Data: 2015-07-28 06:58:05 | |
Autor: Pszemol | |
Ustawianie hamulców V-brake | |
Fajn± stronkę znalazłem na temat regulacji tych
uci±żliwych w regulacji hamulców typu "V": http://www.parktool.com/blog/repair-help/linear-pull-brake-service-v-brake-type Po angielsku wprawdzie, ale po polsku nie widziałem. Dowiedziałem się z tego, o czym nie wiedziałem wcze¶niej :-) że klocki hamulcowe musz± być nieco zbliżone do ramy z przodu a oddalone z tyłu (pad toeing), aby hamulce nie piszczały i wibrowały w czasie hamowania - złwaszcza na mokro, przednie koło. Polecam! Fajny pomysł z gumk± recepturk±... Ja używałem też starej karty kredytowej, przeciętej na pół tak że wytłoczone literki/cyferki były po tylnej stronie klocka a niewytłoczone w ¶rodku klocka i przód klocka dotykał ramy bez dystansu. Jak kto¶ zna równie dobr±, zwięzł± i wyczerpuj±c± instrukcję tego typu po polsku to proszę tu podwiesić. Pocz±tkuj±cy rowerowcy jak ja na pewno skorzystaj±. Dzięki. |
|
Data: 2015-07-28 14:20:01 | |
Autor: bans | |
Ustawianie hamulców V-brake | |
W dniu 2015-07-28 o 13:58, Pszemol pisze:
Dowiedziałem się z tego, o czym nie wiedziałem Nie musz±, a mog±... Tez się w to bawiłem lata temu, ale potem olałem. A hamulce i tak ani nie piszczały, ani nie wibrowały. -- bans |
|
Data: 2015-07-28 15:34:11 | |
Autor: qrt | |
Ustawianie hamulców V-brake | |
Dnia Tue, 28 Jul 2015 14:20:01 +0200, bans napisał(a):
W dniu 2015-07-28 o 13:58, Pszemol pisze: dokładnie - też kiedys robiłem potem przestałem i raczej daleki jestem od twierdzenia ze ma to jakie¶ (wielkie) znaczenie. A tak w ogóle to tarcze sa lepsze :D |
|
Data: 2015-07-28 19:59:57 | |
Autor: Pszemol | |
Ustawianie hamulcĂłw V-brake | |
qrt <m@il.jakis> wrote:
Dnia Tue, 28 Jul 2015 14:20:01 +0200, bans napisał(a): Ja zawsze miałem problem z przednimi klockami wibrującymi, zwłaszcza na mokro. Z tego co się przyglądam cudzym rowerom to większość ludzi w ogóle przedniego hamulca nie używa... ze strachu? Nie wiem. A tak w ogóle to tarcze sa lepsze :D Tak mówią... |
|
Data: 2015-07-29 09:40:01 | |
Autor: qrt | |
Ustawianie hamulców V-brake | |
Dnia Tue, 28 Jul 2015 19:59:57 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
qrt <m@il.jakis> wrote: pewnie kwestia jako¶ci klocków. Ja zawsze starałem sie używać miękkich i nigdy nic nie piszczało nie wibrowało.. Inna kwestia ze kupić dobre klocki to wcale nie jest prosta sprawa. |
|
Data: 2015-07-29 10:12:28 | |
Autor: JDX | |
Ustawianie hamulcĂłw V-brake | |
On 2015-07-29 09:40, qrt wrote:
[...] Ja zawsze starałem sie używać miękkich i nigdy nic nie piszczało nieJa używam takich http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=klocki+accent+3&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-v2-uni-1-1-0629 i jestem zadowolony. No ale je¶li kto¶ kupuje jakie¶ totalne gówno za 4zł to potem marudzi że mu V-brake słabo działaj±. :-D |
|
Data: 2015-07-29 06:09:01 | |
Autor: Pszemol | |
Ustawianie hamulców V-brake | |
"JDX" <jdx@onet.pl> wrote in message news:mpa1tc$rc4$1news.icm.edu.pl...
