUBa w MBR;-), a łachmyta i tak to zrobił, tak że już nie ma potrzeby wchodzenia do biosu aby wybrać system,. Ale czy to nie dziwne że na liscie wyboru jest również XP który znajduje się na innym dysku (HDD)?

Data: 2020-01-28 23:37:53
Autor: Adam
Usprawnienie PC
W dniu 2020-01-28 o 16:58, Trybun pisze:
(...)
[...]

Linux potrafi wystartować w zasadzie ze wszystkiego, co jest w stanie zobaczyć, w tym dowolna partycja dowolnego dysku, iSCSI, SD, USB itd.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-01-29 12:11:10
Autor: Trybun
Usprawnienie PC
W dniu 28.01.2020 o 23:37, Adam pisze:
[...]

Teraz widzę że faktycznie ma takie możliwości. Pytanie tylko gdzie on zainstalował GRUBa (sektor startowy)? W ustawianiach OpenSuse stoi że tam gdzie mu zleciłem instalację, czyli "partycja główna" dysku 0 (SSD) a jak to się dzieje że ma możliwość wystartowania Win XP który znajduje się na innym dysku (HDD) i w biosie ustawione jest botowanie na dysk "0" (SSD)?

Data: 2020-01-30 00:08:20
Autor: Adam
Usprawnienie PC
W dniu 2020-01-29 o 12:11, Trybun pisze:
[...]

Żaden problem.
Jeszcze w czasach DOS 3.3 był programik bootb.com (albo exe) który potrafił przenieść bootowanie na inny dysk.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-01-30 13:43:58
Autor: Trybun
Usprawnienie PC
W dniu 30.01.2020 o 00:08, Adam pisze:
[...]

To chyba cofanie się w czasie, bo z poziomu w10 (SSD), nie ma możliwości wystartowania XP z innego dysku. Naprawdę zaskoczyło mnie to że Linux to potrafi..

Ciekawi mnie jedna sprawa, czy gdybym GRUBa zainstalował zgodnie z zaleceniem w MBR SDD a nie na partycji głównej to też by wyszła taka sama konfiguracja, czyli byłaby możliwość wyboru startu XP z HDD?

Data: 2020-01-30 22:13:14
Autor: Adam
Usprawnienie PC
W dniu 2020-01-30 o 13:43, Trybun pisze:
[...]

Jeszcze w zeszłym roku na jednym z moich komputerów serwisowych siedział sobie Win10x64 z VistaBootPro albo EasyBCD, który spokojnie startował XP. Dysków fizycznych tam było z pięć, XP siedział na którejś dalszej partycji dalszego dysku.
Spróbuj, jeden z nich (VistaBootPro albo EasyBCD) powinien zadziałać.

Ciekawi mnie jedna sprawa, czy gdybym GRUBa zainstalował zgodnie z zaleceniem w MBR SDD a nie na partycji głównej to też by wyszła taka sama konfiguracja, czyli byłaby możliwość wyboru startu XP z HDD?

Zadziała.
Na początku idzie przekierowanie do /boot i tam odbywa się reszta.

W razie kłopotów:
https://linuxiarze.pl/bootloader/

Ponadto można mieć kilka bootloaderów i one mogą sobie przekazywać bootowanie. Tak jest np w narzędziach Hirensa.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-01-31 13:35:45
Autor: Trybun
Usprawnienie PC
W dniu 30.01.2020 o 22:13, Adam pisze:
[...]

Nie wiedziałem że w tego rodzaju programach jest też możliwość wyboru bootowania innego dysku z poziomu OSu, niż ten wybrany ręcznie w opcjach BIOSu. Jak one w ogóle to robią - na bieżąco przestawiają opcje BIOSu?

EasyBCD mam. To właśnie ze względu na niego nie zezwoliłem na instalację GRUBa w mbr, a chciałem właśnie ten program wykorzystać do instalacja menażera uruchomienia z poziomu W10. Jednak po instalacji Linuksa okazało się że GRUB wystarcza. Plus oczywiście ten bonus w postaci możliwości uruchamiania XP z innego dysku.

