Ustawienie koronki

Data: 2011-10-24 09:50:56
Autor: PeJot
Ustawienie koronki
Czołem. Trafiłem na taki problem. W korbie Alivio są 3 koronki, z czego 2 oryginalne Shimano, a jedna, środkowa, obca. Ta obca koronka nijak ma się układem zębów, nitów wciągających i otworów do swojej zużytej poprzedniczki. Jak w tej sytuacji ustawić tę środkową koronkę - mogę to zrobić na 5 sposobów, jak oceniać jakość przerzucania ?

Teoretycznie shimanowski zamiennik zużytej koronki jest dostępny, ale cenowo zbliża się niebezpiecznie do nowej korby. Swoją drogą dlaczego koronki Shimano 32 zęby 5 śrub 94 mm, aluminium są tak drogie ?

http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_tarcza-mechanizmu-korbowego-y1c993200-SHIMANO.html?PT=53012945&PZTA=8&HNT=T&PD=53010532&WSZDZ=T

Pakowanie *aluminiowej* koronki do korb klasy Alivio to już przesada, dlatego chciałem wsadzić tam obcą, *stalową* koronkę.

Druga sprawa: ma ktoś może szklaną kulę i powie, jak długo Shimano będzie utrzymywało kwadratowy suport przy życiu ? Obecnie takie korby są dostępne co najwyżej w Alivio, a i to alternatywnie do innych rozwiązań. O najniższe grupy chyba można być spokojnym, czyżby trzeba było robić zapasy części ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-10-24 10:18:41
Autor: kamil/Endurorider.pl
Ustawienie koronki
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości
[...]

Tak żeby nity współpracowały z tymi na dużej tarczy czyli były przesunięte
"o jeden" do przodu i układały się w "strzałkę skierowaną w dół" ;)

Pakowanie *aluminiowej* koronki do korb klasy Alivio to już przesada, dlatego chciałem wsadzić tam obcą, *stalową* koronkę.

I słusznie. Alu tarcze mają wysoką umieralność :(

[...]

Ostatnio kupowałem RPM/FSA do korby shimano. Za 35 PLN + wysyłka przyszedł
pakiet w standardzie JIS, naprawdę nieźle zrobiony i w całokształcie jak
najbardziej pozytywny. Tak wygląda na żywca http://tiny.pl/h1135

Tak długo jak będzie sensowny producent, który podaje czy stożek jest JIS
czy ISO będzie dobrze. Moim zdaniem suportów na kwadrat będzie OPÓR jeszcze
przez WIELE, WIELE, WIELE lat i pod tym względem nie ma się czym przejmować
:)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-10-24 10:40:54
Autor: PeJot
Ustawienie koronki
W dniu 2011-10-24 10:18, kamil/Endurorider.pl pisze:

Tak żeby nity współpracowały z tymi na dużej tarczy czyli były przesunięte
"o jeden" do przodu i układały się w "strzałkę skierowaną w dół" ;)

Jeszcze raz proszę tylko woooooolniej :)

[...]

Wkłady nie problem, problemem robią się korby przyzwoitej jakości.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-10-24 10:50:29
Autor: kamil/Endurorider.pl
Ustawienie koronki
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:j838an$iht$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zarówno na największej jak i środkowej tarczy są dodatkowe nity, które wspomagają zmianę położenia. U siebie ustawiam je tak żeby one były "w jednej linii" czyli łańcuch zmieniając położenie łapie za nie i lepiej się podciąga :) Jak spojrzysz na spokojnie to od razu będziesz widział co i jak :)

[...]

SR Suntoru robi niezłe korby na kwadrat i to pod JIS (przynajmniej ta z którą ostatnio miałem do czynienia) więc zawsze coś tam dobierzesz.

Jakkolwiek systemy z zewnętrznymi łożyskami są naprawdę sztywne i fajne to póki co najbardziej jestem zadowolony ze zwykłego suportu, ale z osią na wielowypust i jeżeli ten trend będzie się rozwijał to było naprawdę miło.

Data: 2011-10-24 10:54:40
Autor: PeJot
Ustawienie koronki
W dniu 2011-10-24 10:50, kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

Dobra, łapię o co chodzi, tylko czy da się to ustawić na gołej korbie i łańcuchu w ręce, czy trzeba montować do roweru na gotowo.

SR Suntoru robi niezłe korby na kwadrat i to pod JIS (przynajmniej ta z
którą ostatnio miałem do czynienia) więc zawsze coś tam dobierzesz.

