Ustawa hazardowa , a tajemnica bankowa.

Data: 2009-11-20 11:31:08
Autor: wiatrak
Ustawa hazardowa , a tajemnica bankowa.
http://biznes.onet.pl/ustawa-hazardowa-ulatwi-fiskusowi-kontrole-kont,18543,1585804,1,prasa-detal

Służba Celna sprawdzi podatników korzystających z hazardu internetowego. Skontrolowane będą konta bankowe, co pozwoli na sprawdzenie nie tylko przelewów z gier. Fiskus otrzyma więc informacje np. o darowiznach, które powinny być opodatkowane.

Już w przyszłym roku osoba, która będzie korzystać z hazardu internetowego, zostanie sprawdzona przez kontrolę celną i skarbową. Głównymi informacjami dla fiskusa o transakcjach podatnika będą jego przelewy bankowe. Takie przepisy zawiera projekt nowej ustawy hazardowej i projekt jej nowelizacji.

- Zamierzamy monitorować przelewy bankowe na konta organizatorów gier w internecie i z tych kont na konta uczestników gier - podkreśla Jacek Kapica, wiceminister finansów odpowiedzialny za nową ustawę hazardową.

Jak zapewnia Ministerstwo Finansów, kontrola w tym zakresie ma być szczegółowa, co ma pozwolić na szybkie wykrywanie nieprawidłowości. Zdaniem ekspertów taka procedura może spowodować, że nie tylko będą wykrywani hazardziści, ale również podatnicy dokonujący innych transakcji, np. darowizn między rodziną (zwolniona jest z podatku najbliższa rodzina, ale trzeba taką darowiznę zgłosić do urzędu skarbowego) czy znajomymi, którzy nie zgłaszają ich do opodatkowania. Fiskus dostanie więc świetne narzędzie do wykrywania różnych działań podatników, które powinny skutkować odprowadzaniem podatków....

wiatrak

Data: 2009-11-20 12:03:16
Autor: MarekZ
Ustawa hazardowa , a tajemnica bankowa.
Ja myślę, że te zagrożenia dla podatników są nieco przereklamowane i mające charakter odwracania uwagi od innych rzeczy oraz marketingu.

Wpłat na cele "hazardu internetowego" dokonuję zawsze przy użyciu KK. Faktem jest, że wypłat dokonywałem czasami także na polskie rachunki. Teraz więc w najgorszym razie będę ich dokonywał na rachunki niepolskie, a z nich dopiero ewentualnie przelew na polskie. Zatem nie mam wrażenia aby dla mnie cokolwiek uległo zmianie. Czy może czegoś nie dostrzegam? Nawet jeśli mi "zmonitorują" te wpłaty z KK (co samo w sobie wydaje mi się awykonalne bez jakiegoś szczególnego zainteresowania akurat moją osobą i technicznie trudne ze względu na ilość używanych KK), to co tu opodatkowywać? Przegrane? Skoro nie widać wypłat... :)

IMO te przepisy pozostaną wyłącznie na papierze. Będą jedynie kolejną rezerwową bronią polskiego państwa przeciwko swoim obywatelom, na zasadzie "jak trzeba coś na kogoś znaleźć to znajdziemy". Ogólnie bez zmian. A uchwalili to już w ogóle czy to dopiero projekt jakiś?

Data: 2009-11-20 12:12:19
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> napisał w wiadomości news:he5qcl$i26$1node1.news.atman.pl...

Fiskus dostanie więc świetne narzędzie  do wykrywania różnych działań
podatników, które powinny skutkować  odprowadzaniem podatków....
wiatrak

    "Najśmieszniejsze" jest to, że nikt już dawno nie wziął tak ludzi za pysk jak liberalna z nazwy PO. Jeszcze dwie kadencje i nawet częstotliwość oddawania stolca przez obywatela będzie monitorowana przez spec służby.

    Ja wiem jedno: pomimo, że zrobiłem błąd i zagłosowałem na PO, to już długo mojego głosu po obecnych wyczynach nie zobaczą.

Data: 2009-11-20 12:34:51
Autor: MarekZ
Użytkownik "Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:he5tie$v8g$1@news.task.gda.pl...

   "Najśmieszniejsze" jest to, że nikt już dawno nie wziął tak ludzi za pysk jak liberalna z nazwy PO. Jeszcze dwie kadencje i nawet częstotliwość oddawania stolca przez obywatela będzie monitorowana przez spec służby.

