Ustalenie adresu

Data: 2010-07-26 01:47:21
Autor: Maurycy Piec-Bocheński
Ustalenie adresu
Czy można legalnie ustalić adres zamieszkania lub zameldowania jakiejś
osoby, mając jej imię, nazwisko i pesel?

MP-B

Data: 2010-07-26 08:57:34
Autor: Olgierd
Ustalenie adresu
Dnia Mon, 26 Jul 2010 01:47:21 -0700, Maurycy Piec-Bocheński napisał(a):

Czy można legalnie ustalić adres zamieszkania lub zameldowania jakiejś
osoby, mając jej imię, nazwisko i pesel?

Tak, np. via Google. Niektórzy podają swój numer telefonu, można zadzwonić i spytać (albo się inaczej skontaktować). Niektórzy nawet podają swój adres zamieszkania.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

Data: 2010-07-26 11:07:14
Autor: staszaiwa
Ustalenie adresu
Czy można legalnie ustalić adres zamieszkania lub zameldowania jakiejś
osoby, mając jej imię, nazwisko i pesel?

policja może, i tylko zameldowania.

Data: 2010-07-26 11:17:44
Autor: Liwiusz
Ustalenie adresu
staszaiwa@vp.pl pisze:
Czy można legalnie ustalić adres zamieszkania lub zameldowania jakiejś
osoby, mając jej imię, nazwisko i pesel?

policja może, i tylko zameldowania.

   Nie tylko, jak mamy uzasadniony powód, to można próbować w Wydziale Udostępniania Informacji Departamentu Spraw Obywatelskich MSWiA

http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/381/32/#udost%C4%99pnianie%20danych

--
Liwiusz

Data: 2010-07-26 13:02:49
Autor: Piotr [trzykoty]
Ustalenie adresu
Czy można legalnie ustalić adres zamieszkania lub >zameldowania jakiejś
osoby, mając jej imię, nazwisko i pesel?

Można. Tak samo jak właściciela pojazdu po numerze rejestracyjnym. O ile ma się bardzo ważny i właściwie uzasadniony powód.

Data: 2010-07-26 05:25:53
Autor: Maurycy Piec-Bocheński
Ustalenie adresu
Chodzi o cywilne pozwanie tej osoby. Jakieś dane trzeba przedstawić
sądowi. Czy w takim przypadku Policja może te dane podać?

MP-B

Data: 2010-07-26 14:29:39
Autor: Piotr [trzykoty]
Ustalenie adresu
Czy w takim przypadku Policja może te dane >podać?

Nie Policja, było w tym temacie podane kto.

Data: 2010-07-26 06:05:17
Autor: Maurycy Piec-Bocheński
Ustalenie adresu
On 26 Lip, 14:29, "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_wyt...@o2.pl> wrote:

Nie Policja, było w tym temacie podane kto.

Policja jest pod ręką, więc byłoby prościej, dlatego pytałem.
Rozumiem, że jeśli ktoś da mi w pysk i zabierze portfel, to idę na
Policję i ona ustala dane sprawcy i sprawę kieruje do sądu. A jak ktoś
mi powie publicznie "ty chuju", to sam muszę jego dane ustalić?

Pozostaje więc tylko zwrócić się do Wydziału Udostępniania Informacji
Departamentu Spraw Obywatelskich MSWiA? Nie ma prostszego rozwiązania?

MP-B

Data: 2010-07-26 15:16:08
Autor: Piotr [trzykoty]
Ustalenie adresu
Użytkownik "Maurycy Piec-Bocheński" <maurycy.piec.bochenski@gmail.com> napisał
A jak ktoś
mi powie publicznie "ty chuju", to sam muszę jego >dane ustalić?

Nie, bo to akurat może wykraczeć poza typową sprawę cywilną. Mówimy tu o przestępstwie prywatnoskargowym. Można złożyć skargę na Policji.

Data: 2010-07-26 13:25:55
Autor: Olgierd
Ustalenie adresu
Dnia Mon, 26 Jul 2010 15:16:08 +0200, Piotr [trzykoty] napisał(a):

[...]

Skoro prywatnoskargowe, to policji nic do tego ;-)

Data: 2010-07-26 19:56:54
Autor: Alek
Ustalenie adresu
Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał

Mówimy tu o
przestępstwie prywatnoskargowym. Można złożyć skargę na Policji.

Skoro prywatnoskargowe, to policji nic do tego ;-)

Nie tak do końca. 488 kpk

Data: 2010-07-26 18:44:11
Autor: Olgierd
Ustalenie adresu
Dnia Mon, 26 Jul 2010 19:56:54 +0200, Alek napisał(a):

Mówimy tu o
przestępstwie prywatnoskargowym. Można złożyć skargę na Policji.

Skoro prywatnoskargowe, to policji nic do tego ;-)

Nie tak do końca. 488 kpk

Ale to tylko w zakresie dowodowym, nie formułowania czy kierowania zarzutów (o tym mówi art. 60 kpk).

--
:) Olgierd || Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl
[reklama] fotograf+Wrocław? tylko http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-07-27 09:06:42
Autor: Piotr [trzykoty]
Ustalenie adresu
Ale to tylko w zakresie dowodowym, nie formułowania czy kierowania
zarzutów (o tym mówi art. 60 kpk).

Policja ma obowiązek przyjąć skargę i wykonać czynności w niezbędnym zakresie. Czy sama  z siebie zechce ustalić dane na podstawie nazwiska i peselu, nie wiem.

Data: 2010-07-27 09:35:19
Autor: Alek
Ustalenie adresu
Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_wytnij@o2.pl> napisał

[...]

Miałem sprawę z osk. prywatnego (ja byłem poszkodowanym) i policja w ramach zbierania dowodów przesłuchała sprawcę i świadków. W moim przypadku sprawca był znany i łatwo uchwytny, ale jeśli nie będzie uchwytny to pewnie go sobie poszukają?

Data: 2010-07-27 01:52:21
Autor: Maurycy Piec-Bocheński
Ustalenie adresu
Bardzo dziękuję za pomoc!

MP-B

Data: 2010-07-26 21:18:36
Autor: Stokrotka
Ustalenie adresu

A jak ktoś
mi powie publicznie "ty chuju", to sam muszę jego dane ustalić?
To podlega pod prawo karne, więc coś kręcisz,
celem jest sznatażyk , czy wyłudzenie forsy?

Data: 2010-07-26 20:08:18
Autor: Johnson
Ustalenie adresu
Maurycy Piec-Bocheński pisze:

Czy można legalnie ustalić adres zamieszkania lub zameldowania jakiejś
osoby, mając jej imię, nazwisko i pesel?

Art. 44h ust 2 pkt 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r.
o ewidencji ludności i dowodach osobistych.

--
@2009 Johnson

Ustalenie adresu