On 2015-07-29 09:40, qrt wrote: A s± takie za 4zł? Najtańsze chinskie klocki na www.dx.com to wła¶nie $4-5USD, około 14zł wła¶nie. I wygl±daj± jak te Twoje... :-) http://www.dx.com/s/bicycle+brake+pad OK, jak to napisałem to się zastanowiłem chwilkę i poszukałem na www.aliexpress.com no i znalazłem też takie za $1.50 :-) http://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20150729030628&SearchText=bicycle+brake+pad |
|
Data: 2015-07-29 13:13:09 | |
Autor: Liwiusz | |
Ustawianie hamulcĂłw V-brake | |
W dniu 2015-07-29 o 13:09, Pszemol pisze:
"JDX" <jdx@onet.pl> wrote in message news:mpa1tc$rc4$1news.icm.edu.pl... Ja kupuję najtańsze na allegro. Za 2-4zł za parę. Hamują dobrze, wytrzymują sezon lub pół, robię od kilku do kilkunastu tys. km. rocznie. Obręcze teraz zmieniałem po 5 latach. -- Liwiusz |
|
Data: 2015-07-29 06:21:49 | |
Autor: Pszemol | |
Ustawianie hamulcĂłw V-brake | |
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:mpacg9$30n$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2015-07-29 o 13:09, Pszemol pisze: Też mi się wydaje że JDX przecenia rolę ceny przy ocenie jakości towaru :-) Mówisz że znalazłeś je taniej niż na aliexpress? No jest to imponujące... :-D |
|
Data: 2015-07-29 13:31:48 | |
Autor: Liwiusz | |
Ustawianie hamulcĂłw V-brake | |
W dniu 2015-07-29 o 13:21, Pszemol pisze:
Mówisz że znalazłeś je taniej niż na aliexpress? No jest to Ot, pierwsze z brzegu za 4zł: http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-de-one-v-brake-symetryczne-mtb-i5155035798.html -- Liwiusz |
|
Data: 2015-07-29 14:03:58 | |
Autor: JDX | |
Ustawianie hamulcĂłw V-brake | |
On 2015-07-29 13:21, Pszemol wrote:
[...] Też mi się wydaje że JDX przecenia rolę ceny przy ocenie jakości towaru :-)Może i trochę przeceniam ponieważ klocki Shimano S65T do najtańszych nie należą (http://allegro.pl/shimano-v-brake-klocki-hamulcowe-s65t-do-br-m-para-i5561229915.html - tutaj cena z kosmosu bo normalnie to z dychę powinny kosztować), a są kompletnie do dupy, tzn. słabo hamują i do tego piszczą. I nie jest to tylko moja opinia. Z drugiej strony, mam "w spadku" po siostrze około 8-letni rower klasy 600-800zł firmowany przez Sobiesława Zasadę. Hamulce (w tym klocki) oczywiście "no name". No i w tym sprzęcie przy hamowaniu nie jestem w stanie zablokować nawet tylnego koła[*], co w moim rowerze z najtańszymi hamulcami grupowymi Shimano BR-M422 wyposażonymi we wspomniane klocki firmowane przez Accenta robię bez problemu. [*] Przez co wcale nie dziwię się i wierzę w opinie ludzi którzy twierdzą, że V-brake to spowalniacze a nie hamulce. Bo, o czym można się samemu przekonać, w przypadku najtańszych rzeczywiście tak jest. Ale wystarczy zainwestować w klocki tylko o jakieś 300% więcej :-D i już może być dobrze. "Może", ponieważ klocki to nie wszystko. |
|
Data: 2015-07-29 14:04:44 | |
Autor: Pszemol | |
Ustawianie hamulcĂłw V-brake | |
JDX <jdx@onet.pl> wrote:
On 2015-07-29 13:21, Pszemol wrote: Warto dodac jeszcze to, że poprawna regulacja V-brake może zmienić spowalniacze w hamulce blokujące łatwo koła dające ślady startej gumy na asfalcie. Ja miałem ten problem u siebie: zaniedbany rower, od wczesnej wiosny jeżdżony po topniejącym śniegu, błocie, kurzu/piasku - doprowadzony do stanu "spowalniaca". Parę dni temu samochód nie zatrzymał się na znaku STOP przed ścieżką rowerową i byłem zmuszony do awaryjnego hamowania które otworzyło mi oczy i postanowiłem że muszę z tymi hamulcami coś zrobić DZISIAJ. Rozebrałem klocki, bardzo mocno starte, z kamykami w gumie, krzywe powierzchnie, nie bylo czasu na zamawianie klockow