[...]

Skoro tak piszesz.. Nawet nie praktykowałem bo to wydawało się być pozbawione jakiejkolwiek logiki. Jednak ten BIOS jest "mądrzejszy" niż wygląda..;-)

Data: 2020-01-30 19:59:50
Autor: Budzik
Usprawnienie PC
Użytkownik Trybun ChMxLe@yachu.com ...

Myślisz że to wersja USB sprawia że osiąga aż takie prędkości obsługi pendrive w stosunku do mojego kompa?

Nie, mysle ze fakt ze to małe pliki.

--
Pozdrawia... Budzik
"Może wariaci to tacy ludzie, którzy wszystko widzą tak, jak jest, tylko

Data: 2020-01-24 19:59:52
Autor: Budzik
Usprawnienie PC
[...]

 Karty grafiki? To zalezy do czego uzywasz kompa.
Natomiast SSD to nobrainer i musthave :)

--
Pozdrawia... Budzik
 ("""""""""")

Data: 2020-01-25 11:14:55
Autor: Trybun
Usprawnienie PC
W dniu 24.01.2020 o 20:59, Budzik pisze:
[...]

Teoria. Zwracam szanowną uwagę że do jeszcze niedawna 10ka hulała na HDD jak baletnica. Laptop z win7 to był koszmar, montuję SSD i lapek rusza z kopyta, przejście na 10kę i tu w stosunku do HDD przyrost wydajności prawie niewidoczny.

Data: 2020-01-25 11:59:50
Autor: Budzik
Usprawnienie PC
[...]

Własnie nie teoria a praktyka.
Moze ci hulało według twoich standardów, moze obecnie ten dysk po prostu pada i dlatego masz takie długie czasy uruchamiania.

Ja przesiadłem sie na wszystkich kompach na SSD i mowie ci jako praktyk ze kompy odzywaja. A nie posiadam jakis nowowczesnych komputerów - ot athlona x2 250 czy np c2d e7800 czy jakos tak... --
Pozdrawia... Budzik
"Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.
Nikt nie zauważy różnicy."   H. Jackson Brown, Jr.

Data: 2020-01-26 08:33:10
Autor: Trybun
Usprawnienie PC
[...]

Oczywiście że wg moich, dla mnie uruchomienie w 15, a 20 sekund praktycznie nie robi różnicy. Bo takie są uzyski prędkości uruchamiania W-10 na laptopie na dyskach SSD vs HDD.

Moja praktyka wygląda następująco -  prędkość SSD pod 7ką istotnie robi piorunujące wrażenie, pod 10ką przyrost prędkości jest już tylko taki sobie, że warto się porządnie zastanowić nad wymianą (sprawnego) HDD.

Data: 2020-01-26 10:59:59
Autor: Budzik
Usprawnienie PC
[...]

A dla mnie to w ogole nie ma znaczenia bo komp właczony cały czas.
Dlatego o uzyskach mowie na poziomie obsługi kompa (brak jakichkolwiek zwiech, sekundowych zamarc etc)

[...]
To masz coś nie tak z tym systemem bo czy 7 czy 10 nie powinno miec zadnego znaczenia.

--
Pozdrawia... Budzik
A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

Data: 2020-01-28 12:21:09
Autor: Trybun
Usprawnienie PC
[...]

Myślę że biorąc pod uwagę takie okoliczności to 10ce wisi na jakim dysku siedzi, SSD czy HDD.  Jest to dobrze dopracowany system który po prostu nie wie co to zawieszanie.

[...]

Możliwe że chodzi o komputery, 7ka to system z laptopa z całą górą programowego szajsu od Asusa, 10ka to czysty system na kompie stacjonarnym. Niby co tylko możliwe pousuwałem, ale możliwe że nie wszystko. Dopiero aktualizacja do 10ki sprawiła że lapek odżył.

Data: 2020-01-28 14:27:17
Autor: zhbick
Usprawnienie PC
W dniu 2020-01-26 o 08:33, Trybun pisze:

Moja praktyka wygląda następująco -  prędkość SSD pod 7ką istotnie robi piorunujące wrażenie, pod 10ką przyrost prędkości jest już tylko taki sobie, że warto się porządnie zastanowić nad wymianą (sprawnego) HDD.

