Ustawienie ¶wiateł

Data: 2010-11-09 09:01:52
Autor: Agent
Ustawienie ¶wiateł
Witam,
Jaka powinna być granica ¶wiatło-cień? Bo ja mam schematycznie tak
     LEWY          o¶                PRAWY
                           ]           -- -- -- -- -- -- --
                 -- -- -- ]-- -- -- /
-- -- -- -- -- /

Data: 2010-11-09 09:05:52
Autor: Przembo
Ustawienie ¶wiateł
*Agent* w wiadomo¶ci news:ibav5h$pv9$1news.onet.pl napisał(a):
[...]

Po ustawieniu ¶wiateł Twój rysunek powinien wygl±dać tak:

    LEWY          o¶                PRAWY
                          ]
                -- -- -- ]           -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- /          ]-- -- -- /

Pozdr

Data: 2010-11-09 09:14:03
Autor: Lewis
Ustawienie świateł
W dniu 2010-11-09 09:05, Przembo pisze:
*Agent* w wiadomości news:ibav5h$pv9$1news.onet.pl napisał(a):
Witam,
Jaka powinna być granica światło-cień? Bo ja mam schematycznie tak
LEWY oĹ› PRAWY
] -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- ]-- -- -- /
-- -- -- -- -- /

Po ustawieniu świateł Twój rysunek powinien wyglądać tak:

LEWY oĹ› PRAWY
]
-- -- -- ] -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- / ]-- -- -- /

Pozdr

Oba warianty są poprawne. Ten pierwszy częściej spotykany w reflektorach soczewkowych i xenonowych.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html

Data: 2010-11-09 01:10:49
Autor: Adam Adamaszek
Ustawienie ¶wiateł
On 9 Lis, 09:14, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

> Po ustawieniu ¶wiateł Twój rysunek powinien wygl±dać tak:

> LEWY o¶ PRAWY
> ]
> -- -- -- ] -- -- -- -- -- -- --
> -- -- -- -- -- / ]-- -- -- /

> Pozdr

Oba warianty s± poprawne. Ten pierwszy czę¶ciej spotykany w reflektorach
soczewkowych i xenonowych.

Nie zgodze sie. Wg przepisow kat opadania odciecia swiatla w obu
reflektorach powinien byc taki, jaki jest wybity na znakach
homologacyjnych na obudowie/kloszu. Zwykle jest to okolica 1%, wg
http://img403.imageshack.us/img403/5366/lampa.jpg . Jestem prawie
pewien, ze na obu reflektorach bedzie tak samo.

Jesli by sie chcialo nieco lepiej doswietlic pobocze, a mamy
reflektory soczewkowe (projektorowe) lepiej jest _minimalnie_ podniesc
oba reflektory i lewy skierowac nieco w prawo tak, by strumienie
(odciecia) zbiegly sie na 40-50m przed pojazdem.

pozdr
AA

Data: 2010-11-09 09:15:08
Autor: Agent
Ustawienie świateł

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ibavsb$ro3$1news.onet.pl...
[...]

To właśnie są soczewkowe.

Data: 2010-11-09 09:25:52
Autor: Przembo
Ustawienie świateł
*Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości news:ibavsb$ro3$1news.onet.pl
napisał(a):
[...]

Trudno mi sobie wyobrazić jakim cudem pierwszy wariant miałby być poprawny, reflektor soczewkowy (xenon nie ma nic to tego, ten typ światła występuje również w reflektorach parabolicznych) po prostu ma wyraźną granicę światło-cień i podniesienie prawego reflektora jest mniej uciążliwe, ale do poprawności daleko.

Data: 2010-11-09 09:32:19
Autor: Lewis
Ustawienie świateł
napisał(a):
[...]

Wiele razy widziałem auta z fabrycznym reflektorem soczewkowym, mocowaniem D2S i ustawieniem wiązki światła jak ma kolega wyżej. Jest ono tak samo poprawne jak te co przedstawiłeś Ty.

Data: 2010-11-09 09:37:23
Autor: Arek (G)
Ustawienie świateł
napisał(a):
[...]

