Usuwanie pojazdu - zgodność rozporządzenia z ustawą

Data: 2009-04-22 04:25:50
Autor: przypadek
Usuwanie pojazdu - zgodność rozporządzenia z ustawą
On 22 Kwi, 12:42, kajetan.suw...@gmail.com wrote:

Czy rozporządzenie nie jest niezgodnie z ustawą o ruchu drogowym?
Ustawa wskazuje, o ile dobrze rozumuje, następujące sytuację:
a. usunięcie pojazdu z miejsca, gdzie jest to zabronione i utrudnia
ruch
b. usunięcie pojazdu z miejsca, gdzie w inny sposób zagraża
bezpieczeństwu
Ustawa nie wskazuje żadnej dodatkowej okoliczności, którą można
podciągnąć pod obecność określonego znaku drogowego.

Było na grupie.
Tabliczka to tylko hint, można odholować i bez niej.
Jak sam zauważyłeś, w ustawie tabliczki nie ma.

Nie ukrywam, że tematem zainteresowałem się, ponieważ zaparkowałem na
zakazie i samochód został sholowany, mimo że w żaden sposób nie
utrudniał ruchu ani nie zagrażał bezpieczeństwu ruchu drogowego.

A możesz opisać sytuację bliżej? Na pewno zaraz ci ktoś udowodni, że
jednak utrudniał albo zagrażał :)

Data: 2009-04-22 04:47:09
Autor: kajetan.suwala
On 22 Kwi, 13:25, przypadek <przypa...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

> utrudniał ruchu ani nie zagrażał bezpieczeństwu ruchu drogowego..

A możesz opisać sytuację bliżej? Na pewno zaraz ci ktoś udowodni, że

Parkowanie równoległe do osi jezdni, dwa koła na chodniku, dwa na
jezdni. Brak skrzyżowań lub przejść dla pieszych w odległości <10
metrów, brak przystanków autobusowych w odległości <15 metrów. Nie
mierzyłem szerokości pozostawionego chodnika w tym miejscu po
zaparkowaniu, ale mógł nie mieć wymaganych 1,5 metra (choć mieścili
się na nim napewno trzej mężczyźni idący w szeregu, których mijałem po
zaparkowaniu). Samochodów na ulicy stało dużo (trudno było znaleźć to
miejsce), mój w żaden spsób nie wystawał z kolumny.
Mandat za parkowanie na zakazie akceptuję, sholowanie uważam za karę
niewspółmierną do wykroczenia i nadużycie uprawnień tzw. "Straży
Miejskiej".

Data: 2009-04-22 04:51:59
Autor: przypadek
On 22 Kwi, 13:47, kajetan.suw...@gmail.com wrote:

> A możesz opisać sytuację bliżej? Na pewno zaraz ci ktoś udowodni, że
> jednak utrudniał albo zagrażał :)

Parkowanie równoległe do osi jezdni, dwa koła na chodniku, dwa na
jezdni.

Oczywiste utrudnianie ruchu. W końcu ci którzy jechali musieli się
zmieścić na węższej szerokości jezdni.

 Samochodów na ulicy stało dużo (trudno było znaleźć to
miejsce), mój w żaden spsób nie wystawał z kolumny.

Znaczy wszystkie utrudniały ruch.

Data: 2009-04-22 05:20:44
Autor: kajetan.suwala
On 22 Kwi, 13:51, przypadek <przypa...@gazeta.pl> wrote:

> Parkowanie równoległe do osi jezdni, dwa koła na chodniku, dwa na
> jezdni.

Oczywiste utrudnianie ruchu. W końcu ci którzy jechali musieli się
zmieścić na węższej szerokości jezdni.

Jezdnia ta ma tylko dwa pasy ruchu w każdym kierunku i słuszną
szerokość. Samochody zaparkowane przy krawędzi nie utrudniały jazdy..

 Samochodów na ulicy stało dużo (trudno było znaleźć to

> miejsce), mój w żaden spsób nie wystawał z kolumny.

Znaczy wszystkie utrudniały ruch.

Znaczy wszystkie zasługiwały na mandat. Czy utrudniały ruch? Każdy
zaparkowany samochód, również w dozwolonym miejscu na swój sposób
utrudnia ruch.

Data: 2009-04-22 05:51:08
Autor: przypadek
On 22 Kwi, 14:20, kajetan.suw...@gmail.com wrote:

> [...]

Jezdnia ta ma tylko dwa pasy ruchu w każdym kierunku i słuszną
szerokość. Samochody zaparkowane przy krawędzi nie utrudniały jazdy.

Ależ oczywiście że tak. Bezsporne jest, że kierowca jadący tą jezdnią
musi zachować szczególną ostrożność, być może zmienić pas ruchu. Każdy
taki manewr czy choćby konieczność dodatkowej ostrożności to
utrudnienie.

Znaczy wszystkie zasługiwały na mandat. Czy utrudniały ruch? Każdy
zaparkowany samochód, również w dozwolonym miejscu na swój sposób
utrudnia ruch.

Ale nie jest tam zakazane parkowanie, czyli administrator godzi się na
tego typu utrudnienie, a w tym nie.

Usuwanie pojazdu - zgodność rozporządzenia z ustawą