[foto] Ustroń-Krynica rowerem po GSB

Data: 2016-07-19 03:35:52
Autor: Zarazek
[foto] Ustroń-Krynica rowerem po GSB
Przypomniało mi się, jak w strugach deszczu i ogólnie zimno-wietrznej aurze  podjeżdżałem bikepackingowo przez Caryńskie na Przysłop Caryński. Tam w schronisku cios poniżej pasa: piwa nie ma, prohibicja. Potem taplanie się w błocie na przełęczy w poszukiwaniu żółtego szlaku i zjazd po śliskich kamienio-korzeniach do Bereżek. I to wszystko trwało ledwie kilka godzin, a ty tak przez 5 dni?!? :O P.S. Też w tym roku testuję packmana Triglava - póki co sprawuje się dobrze.

Data: 2016-07-19 20:00:50
Autor: ppontek
W dniu 2016-07-19 o 12:35, Zarazek pisze:

Przypomniało mi się, jak w strugach deszczu i ogólnie zimno-wietrznej aurze  podjeżdżałem bikepackingowo przez Caryńskie na Przysłop Caryński. Tam w schronisku cios poniżej pasa: piwa nie ma, prohibicja.

Kto jeździ bez żelaznego zapasu?!

Potem taplanie się w błocie na przełęczy w poszukiwaniu żółtego szlaku i zjazd po śliskich kamienio-korzeniach do Bereżek. I to wszystko trwało ledwie kilka godzin, a ty tak przez 5 dni?!? :O

Mój "rekord" to pięciotygodniowy wyjazd w Karpaty rumuńskie. Nie padało wtedy może przez kilka dni, a i chyba nie całe.

Czasem warto sobie przypomnieć jak to jest.

P.S. Też w tym roku testuję packmana Triglava - póki co sprawuje się dobrze.

Będziesz zadowolony. Triglav ma dobrze przemyślane, sprawdzane w trudnych warunkach przez różnych ludzi i wciąż ulepszane rozwiązania. To jest pasjonat.

PABLO

Data: 2016-07-19 13:49:44
Autor: Ignac
W dniu wtorek, 19 lipca 2016 20:00:57 UTC+2 użytkownik ppontek napisał:
W dniu 2016-07-19 o 12:35, Zarazek pisze:

> Tam w schronisku cios poniżej pasa: piwa nie ma, prohibicja.

Kto jeździ bez żelaznego zapasu?!

Ja, ale rzeczywiście, daje radę tylko na krótkich dystansach..

Data: 2016-07-20 07:47:51
Autor: bans
W dniu 2016-07-19 o 22:49, Ignac pisze:

Ja, ale rzeczywiście, daje radę tylko na krótkich dystansach.

A ja po pierwsze - nie przepadam za piwem, a po drugie - nie wyobrażam sobie jazdy po górach po alkoholu.

Zawsze mnie dziwił ten kult "piwka" (to częste zdrabnianie, "piwko", "browarek" też jest symptomatyczne)

--
bans

Data: 2016-07-20 09:23:34
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2016-07-20 o 07:47, bans pisze:

A ja po pierwsze - nie przepadam za piwem, a po drugie - nie wyobrażam
sobie jazdy po górach po alkoholu.

Ja też nie lubiłem piwa do jakiegoś 26 roku życia. Potem okoliczności rzuciły mnie do Belgii, do wakacyjnej pracy w wielkim magazynie... piwa Stella Artois. Przez kilka miesięcy pracowałem jako konwojent kierowcy rozwożąc piwo i inne napitki po okolicznych mniejszych magazynach. Jak łatwo się domyśleć nikt nie limitował picia piwa.

Zawsze mnie dziwił ten kult "piwka" (to częste zdrabnianie, "piwko",
"browarek" też jest symptomatyczne)

Dlatego, że na wycieczce pije się co najwyżej jedno. I jest to duża frajda dla kogoś kto go lubi. Stąd zdrobniale i czule "piwko".

Data: 2016-07-25 14:08:36
Autor: kawoN
W dniu 20.07.2016 o 07:47, bans pisze:

A ja po pierwsze - nie przepadam za piwem, a po drugie - nie wyobrażam
sobie jazdy po górach po alkoholu.

Ja czasami lubię. Szczególnie jak gorąco.
Jak zimno - to zupełnie nie wchodzi.