Ja mam zwykłe reflektory i też fabrycznie mam ustawione jak na pierwszym obrazku.

A.

Data: 2010-11-09 10:09:54
Autor: Ryszard G.
Ustawienie świateł
[...]
[...]

Nie sÄ… oba warianty poprawne.
Oba reflektory powinny być ustawione na tym samym poziomie, przecież prawy reflektor też świeci na lewo od osi pojazdu.
pzdr., R.G.

Data: 2010-11-09 10:25:04
Autor: Przembo
Ustawienie świateł
*Arek (G)* w wiadomości news:ibb183$9ie$2inews.gazeta.pl napisał(a):
Ja mam zwykłe reflektory i też fabrycznie mam ustawione jak na pierwszym
obrazku.

Chyba bez oparcia się o regulacje prawne, wiele nie zdziałamy...
Ale ok, jakie dane są wybite na reflektorze? Ja zawsze widziałem spadek w okolicy 1% (AFAIR ja mam w jednym 1.2, w drugim chyba mniej) i żeby było śmieszniej na obu reflektorach w danym aucie był on identyczny. Mam do tego jak widać nietypowe auta gdzie oba reflektory mam na tej samej wysokości i u mnie zawsze świeciły równo bo innej możliwości nie było, ja po prostu nie widze możliwości by poprawnie świeciły tak jak masz.

A ustawieniem fabrycznym bym się tu nie podpierał :)

Pozdr

Data: 2010-11-09 05:38:24
Autor: Adam Adamaszek
Ustawienie ¶wiateł
On 9 Lis, 10:25, "Przembo" <xxxxxxxxx...@xx.xx> wrote:
*Arek (G)* w wiadomo¶cinews:ibb183$9ie$2inews.gazeta.plnapisał(a):

> Ja mam zwykłe reflektory i też fabrycznie mam ustawione jak na pierwszym
> obrazku.

Chyba bez oparcia się o regulacje prawne, wiele nie zdziałamy...
Ale ok, jakie dane s± wybite na reflektorze? Ja zawsze widziałem spadek w
okolicy 1% (AFAIR ja mam w jednym 1.2, w drugim chyba mniej) i żeby było

W roznych reflektorach, czy samochodach? Bylem wlasnie ciekaw, czy
zdarzaja sie przypadki typu rozne katy spadku w prawym/lewym
reflektorze.

pozdr
AA

Data: 2010-11-09 14:44:59
Autor: Przembo
Ustawienie ¶wiateł
*Adam Adamaszek* w wiadomo¶ci
news:d6dbad55-2aec-4e9a-8f09-33be1b5c5e1cu10g2000yqk.googlegroups.com napisał(a):
[...]

Oczywi¶cie w różnych samochodach. A też jestem ciekaw w jakim konkretnie aucie s± różne nachylenia wi±zki ¶wiatła dla 2 reflektorów, ale nasi koledzy grupowi zaprzestali dysputy... trudno. Niech może choć Agent sprawdzi co ma na górze reflektora lub w jego okolicy, będzie wiedział czy ¶wieci mu dobrze czy jednak nie :)

Pozdr

Data: 2010-11-10 07:03:10
Autor: Agent
Ustawienie ¶wiateł

Użytkownik "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> napisał w wiadomo¶ci news:ibbj7e$1a2$1news.onet.pl...
[...]

Sprawdzę, podreguluję. Za uwagi dziękuję.

Data: 2010-11-09 16:12:31
Autor: J.F.
Ustawienie świateł
[...]

     LEWY          oĹ›                PRAWY
                           ]           -- -- -- -- -- -- --
                 -- -- -- ]-- -- -- /
-- -- -- -- -- /

Czy zgodne z przepisami to nie wiem, ale zwracam uwage ze lewa czesc wiazki prawego reflektora albo oslepia jadacych z przeciwka, albo jest ustawiona odpowiednio nisko.

Ale wtedy gdzie swieci lewa czesc wiazki lewego reflektora ? Doswietla lewy ostry zakret ?

