Data: 2010-04-03 22:55:09 | |
Autor: marjan | |
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą? | |
Witam.
Mam takie dość hmm.. lamerskie (?) pytanie, ale po prostu zgłupiałem. Czy jak otworzę maskę to widać uszczelkę pod głowicą (auto takie jak w sigu)? Jeśli nie, to czym jest ta (chyba) czarna gumowa jakby uszczelka w "połowie" bloku silnika (usadzona poziomo)? Z góry dzięki za odpowiedzi i wyrozumiałość z okazji nadchodzących świąt. P.S. Wesołych ;) -- Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99 Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana (e-mail bez cyferek) PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-04-03 21:19:34 | |
Autor: to | |
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą? | |
marjan wrote:
JeĹli nie, to czym jest ta (chyba) czarna gumowa jakby uszczelka Trudno powiedzieÄ co masz na myĹli, ale jest to pewnie uszczelka pokrywy zaworĂłw lub kolektora dolotowego. Uszczelka pod gĹowicÄ nie jest z gumy. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-04-03 23:14:13 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą? | |
marjan pisze:
Witam. Prawdopodobnie mówisz o uszczelce pokrywy zaworów, ale to byś musiał zrobić zdjęcie (albo znaleźć np. na Allegro zdjęcie takiego silnika) i pokazać o co Ci chodzi. Generalnie od góry masz pokrywę zaworów, następnie głowica, blok silnika i miska olejowa. Każde kolejne oddzielone od siebie uszczelką. Głowica to ta część z której z jednej strony wychodzi kolektor dolotowy, z drugiej wydechowy. A jaki silnik? Bo było ich w tym Punto kilka różnych. |
|
Data: 2010-04-04 19:23:08 | |
Autor: marjan | |
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą? | |
Tomasz Pyra pisze:
marjan pisze: http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto1.jpg http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto2.jpg (zdjęcia z allegro, na czerwono zaznaczyłem miejsce tej uszczelki widocznej z tej perspektywy (choć częściowo zasłoniętej filtrem powietrza) Generalnie od góry masz pokrywę zaworów, następnie głowica, blok silnika i miska olejowa. A czy uszczelkę pod głowicą widać bez rozbierania silnika (podnosząc tylko maskę)? A jaki silnik? Bo było ich w tym Punto kilka różnych. 1.1 8v SPI -- Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99 Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana (e-mail bez cyferek) PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-04-04 20:44:06 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą? | |
marjan pisze:
Prawdopodobnie mówisz o uszczelce pokrywy zaworów, ale to byś musiał zrobić zdjęcie (albo znaleźć np. na Allegro zdjęcie takiego silnika) i pokazać o co Ci chodzi. To jest uszczelka pokrywy rozrządu. Znajduje się _nad_ głowicą. Oddziela głowicę od komory w której jest wałek rozrządu. Głowica to to z czego wychodzi kolektor wydechowy. Uszczelka pod głowicą znajduje się pod nim. Głowica to ta część z której z jednej strony wychodzi kolektor dolotowy, z drugiej wydechowy. Raczej nie - uszczelka jest włożona między blok a głowicę i bardzo mocno ściśnięta. Jest tam szczelina w której jest ta uszczelka, ale możliwości pooglądania UPG bez rozebrania silnika nie ma. A tak w ogóle to o co chodzi? :) Olej wycieka tamtędy? |
|
Data: 2010-04-04 20:56:40 | |
Autor: marjan | |
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą? | |
Tomasz Pyra pisze:
marjan pisze: Dzięki, młody jestem, kompletnie się na budowie silnika nie znam, a będąc właścicielem auta przynajmniej jakieś podstawy chciałbym mieć. Głowica to ta część z której z jednej strony wychodzi kolektor dolotowy, z drugiej wydechowy. j/w. - dzięki A tak w ogóle to o co chodzi? :) Chyba wycieka mi olej (jest tam mokro i tłusto), ale w tym miejscu co zaznaczyłem na rysunku (ta gumowa uszczelka, jak nazwałeś uszczelka pokrywy rozrządu). Nie wiem czemu ubzdurało mi się, że to może być uszczelka pod głowicą ;) Rozumiem, że tą uszczelkę pokrywy rozrządu wymienia się jak "normalną" część eksploatacyjną samochodu, jak sam rozrząd czy klocki hamulcowe? Mówię oczywiście o normalnej jeździe, nie sportowej. P.S. Jeździsz w KJS, PPZM, czy jeszcze w czymś innym (wybacz za bezpośredniość, ale zawsze mnie to interesowało)? -- Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99 Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana (e-mail bez cyferek) PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-04-04 20:58:08 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą? | |