Ale na rowerze nie pijam bo muli. Kondycja
od razu siada, a ponadto po ok. 1h po wypiciu
jestem totalnie głodny.

Niedawno testowałem jeżdżenie po winie
w ramach dozwolonego 0,5 promila samochodem
we Włoszech. Największym zagrożeniem było
to że w połączeniu z upałem najzwyczajniej
po takim winku chciało się spać.

Te nasze 0,2 nie jest wcale takie głupie.

pozdr.
kawoN

Data: 2016-07-25 06:37:21
Autor: Ignac
W dniu poniedziałek, 25 lipca 2016 14:08:38 UTC+2 użytkownik kawoN napisał:

Ja czasami lubię. Szczególnie jak gorąco.

No ale, zdjęć nie publikujesz co piłeś, lub masz zamiar,
szczególnie na profilu publicznym!

Data: 2016-07-25 16:03:56
Autor: kawoN
W dniu 25.07.2016 o 15:37, Ignac pisze:

Ja czasami lubię. Szczególnie jak gorąco.

No ale, zdjęć nie publikujesz co piłeś, lub masz zamiar,
szczególnie na profilu publicznym!

Bo ja nic nie publikuję :-)
My Polacy mamy skrzywienie alkoholowe.
Alkohol kojarzy nam się z pijaństwem, tymczasem
są nacje, które spożywają alkoholu równie dużo
ale całkiem kulturalnie
Wspomniany włoski wyjazd:
na campingu Włosi zastawili całą alejkę stołami,
udekorowali lampionami i lampkami - sobota wieczór.
Zasiedli ok. 17:00. Siedzieli i coś tam jedli,
popijali wino i gadali. Gadali i gadali.
O północy nie było już stołów, lampek i lampionów.
Nieco chwiejnym krokiem ostatni uczestnicy rozchodzili
się do swoich przyczep. Siedziałem w tym czasie 2 rzędy
dalej przy przyczepie i cały czas nie słyszałem ani
razu podniesionego głosu, pijackich śpiewów etc.
U nas w dużej części przypadków - nie do wyobrażenia.

Zakładam, że kolega Paweł przyczynia się do
próby stworzenia Polaka pijącego kulturalnie
i z umiarem (jakikolwiek ten umiar miałby być :-)

pozdr.
kawoN

Data: 2016-07-25 08:08:41
Autor: Ignac
W dniu poniedziałek, 25 lipca 2016 16:03:58 UTC+2 użytkownik kawoN napisał:

> No ale, zdjęć nie publikujesz co piłeś, lub masz zamiar,
> szczególnie na profilu publicznym!

Bo ja nic nie publikuję :-)
Podobnie jak ja, ale tracimy bardzo wizerunkowo i
przez to nie jesteśmy macho.
My Polacy mamy skrzywienie alkoholowe.
No bo kulturalnie jest, napić się do obiadu,
natomiast sztuką, nie zachlać się.
Alkohol kojarzy nam się z pijaństwem, tymczasem
są nacje, które spożywają alkoholu równie dużo
ale całkiem kulturalnie
Zgadzam sie. Przykładowo golfiści, akurat jedna butelka Whisky
wystarcza na 18 dołków - baniek!
Tylko potem, nie należy zapomnieć o zabraniu kijów ze sobą.

Data: 2016-07-25 17:15:51
Autor: Jaroslaw Strzalkowski
W dniu 25.07.2016 o 16:03, kawoN pisze:
My Polacy mamy skrzywienie alkoholowe.
Alkohol kojarzy nam się z pijaństwem, tymczasem

Przede wszystkim w Polsce jest cała kultura zaprzeczania problemowi
alkoholowemu.

Ci wszyscy co mogą w upalny dzień strzelić piwko do obiadu i potem
usiąść za kierownicą auta, co tłumaczą że piwo dostarcza elektrolitów,
że jest zdrowsze niż napoje słodzone, że akurat oni zawsze mieli mocną
głowę, itd.

Pewnie wszyscy już widzieli wyliczenia ile alkoholu (np. w przeliczeniu
na 40% wódkę) zawiera butelka choćby i 5% piwa, ale choćby nie wiem jak
prostym językiem to napisać - nie trafia do rozumu, a "kulturalne picie"
coraz częściej oznacza picie w ciągu dnia.