A moze te auta lekko bite byly, czy tez dawno nie regulowane ?

J.

Data: 2010-11-09 09:14:23
Autor: Agent
Ustawienie ¶wiateł

Użytkownik "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> napisał w wiadomo¶ci news:ibavbj$qeo$1news.onet.pl...
[...]

Dzięki, my¶lałem że prawy ma o¶wietlać bardziej pobocze a przy tym linie w pobliżu osi od prawego i lewego się nakładać. Niky mi dotychczas nie mrugał że go o¶lepiam i my¶lałem że jest ok.

Data: 2010-11-09 09:33:18
Autor: Przembo
Ustawienie ¶wiateł
*Agent* w wiadomo¶ci news:ibavt0$s35$1news.onet.pl napisał(a):
[...]

Dzięki asymetrii lampy o¶wietlane jest bardziej pobocze, zważ że nawet lewy reflektor ¶wieci w kierunku pobocza. A co do soczewek to miałem w reflektorach soczewkowych wsadzone chińskie ksenony (jakie¶ 8000K minimum) Jaki¶ czas jeżdziłem takim zestawem, tylko obniżyłem lewy w miare możliwo¶ci (urawne mocowanie, ¶wiecił wyżej) i też nikt mi nie mrugał, a do poprawno¶ci i zgodno¶ci z przepisami było daleko. Na szczęscie to był jedyny tuning w tym aucie, łatwo się to dało odkręcić :)

Pozdr

Data: 2010-11-09 12:43:26
Autor: Agent
Ustawienie ¶wiateł

Użytkownik "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> napisał w wiadomo¶ci news:ibb0v1$vc1$1news.onet.pl...
[...]

A na przegl±dzie zawsze jest ok. W ogóle to te przegl±dy s± po cholere skoro każdy diagnosta przymyka oko na wszystko bo jak się za dużo bedzie czepiał to będzie miał za mało klientów. Na takie "błachostki" jak ¶wiatła nikt nie zwraca uwagi.

Data: 2010-11-09 13:09:16
Autor: Przembo
Ustawienie ¶wiateł
*Agent* w wiadomo¶ci news:ibbc4p$7tq$1news.onet.pl napisał(a):
[...]

Ja od kupna miałem jakies 9 mcy do przegl±du, więc "mój" diagnosta nie miał szans wytkn±ć mi tych HID'ow. Ale od lat zawsze mam sprawdzane ¶wiatła i ich ustawienie. W zeszłym roku w innym aucie diagnosta stwierdził że reflektory s± do regeneracji b±dĽ wymiany, jak widać można :)

Pozdr

Data: 2010-11-09 15:55:01
Autor: Jakub Witkowski
Ustawienie ¶wiateł
W dniu 2010-11-09 09:14, Agent pisze:

[...]

Diagnosta do sprawdzania wi±zek z obu reflektorów uzywa tego samego przyrz±du, w którym
linie cienia s± takie same (niezależnie od badanej strony). Przepisy też oidp podaj±
tę geometrię bez rozróżniania stron samochodu.

A poza tym, w odległo¶ci X gdzie X >> D (rozstaw reflektorów) ich odległo¶ć
boczn± od osi pojazdu można pomin±ć - oba o¶wietlaj± odległ± drogę i pobocze
mniej-więcej tak samo o ile... s± skierowane prosto w przód (a to akurat
nie jest badane zbyt dokładnie :))

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci

Data: 2010-11-09 17:58:38
Autor: J.F.
Ustawienie ¶wiateł
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w
Dzięki, my¶lałem że prawy ma o¶wietlać bardziej pobocze a przy tym linie w pobliżu osi od prawego i lewego się nakładać.

Oba oswietlaja pobocze - wez pod uwage ze wiazki sa rozbiezne - to co widzisz na scianie odleglej o metr czy 5 to nie jest to samo co bedzie po 50m.

Niky mi dotychczas nie mrugał  że go o¶lepiam i my¶lałem że jest ok.

Mozliwe ze nie oslepiales.

J.

Ustawienie ¶wiateł