Ustap na wjezdzie

Data: 2018-11-09 11:21:19
Autor: J.F.
Ustap na wjezdzie

Sytuacja jakis wiele i jakie juz dyskutowalismy - wjazd na wielopasowa droge, wydzielony pas do wjazdu ... i znak ustap pierwszenstwa
https://goo.gl/maps/LcGXS2T8q3v

Wczoraj mnie w podobnym miejscu obtrabil ten z glownej, bo ... no wlasnie, bo co  ?
Bo chcial linie ciagla przejechac, czy chcial za skrzyzowaniem pas zmienic ?

A moze mial racje i powienienem sie zatrzymac i go przepuscic ?

Niestety, google jeszcze nie przejechal tego miejsca, wiec nie moge pokazac,
linia ciagla byla troche krotsza, miala ze 20m od zlaczenia pasow ...

J.

Data: 2018-11-09 06:16:51
Autor: sczygiel
Ustap na wjezdzie
W dniu piątek, 9 listopada 2018 04:22:46 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
[...]

Ten znak tam jest na wypadek gdyby nie bylo widac linii.
Jak je widac to wjezdzasz, jedziesz swoim pasem i potem juz inne reguly sie ewentualnych manewrow tycza.

Trabil? Moze po prostu chcial zwrocic uwage. Znaczy sie ze jest. Nie ze cos zlego robisz. Nie ma co sie przejmowac. U nas i tak malo sie trabi.

Data: 2018-11-09 13:07:36
Autor: kosmos
Ustap na wjezdzie
W dniu 2018-11-09 o 11:21, J.F. pisze:

[...]

Może się wystraszył, że będziesz kontynuował ruch w lewo i zajedziesz mu drogę. Miałeś prawo tak pojechać, nawet jak tamtemu się to nie podobało.

Data: 2018-11-09 16:31:23
Autor: Cavallino
Ustap na wjezdzie
W dniu 09-11-2018 o 11:21, J.F. pisze:

[...]

Na Twój?
No to musiał by Ci ustąpić.....

A moze mial racje i powienienem sie zatrzymac i go przepuscic ?

Niestety, google jeszcze nie przejechal tego miejsca, wiec nie moge pokazac,
linia ciagla byla troche krotsza, miala ze 20m od zlaczenia pasow ...

A dalej co, tak jak tutaj zwykły pas ruchu, czy oddzielony linią krawędziową?
Jeśli to drugie go ten pas należy do innej jezdni niż pozostałe....

Data: 2018-11-09 20:49:17
Autor: Jarek
Ustap na wjezdzie

Tu rozbiegówka i Stop:

https://www.google.com/maps/@52.2081181,19.5758506,3a,75y,53.74h,77.93t/data=!3m6!1e1!3m4!1sqBpsRoMLYd9ehPXathA6Dw!2e0!7i13312!8i6656

Data: 2018-11-09 20:52:21
Autor: Shrek
Ustap na wjezdzie
W dniu 09.11.2018 o 20:49, Jarek pisze:

Tu rozbiegówka i Stop:

https://www.google.com/maps/@52.2081181,19.5758506,3a,75y,53.74h,77.93t/data=!3m6!1e1!3m4!1sqBpsRoMLYd9ehPXathA6Dw!2e0!7i13312!8i6656

ustąp, ustąp...

https://www.google.com/maps/@52.2598497,20.9504072,3a,75y,213.91h,87.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1s28kVL1P9zAnDxALLPotV4g!2e0!7i13312!8i6656

komu?

Zgłosiłem - poprawili... linię ciągłą na przerywaną.

Shrek.

Data: 2018-11-10 06:58:01
Autor: Roki55
Ustap na wjezdzie. Linia przerywana o podwójnej szerokości kresek.
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5be55fcc$0$490$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Powinieneś ustąpić mu pierwszeństwa, bo byłeś jeszcze na drodze
podporządkowanej.
Linia przerywana z kreskami o podwójnej szerokości rozdziela
jezdnie główną od podporządkowanej.
Rozporządzenie o znakach i sygnałach  par. 86.2

Data: 2018-11-10 08:34:15
Autor: Cavallino
W dniu 10-11-2018 o 06:58, Roki55 pisze:
[...]

No i kluczowe pytanie - kto chciał zmienić jezdnie, ten na głównej, czy ten na podporządkowanej?
Bo ustąpić powinien ten który zamierzał wykonać taki manewr...

Data: 2018-11-10 23:47:29
Autor: J.F.
Dnia Sat, 10 Nov 2018 06:58:01 +0100, Roki55 napisał(a):
[...]

Hm, najpierw to on nie mogl skrecic, skoro byla linia ciagla, wiec
spelnilem definicje ustapienia, a potem ... on zmienial pas, to on
powinien ustapic ...

Linia przerywana z kreskami o podwójnej szerokości rozdziela
jezdnie główną od podporządkowanej.
Rozporządzenie o znakach i sygnałach  par. 86.2

Zmienili cos ? Bo ja mam stary tekst taki

2. Znak P-1 o podwójnej szeroko?ci, w którym kreski
i przerwy s? równe, informuje ponadto, ˝e wyznaczony
pas ruchu jest pasem:
1) ruchu powolnego,
2) zanikaj?cym albo
3) przeznaczonym wy??cznie dla pojazdów wyje˝d˝aj?cych
na inn? drog´ lub jezdni´.

A tu tak:
-pas nie jest powolny,
-ani zanikajacy,
-ani przeznaczony wylacznie ... a nawet jesli, to temu z glownej nie
byloby wolno zjechac na ten ktorym jade :-)

-trudno dostrzec, czy ta linia szersza ... no ale to moj problem a nie
ministra przeciez,

-linia jest szersza ... ale to linia ciagla!  potem przechodzi w przerywana zwyklej szerokosci ...

J.

Data: 2018-11-11 08:43:30
Autor: miumiu
Ustap na wjezdzie

[...]

Jak dla mnie to ten znak stoi tam bez sensu. No chyba ze projektant chcial koniecznie dac znak pionowy na okolicznosc sniegu na drodze. Tylko ze ten znak "ustap pierszenstwa" srednio sie ma do tej sytuacji.
Nie mial prawa nikt Cie tam obtrabic.

Pzdr

Data: 2018-11-11 10:26:31
Autor: radekp@konto.pl
Ustap na wjezdzie
Sun, 11 Nov 2018 08:43:30 +0100, w <ps8mj8$vj0$1@node2.news.atman.pl>, "miumiu"
<aac@bbd.pl> napisał(-a):

> [...]

Jak dla mnie to ten znak stoi tam bez sensu. No chyba ze projektant chcial koniecznie dac znak pionowy na okolicznosc sniegu na drodze. Tylko ze ten

Zawsze daje się takie znaki na różne okoliczności (śnieg, wytarte pasy, jakaś
tymczasowa zmiana org. ruchu itp.).
Pierwszeństwo musi być określone.

Data: 2018-11-11 10:37:37
Autor: Shrek
Ustap na wjezdzie
W dniu 11.11.2018 o 10:26, radekp@konto.pl pisze:

[...]

Swoją drogą:

https://www.google.pl/maps/@52.2350228,21.0380562,3a,75y,313.33h,79.4t/data=!3m6!1e1!3m4!1sNPsyabPD8R24-XEDePOOiw!2e0!7i13312!8i6656

Są tu dwa pasy czy nie? Jeśli są, to kto ma pierwszeńtwo, jak ten z podporządkowanej jedzie prawym pasem prosto? :P

Shrek

Data: 2018-11-11 10:52:05
Autor: Akarm
Ustap na wjezdzie
W dniu 2018-11-11 o 10:37, Shrek pisze:

[...]

Pierwszeństwo mają zawracający, czyli dojeżdżający do tego miejsca lewym pasem.
Pewnie nic by się nie stało, gdyby chcieli sobie zrobić rundkę i ponownie jechać na Gdańsk. Ale na ogół zawracają w tym miejscu po to, żeby jechać na Ursynów, czyli prosto.
A z kolei będący w tym miejscu na prawym pasie chcą zawrócić, czyli jechać w lewo. Tory jazdy tutaj zawsze się krzyżują.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-11-11 11:07:46
Autor: Akarm
Ustap na wjezdzie
W dniu 2018-11-11 o 10:52, Akarm pisze:

Tory jazdy tutaj zawsze się krzyżują.

