Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?

Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?

Data: 2010-04-03 23:15:48
Autor: Kuba \(aka cita\)
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?

Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości news:hp89vd$bdr$2news.agh.edu.pl...
Witam.

Mam takie dość hmm.. lamerskie (?) pytanie, ale po prostu zgłupiałem.
Czy jak otworzę maskę to widać uszczelkę pod głowicą (auto takie jak w sigu)? Jeśli nie, to czym jest ta (chyba) czarna gumowa jakby uszczelka w "połowie" bloku silnika (usadzona poziomo)?

Z góry dzięki za odpowiedzi i wyrozumiałość z okazji nadchodzących świąt.

P.S. Wesołych ;)


w połowie bloku nie ma uszczelki.

UPG (uszczelka pod głowicą) jak sama nazwa wskazuje jest umieszczona między blokiem, a głowicą.
W dużym uproszczeniu granica ta jest w połowie zestawu głowica-blok i jest poziomo.
Nie jest gumowa, ma ok 1,5mm grubości.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-04-04 19:25:25
Autor: marjan
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
Kuba (aka cita) pisze:

Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości news:hp89vd$bdr$2news.agh.edu.pl...
Witam.

Mam takie dość hmm.. lamerskie (?) pytanie, ale po prostu zgłupiałem.
Czy jak otworzę maskę to widać uszczelkę pod głowicą (auto takie jak w sigu)? Jeśli nie, to czym jest ta (chyba) czarna gumowa jakby uszczelka w "połowie" bloku silnika (usadzona poziomo)?

Z góry dzięki za odpowiedzi i wyrozumiałość z okazji nadchodzących świąt.

P.S. Wesołych ;)


w połowie bloku nie ma uszczelki.

UPG (uszczelka pod głowicą) jak sama nazwa wskazuje jest umieszczona między blokiem, a głowicą.
W dużym uproszczeniu granica ta jest w połowie zestawu głowica-blok i jest poziomo.
Nie jest gumowa, ma ok 1,5mm grubości.

Dzięki. Chodzi mi o to:

http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto1.jpg
http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto2.jpg

Pytam, bo mam tam trochę wysyfione olejem (musi przeciekać), a nie wiem czy to ta "słynna" uszczelka pod głowicą której wymiana kwalifikuje się pod naprawę silnika, czy po prostu jest to zwykła uszczelka, którą raz na jakiś czas się wymienia, tak jak rozrząd.


--
Pozdrawiam serdecznie,                       Fiat Punto mk1 '99
Mariusz [marjan] Morycz                Uniden 520 + President Indiana
(e-mail bez cyferek)
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

Data: 2010-04-04 21:59:09
Autor: Kuba \(aka cita\)
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?

Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości news:hpai25$tuj$2news.agh.edu.pl...

Dzięki. Chodzi mi o to:

http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto1.jpg
http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto2.jpg

Pytam, bo mam tam trochę wysyfione olejem (musi przeciekać), a nie wiem czy to ta "słynna" uszczelka pod głowicą której wymiana kwalifikuje się pod naprawę silnika, czy po prostu jest to zwykła uszczelka, którą raz na jakiś czas się wymienia, tak jak rozrząd.


to najzwyklejsza uszczelka pod pokrywą zaworów. Kupujesz nową, odkręcasz pokrywe, wymieniasz i zapominasz.

ps. nie każde uszkodzenie uszczelki pod głowica oznacza remont silnika. W większości przypadków samo uszkodzenie UPG konczy sie najwyżej koniecznością planowania głowicy - tyle, ze w niektorych silnikach samo rozebranie wszytskiego do jej wymiany bywa drogie (nie dotyczy Twojego punto ;) )


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-04-04 22:35:03
Autor: Tomasz Pyra
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
Kuba (aka cita) pisze:

ps. nie każde uszkodzenie uszczelki pod głowica oznacza remont silnika. W większości przypadków samo uszkodzenie UPG konczy sie najwyżej koniecznością planowania głowicy

Wielu twierdzi, że głowicę należy minimalnie splanować bo każdym odkręceniu - ponoć głowica się wypacza i bez wyrównania bywają problem ze szczelnością po wymianie.

- tyle, ze w niektorych silnikach samo rozebranie wszytskiego do jej wymiany bywa drogie (nie dotyczy Twojego punto ;) )

No tam to wszystko jest ładnie na wierzchu i do zrobienia w maksymalnie godzinę.

Data: 2010-04-05 07:49:50
Autor: MarcinJM
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
Tomasz Pyra pisze:
Kuba (aka cita) pisze:

ps. nie każde uszkodzenie uszczelki pod głowica oznacza remont silnika. W większości przypadków samo uszkodzenie UPG konczy sie najwyżej koniecznością planowania głowicy

Wielu twierdzi, że głowicę należy minimalnie splanować bo każdym odkręceniu - ponoć głowica się wypacza i bez wyrównania bywają problem ze szczelnością po wymianie.

wg. prawidel sztuki, wyrownanie powinno nastapic, jesli na plycie traserskiej "nieplaskosc" siega jakiejs wartosci (0.1mm? 0.01mm? sewisowka podaje te wartosci). Przy padzie uszczelki jednakze sa czesto miejsca z nadzerkami, ktore trzeba zeszlifowac. Ze wzglegow praktycznych prosciej jest zawsze dac glowice do "splantowania" ;)


--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2010-04-04 23:35:33
Autor: Olek
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?
On 2010-04-04 19:25, marjan wrote:

Dzięki. Chodzi mi o to:

http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto1.jpg
http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto2.jpg

Pytam, bo mam tam trochę wysyfione olejem (musi przeciekać), a nie wiem
czy to ta "słynna" uszczelka pod głowicą której wymiana kwalifikuje się
pod naprawę silnika, czy po prostu jest to zwykła uszczelka, którą raz
na jakiś czas się wymienia, tak jak rozrząd.


uszczelka pokrywy zaworów - tania i sam sobie wymienisz

Uszczelka? Uszczelka pod głowicą?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona