Usuwanie plam asfaltu/smoły z welurowej tap icerki.

Data: 2011-04-28 12:15:49
Autor: Konrad L
Usuwanie plam asfaltu/smoły z welurowej tap icerki.
Witam

Nie wiem dokładnie co to jest ale wygląda jak plama z asfaltu/smoły. Plamy maja po 1x2 cm i nie jest to typowe zabrudzenie, a raczej wklejone we włókna, b.gęste i lekko wypukłe kleiste kleksy.

Ciężka sprawa ale może ma ktoś pomysł jak się zabrać za ich czyszczenie?
Boje się tego ruszyć, gdyż wydaje mi się że jakiekolwiek tarcie spowoduje rozsmarowanie/zabrudzenie okolicy.
Sprawy nie ułatwia też fakt, że tapicerka nie jest czarna :(

Jakies sprawdzone pomysły? :)

Pozdrawiam

Data: 2011-04-28 11:09:15
Autor: Iglo
Usuwanie plam asfaltu/smo³y z welurowej tapicerki.
Konrad L <pix@o2.pl> napisa³(a):
Witam

Nie wiem dokÅ&#65533;adnie co to jest ale wyglÄ&#65533;da jak plama z asfaltu/smoÅ&#65533;y. Plamy maja po 1x2 cm i nie jest to typowe zabrudzenie, a raczej wklejone we wÅ&#65533;ókna, b.gÄ&#65533;ste i lekko wypukÅ&#65533;e kleiste kleksy.

CiÄ&#65533;żka sprawa ale może ma ktoÅ&#65533; pomysÅ&#65533; jak siÄ&#65533; zabraÄ&#65533; za ich czyszczenie?
Boje siÄ&#65533; tego ruszyÄ&#65533;, gdyż wydaje mi siÄ&#65533; że jakiekolwiek tarcie spowoduje rozsmarowanie/zabrudzenie okolicy.
Sprawy nie uÅ&#65533;atwia też fakt, że tapicerka nie jest czarna :(

Upewnij siê ,¿e to na pewno smo³a a nie np. guma do ¿ucia w stanie takiego
uwalenia ¿e wygl±da jak smo³a. Na smo³ê z karoserii mas³o, ale w przypadku
tapicerki.. Hmmm, mas³em a potem odplamiaczem? Zgadujê tylko..

Jakies sprawdzone pomysÅ&#65533;y? :)

Data: 2011-04-28 13:20:46
Autor: Cavallino
Usuwanie plam asfaltu/smo³y z welurowej tapicerki.
U¿ytkownik "Iglo" <fajnefele@NOSPAM.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:

Upewnij siê ,¿e to na pewno smo³a a nie np. guma do ¿ucia w stanie takiego
uwalenia ¿e wygl±da jak smo³a. Na smo³ê z karoserii mas³o, ale w przypadku
tapicerki.. Hmmm, mas³em a potem odplamiaczem? Zgadujê tylko..

Udalo mi siê kiedy¶ usun±æ z kurtki plamy (po rozpuszczonej gumie od ¶ci±gacza) wygl±daj±ce w³a¶nie jak smo³a, z któr± nie radzi³y sobie ani benzyna ekstrakcyjna, ani proszki czy inne cuda.
W³a¶nie odplamiaczem (Arielem  bodaj¿e) w ¿elu.
Nie pozosta³y plamy.

Data: 2011-04-28 14:08:11
Autor: Konrad L
Usuwanie plam asfaltu/smo³y z welurowej tapicerki.
thx. Cenna wskazowka. Sprobuje benzyyna ekstrakcyjna, bo mam ja pod reka, a jak sie nie da bede szukal ariela.

Data: 2011-04-28 14:07:16
Autor: Konrad L
[...]

Dzieki za rade, a o masle wlasnie tez myslalem... ale jak mi sie rozlezie tlust± plam± na pol siedzenia to nie bedzie za ciekawie, dlatego narazie sie wzbraniam :)

Nie wykluczam tez ze to moze byc guma do zucia, jednak wydaje sie to twardsze i scislej zwiazane, konsystencja przypomina wlasnie taki spoinowy asfalt.

Data: 2011-04-28 21:43:51
Autor: Heinzkalter

"Konrad L" <pix@o2.pl> wrote in message news:ipbep6$o9e$1node2.news.atman.pl...
[...]

Każda szanująca się myjnia samochodowa w której można zrobić czyszczenie wnętrza powinna sobie z taką plamą poradzić. Ewentualnie możesz zastosować środek do usuwania smoły z samochodu - z reguły w nazwie ma "Tar", "Glue", "Remover" do nabycia w marketach, sklepach motoryzacyjnych lub firmach handlujacych środkami do myjni i autokosmetyki. Niestety niekiedy w zależności od rozległości zabrudzenia konieczne jest pranie siedzenia lub chociaż przetarcie pianką.

lm

Data: 2011-04-29 01:16:17
Autor: Jacek
Usuwanie plam asfaltu/smoły z welurowej tapicerki.
Obstawiam, że to guma do żucia.
Najlepiej zamrozić, wykruszyć, wyskrobać, co się da, a potem benzyną ekstrakcyjną.
O maśle zapomnij, chyba, że podoba Ci się zapach kwasu masłowego ;-)
Swoją drogą, kto miał pomysł smarowania masłem tapicerki? Niech se wsadzi sam całą kostkę pod dywanik. Jest ciepło, to w sam raz na wakacje będzie mu przyjemnie jeździć.
Co do techniki zamrażania, to możesz kupić w sprayu zmrażacz/zamrażacz używany np. do wyszukiwania zimnych lutów w elektronice.
http://allegro.pl/motip-zmrazacz-freezer-srodek-zmrazajacy-i1581521666.html
Zmrażacz na smołę też zadziała, a resztę benzyną.
Jacek

Usuwanie plam asfaltu/smoły z welurowej tap icerki.