Ustawa regulujące m.in. kładziarstwo - jaki etap?

Data: 2011-06-20 00:35:46
Autor: Filip
Ustawa regulujące m.in. kładziarstwo - jaki etap?
Witam!
Jak w temacie, bo na Mazurach kolejna ofiara śmiertelna potrącona
przez kładziarza. Przykro to pisać, ale w naszym kraju dopiero kilka
ofiar śmiertelnych powoduje przyspieszenie prac na ustawą, założenie
sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu, itp.
Pozdrawiam,
Filip

Data: 2011-06-20 14:04:28
Autor: Przemek

Użytkownik "Filip" <fs72@wp.pl> napisał w wiadomości news:cb06676a-5681-4d46-af4a-8ad47a898dadl18g2000yql.googlegroups.com...
[...]

Proponuje sprawdzić na stronie www.sejm.gov.pl

pozdr
przemek

Data: 2011-06-20 20:27:08
Autor: Jawi
W dniu 2011-06-20 14:04, Przemek pisze:

[...]

Eee tam, ja to proponuje skonfigurować czytnik lub zmienić na taki nadający się do tego celu (cytowania).

Data: 2011-06-20 14:52:03
Autor: Bartek
Ustawa regulujące m.in. kładziarstwo - jaki etap?
Filip pisze:
Witam!
Witam również.

Jak w temacie, bo na Mazurach kolejna ofiara śmiertelna potrącona
Na tak zadane pytanie ciężko o jednoznaczną odpowiedź, jednak postaram
się odpowiedzieć.

Jeśli chodzi o Ustawę o kierujących pojazdami, to akt ten wprowadza
jedynie dodatkowe kategorie pojazdów dla czterokołowców i czterokołowców
lekkich oraz kategorię prawa jazdy AM i B1 uprawniające do prowadzenia
odpowiednio czterokołowca lekkiego i czterokołowca.
Tekst ustawy dostępny jest pod adresem:
Wchodzi ona w życie 2012-02-11.

Przepisy powyższej ustawy mają się nijak do ruchu quadów i innych
pojazdów w lesie. Tą kwestią zajmuje się (albo zajmowała) grupa robocza
PZM, MSWiA, GDOŚ, DGLP i samorządów:
http://www.stopquadom.pl/news/article/2011/03/22/grupa-robocza-unormuje-polski-road/

Jeszcze z końcem marca br. postępy prac nie były oszałamiające:
http://www.stopquadom.pl/news/article/2011/06/08/przygotowanie-kierowcy-do-jazdy-w-terenie/#c2496

Jako, że minęło już ponad 2,5 miesiąca od tamtego czasu pozwoliłem sobie
dzisiaj zapytać Rzeczników Prasowych powyższych instytucji o postępy
prac. Odpowiedź ukaże się na StopQuadom.PL.

Żeby nie było, że nie o górach ;), polecam lekturę dzisiaj
opublikowanego wywiadu z Komendantem Straży TPN na temat off-roadu:
http://www.stopquadom.pl/news/article/2011/06/11/-road-w-tatrzanskim-parku-narodowym/

Bartek

Data: 2011-06-20 05:54:47
Autor: Filip
Ustawa regulujące m.in. kładziarstwo - jaki etap?
Bartku, dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
pozdrawiam,
Filip

Data: 2011-06-22 10:12:40
Autor: Bartek
Bartek pisze:
Filip pisze:
Jako, że minęło już ponad 2,5 miesiąca od tamtego czasu pozwoliłem sobie
dzisiaj zapytać Rzeczników Prasowych powyższych instytucji o postępy
prac. Odpowiedź ukaże się na StopQuadom.PL.

21.06.2011:
"Po 31 marca nie odbyło się spotkanie grupy roboczej. Prace grupy nie
wyszły poza wstępny etap." - Michał Sikora, Z-ca Dyrektora Biura Sportu
i Marketingu PZM

Data: 2011-06-20 15:47:43
Autor: Titus Atomicus
Ustawa regulujące m.in. kładziarstwo - jaki etap?
In article <cb06676a-5681-4d46-af4a-8ad47a898dad@l18g2000yql.googlegroups.com>,
 Filip <fs72@wp.pl> wrote:

 Przykro to pisać, ale w naszym kraju dopiero kilka
ofiar śmiertelnych powoduje przyspieszenie prac na ustawą, założenie
sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu, itp.

???
Ale co tydzien kilkadziesiat osob ginie pod kolami samochodow.
Znaczy - przepisy zmieniac?
Dzis znowu w Poznaniu tramwaj najechal na tramwaj...

Ja tez nie lubie qudow i quadowcow, ale bez przesady.

TA

Data: 2011-06-20 20:26:05
Autor: Jawi
W dniu 2011-06-20 15:47, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Ale co tydzien kilkadziesiat osob ginie pod kolami samochodow.
Znaczy - przepisy zmieniac?
Dzis znowu w Poznaniu tramwaj najechal na tramwaj...

I oczywiście uważasz, że samochodów jest tyle samo co quadów?
I uważasz, że debilnych kierowców łamiących przepisy należy traktować tak samo jak debilnych quadowców pędzących jak się chce i gdzie się chce?

Data: 2011-06-20 20:27:42
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik Filip napisał:
[...]

A jaka tu niby ustawa jest potrzebna? Ma toto koła? Ma. Ma silnik? Ma. Prawo o Ruchu Drogowym, Ustawa o Lasach Państwowych - i pozamiatane.
Na dokładkę Ustawa o Ochronie Środowiska.
Wystarczy egzekwować.

--
Darek

Data: 2011-06-20 20:46:20
Autor: Zbynek Ltd.
Dariusz K. Ładziak napisał(a) :
Użytkownik Filip napisał:
[...]

Yes sir. Wystarczy egzekwować. To tak mało i jednocześnie
niesamowicie dużo do wykonania.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2011-06-22 09:20:16
Autor: Wrota Bieszczadów

Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ito4i0$fan$2@news.onet.pl...
Dariusz K. Ładziak napisał(a) :
Użytkownik Filip napisał:
[...]

nie, wystarczy oddelegować 5% krawężników z patroli do lasu
albo 5% tych czających się po krzakach radarowców z Policji i
misja stanie się wykonalna. Tylko, że jest jeden problem... tam
sie trzeba wykazać i napracować a w krzakach na ulicy wystrzyc
tylko wypisywać mandaty i reperować dziurawy budżet ...

Roger

Data: 2011-06-22 09:32:29
Autor: Jarek Kardasz
Dnia Wed, 22 Jun 2011 09:20:16 +0200, Wrota Bieszczadów napisał(a):

[...]

Problem byłby wtedy większy, bo mniej o te 5% z krzaków może sprawić, że
więcej kierowców drogowych poczuje się bezkarnie łamiąc przepisy i być może
będzie więcej ofiar wypadków drogowych. Oczywiście można rozważać czy życie
ludzkie stracone na drodze jest mniej istotne od tego straconego w lesie,
ale to już inna sprawa. Powiem inaczej - bardziej obawiam się źle
jeżdżących kierowców na drogach, bo to mnie dotyczy codziennie, niż czasami
spotkanego kłada (bardzo rzadko). Niemniej problem jest i trzeba go jakoś
rozwiązać...

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
DOLOMITY - via ferraty - informacje praktyczne
-- > http://jarekkardasz.republika.pl/dolomity/

Data: 2011-06-22 09:51:07
Autor: bans
W dniu 2011-06-22 09:32, Jarek Kardasz pisze:

Problem byłby wtedy większy, bo mniej o te 5% z krzaków może sprawić, że
więcej kierowców drogowych poczuje się bezkarnie łamiąc przepisy i być może
będzie więcej ofiar wypadków drogowych.

Nie jest tak źle, skoro policja pozwala sobie na marnowanie czasu i pieniędzy na organizowanie sobie zawodów (jak wczoraj usłyszałem o tym w radio to aż mnie zatrzęsło ze złości!)

--
bans

Data: 2011-06-22 09:56:29
Autor: Olin
Dnia Wed, 22 Jun 2011 09:51:07 +0200, bans napisał(a):

policja pozwala sobie na marnowanie czasu i pieniędzy na organizowanie sobie zawodów

Rajdowych?
Ale kładami czy motokrosami?

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

żeby rozpalić grilla."
autor nieznany

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2011-06-22 10:04:23
Autor: bans
W dniu 2011-06-22 09:56, Olin pisze:

Rajdowych?
Ale kładami czy motokrosami?

Policyjnych. Kierowanie ruchem, strzelanie do celu, ot , festyn. A jednocześnie miauczą, że nie maja pieniędzy i czasu :/

--
bans

Data: 2011-06-22 07:08:08
Autor: Titus Atomicus
In article <its87s$hhs$1@mx1.internetia.pl>, bans <goc@o2.pl> wrote:

> [...]

Policyjnych. Kierowanie ruchem, strzelanie do celu, ot , festyn. A jednocześnie miauczą, że nie maja pieniędzy i czasu :/

E, ja widzialem dzis policje ktora spisywala meneli piknikujacych pod jakims drzewem w Warszawie.
:-(
Gneralnie nie lubie meneli, ale to byl jacys starsi alkoholicy pogodnie upijacy sie jakism winem.
Atmosfera sielsko-piknikowa...

TA

Data: 2011-06-22 11:01:43
Autor: Olin
Ustawa regulujące m.in. kładziarstwo - jaki etap?
Dnia Wed, 22 Jun 2011 10:04:23 +0200, bans napisał(a):

 strzelanie do celu

Może strzelali akurat do sylwetki jadącego kładowca. Wpadłeś w ogólnonarodowe narzekactwo. --
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

Zasada Larsona:
Dokonaj czegoś niemożliwego, a szef zaliczy to do twoich obowiązków.

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2011-06-22 10:10:25
Autor: Bartek
Jarek Kardasz pisze:
Dnia Wed, 22 Jun 2011 09:20:16 +0200, Wrota Bieszczadów napisał(a):

ale to już inna sprawa. Powiem inaczej - bardziej obawiam się źle
jeżdżących kierowców na drogach, bo to mnie dotyczy codziennie, niż czasami

Fakt, że prawdopodobieństwo wypadku w ruchu drogowym jest zdecydowanie
większe niż prawdopodobieństwo potrącenia przez quadowca/crossowca na
szlaku. Jednak nie porównywałbym wprost tych 2 problemów, off-road
oprócz ewentualnego zagrożenia dla turystów, rowerzystów etc. to także
zagrożenia dla przyrody, czy zmniejszanie walorów rekreacyjnych i
estetycznych cennych pod tym względem rejonów.

spotkanego kłada (bardzo rzadko). Niemniej problem jest i trzeba go jakoś
rozwiązać...
W ciągu ostatnich 2 miesięcy byłem 4 czy 5 razy w Beskidzie Sądeckim
(okolice Obidzy). Nie liczyłem tego specjalnie, ale tak na oko, to
dosłownie każdego dnia spotykałem po 3...4 grupy na quadach lub
crossach. Ryk silników słyszałem bliżej lub dalej znacznie częściej
(może część to piły, nie wykluczam). W stosunku do tego ile spotykam aut
na drodze publicznej, to rzeczywiście bardzo rzadko. W stosunku do tego,
jak było w Beskidach 10 czy nawet 5 lat temu, to różnica jest ogromna -
wtedy tych pojazdów praktycznie nie było.

Bartek

Data: 2011-06-22 10:53:25
Autor: Jarek Kardasz
Dnia Wed, 22 Jun 2011 10:10:25 +0200, Bartek napisał(a):

[...]
Przypuszczam, że jest wiele miejsc w beskidach, gdzie nasilenie ruchu
kładów jest znaczne, m.in. Obidza (dobry cel, bo jest restauracja z ładnym
widokiem na góry). No i tak myślę, z tego co piszesz, że słuszną linię
przyjąłem wyjeżdżając przez ostatnie lata w Tatry (gdzie jest cisza i
spokój), zamiast w beskidy, które przyjazne mogą być dopiero późną jesienią
lub zimą.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2011-06-22 11:20:22
Autor: Bartek
Jarek Kardasz pisze:
[...]

Tak, rzeczywiście z racji alpejskiego charakteru Tatr, wyżej nic nie
wjedzie, jednak nie można powiedzieć, żeby problem nie dotyczył TPN jako
całości, o czym zresztą mówi Komendant Straży TPN:

"Najwięcej nielegalnych wjazdów odnotowano w rejonie Obwodu Ochronnego
Brzeziny, Kośne Hamry, Łysa Polana, Zazadnia i Kalatówki."

"[...] W okolicach TPN znacznie zwiększa się liczba wypożyczalni tego
typu sprzętu mechanicznego i jest to bardzo widoczne."

"Tylko w 2010 roku nałożono ponad 200 mandatów karnych za wykroczenia
popełnione na terenie TPN takie jak nielegalne wjazdy pojazdem
mechanicznym na teren TPN (47 mandatów karnych kredytowanych)[...]"

http://www.stopquadom.pl/news/article/2011/06/11/-road-w-tatrzanskim-parku-narodowym/

Leśnicy ze Wspólnoty 8 Wsi też dostrzegają także problem powstających
wypożyczalni, chociaż widać, że może byli by skłonni się jakoś z
off-roadowcami dogadać:
"Problemem dla nas nie są same quady, czy motory, ale to, gdzie one
jeżdżą - tłumaczy Piczura. - Gdyby trzymały się wyznaczonych do zrywki
drzew trasy lub leśnych ścieżek, nie byłoby problemu. Ale nie jest to
wtedy atrakcja. Wjeżdżają więc między drzewa i niszczą wszystko, tratują
sadzonki, niszczą poszycie, a ich ryk płoszy zwierzynę."
http://www.gazetakrakowska.pl/fakty24/385431,podhale-quady-rozjezdzaja-lasy-podtatrzanskie,id,t.html

Oczywiście szczerze życzę Ci i nam wszystkim dalszego podziwiania z
bliska Tatr w ciszy i spokoju. W wyższe partie i tak nie wjadą ;).

Tu jeszcze taki smaczek:
http://klub.witajprzygodo.pl/wyprawa-na-quadach-18-czerwca-witow/

Bartek

Data: 2011-06-22 12:17:56
Autor: Jarek Kardasz
Dnia Wed, 22 Jun 2011 11:20:22 +0200, Bartek napisał(a):

"Najwięcej nielegalnych wjazdów odnotowano w rejonie Obwodu Ochronnego
Brzeziny, Kośne Hamry, Łysa Polana, Zazadnia i Kalatówki."

No ale przecież nie po to człowiek tłucze się setki km aby chodzić w
Tatrach po Kośnych Hamrach czy innych wymienionych miejscach - myślę, że z
punktu widzenia turysty Tatry są wolne od problemu kładów.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2011-06-22 12:41:05
Autor: bans
W dniu 2011-06-22 12:17, Jarek Kardasz pisze:

No ale przecież nie po to człowiek tłucze się setki km aby chodzić w
Tatrach po Kośnych Hamrach czy innych wymienionych miejscach - myślę, że z
punktu widzenia turysty

Acha, czyli Prawdziwy Turysta przyjeżdża z Warszawy (wybaczcie, Warszawiacy, stereotyp, te kilkaset km od razu skojarzyło mi się z waszym miastem) i jest młody i sprawny. I obowiązkowo w goreteksie chodzi.

Reszta się nie liczy, to jacyś pozerzy i inwalidzi, niech ich te quady porozjeżdżają...

--
bans

Data: 2011-06-22 12:51:52
Autor: Jarek Kardasz
Dnia Wed, 22 Jun 2011 12:41:05 +0200, bans napisał(a):

[...]

Nie wiem co robią Prawdziwi Turyści i gdzie ich można spotkać (a może
lepiej nie spotykać?). Mogę co najwyżej wypowiedzieć się za siebie -
zwykłego turystę weekendowego.
A tak na marginesie - jakiś kompleks stolicy? Miejsce zamieszkania wg mnie
raczej mało ma wspólnego ze sprawnością, goretexem i tym podobnymi
sprawami.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2011-06-22 13:08:57
Autor: bans
W dniu 2011-06-22 12:51, Jarek Kardasz pisze:

Nie wiem co robią Prawdziwi Turyści i gdzie ich można spotkać (a może
lepiej nie spotykać?). Mogę co najwyżej wypowiedzieć się za siebie -
zwykłego turystę weekendowego.

Przeczytaj jeszcze raz swojego wcześniejszego posta. Odebrałem go jako posta gościa, który "ę, ą, po Zawracie chodzi, a na Kalatówkach to niech sobie quady jeżdżą, przecież tam Prawdziwy Turysta nie chodzi".

Innymi słowy - nie obchodzi cię nic, co ciebie nie dotyczy. Fajnie.

A tak na marginesie - jakiś kompleks stolicy?

Czyżbym trafił w miejsce zamieszkania?
BTW - czytaj całe wypowiedzi rozmówcy, a nie wyrywaj zdań z kontekstu.

--
bans

Data: 2011-06-22 14:09:06
Autor: Jarek Kardasz
Dnia Wed, 22 Jun 2011 13:08:57 +0200, bans napisał(a):

Przeczytaj jeszcze raz swojego wcześniejszego posta. Odebrałem go jako posta gościa, który "ę, ą, po Zawracie chodzi, a na Kalatówkach to niech sobie quady jeżdżą, przecież tam Prawdziwy Turysta nie chodzi".
Być może tak można mego poprzedniego posta odebrać - miała to być niewielka
prowokacja (i chyba zadziałała).
Niemniej dla mnie góry to góry (bez różnicy - w każdych jest fajnie), zaś w
swej wypowiedzi nawiązałem do tego, że problem qładów w Tatrach, to nie
tyle problem turystów, którzy te góry odwiedzają, co bardziej Służby
Parkowej i ew. zwierząt.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2011-06-22 15:50:46
Autor: Tomasz Sójka
[...]

Ale której Obidzy? :) Zresztą obie są relatywnie mocno "zurbanizowane" co
oznacza że jeździ tam też sporo aut - osobowych i terenowych. W czasach
przed-quadowych też się rozglądałem czy coś z góry lub dołu nie jedzie... W
każdym razie tam specjalnie mnie to nie boli. Natomiast osobiście duuużo
bardziej boli mnie ten inny hałas o którym wspomniałeś - piły. W bardzo
wielu miejscach w górach wylesia się je w IMHO b. przesadnym stopniu. I to
jest dla nich (gór) dużo bardziej szkodliwe niż ci fanatycy adrenaliny.
Pozdrawiam Tomek

Data: 2011-06-21 08:41:18
Autor: Bartek
Dariusz K. Ładziak pisze:
Użytkownik Filip napisał:

A jaka tu niby ustawa jest potrzebna? Ma toto koła? Ma. Ma silnik?
Ma. Prawo o Ruchu Drogowym, Ustawa o Lasach Państwowych - i
pozamiatane.
Gwoli ścisłości - nie ma czegoś takiego, jak "Ustawa o lasach
państwowych" - jest "Ustawa o lasach", której przepisy "stosuje się do
lasów, bez względu na formę ich własności" (art. 2).
Z powyższego, oraz art. 29 wynika, że nawet po własnym lesie nie możesz
jeździć ot tak sobie, a jedynie celem wykonania czynności gospodarczych.
Jest to martwy przepis.

Na dokładkę Ustawa o Ochronie Środowiska.
Jeszcze:
-art. 155-165 Kodeksu Wykroczeń, szczególnie 161
-art. 191 Prawa wodnego
-art. 181, 187 Kodeksu Karnego

Wystarczy egzekwować.
W zasadzie masz rację.
Pytanie kto i jak ma egzekwować?
Policja obciążona masą innych zadań i pozbawiona sprzętu?
Straż Leśna? W 2010r. na jednego strażnika przypadało około 9000 ha
lasu, oni zresztą też mają sporo innych rzeczy na głowie.

Obecnie nie ma żadnego obowiązku rejestracji pojazdów nie poruszających
się po drogach publicznych, więc w zasadzie służbom pozostaje jedynie
ujęcie sprawców na gorącym uczynku - nie jest to wcale łatwe.

Z drugiej strony są miejsca na tyle popularne wśród off-roadowców, że
wystarczyło by tam postawić patrol i czekać, jak sobie przyjadą.

"Obecność schroniska górskiego na Turbaczu a także na Starych Wierchach
i Maciejowej ma wpływ na natężenie nielegalnych wjazdów. Schroniska te
leżą przy szlaku czerwonym prowadzącym z Rabki na Turbacz i dalej w
kierunku Lubania. Właśnie na tym szlaku obserwujemy największe natężenie
przejazdów. Dla większości nielegalnie jeżdżących po terenach leśnych,
schronisko na Turbaczu jest miejscem docelowym." - Komendant straży TPN:
http://www.stopquadom.pl/news/article/2011/04/13/-road-w-gorczanskim-parku-narodowym/

Bartek

Data: 2011-06-21 15:33:03
Autor: Olin
Dnia Mon, 20 Jun 2011 20:27:42 +0200, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

A jaka tu niby ustawa jest potrzebna? Ma toto koła? Ma. Ma silnik? Ma. Prawo o Ruchu Drogowym, Ustawa o Lasach Państwowych - i pozamiatane.
Na dokładkę Ustawa o Ochronie Środowiska.
Wystarczy egzekwować.

