Data: 2010-04-03 23:15:48 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą? | |
Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości news:hp89vd$bdr$2news.agh.edu.pl... Witam. w połowie bloku nie ma uszczelki. UPG (uszczelka pod głowicą) jak sama nazwa wskazuje jest umieszczona między blokiem, a głowicą. W dużym uproszczeniu granica ta jest w połowie zestawu głowica-blok i jest poziomo. Nie jest gumowa, ma ok 1,5mm grubości. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) Omega X25XE Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-04-04 19:25:25 | |
Autor: marjan | |
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą? | |
Kuba (aka cita) pisze:
Dzięki. Chodzi mi o to: http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto1.jpg http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/punto2.jpg Pytam, bo mam tam trochę wysyfione olejem (musi przeciekać), a nie wiem czy to ta "słynna" uszczelka pod głowicą której wymiana kwalifikuje się pod naprawę silnika, czy po prostu jest to zwykła uszczelka, którą raz na jakiś czas się wymienia, tak jak rozrząd. -- Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99 Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana (e-mail bez cyferek) PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-04-04 21:59:09 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą? | |
Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości news:hpai25$tuj$2news.agh.edu.pl...
to najzwyklejsza uszczelka pod pokrywą zaworów. Kupujesz nową, odkręcasz pokrywe, wymieniasz i zapominasz. ps. nie każde uszkodzenie uszczelki pod głowica oznacza remont silnika. W większości przypadków samo uszkodzenie UPG konczy sie najwyżej koniecznością planowania głowicy - tyle, ze w niektorych silnikach samo rozebranie wszytskiego do jej wymiany bywa drogie (nie dotyczy Twojego punto ;) ) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) Omega X25XE Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-04-04 22:35:03 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą? | |
Kuba (aka cita) pisze:
ps. nie każde uszkodzenie uszczelki pod głowica oznacza remont silnika. W większości przypadków samo uszkodzenie UPG konczy sie najwyżej koniecznością planowania głowicy Wielu twierdzi, że głowicę należy minimalnie splanować bo każdym odkręceniu - ponoć głowica się wypacza i bez wyrównania bywają problem ze szczelnością po wymianie. - tyle, ze w niektorych silnikach samo rozebranie wszytskiego do jej wymiany bywa drogie (nie dotyczy Twojego punto ;) ) No tam to wszystko jest ładnie na wierzchu i do zrobienia w maksymalnie godzinę. |
|
Data: 2010-04-05 07:49:50 | |
Autor: MarcinJM | |
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą? | |
Tomasz Pyra pisze:
Kuba (aka cita) pisze: wg. prawidel sztuki, wyrownanie powinno nastapic, jesli na plycie traserskiej "nieplaskosc" siega jakiejs wartosci (0.1mm? 0.01mm? sewisowka podaje te wartosci). Przy padzie uszczelki jednakze sa czesto miejsca z nadzerkami, ktore trzeba zeszlifowac. Ze wzglegow praktycznych prosciej jest zawsze dac glowice do "splantowania" ;) -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2010-04-04 23:35:33 | |
Autor: Olek | |
Uszczelka? Uszczelka pod głowicą? | |
On 2010-04-04 19:25, marjan wrote:
Dzięki. Chodzi mi o to: uszczelka pokrywy zaworów - tania i sam sobie wymienisz |