Paweł: cieszę się że jesteś jak najdalszy od uzależnienia, niemniej
zwiększona częstotliwość w Twoich relacjach zdjęć takich jak:
https://picasaweb.google.com/klubik.karpacki/6298317303954301601#6298317390383833378
może być pewnym, delikatnym sygnałem ostrzegawczym.

Data: 2016-07-25 19:15:01
Autor: ppontek
W dniu 2016-07-25 o 15:37, Ignac pisze:

No ale, zdjęć nie publikujesz co piłeś, lub masz zamiar,
szczególnie na profilu publicznym!

Moim zdaniem nie ma niczego nietaktownego w tym, że się człowiek napije piwa, umie poprzestać, nie zachla się, nie robi po tym niczego niewłaściwego, itp.?

To dlaczego to skrzętnie ukrywać? Skoro to relacja z wycieczki, to ukrywanie tego faktu byłoby fałszowaniem rzeczywistości.

Zdjęcia publikuję przede wszystkim po to, aby poznać ludzi o podobnych zainteresowaniach, w celu współpracy, wymiany doświadczeń, wspólnych wyjazdów, itp. Dobrze jak by przyszli towarzysze wspólnych wyjazdów wiedzieli jak te wyjazdy wyglądają w rzeczywistości.

PABLO

Data: 2016-07-25 12:09:37
Autor: Ignac
W dniu poniedziałek, 25 lipca 2016 19:15:08 UTC+2 użytkownik ppontek napisał:
> [...]

Skoro to relacja z wycieczki, to ukrywanie tego faktu byłoby fałszowaniem  rzeczywistości.

Czyli, na zacięcie kronikarskie, nie ma mocnych!
Zdjęcia publikuję przede wszystkim po to, aby poznać ludzi.... Dobrze jak by przyszli towarzysze wspólnych wyjazdów wiedzieli jak te wyjazdy wyglądają w rzeczywistości.

Tu się absolutnie zgadzam, albowiem, przyjście do kogoś na tzw. pustaka,
zdecydowanie jest w złym tonie.

Dobra zmiana jednak jest, gdyż można w sposób kulturalny wymienić poglądy.

Data: 2016-07-25 22:51:49
Autor: ppontek
W dniu 2016-07-25 o 21:09, Ignac pisze:

Dobra zmiana jednak jest, gdyż można w sposób kulturalny wymienić poglądy.

Tak było od zawsze.

PABLO

Data: 2016-07-27 05:36:46
Autor: Ignac
[foto] Ustroń-Krynica rowerem po GSB
Muszę się jeszcze podzielić pewną refleksją, na temat kultury
picia, czyli wyczerpać temat alkoholu do dna.

Czy wiecie po co wynaleziono Whisky?
Otóż, kiedy niewolnicy z zamorskich koloni zasuwali w pocie czoła na dobrobyt gentlemenów z UK, wynaleziono ją po to, aby mogli oni w kulturalnych warunkach spędzać czas.
A przykładowo Włosi w tym celu wynaleźli sobie operę! A wiecie, czym się różni dobry alkoholik od niedobrego?
Dobry jak jest na musiku, to bidula siedzi w domu i do
towarzystwa potrzebuje jedynie lustra.
A niedobry, wtedy, nagle czyje potrzebę kulturalnego dowartościowania się.
Nie zdąży nawet ściągnąć T-shirta i już jest w operze.
Męczy się bidula przeokropnie - kiedy wreszcie będzie ten antrakt?
I w czasie jego trwania dowartościowuje się, oczywiście kulturalnie,
czerwonym winem, potem już może sobie spokojnie uciąć drzemkę, do
następnej przerwy, oczywiście.

Data: 2016-07-27 22:40:22
Autor: Titus Atomicus
[foto] Ustroń-Krynica rowerem po GS B
In article <f33a37c7-7fad-4ff2-8ea3-9330ca949164@googlegroups.com>,
 Ignac <smak870221@gmail.com> wrote:

[...]

E, cos krecisz.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Whisky#Historia
Nie pij tyle, Ignac, chlopie...
[...]
--
TA

Data: 2016-07-28 09:03:45
Autor: kawoN
W dniu 27.07.2016 o 22:40, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

E, cos krecisz.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Whisky#Historia

Acqua vitae... no no więc może jednak trzeba pić :-)

pozdr.
kawoN

[foto] Ustroń-Krynica rowerem po GSB