Właśnie poruszono zagadnienie w czasopiśmie salonu:
http://wyborcza.pl/1,75248,9818408,Sprawca_wypadku_quadem_odpowiada_jak_kierowca_samochodu.html

Oto kluczowe fragmenty:

Są przepisy, które mówią, kto może prowadzić quada?

- Gdy zaczęto sprowadzać quady do Polski, był z nimi problem. Niektóre
rejestrowane były jak motocykle, inne jak traktor, jeszcze inne w ogóle. Od
kilku lat przepisy są jasne: żeby jeździć quadem po drogach publicznych,
należy go zarejestrować w wydziale komunikacji jako >inny pojazd
mechaniczny<. Do kierowania quadem uprawnia prawo jazdy co najmniej
kategorii B-1 (czyli jak na mały - do 550 kg - samochód), można go otrzymać
po ukończeniu 16 lat. Pojazd musi być zarejestrowany i ubezpieczony.

Czyli sprawca za wypadek odpowiada tak, jakby kierował samochodem?

- Tak. Za jazdę po piwku można stracić prawo jazdy. Trochę szkoda. A jazda po bezdrożach jest dozwolona?

- Po swoim polu czy podwórku, czy po wyznaczonych specjalnie torach, tak.
Ale trzeba to robić z głową, pamiętając, że quad to nie jest zabawka.
Ustawa o lasach państwowych zakazuje jeżdżenia nimi poza wyznaczonymi do
komunikacji duktami. Straż leśna ma za to prawo karać mandatami. Ale nie
chcę straszyć karami. Chcę zaapelować do rodziców: quad to nie jest pojazd
dla dzieci. I do wypożyczających quady nad morzem, jeziorami, w górach:
interes rzecz ważna, ale pomyślcie najpierw, czy dalibyście tego quada
poprowadzić swojemu dziecku. Sprawdzajcie, czy wypożyczający ma
uprawnienia. No i do tych, którzy nie mogą się oprzeć >rangerskiej< (jak im
się wydaje) przygodzie: poćwiczcie najpierw, nie ulegajcie złudzeniom, że
to bezpieczny pojazd. --
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Kobiety nie można zmienić. Można zmienić kobietę, ale to niczego nie
zmienia."

Data: 2011-06-21 15:51:59
Autor: bans
W dniu 2011-06-21 15:33, Olin pisze:

uprawnienia. No i do tych, którzy nie mogą się oprzeć>rangerskiej<  (jak im
się wydaje) przygodzie: poćwiczcie najpierw, nie ulegajcie złudzeniom, że
to bezpieczny pojazd.

Ja napiszę brutalnie - niestety, żyjemy w takim kraju, że tylko zwiększona liczba ofiar, a przez to zainteresowanie mediów spowodują, że policja/urzędnicy/posłowie się tym bydłem zainteresują w większym niż dotychczas stopniu.

--
bans

Data: 2011-06-21 16:39:55
Autor: Przemek

Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomości news:itq87k$de$1mx1.internetia.pl...
[...]

dokładnie!

pzodr
przemek

Data: 2011-06-21 16:56:27
Autor: Bartek
W dniu 20.06.2011 09:35, Filip pisze:
Witam!
Jak w temacie, bo na Mazurach kolejna ofiara śmiertelna potrącona

"Kierowca quada, który na Mazurach śmiertelnie potrącił 29-letnią turystkę z Warszawy, spacerującą po drodze razem z mężem i małym dzieckiem, nie otrzymał zarzutu spowodowania wypadku - poinformowała giżycka prokuratura.[...]

Przesłuchano już męża ofiary. Zeznania złożył także kierowca innego quada, jadącego tuż za tym, który potrącił turystkę. Zdaniem prokuratury zeznania są "stosunkowo zbieżne". Śledczy oceniają natomiast jako "niejednoznaczne" zachowanie ofiary wypadku na drodze."

http://bit.ly/kGDGYe

Mnie tam nie było, więc daleki jestem od tego, by wysnuwać jakikolwiek przypuszczenia.

Bartek

Ustawa regulujące m.in. kładziarstwo - jaki etap?