To chyba nie tylko oni, to jest taki ogólnoeuropejski trend. Nie tylko zresztą europejski, bo nie pomijamy przecież naturalnie Wielkiego Obrońcy Świata.

Jakkolwiek by to śmiesznie nie brzmiało, naprawdę wydaje się, że jest to kolejnym zwiastunem końca dominacji cywilizacji białej rasy. Po prostu w długim dystansie czasowym prawie nikt mądry nie będzie chciał tu być. Zostaną nieudacznicy i beneficjenci "aparatu przemocy". Do tego obrazu nie pasuje mi tylko Skandynawia, mam wrażenie, że oni dadzą sobie jakoś radę.

Data: 2009-11-20 18:20:57
Autor: Arek
MarekZ napisał(a) w wiadomości: ...

[...]

Nie tylko. Największy naród żółtej rasy cenzuruje internet na całego.
My się dopiero przymierzamy, przy okazji hazardu oczywiście...
http://tnij.org/blokowac_strony_z_hazardem

Bo już trochę przyzwyczajeni?

Arek

Data: 2009-11-20 22:59:54
Autor: Grzexs
[...]

Mnie dziwi takie postępowanie partii, która zwie się liberalną. Czyżby kolejne potwierdzenie teorii, że z czasem wszystko się degeneruje? A więc czas na kolejnych liberałów, a PO już podziękujemy. Też się wkurzyłem na takie postępowanie PO.

--
Grzexs

Data: 2009-11-20 14:13:58
Autor: szczurwa
On 20 Lis, 22:59, Grzexs <grz...@gaXzeta.pXl> wrote:

[...]

Panowie urodzili się wczoraj, że tacy zdziwieni ?

Data: 2009-11-21 02:15:22
Autor: Jarek Andrzejewski
> [...]

Mnie dziwi takie postępowanie partii, która zwie się liberalną. Czyżby
kolejne potwierdzenie teorii, że z czasem wszystko się degeneruje? A

Z czasem? A kiedy oni _byli_ liberalni (w sensie gospodarczym,
oczywiście)? Podkreślam _byli_, bo mówić to mogą nawet, że Adam Smith
przy nich to pikuś :-)

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-11-21 16:21:21
Autor: Grzexs
[...]

W sensie bezwzględnym - nie byli, ale z tego, co realnie było do wyboru, to "byli". Też to był wybór mniejszego zła.

--
Grzexs

Data: 2009-11-21 12:54:32
Autor: Jarek Andrzejewski
On 21 Lis, 16:21, Grzexs <grz...@gaXzeta.pXl> wrote:

> [...]

W sensie bezwzględnym - nie byli, ale z tego, co realnie było do wyboru,
to "byli". Też to był wybór mniejszego zła.

Wiesz co, już LPR była bardziej liberalna gospodarczo (ich inicjatywą
była kwota wolna od PIT "na dzieci), że o najstarszej UPR nie wspomnę,
bo to dla każdego, komu nie są obce ideały wolnościowe jest oczywiste.
A patrząc na obecne inicjatywy PO (np. czarna lista stron czy
pogłębianie inwigilacji), to nie wiem czy to zło jest "mniejsze"...

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-11-21 22:13:03
Autor: Grzexs
[...]

Niestety, UPR nie potrafiła wypromować siebie jako partii, to był Korwin-Mikke i... jakieś zamglone tło, a pan Janusz miewał niekiedy szalone pomysły, czym zrażał do siebie wyborców. LPR program miała niby liberalny, ale przypomnijmy sobie skąd się wywodziła - analogie do "Proletaryatu" nasuwają się same. No i jej kluczowi działacze...

A teraz rzeczywiście - PO zaczyna przerażać.

No więc na kogo - u licha - głosować w tym pięknym kraju? A może zostać anarchistą?

--
Grzexs

Data: 2009-11-22 08:53:29
Autor: szczurwa
On 21 Lis, 22:13, Grzexs <grz...@gaXzeta.pXl> wrote:

No więc na kogo - u licha - głosować w tym pięknym kraju? A może zostać
anarchistą?

Chwilowo: nie głosować, przez miesiąc nie płacic ZUS-u i nie kupować
benzyny, gazu, papierosów i alkoholu. Zaraz potem sytuacja się
wyklaruje i sie okaże, komu powierzyć mandat.

Data: 2009-11-21 21:53:17
Autor: Ra
Grzexs pisze:
[...]

przenieście się z polityką na forum onetu

Ustawa hazardowa , a tajemnica bankowa.