Zauważ, że 7ka włącza się od zera a 10ka wybudza z uśpienia (chociaż wszystkie znaki na niebie i ziemi każą Użytkownikowi myśleć, że uruchamia komputer a nie go wybudza)

Data: 2020-01-28 16:59:18
Autor: Trybun
Usprawnienie PC
W dniu 28.01.2020 o 14:27, zhbick pisze:
[...]

Nie, te same reguły, zarówno startu jak i samej pracy.. No cóż, cudów na pewno nie ma - spowalniaczem 7ki, jak to w wielu laptopach mogło być firmowe oprogramowanie producenta.

Data: 2020-01-26 10:10:11
Autor: ąćęłńóśźż
Usprawnienie PC
Zależy od HDD.
Przy WD Black 7200 rpm faktycznie nie widać różnicy w porównaniu z SSD poza ładowaniem systemu.

-- -- -
jeszcze niedawna 10ka hulała na HDD jak baletnica

Data: 2020-01-29 18:36:49
Autor: m4rkiz
Usprawnienie PC
On 2020-01-26 10:10, ąćęłńóśźż wrote:
Przy WD Black 7200 rpm faktycznie nie widać różnicy w porównaniu z SSD poza ładowaniem systemu.

przy samym uruchamianiu pewnie nie

ale wystarczy miec np. thunderbirda z ustawieniem wiadomosci w pojedynczych plikach zeby sie przekonac ze ssd bije hdd na glowe

a o np. laptopach to juz wogole nie ma co mowic

Data: 2020-01-30 10:09:20
Autor: ąćęłńóśźż
Usprawnienie PC
Mozilli nie używam, ale przy Win Live Mail z jej dziesiątkami tysięcy pojedynczych plików problemu nie było, a zdarzające się kilkunastosekundowe zawahania pozostały i na SSD, o co podejrzewam Defendera (co łatwo wyśledzić w menedżerze zadań).

-- -- -

Data: 2020-01-29 18:33:02
Autor: m4rkiz
Usprawnienie PC
On 2020-01-25 11:14, Trybun wrote:
Teoria.

Praktyka.

Zwracam szanowną uwagę że do jeszcze niedawna 10ka hulała na HDD
jak baletnica.

Sam system z założenia będzie szybki. Ale chodzi o aplikacje oraz przetwarzanie w nich danych.

Laptop z win7 to był koszmar, montuję SSD i lapek rusza z
kopyta, przejście na 10kę i tu w stosunku do HDD przyrost wydajności
prawie niewidoczny.

Wydajności? Dysk nie ma być 'wydajny' tylko niezauważalny.

W czasach kiedy przyzwoity 100GB+ ssd mozna kupić sporo poniżej złotówki za gigabajt systemowe dyski twarde nie maja racji bytu pod windowsami.

Data: 2020-01-30 13:47:30
Autor: Trybun
Usprawnienie PC
On 2020-01-25 11:14, Trybun wrote:
Teoria.

Praktyka.

Zwracam szanowną uwagę że do jeszcze niedawna 10ka hulała na HDD
jak baletnica.

Sam system z założenia będzie szybki. Ale chodzi o aplikacje oraz przetwarzanie w nich danych.

No nie wiem, co do 10ki to pozostaję sceptykiem że SSD jakoś mocno ją przyspiesza, ale przed chwila skończyłem stawianie Linucha na tym dysku - sama prędkość instalacji robi wręcz piorunujące wrażenie. A później w trakcie użytkowania powinno być jeszcze lepiej, no - przynajmniej teoretycznie.

[...]

A jednak podobno dysk jest hamulcem w osiągach komputera. A w sumie wymiana na SSD to chyba najbardziej namacalny element zwiększenia wydajności.

Na to właśnie liczę - zaraz po instalacji każdy Windows chodzi w miarę dobrze, co będzie po dłuższym użytkowaniu, to się dopiero okaże.

Usprawnienie PC