Usypianie PC i pad zasilania

Data: 2014-10-31 18:08:01
Autor: Piotr Rezmer
Usypianie PC i pad zasilania
Dzień dobry,

Nie jestem do końca pewien czy to ta grupa :) Dziś rano przed wyjściem z psami na spacer uspiłem komputer z Win 8.1 przez naciśnięcie przycisku z księżycem na klawiaturze.
Wracając ze spaceru okazało się że w okolicy nie ma zasilania (prace energetyczne). Jakież było moje zdziwienie gdy po powrocie zasilania i naciśnięciu przycisku power na obudowie komputera zobaczyłem nie uruchomiony na nowo OS ale wszystkie aplikacje i okna które miałem otwarte przy "usypianiu komputera".

W ustawieniach OS (to już NTG) Win 8.1 mam "po naciśnięciu przycisku uśpienia: "Uśpij", czyli nie hibernacja.

PÅ‚yta MB: Asrock H87M Pro 4.
Storage: SSD.

Czy to jakiś cudowny feature MB czy OS? Przyznaję, że od dawna nie byłem tak miło zaskoczony. W ogóle tandem intel I7 4770+SSD+Win8.1 naprawdę zaczyna być zestawem przy którym nie bębni się palcami po blacie w oczekiwaniu na wykonanie strasznie skomplikowanej operacji typu "utwórz nowy folder". Inaczej niż na laptopie z core i5 520M + HDD + Win7 + bardzo mało zainstalowanych programów.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-10-31 18:24:01
Autor: ApostatA
W dniu 2014-10-31 o 18:08, Piotr Rezmer pisze:
[...]

zgaduję, ze przerwany, odłączeniem od prądu, sleep mode zamienia się w hibernację. Wymagałoby to jednak zapisanie stanu RAMu na dysk, tak na wszelki wypadek, czyli w wiekszosci wypadków bez sensu.

--
"...tylko ludzie ku..."

Data: 2014-10-31 18:35:32
Autor: JoteR
"Piotr Rezmer" napisał:

W ustawieniach OS (to już NTG) Win 8.1 mam "po naciśnięciu przycisku uśpienia: "Uśpij", czyli nie hibernacja.

Uśpienie hybrydowe? Cokolwiek to oznacza...

JoteR

Data: 2014-10-31 19:27:16
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2014-10-31 o 18:35, JoteR pisze:

Uśpienie hybrydowe? Cokolwiek to oznacza...

To może być to. Taki feature mam włączony w opcjach zaawansowanych planu zasilania. Czyli jednak NTG :) BTW, Brawo Microsoft, dziękuję za funkcję która działa.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-10-31 23:06:10
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Fri, 31 Oct 2014 19:27:16 +0100, Piotr Rezmer napisał(a):

Uśpienie hybrydowe? Cokolwiek to oznacza...

To może być to. Taki feature mam włączony w opcjach zaawansowanych planu zasilania. Czyli jednak NTG :) BTW, Brawo Microsoft, dziękuję za funkcję która działa.

Dziala ...prawie dobrze ;-)

http://www.dobreprogramy.pl/Szybkie-uruchamianie-w-Windows-8-to-mechanizm-tworzony-na-kolanie,News,58348.html

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-11-01 13:12:57
Autor: bartekltg
On 31.10.2014 23:06, R.e.m.e.K wrote:
[...]

Chyba za mądry człowiek tego nie pisał;/
Co jest dziwnego w tym, że jeśli zahibernujesz
system i pogrzebiesz na jego dysku, to coÅ› siÄ™
sknoci? Nie da się tego inaczej obejść niż zaznaczając
dysk jako 'zablokowany'.

A tryb zamykania można przełączyć, i już nie zajmuje
cennych GB z SSD.

pzdr
bartekltg

Data: 2014-11-01 13:42:48
Autor: Adam
W dniu 2014-11-01 13:12, bartekltg pisze:
On 31.10.2014 23:06, R.e.m.e.K wrote:
Dnia Fri, 31 Oct 2014 19:27:16 +0100, Piotr Rezmer napisa³(a):

U¶pienie hybrydowe? Cokolwiek to oznacza...

To mo¿e byæ to. Taki feature mam w³±czony w opcjach zaawansowanych planu
zasilania. Czyli jednak NTG :) BTW, Brawo Microsoft, dziêkujê za funkcjê
która dzia³a.

Dziala ...prawie dobrze ;-)

http://www.dobreprogramy.pl/Szybkie-uruchamianie-w-Windows-8-to-mechanizm-tworzony-na-kolanie,News,58348.html

Chyba za m±dry cz³owiek tego nie pisa³;/
Co jest dziwnego w tym, ¿e je¶li zahibernujesz
system i pogrzebiesz na jego dysku, to co¶ siê
sknoci? Nie da siê tego inaczej obej¶æ ni¿ zaznaczaj±c
dysk jako 'zablokowany'.

Nie na jego dysku, tylko na dysku zewnêtrznym.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-11-01 13:56:39
Autor: bartekltg
On 01.11.2014 13:42, Adam wrote:
[...]

funkcjÄ™
[...]

Nie na jego dysku, tylko na dysku zewnętrznym.

To nie ma znaczenia.
Był podmontowany pod tamten system. System hibernując
się nie odmontował go. Mógł mieć pliki do których ktoś pisze,
hibernujemy, zmianiemy te pliki. I co, klops;-)

To, co gość opisuje może się zdarzyć, jeśli wyślesz coś na dysk
zewnętrzny i wyciągniesz wtyczkę, nie odmontowując go. Plików niet,
bo system czegoś nie zakończył (to nie jest błąd, tylko skutek
optymalizacji zapisu na dysk, pod linuxem masz to samo).

Facet dokładnie to zrobił, wyciagnał dysk bez odmontowania w czasie
jego pracy (chwilowo _zapauzowanej_ hibernacjÄ…).

pzdr
bartekltg

Data: 2014-10-31 20:33:36
Autor: BartekK
[...]
Bo od czasów >xp usypianie w windowsie jest podwójne - tzn robi się hibernacja, a po tym robi się "zwykłe S3 sleep" - jak uda się obudzić ze zwykłego uśpienia to fajnie, a jak się nie uda (jak u ciebie) to jest to samo w formie hibernowanej.
Swoją drogą potrafi to być upierdliwe, tam gdzie są UPSy itd, a każde usypianie mieli dyskiem bo zrzuca plik hibernacji (a komputer ma 32GB ramu, więc jest co robić). Ale ponoć gdzieś da się to wyłączyć ;)

Data: 2014-10-31 21:02:55
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2014-10-31 o 20:33, BartekK pisze:

Swoją drogą potrafi to być upierdliwe, tam gdzie są UPSy itd, a każde
usypianie mieli dyskiem bo zrzuca plik hibernacji (a komputer ma 32GB
ramu, więc jest co robić). Ale ponoć gdzieś da się to wyłączyć ;)

U mnie jest miło, mam 16GB RAM ale dysk SSD 840 Pro i w ogóle nie pomyślałem ze może coś być zrzucane na dysk. Żadnego paska postępu, nic. Nie ma niczego :) Po prostu pstryk i już.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-10-31 21:11:04
Autor: Irokez
W dniu 2014-10-31 o 21:02, Piotr Rezmer pisze:
[...]

Niech będzie te 500MB/sek zapis. Przy 16GB trwało by to 32 sekundy.
No więc jak z tą hibernacją?
Chyba że zapisywane jest ledwo 2 giga pamięci to te 4 sekundy można traktować jak te "pstryk".

--
Irokez

Data: 2014-10-31 21:18:06
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2014-10-31 o 21:11, Irokez pisze:

Niech będzie te 500MB/sek zapis. Przy 16GB trwało by to 32 sekundy.
No więc jak z tą hibernacją?
Chyba że zapisywane jest ledwo 2 giga pamięci to te 4 sekundy można
traktować jak te "pstryk".

U mnie task manager wskazuje że w tamtej sytuacji wykorzystane było około 7-8 GB RAM (m. innymi odpalone 5 maszyn wirtualnych z linuxem).

A może cwaniak wyłącza monitor i dopiero wtedy wtedy po ciemku zapisuje?
A przy włączaniu najpierw ładuje pamięć dla krytycznych procesów i w tle doładowuje dla pozostałych?

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-11-01 20:28:11
Autor: jakson
Usypianie PC i pad zasilania
Bo od czasów >xp usypianie w windowsie jest podwójne - tzn robi się hibernacja, a po tym robi się "zwykłe S3 sleep"

Pierwsze slysze.

Ale ponoć gdzieś da się to wyłączyć ;)

Lepiej powiedz gdzie to wlaczyc.

Data: 2014-10-31 21:24:51
Autor: Irokez
[...]

To załóż do laptopa SSD, tak jak i ja zrobiłem :)
i3 -2350 + SSD 500GB + Win 7 i jest całkiem miło w stosunku do tego samego ale z HDD WD Blue.
Będziesz miał dwa fajne zestawy.

--
Irokez

Data: 2014-10-31 21:31:26
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2014-10-31 o 21:24, Irokez pisze:

To załóż do laptopa SSD, tak jak i ja zrobiłem :)
i3 -2350 + SSD 500GB + Win 7 i jest całkiem miło w stosunku do tego
samego ale z HDD WD Blue.
Będziesz miał dwa fajne zestawy.

CPUBoss podaje że Twój i mój procesor w lapku oferuje praktycznie identyczną wydajność. Masz tam SATA3 czy SATA2? Faktycznie rozważałem zmiany:
wymianÄ™ HDD na SDD
wymianÄ™ Win7 na Win8

ale mam obawy czy nie jest to reanimacja starego trupa.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-10-31 22:04:23
Autor: Irokez
W dniu 2014-10-31 o 21:31, Piotr Rezmer pisze:
[...]

SATA3.
Zależy od potrzeb i czy to faktycznie trup czy coś porządnego co podziała.

--
Irokez

Usypianie PC i pad zasilania