Usuwanie pojazdu - zgodność rozporządzenia z ustawą

Data: 2009-04-23 10:06:21
Autor: SDD
Usuwanie pojazdu - zgodność rozporządzenia z ustawą

Użytkownik <kajetan.suwala@gmail.com> napisał w wiadomości news:c1b122e4-9ef7-4811-a7b5-552e5bcf3313h2g2000yqg.googlegroups.com...

Nie ukrywam, że tematem zainteresowałem się, ponieważ zaparkowałem na
zakazie i samochód został sholowany, mimo że w żaden sposób nie

Pewnie bedziesz w tej sprawie kierowal jakies pisma. Pamietaj "zholowany" nie "sholowany".
"h" w przeciwienstwie do "ch" zachowuje sie tak, jakby byla gloska dzwieczna.
Dla np. Czechow i Slowakow to sprawa oczywista :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-23 02:25:49
Autor: kajetan.suwala
On 23 Kwi, 10:06, "SDD" <sddwyt...@towszechwiedza.pl> wrote:
Użytkownik <kajetan.suw...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:c1b122e4-9ef7-4811-a7b5-552e5bcf3313h2g2000yqg.googlegroups.com...

> [...]

dzwieczna.
Dla np. Czechow i Slowakow to sprawa oczywista :)

Dzięki,
zastanawiałem się nad pisowanią tego i postawiłem błędnie na analogię
z "ch". W oficjalnym tekście posłużę się bezpiecznym sformułowaniem
usunięcie pojazdu :)

Data: 2009-04-23 08:12:16
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 23 Apr 2009 10:06:21 +0200, SDD napisał(a):

"h" w przeciwienstwie do "ch" zachowuje sie tak, jakby byla gloska
dzwieczna.
Dla np. Czechow i Slowakow to sprawa oczywista

Bo to w sumie jest głoska dźwięczna ;) starsi ludzie nadal rozróżniają "chleb" i "herbata".

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-04-23 12:45:33
Autor: Slawek 'IDEall' Fydryk
Usuwanie pojazdu - zgodność rozporządzenia z ustawą[OT]
"Olgierd" napisał:

Bo to w sumie jest głoska dźwięczna ;) starsi ludzie nadal
rozróżniają "chleb" i "herbata".

Starsi ludzie, pochodzący z... byłoby prawdą.

"tylnojęzykowa bezdźwięczna [...] dwojako oznaczana [...] CH/H
To odróżnienie graficzne jest wynikiem zapożyczeń zewnętrznych
i nie jest związane z różną wymową głosek:

        na obszarze rdzennie polskim nie miało ono miejsca
                       także w przeszłości

Tylko Polacy pochodzący z dawnych Kresów Wschodnich oraz mieszkańcy
pogranicza polsko-słowackiego, polsko-ukraińskiego i
polsko-białoruskiego odróżniają je w wymowie"

NTG + EOT

Data: 2009-04-23 11:18:20
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 23 Apr 2009 12:45:33 +0200, Slawek 'IDEall' Fydryk napisał(a):

Bo to w sumie jest głoska dźwięczna  starsi ludzie nadal rozróżniają
"chleb" i "herbata".

Starsi ludzie, pochodzący z... byłoby prawdą.
(...)
Tylko Polacy pochodzący z dawnych Kresów Wschodnich oraz mieszkańcy
pogranicza polsko-słowackiego, polsko-ukraińskiego i
polsko-białoruskiego odróżniają je w wymowie"

Moi starsi ludzie pochodzą właśnie z tamtych stron ;-) --