marjan pisze:
Rozumiem, że tą uszczelkę pokrywy rozrządu wymienia się jak "normalną" część eksploatacyjną samochodu, jak sam rozrząd czy klocki hamulcowe? Mówię oczywiście o normalnej jeździe, nie sportowej. Jak nie masz technicznie dwóch lewych rąk, to możesz ją sobie sam wymienić. Filozofii w tym wielkiej nie ma. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 Laguna I - http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11422627 |
|
Data: 2010-04-04 21:24:21 | |
Autor: marjan | |
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą? | |
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
marjan pisze: Dzięki. Wstyd się przyznawać, ale naprawdę myślałem, że to uszczelka pod głowicą i że czeka mnie poważna naprawa. ;) -- Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99 Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana (e-mail bez cyferek) PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-04-04 21:58:01 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą? | |
marjan pisze:
Rozumiem, że tą uszczelkę pokrywy rozrządu wymienia się jak "normalną" część eksploatacyjną samochodu, jak sam rozrząd czy klocki hamulcowe? Mówię oczywiście o normalnej jeździe, nie sportowej. Ze rysunków w książce wygląda, że powinno to być w miarę proste - odkręcasz, wymieniasz uszczelkę, zakładasz pokrywę, przykręcasz. W moim 1.2 16V z pokrywą wyjmuje się też wałki rozrządu, więc jest więcej roboty, ale u Ciebie wałek powinien zostać na miejscu. Tu jest jeszcze tylko taka sprawa że gwinty w głowicy są aluminiowe i dość delikatne. Trzeba uważać żeby ich nie zerwać, a w dodatku nie widzę w książce momentu dokręcania pokrywy dla Twojego silnika. Jeżeli będziesz miał możliwość wyboru miedzy uszczelką metalową a gumową to bierz gumową. W jednym samochodzie widziałem tam uszczelkę zrobioną silikonem do uszczelniania miski olejowej i też to jakoś działało. P.S. Jeździsz w KJS, PPZM, czy jeszcze w czymś innym (wybacz za bezpośredniość, ale zawsze mnie to interesowało)? Obecnie mam ambitny plan przejechać cały cykl PPAiK, to jest puchar Polski w KJS, 11 eliminacji w całym kraju. Za tydzień Szczecin. |
|
Data: 2010-04-04 22:07:13 | |
Autor: marjan | |
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą? | |
Tomasz Pyra pisze:
marjan pisze: Dzięki. P.S. Jeździsz w KJS, PPZM, czy jeszcze w czymś innym (wybacz za bezpośredniość, ale zawsze mnie to interesowało)? No to pewnie nie będę miał okazji Ci pokibicować, bo ja to z południa jestem. Myślałem, że może w pucharze PZMotu startujesz, to pewnie bym Cię kiedyś zobaczył w akcji ;) A nie wiesz może w czym jeździ MarcinJM? -- Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99 Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana (e-mail bez cyferek) PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-04-04 22:42:20 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Uszczelka? Uszczelka pod gĹowicÄ ? | |
marjan pisze:
P.S. JeĹşdzisz w KJS, PPZM, czy jeszcze w czymĹ innym (wybacz za bezpoĹrednioĹÄ, ale zawsze mnie to interesowaĹo)? Jest kilka eliminacji rĂłwnieĹź na poĹudniu: 20 marzec - AK Koszalin 11 kwiecieĹ â Autoklub Szczecin 01-02 maj â AK Opolski 29-30 maj â AK Ziemi KĹodzkiej 12-13 czerwiec â AK Dolny ĹlÄ sk (ZiÄbice) 14-15 sierpieĹ â OKR Olsztyn 27-28 sierpieĹ â AK ToruĹski (Brodnica) 11-12 wrzesieĹ â AK Tomaszowski 25-26 wrzesieĹ â AK WĹocĹawek 16-17 paĹşdziernik â AK Bydgoszcz 10-11 listopad â AK Podlaski MyĹlaĹem, Ĺźe moĹźe w pucharze PZMotu startujesz, to pewnie bym CiÄ kiedyĹ zobaczyĹ w akcji ;) Jak finanse pozwolÄ zbudowaÄ jakieĹ fajne auto, to w przyszĹym sezonie chciaĹbym pojeĹşdziÄ w RD-3L, a tam juĹź sÄ imprezy ĹÄ czone z RPP, ale to moĹźe kiedyĹ :) A nie wiesz moĹźe w czym jeĹşdzi MarcinJM? Tzn. jeĹşdzi w Seicento, ale AFAIK jeszcze nie startuje. |
|
Data: 2010-04-04 23:09:02 | |
Autor: marjan | |
Uszczelka? Uszczelka pod gĹowicÄ ? | |
Tomasz Pyra pisze:
Jak finanse pozwolÄ zbudowaÄ jakieĹ fajne auto, to w przyszĹym sezonie chciaĹbym pojeĹşdziÄ w RD-3L, a tam juĹź sÄ imprezy ĹÄ czone z RPP, ale to moĹźe kiedyĹ :) ...czego Ci szczerze ĹźyczÄ A nie wiesz moĹźe w czym jeĹşdzi MarcinJM? To wiem, pamiÄtam wÄ tek jak kupiĹ Punto do przeszczepu silnika. MyĹlaĹem moĹźe, Ĺźe juĹź startuje w jakiĹ KJSach. -- Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99 Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana (e-mail bez cyferek) PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-04-05 07:39:29 | |
Autor: MarcinJM | |
Uszczelka? Uszczelka pod gĹowicÄ ? | |
marjan pisze:
Tomasz Pyra pisze: Bedzie startowal, w zeszlym roku "okolicznosci przyrody" byly wybitnie przeciwko mnie :) Co do uszczelki: kupujesz nowa, wkladasz w wyciecia w pokrywie rozrzadu i dokrecasz "niezamocno". Bedziesz czul kiedu uszczelka sie poddaje w swej elastycznosci, a kiedy juz bedzie dosc twardo. Ja mielem silnik zawalony oliwa jak smok, a po wymienie rzeczonej i umyciu wyglada tak: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/dba9d16d9486099c.html I nic nie cieknie :) A wygladalo tak: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c86bc824c6b65935.html Oleju nie bylo za duzo, ale jednak paskudzil, na skrzyni widac tlusta maz. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2010-04-04 22:50:15 | |
Autor: macko | |
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą? | |
Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości [......] Tu jest jeszcze tylko taka sprawa że gwinty w głowicy są aluminiowe i dość delikatne. Trzeba uważać żeby ich nie zerwać, a w dodatku nie widzę w książce momentu dokręcania pokrywy dla Twojego silnika. Mnie jeszcze uczono żeby śruby od pokrywy zaworów dokręcać w odpowiedniej kolejności, którą przewidział producent. Pewnie wszystko opisane jest w książkach typu "sam naprawiam swój złom". P.S. ładnie to tak korzystać z serwera agiehowskiego do umieszczania prv zdjęć? :) pzdr. macko |
|
Data: 2010-04-04 23:10:57 | |
Autor: marjan | |
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą? | |
macko pisze:
P.S. A czemu nie? Konto studenckie jest do naszej dyspozycji, bodajże tylko nie można go wykorzystywać komercyjnie. :) -- Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99 Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana (e-mail bez cyferek) PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-04-05 07:42:20 | |
Autor: MarcinJM | |
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą? | |
macko pisze:
Mnie jeszcze uczono żeby śruby od pokrywy zaworów dokręcać w odpowiedniej kolejności, którą przewidział producent. Pewnie wszystko opisane jest w książkach typu "sam naprawiam swój złom". W odpowiedniej kolejjosci to nie bardzo, ale wazne jest, zeby dokrecac rownomiernie, zeby nie bylo sytuacji, ze jedne sa dokrecone na maksa, a inne jest wcale. Wkrecac po jednym obrocie, zeby uszcelka rowno osiadla i zeby nie wykrzywic pokrywy. Wazne, zeby nie dokrecac zbyt mocno. Nic to nie daje, a mozna zwichrowac pokrywe zaworow. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2010-04-05 11:25:13 | |
Autor: xs | |
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą? | |
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a):
Obecnie mam ambitny plan przejechać cały cykl PPAiK, to jest puchar Polski w KJS, 11 eliminacji w całym kraju. Ja tez startuje w Szczecinie (w koncu tutaj mieszkam :) ) ale niestety jako pilot w Swifcie GTi. Moj rajdowy Colt bedzie mial swapa zaraz po swietach i budzet jest mocno napiety, bo jeszcze trzeba opony kupic, a Magnolia to koszt okolo 400 zł z paliwem :/ Jak Ciebie rozpoznac na Magno ? Ja bede w czerwonym cywilnym Swifcie GTi na blachach ZCH. -- |
|
Data: 2010-04-05 22:10:21 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą? | |
xs pisze:
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a): No dla mnie taki wyjazd to się robi niestety ponad 1000zł plus dwa dni urlopu, nie licząc eksploatacji rajdówki. Szkoda że to aż dwa dni, bo miało być 20 odcinków - no to jeszcze niech będą dwa dni. Ale teraz już zostało 17, historia pokazuje że rzadko udaje się rozegrać wszystkie. IMO dałoby się to upchnąć jednego dnia, zwłaszcza że rajdowy dzień planują zaczynać o 6 rano. Wolałbym zapoznanie w piątek, start nawet niech będzie o 7, pętlę Szczecin-Chojna-Szczecin i w jeden dzień by się z tym dało uwinąć. Jak Ciebie rozpoznac na Magno ? Ja bede w czerwonym cywilnym Swifcie GTi na blachach ZCH. Ja czerwono-białe Cinquecento z nazwiskiem na tylnych bocznych szybach. |
|
Data: 2010-04-05 07:32:59 | |
Autor: MarcinJM | |
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą? | |
marjan pisze:
Rozumiem, że tą uszczelkę pokrywy rozrządu wymienia się jak "normalną" część eksploatacyjną samochodu, jak sam rozrząd czy klocki hamulcowe? Mówię oczywiście o normalnej jeździe, nie sportowej. Niestety w tych silnikach rzeczona uszczelka pada namietnie. Guma (?) tak twardnieje, ze po prostu peka. Kup jakis firmowy zamiennik, nie kupuj taniego gowna. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2010-04-05 11:09:56 | |
Autor: marjan | |
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą? | |
MarcinJM pisze:
marjan pisze: OK, dzięki wielkie, dokładnie o to mi chodziło. -- Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99 Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana (e-mail bez cyferek) PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-04-03 23:15:48 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą? | |
Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości news:hp89vd$bdr$2news.agh.edu.pl... Witam. w połowie bloku nie ma uszczelki. UPG (uszczelka pod głowicą) jak sama nazwa wskazuje jest umieszczona między blokiem, a głowicą. W dużym uproszczeniu granica ta jest w połowie zestawu głowica-blok i jest poziomo. Nie jest gumowa, ma ok 1,5mm grubości. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) Omega X25XE Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-04-04 19:25:25 | |
Autor: marjan | |
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą? | |
Kuba (aka cita) pisze:
Dzięki. Chodzi mi o to: http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto1.jpg http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto2.jpg Pytam, bo mam tam trochę wysyfione olejem (musi przeciekać), a nie wiem czy to ta "słynna" uszczelka pod głowicą której wymiana kwalifikuje się pod naprawę silnika, czy po prostu jest to zwykła uszczelka, którą raz na jakiś czas się wymienia, tak jak rozrząd. -- Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99 Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana (e-mail bez cyferek) PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-04-04 21:59:09 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą? | |
Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości news:hpai25$tuj$2news.agh.edu.pl...
to najzwyklejsza uszczelka pod pokrywą zaworów. Kupujesz nową, odkręcasz pokrywe, wymieniasz i zapominasz. ps. nie każde uszkodzenie uszczelki pod głowica oznacza remont silnika. W większości przypadków samo uszkodzenie UPG konczy sie najwyżej koniecznością planowania głowicy - tyle, ze w niektorych silnikach samo rozebranie wszytskiego do jej wymiany bywa drogie (nie dotyczy Twojego punto ;) ) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) Omega X25XE Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-04-04 22:35:03 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą? | |
Kuba (aka cita) pisze:
ps. nie każde uszkodzenie uszczelki pod głowica oznacza remont silnika. W większości przypadków samo uszkodzenie UPG konczy sie najwyżej koniecznością planowania głowicy Wielu twierdzi, że głowicę należy minimalnie splanować bo każdym odkręceniu - ponoć głowica się wypacza i bez wyrównania bywają problem ze szczelnością po wymianie. - tyle, ze w niektorych silnikach samo rozebranie wszytskiego do jej wymiany bywa drogie (nie dotyczy Twojego punto ;) ) No tam to wszystko jest ładnie na wierzchu i do zrobienia w maksymalnie godzinę. |
|
Data: 2010-04-05 07:49:50 | |
Autor: MarcinJM | |
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą? | |
Tomasz Pyra pisze:
Kuba (aka cita) pisze: wg. prawidel sztuki, wyrownanie powinno nastapic, jesli na plycie traserskiej "nieplaskosc" siega jakiejs wartosci (0.1mm? 0.01mm? sewisowka podaje te wartosci). Przy padzie uszczelki jednakze sa czesto miejsca z nadzerkami, ktore trzeba zeszlifowac. Ze wzglegow praktycznych prosciej jest zawsze dac glowice do "splantowania" ;) -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2010-04-04 23:35:33 | |
Autor: Olek | |
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą? | |
On 2010-04-04 19:25, marjan wrote:
Dzięki. Chodzi mi o to: uszczelka pokrywy zaworów - tania i sam sobie wymienisz |