Ustawa o terminach zapłaty - czy aby na pewno coś zmienia?

Data: 2013-04-29 00:52:30
Autor: skiraz001
Ustawa o terminach zapłaty - czy aby na pewno coś zmienia?
Witam serdecznie,

Proszę o pomoc w następującej sprawie:

Weszła w życie ustawa o terminach zapłaty, jak przeczytałem z doniesień prasowych, ustawa zakazuje stosowania terminów płatności dłuższych niż 60 dni.
Niestety po przeglądnięciu ustawy znalazłem zapis:

"Art. 7.2
Termin zapłaty określony w umowie nie może przekraczać 60 dni, liczonych od dnia doręczenia dłużnikowi faktury
lub rachunku, potwierdzających dostawę towaru lub wykonanie usługi, chyba że strony ustalą inaczej i pod warunkiem że
ustalenie to nie jest sprzeczne ze społeczno-gospodarczym celem umowy i zasadami współżycia społecznego oraz jest
obiektywnie uzasadnione, biorąc pod uwagę właściwość towaru lub usługi."

No i tu jest pies pogrzebany, zapis "chyba że strony ustalą inaczej..." kładzie pomysł tej ustawy, czy dobrze myślę?

Oraz co to jest: "społeczno-gospodarczy cel umowy i zasady współżycia społecznego oraz obiektywne uzasadnienie..."?

Czy dobrze rozumiem, że skoro dostarczam towary dla kilku koncernów, które oczekują kilkumiesięcznych terminów płatności, nadal będę musiał się ślepo godzić na długie terminy, chcąc z nimi współpracować ze względu na "społeczno - gospodarczy cel umowy"?

Pozdrawiam
Skiraz

Ustawa o terminach zapłaty - czy aby na pewno coś zmienia?