Data: 2009-06-25 22:50:50 | |
Autor: =Marcos= | |
Ustawianie ciągu startowego | |
Mam pytanie: czemu w samolotach wielosilnikowych często widać że Kochają się, co tu ukrywać ;) BPNMSP... |
|
Data: 2009-06-25 13:57:38 | |
Autor: woocash | |
Ustawianie ciągu startowego | |
On 25 Cze, 22:50, "=Marcos=" <mar...@wyprawa.NOSPAMNOSPAM.info> wrote:
> Mam pytanie: czemu w samolotach wielosilnikowych często widać że APB |
|
Data: 2009-06-26 08:38:54 | |
Autor: VanB | |
Ustawianie ciągu startowego | |
"woocash" <lukasz.szyper@gmail.com> wrote in message news:e151a9a9-4ea5-489a-bd7a-c0b1c7eb148cq14g2000vbn.googlegroups.com... On 25 Cze, 22:50, "=Marcos=" <mar...@wyprawa.NOSPAMNOSPAM.info> wrote: > Mam pytanie: czemu w samolotach wielosilnikowych często widać że To było dawno i nie prawda, ale się zmieniło jakiś (spory) czas temu. W silnikach odrzutowych jak dasz w palnik na maksa za szybko, to silnik dostanie za dużo paliwa w stosunku do tego ile ma powietrza i ile może spalić. Nie spalone paliwo zostanie oczywiście wydmuchane do tyłu. W miarę jak sinik sę rozkręca i dostarcza więcej powietrza ten nadmiar paliwa się zaczynał spalać i reakcja potrafiła wyjść poza komorę spalania co oczywiście prowadziło do uszkodzenia silnika - patrz stare filmy z drugiej wojny gdzie płomienie buchały na zewnątrz silników pierwszych samolotów odrzutowych. I stąd 2 rączki na dźwigni i powoli do przodu, byle nie za szybko. Tylko, że automatykę paliwową rozwiązującą ten problem za pilota wprowadzono tak z 40 lat temu.... |
|
Data: 2009-06-26 09:03:33 | |
Autor: woocash | |
Ustawianie ciągu startowego | |
On 26 Cze, 08:38, "VanB" <x...@gazeta.pl> wrote:
"woocash" <lukasz.szy...@gmail.com> wrote in message Czyli jak rozumiem, to jest tylko na filmach i ew. wśród doświadczonych pilotów latającyh powiedzmy już 30 lat - tak na wszelki wypadek. Nie jest to żadna oficjalna procedura. |
|
Data: 2009-06-26 19:08:47 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Ustawianie ciągu startowego | |
woocash wrote:
On 26 Cze, 08:38, "VanB" <x...@gazeta.pl> wrote: Jeśli weźmiemy np. arbuzy to tam w ogóle nie ma przy starcie czegoś takiego jak ciąg ustawiany. Pilot po prostu przepustnicą wjeżdża na program "start" :) W benkach chyba też tak jest, że z ręki ustawia się tylko taki ciąg testowy, żeby ocenić wskazania obrotów, a następnie załącza się autothrottle. Dodać też warto, że starty rzadko odbywają się przy ciągu maksymalnym. |
|
Data: 2009-06-26 19:40:41 | |
Autor: Artur Miller | |
Ustawianie ciągu startowego | |
"Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> wrote in message news:h22vf5$s53$3news.onet.pl... Dodać też warto, że starty rzadko odbywają się przy ciągu te chyba były http://www.youtube.com/watch?v=aWtdtuspnoM http://www.youtube.com/watch?v=8XbINavHtiA @ PS. moj ulubiony przykład wyluzowania :) http://www.youtube.com/watch?v=g3s8VYt8uyo |
|
Data: 2009-06-26 19:57:00 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Ustawianie ci?gu startowego | |
Artur Miller wrote:
te chyba były To jest w ogóle jeden z najśmieszniejszych filmów jakie widziałem. Komentarze atc po prostu boskie :) |
|
Data: 2009-06-26 23:48:29 | |
Autor: woocash | |
Ustawianie ci?gu startowego | |
On 26 Cze, 21:57, Delfino Delphis <Delfi...@wytnijto.op.pl> wrote:
Artur Miller wrote: Tu jest ATC? :) |
|
Data: 2009-06-27 21:03:06 | |
Autor: Artur Miller | |
Ustawianie ci?gu startowego | |
"Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> wrote in message news:h2329i$3t9$1news.onet.pl... Artur Miller wrote: te chyba były The vodka burner is rolling ... ;) @ |
|
Data: 2009-06-28 02:41:51 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Ustawianie ci?gu startowego | |
Artur Miller wrote:
The vodka burner is rolling ... ;)"And I'm running ouf of film, I hope I got enough to film the crash" :D |
|
Data: 2009-06-28 10:56:42 | |
Autor: Chmura 111 | |
Ustawianie ciągu startowego | |
VanB <xxx@gazeta.pl> napisał(a):
oczywiście prowadziło do uszkodzenia silnika - patrz stare filmy z drugiej wojnygdzie płomienie buchały na zewnątrz silników pierwszych samolotów odrzutowych. I stąd 2 rączki na dźwigni i powoli do przodu, byle nie za szybko. Tylko, że automatykę paliwową rozwiązującą ten problem za pilota wprowadzono tak z40 lat temu....Na pewno tylko na jetach? Latam do pracy takim malym STOLem DH Twin Otter (turboprop) i piloci stosuja te sama praktyke. Przy okazji dzieki dla autora watku bo zawsze sie zastanawialem czemu to sluzy. Pozdrawiam Chmura -- |
|
Data: 2009-06-29 09:16:45 | |
Autor: VanB | |
Ustawianie ciągu startowego | |
"Chmura 111" <chmura111@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:h27i9a$acf$1inews.gazeta.pl... VanB <xxx@gazeta.pl> napisał(a): A turboprop to jaki ma silnik? Przecież nie tłokowy. Zresztą tu może jeszcze dochodzić wytrzymałość turbiny napędzającej śmigo, bezwładność układu. Taki silnik może się rozkręcać szybciej niż układ turbina-śmigło. Ale to już tylko moje spekulacje nie wiem jak jest w praktyce. |
|
Data: 2009-06-29 14:25:11 | |
Autor: Chmura 111 | |
Ustawianie ciągu startowego | |
VanB <xxx@gazeta.pl> napisał(a):
się >> zaczynał spalać i reakcja potrafiła wyjść poza komorę spalania coodrzutowych. >> INo tlokowy nie, ale i nie odrzutowy. Mialem na mysli: tylko jety, czy wszystkie turbinowe. W kazdym razie dzieki za wyjasnienie. Fajnie ze fachowcom chce sie tu czasem cos napisac. Pozdrawiam Chmura -- |
|
Data: 2009-06-29 18:32:52 | |
Autor: Ralph | |
Ustawianie ciągu startowego | |
Najczęściej piloci tak robią, bo taki jest zwyczaj w danej linii lotniczej,
jest to taki symbol jednoczący pilotów. W samolotach nie wyposażonych w autothrottle bardzo ważne jest dociągnięcie manetki gazu do końca podczas startu, nawet mój instruktor na kursie podstawowym bardzo pilnował tego, żebym mocno dociskał gaz do końca przez cały rozbieg i wstępną fazę wznoszenia, bo jeżeli śruba oporu nie jest mocno dokręcona, to pod wpływem wibracji manetka może się trochę cofnąć i nie uzyska się pełnej mocy, co może skutkować wypadkiem (zwłaszcza gdy jak np. w Wellesbourne na pasie 18 startuje się prosto na wzniesienie). -- |
|