Ustawienie koronki

Data: 2011-10-24 10:18:41
Autor: kamil/Endurorider.pl
Ustawienie koronki
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości
news:j835d1$a95$1inews.gazeta.pl...
Czołem. Trafiłem na taki problem. W korbie Alivio są 3 koronki, z czego 2 oryginalne Shimano, a jedna, środkowa, obca. Ta obca koronka nijak ma się układem zębów, nitów wciągających i otworów do swojej zużytej poprzedniczki. Jak w tej sytuacji ustawić tę środkową koronkę - mogę to zrobić na 5 sposobów, jak oceniać jakość przerzucania ?

Tak żeby nity współpracowały z tymi na dużej tarczy czyli były przesunięte
"o jeden" do przodu i układały się w "strzałkę skierowaną w dół" ;)

Pakowanie *aluminiowej* koronki do korb klasy Alivio to już przesada, dlatego chciałem wsadzić tam obcą, *stalową* koronkę.

I słusznie. Alu tarcze mają wysoką umieralność :(

Druga sprawa: ma ktoś może szklaną kulę i powie, jak długo Shimano będzie utrzymywało kwadratowy suport przy życiu ? Obecnie takie korby są dostępne co najwyżej w Alivio, a i to alternatywnie do innych rozwiązań. O najniższe grupy chyba można być spokojnym, czyżby trzeba było robić zapasy części ?

Ostatnio kupowałem RPM/FSA do korby shimano. Za 35 PLN + wysyłka przyszedł
pakiet w standardzie JIS, naprawdę nieźle zrobiony i w całokształcie jak
najbardziej pozytywny. Tak wygląda na żywca http://tiny.pl/h1135

Tak długo jak będzie sensowny producent, który podaje czy stożek jest JIS
czy ISO będzie dobrze. Moim zdaniem suportów na kwadrat będzie OPÓR jeszcze
przez WIELE, WIELE, WIELE lat i pod tym względem nie ma się czym przejmować
:)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-10-24 10:40:54
Autor: PeJot
Ustawienie koronki
W dniu 2011-10-24 10:18, kamil/Endurorider.pl pisze:

Tak żeby nity współpracowały z tymi na dużej tarczy czyli były przesunięte
"o jeden" do przodu i układały się w "strzałkę skierowaną w dół" ;)

Jeszcze raz proszę tylko woooooolniej :)

[...]

Wkłady nie problem, problemem robią się korby przyzwoitej jakości.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-10-24 10:50:29
Autor: kamil/Endurorider.pl
Ustawienie koronki
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:j838an$iht$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zarówno na największej jak i środkowej tarczy są dodatkowe nity, które wspomagają zmianę położenia. U siebie ustawiam je tak żeby one były "w jednej linii" czyli łańcuch zmieniając położenie łapie za nie i lepiej się podciąga :) Jak spojrzysz na spokojnie to od razu będziesz widział co i jak :)

[...]

SR Suntoru robi niezłe korby na kwadrat i to pod JIS (przynajmniej ta z którą ostatnio miałem do czynienia) więc zawsze coś tam dobierzesz.

Jakkolwiek systemy z zewnętrznymi łożyskami są naprawdę sztywne i fajne to póki co najbardziej jestem zadowolony ze zwykłego suportu, ale z osią na wielowypust i jeżeli ten trend będzie się rozwijał to było naprawdę miło.

Data: 2011-10-24 10:54:40
Autor: PeJot
Ustawienie koronki
W dniu 2011-10-24 10:50, kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

Dobra, łapię o co chodzi, tylko czy da się to ustawić na gołej korbie i łańcuchu w ręce, czy trzeba montować do roweru na gotowo.

SR Suntoru robi niezłe korby na kwadrat i to pod JIS (przynajmniej ta z
którą ostatnio miałem do czynienia) więc zawsze coś tam dobierzesz.

Kulawa dystrybucja w PL.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-10-24 10:57:23
Autor: kamil/Endurorider.pl
Ustawienie koronki
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:j8394g$kc0$1inews.gazeta.pl...

Dobra, łapię o co chodzi, tylko czy da się to ustawić na gołej korbie i łańcuchu w ręce, czy trzeba montować do roweru na gotowo.

Na gołej korbie o ile masz model rozkręcany :) Mając w ręku ramie napędowe i tarcze możesz sobie ustawiać do woli :)

SR Suntoru robi niezłe korby na kwadrat i to pod JIS (przynajmniej ta z
którą ostatnio miałem do czynienia) więc zawsze coś tam dobierzesz.

Kulawa dystrybucja w PL.

No wiesz... chcesz mieć kwadrat to niestety musisz się z tym oraz masą podobnych głupot w polskim wydaniu liczyć :(

Data: 2011-10-24 17:49:46
Autor: PeJot
Ustawienie koronki
W dniu 2011-10-24 10:57, kamil/Endurorider.pl pisze:

Na gołej korbie o ile masz model rozkręcany :) Mając w ręku ramie
napędowe i tarcze możesz sobie ustawiać do woli :)

OK, ustawiłem wg jakiejś starej koronki Shimano 32 zęby. Działa toto _chyba_ dobrze. Shift w dół 42-32 i 32-22 jest w pół, maks. 1 obrót korby. Na razie nic się nie kleszczy. W górę 22-32 i 32-42 jest szybciej. Nie wiem czego można oczekiwać od Alivio. Przerzutka stara, niby klatka nie wypracowana, co najwyżej sprężyna już słaba, stąd zapewne bardziej leniwe zrzucanie w dół. Nie mam pojęcia czy jest sens wymienić przerzutkę na nową.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-10-24 18:16:55
Autor: kamil/Endurorider.pl
Ustawienie koronki

Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:j841f4$qcl$1news.onet.pl...

[...]

Ja poczułem efekt wymiany kiedy kupiłem XT zamiast dotychczasowych altusów, alivio etc. Sprężyna jest z 50% mocniejsza i redukcje pod obciążeniem są bajeczne. Tyle, że jest do fulla, gdzie redukcja środek->bacina jest najważniejsza, bo do roweru codziennego mam altusa i też jest dobrze - tylko, że wolnie i gorzej pod obciążeniem :)