i nie mialem ochoty płacic haraczu w sklepie rowerowym. Przetarlem klocki papierem sciernym, wyrównałem powierzchnie, zainstalowalem je spowrotem i wyregulowalem długość linek aby zwolnione klocki były blisko obręczy (regulacja aby klamka hamulca byla "twarda") i jestem z łatwością w stanie zablokować oba koła. Powtarzam: klocki stare, starte, stwardniałe na powietrzu i UV - efekt nieporownywalny z tym co było przed regulacją. A więc nie przeceniajmy jakości klocków, bo jakoś stawiamy super dużą uwagę temu, i docenijmy poprawną regulację hamulcôw jakie mamy, oraz przetarcie klockow papierem sciernym co jakis czas i wyjęciem wbitych ziaren piasku, kamykow itp. Przetarcie obręczy kół na mokro (alkohol/isopropyl) aby usunąć brud startych klocków, wbitej w obręcze kawałkow gumy z klocków też wiele pomaga. |
|
Data: 2015-07-29 14:07:18 | |
Autor: Liwiusz | |
Ustawianie hamulcĂłw V-brake | |
W dniu 2015-07-29 o 14:03, JDX pisze:
[*] Przez co wcale nie dziwię się i wierzę w opinie ludzi którzy Może kiedyś spróbuję, póki co te "spowalniacze" które mam wystarczają mi ;) Wiem, widziałem rowery z hamulcami "dęba stającymi", ale czy to przydatne? Lepiej chyba dłużej hamować i zwykle wyhamować, niżby hamować tak dobrze, że we wcale nie niebezpiecznych sytuacjach zrobi się OTB. -- Liwiusz |
|
Data: 2015-07-30 02:08:55 | |
Autor: Ignac | |
Ustawianie hamulców V-brake | |
W dniu ¶roda, 29 lipca 2015 14:07:24 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
W dniu 2015-07-29 o 14:03, JDX pisze: Przydatne, ponadto hamuje się dwoma hamulcami naraz. Natomiast, trzeba odł±czyć linkę od "spowalniaczy" i poszukać gdzie s± opory mechaniczne w układzie, uniemożliwiaj±ce skuteczne hamowanie. Zacznij od klamki, następnie linki, i w końcu same dĽwignie. Te ostatnie maj± tak± tulejkę/adapter, na której s± osadzone, i tam często osadza się kurz/brud, który bardzo skutecznie zwiększa opór mechaniczny na dĽwigniach. Ponadto, w to miejsce nie da się głowy wsadzić, więc prawie wszystkie misie o powyższym nie wiedz±. A wystarczy zaaplikować tam WD-40, raz do roku(jak się jeĽdzi np.po mie¶cie)i po problemie. DĽwignie hamulcowe maj± klikać jak bocian dziobem, jak się je ¶ciska i puszcza dwoma palcami, a powierzchnia hamulcowa klocków, ma być idealnie równoległa do powierzchni bocznych obręczy. Wszystko w temacie. |
|
Data: 2015-07-30 14:06:31 | |
Autor: JDX | |
Ustawianie hamulcĂłw V-brake | |
On 2015-07-30 11:08, Ignac wrote:
[...] DĽwignie hamulcowe maj± klikać jak bocian dziobem,Taaa, dĽwignie to se mog± klikać, ale je¶li np. klamki s± wykonane z plastiku albo półplastiku (tj. np. sama klamka jest metalowa, ale uchwyt mocuj±cy j± do kierownicy jest z plastiku) to raczej żadne regulacje nie pomog±. Bo paluchami będziesz wyginał klamkę, a nie naci±gał linkę. PS. Osobi¶cie czego¶ takiego nie widziałem, ale słyszałem, że istniej± hamulce V-brake których ramiona wykonane s± z plastiku!!! :-D |
|
Data: 2015-07-29 10:27:25 | |
Autor: qrt | |
Ustawianie hamulców V-brake | |
Dnia Wed, 29 Jul 2015 10:12:28 +0200, JDX napisał(a):
On 2015-07-29 09:40, qrt wrote: Inna kwestia ze kupić dobre klocki to wcale nie jest prosta sprawa.Ja używam takich http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=klocki+accent+3&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-v2-uni-1-1-0629 i jestem zadowolony. No ale je¶li kto¶ kupuje jakie¶ totalne gówno za 4zł to potem marudzi że mu V-brake słabo działaj±. :-D wszystkie klocki ze "wsuwkami" IMHO sa twarde i rżn± obręcze. Choć może być i tak iż nigdy nie trafiłem na dobre. Ja używam BBB i corrteców. Tyle ze jednak i jedne i drugie były sporo droższe od tych accentów. |
|
Data: 2015-07-29 10:04:06 | |
Autor: JDX | |
Ustawianie hamulcĂłw V-brake | |
On 2015-07-28 15:34, qrt wrote:
Dnia Tue, 28 Jul 2015 14:20:01 +0200, bans napisał(a):[...] Również tego nie robię i jest OK. IMO to zależy od klocków - te kiepskie, np. "firmowe" Shimano S65T będ± piszczeć. I do tego słabo hamować. :-DNie musz±, a mog±... Tez się w to bawiłem lata temu, ale potem olałem. A A tak w ogóle to tarcze sa lepsze :DDla hobbystów których hobby to dłubanie przy rowerze. :-D A w zasadzie to przy hamulcach. :-D |
|
Data: 2015-07-29 10:19:49 | |
Autor: qrt | |
Ustawianie hamulców V-brake | |
Dnia Wed, 29 Jul 2015 10:04:06 +0200, JDX napisał(a):
przy tarczach dłubie znacznie rzadziej niż przy V. Owszem czasami trzeba i troche czasu na to po¶wiecić i kasy, ale nie zmienia to faktu ze robie to relatywnie rzadko a w czasie bież±cej eksploatacji z tarczami nie robie nic a nic. Zero ustawiania klocków, podciagania linki, zero syfienia sie linki i pacerza w czasie jazdy w po błocie. Nic zużywaj± sie obręcze, rozcentrowane koło też nic nie przeszkadza. Hamuj± równie dobrze w błocie sniegu czy wodzie. |
|
Data: 2015-08-04 09:35:25 | |
Autor: cytawa | |
Ustawianie hamulców V-brake | |
qrt pisze:
dokładnie - też kiedys robiłem potem przestałem i raczej daleki jestem od Czasami ma bardzo duze. To zalezy do rodzaju gumy, rodzaju i stanu obreczy, zawilgocenia oraz czy hamulec jest tylny czy przedni. Czasami hamulce, piszcza potwornie a prawidlowe ustawienie ten pisk eliminuje. A tak w ogóle to tarcze sa lepsze :D Zwlaszcza dobre tarczowki. Ale tez potrafia piszczec i nie bardzo wiadomo dlaczego i co zrobic by nie piszczaly. Najczesciej jednak v-braki sa wystarczajaco dobre. Jan Cytawa |
|
Data: 2015-07-28 19:59:58 | |
Autor: Pszemol | |
Ustawianie hamulcĂłw V-brake | |
bans <goc@o2.pl> wrote:
W dniu 2015-07-28 o 13:58, Pszemol pisze: Jeździsz gdy jest mokro i pada, po asfalcie z kałużami? |
|
Data: 2015-07-29 07:39:21 | |
Autor: bans | |
Ustawianie hamulcĂłw V-brake | |
W dniu 2015-07-28 o 21:59, Pszemol pisze:
Jeździsz gdy jest mokro i pada, po asfalcie z kałużami? No... a nawet po górach w błocie jeździłem jeszcze z v-brake'ami, wiesz? ;) -- bans |
|
Data: 2015-07-29 12:44:26 | |
Autor: MichałG | |
Ustawianie hamulców V-brake | |
bans pisze:
W dniu 2015-07-28 o 13:58, Pszemol pisze:u mnie piszcz± kazde klocki i te za 8 zł i te za 40.... metoda 'na 20 groszy' pomaga na jaki¶ czas... -- PozdrawiamM |
|
Data: 2015-07-29 08:13:33 | |
Autor: rmikke | |
Ustawianie hamulców V-brake | |
W dniu ¶roda, 29 lipca 2015 12:44:30 UTC+2 użytkownik MichałG napisał:
bans pisze: Spróbuj tańszej metody "na 2 grosze" ;) |
|
Data: 2015-07-30 11:30:13 | |
Autor: TheGhost | |
Ustawianie hamulców V-brake | |
Jak kto¶ zna równie dobr±, zwięzł± i wyczerpuj±c± Mam to samo w wersji papierowej :-) Pozdrawiam, M. |
|
Data: 2015-08-08 00:47:17 | |
Autor: Titus Atomicus | |
Ustawianie hamulców V-brake | |
In article <mp7qlh$qrk$1@dont-email.me>, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Fajn± stronkę znalazłem na temat regulacji tych[...]
http://rowery.zbooy.pl/sprzet.html Dzięki.Drobiazg, harcerz zawsze pomaga slabszym. -- TA |
|
Data: 2015-08-08 07:37:49 | |
Autor: Pszemol | |
Ustawianie hamulców V-brake | |
<Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote in message news:Titus_Atomicus-369195.00471708082015node2.news.atman.pl...
In article <mp7qlh$qrk$1@dont-email.me>, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> Super stronka zbóóya - zapomniałem o niej. Dzięki. |
|