Z tym "zawsze się krzyżują" to trochę przesadziłem, oczywiście.
Pod wiaduktem jest trochę za wąsko na dwa pasy.
Podobnie było na moście Syreny. Niby dwa pasy były wyznaczone, ale autobus jechał środkiem, zajmując oba.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-11-11 11:11:28
Autor: Shrek
Ustap na wjezdzie
W dniu 11.11.2018 o 10:52, Akarm pisze:

[...]

Ale pierwszeństwo nie zależy od tego czy rundka czy na Gdańsk i co częściej, tylko od oznakowania. A jeśli są dwa pasy to każdy jedzie swoim, więc... w zasadzie niech ustępuje ten co zmienia pas. Żeby dorzucic do pieca - tam wczesniej jest znak "skrzyżowanie o ruchu okręznym", które według jednych coś zmienia, według innych nie, a jeszcze inni twierdzą, ze to zależy czy kwadratowe czy okręgłe;)

A z kolei będący w tym miejscu na prawym pasie chcą zawrócić, czyli jechać w lewo. Tory jazdy tutaj zawsze się krzyżują.

A jakie4 ma to znaczenie czy zawsze (nie jest to prawdą - często jadę "na rondzie zjedź trzecim zjadem" a ci z prawego ciągle swoim pasem) czy czasem.

BTW - obecnie tam chyba jest namalowana przerywana - google się chyba wstrzeliło w niedokończone malowanie.

Shrek

Data: 2018-11-11 11:09:52
Autor: radekp@konto.pl
Ustap na wjezdzie
Sun, 11 Nov 2018 10:37:37 +0100, w <ps8t91$tmn$5@node2.news.atman.pl>, Shrek
<1@wp.pl> napisał(-a):

> [...]

Są tu dwa pasy czy nie? Jeśli są, to kto ma pierwszeńtwo, jak ten z podporządkowanej jedzie prawym pasem prosto? :P

Ten z lewej (z głównej), to jasne.

Data: 2018-11-11 11:20:07
Autor: Shrek
Ustap na wjezdzie
W dniu 11.11.2018 o 11:09, radekp@konto.pl pisze:

Są tu dwa pasy czy nie? Jeśli są, to kto ma pierwszeńtwo, jak ten z
podporządkowanej jedzie prawym pasem prosto? :P

Ten z lewej (z głównej), to jasne.

Tak samo jasne, jak ten co z postu otwierającego ma pierwszeństwo przed tym, którego chce zepchnać na barierkę:)

IMHO to jest źle  oznaczone skrzyżowanie. Jeśli są tam pasy to moim zdaniem (w praktyce jestem w mniejszości) piwerwszeństwo ma poruszający się swoim pasem.

Jeśli nie ma tam wyznaczonych pasów to co robia tam strzałki?

Shrek

Data: 2018-11-11 12:13:09
Autor: radekp@konto.pl
Ustap na wjezdzie
Sun, 11 Nov 2018 11:20:07 +0100, w <ps8von$tmn$8@node2.news.atman.pl>, Shrek
<1@wp.pl> napisał(-a):

Tak samo jasne, jak ten co z postu otwierającego ma pierwszeństwo przed tym, którego chce zepchnać na barierkę:)

Być może dla niektórych skrzyżowanie to czarna magia :)

IMHO to jest źle  oznaczone skrzyżowanie. Jeśli są tam pasy to moim

Pasy powinny być wyznaczone, ale może nie mogą być przepisowej szerokości, więc
są, ale nie ma.

zdaniem (w praktyce jestem w mniejszości) piwerwszeństwo ma poruszający się swoim pasem.

Pierwszeństwo ma ten na głównej drodze i ma prawo zająć dowolny pas na
docelowej jezdni, o ile nie jest to zabronione znakami. Tu nie jest.

Jeśli nie ma tam wyznaczonych pasów to co robia tam strzałki?

Taki dżołk :)

Data: 2018-11-11 12:23:01
Autor: Shrek
Ustap na wjezdzie
W dniu 11.11.2018 o 12:13, radekp@konto.pl pisze:

IMHO to jest źle  oznaczone skrzyżowanie. Jeśli są tam pasy to moim

Pasy powinny być wyznaczone, ale może nie mogą być przepisowej szerokości, więc
są, ale nie ma.

Więc jak są ale nie ma, to nie ma i nie powinno być tam strzałek P-cośtam. Muszę sprawdzić jak będę jechał, ale jestem przekonany, że pasy tam są.

Shrek

Ustap na wjezdzie