Kulawa dystrybucja w PL.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-10-24 10:57:23
Autor: kamil/Endurorider.pl
Ustawienie koronki
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:j8394g$kc0$1inews.gazeta.pl...

Dobra, łapię o co chodzi, tylko czy da się to ustawić na gołej korbie i łańcuchu w ręce, czy trzeba montować do roweru na gotowo.

Na gołej korbie o ile masz model rozkręcany :) Mając w ręku ramie napędowe i tarcze możesz sobie ustawiać do woli :)

SR Suntoru robi niezłe korby na kwadrat i to pod JIS (przynajmniej ta z
którą ostatnio miałem do czynienia) więc zawsze coś tam dobierzesz.

Kulawa dystrybucja w PL.

No wiesz... chcesz mieć kwadrat to niestety musisz się z tym oraz masą podobnych głupot w polskim wydaniu liczyć :(

Data: 2011-10-24 17:49:46
Autor: PeJot
Ustawienie koronki
W dniu 2011-10-24 10:57, kamil/Endurorider.pl pisze:

Na gołej korbie o ile masz model rozkręcany :) Mając w ręku ramie
napędowe i tarcze możesz sobie ustawiać do woli :)

OK, ustawiłem wg jakiejś starej koronki Shimano 32 zęby. Działa toto _chyba_ dobrze. Shift w dół 42-32 i 32-22 jest w pół, maks. 1 obrót korby. Na razie nic się nie kleszczy. W górę 22-32 i 32-42 jest szybciej. Nie wiem czego można oczekiwać od Alivio. Przerzutka stara, niby klatka nie wypracowana, co najwyżej sprężyna już słaba, stąd zapewne bardziej leniwe zrzucanie w dół. Nie mam pojęcia czy jest sens wymienić przerzutkę na nową.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-10-24 18:16:55
Autor: kamil/Endurorider.pl
Ustawienie koronki

Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:j841f4$qcl$1news.onet.pl...

[...]

Ja poczułem efekt wymiany kiedy kupiłem XT zamiast dotychczasowych altusów, alivio etc. Sprężyna jest z 50% mocniejsza i redukcje pod obciążeniem są bajeczne. Tyle, że jest do fulla, gdzie redukcja środek->bacina jest najważniejsza, bo do roweru codziennego mam altusa i też jest dobrze - tylko, że wolnie i gorzej pod obciążeniem :)

Data: 2011-10-24 13:52:21
Autor: cytawa
Ustawienie koronki
PeJot pisze:

[...]

Kwadrat jest standardem od przedwojnia. Sprawdzil sie i jest w miare latwy do wykonania. Co do innych systemow (np. oktalink), tez sie psuja i wyrabiaja, gdy sie za slabo dokreci a sa zdecydowanie trudniejsze do wykonania. Mysle, ze wiele firm bedzie moglo utrzymac kwadrat w ciaglej produkcji.

Jan CYtawa

Data: 2011-10-24 16:52:14
Autor: Titus Atomicus
Ustawienie koronki
In article <j835d1$a95$1@inews.gazeta.pl>, PeJot <PeJot@o2.pl> wrote:

[...]

Ojej, to naprawde pasowaloby do starego Alivio???

Druga sprawa: ma ktoś może szklaną kulę i powie, jak długo Shimano będzie utrzymywało kwadratowy suport przy życiu ?

Zartujesz...

Obecnie takie korby są dostępne co najwyżej w Alivio, a i to alternatywnie do innych rozwiązań. O najniższe grupy chyba można być spokojnym, czyżby trzeba było robić zapasy części ?

Ja juz zrobilem. I chyba jeszcze cos dokupie/

TA

Data: 2011-10-25 06:48:37
Autor: PeJot
Ustawienie koronki
W dniu 2011-10-24 16:52, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_tarcza-mechanizmu-korbowego-y1c993200-SHIMA
NO.html?PT=53012945&PZTA=8&HNT=T&PD=53010532&WSZDZ=T

Ojej, to naprawde pasowaloby do starego Alivio???

Pewnie że nie. Koniec końców wieniec zębaty 42 z Alivio powędrował do korby LX, inaczej nie mógłbym wykorzystać tej stalowej 32. Nie obyło się bez drobnego tuningu mechanicznego, bo otwory nie pasowały. Swoją drogą, nie rozumiem po co konstruktorzy zdecydowali się na tak skomplikowany system montażu koronek jak w Alivio.

Ja juz zrobilem. I chyba jeszcze cos dokupie/

Chyba też.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem