Uszczelka kolektor - wydech

Data: 2010-05-19 20:32:48
Autor: Bialy
Uszczelka kolektor - wydech
Hej wszystkim,

zdjąłem dzisiaj końcówkę wydechu z motocykla i okazało się, iż między końcówką kolektora, a końcówką wydechu nie ma żadnej uszczelki. Konkretnie o VFR z 2000 r. chodzi. W salonie chcą za to 50 zł i teoretycznie mógłbym im zapłacić, ale może znajdzie się jakiś tańszy patent na rozwiązanie wspomnianego problemu?

Pomierzyłem trochę wejście do końcówki wydechu i koniec kolektora dolotowego i na tej podstawie mogę określić, że uszczelka mogłaby mieć wymiary:

śr. zewn. ~53 mm
śr. wewn. ~49 mm
wys. maks. 45 mm

W Larssonie za coś zbliżonego chcą 61 zł... ;)

Będę wdzięczny za sugestie :)
Pozdrawiam,

--
Bialy | GG:1092403

Data: 2010-05-19 21:10:45
Autor: Kuczu
Uszczelka kolektor - wydech
W dniu 2010-05-19 20:32, Bialy pisze:

[...]

Zawsze mozesz uszczelnic mysim gownem jest Cie nie stac na 50 pln.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-05-19 13:32:16
Autor: Kefir
Uszczelka kolektor - wydech
Elou!
On 19 Maj, 21:10, Kuczu <qczu...@gmail.com> wrote:
> [...]

> wspomnianego problemu?

Zawsze mozesz uszczelnic mysim gownem jest Cie nie stac na 50 pln.

Zabawne i dosadne. Ja zakonotowalem: nie kupo-wac motura od ałtora
wontku i dopilnowac by ktos kolegow sie nie wpuscil. Skad jestes,
Bialy? Jaki kolor tej VFR-y

PS [OT] Gratz Kuczu - dylemat z glowy.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki

Data: 2010-05-20 18:12:53
Autor: Bialy
Uszczelka kolektor - wydech
Kefir napisal:

| Zabawne i dosadne. Ja zakonotowalem: nie kupo-wac motura od ałtora
| wontku i dopilnowac by ktos kolegow sie nie wpuscil. Skad jestes,
| Bialy? Jaki kolor tej VFR-y
|
| PS [OT] Gratz Kuczu - dylemat z glowy.

Niebieska, okolice Łodzi. Na hasło 'pl.rec.motocykle' od razu odradzę zakup ode mnie, więc w razie czego proszę się tak legitymować :)

--
Bialy | GG:1092403

Data: 2010-05-20 18:12:01
Autor: Bialy
Uszczelka kolektor - wydech
Kuczu napisal:

| Zawsze mozesz uszczelnic mysim gownem jest Cie nie stac na 50 pln.

Nie nada się. Po krótkich, czysto teoretycznych dywagacjach jasne staje się, że taki materiał się po chwili wykruszy pod wpływem ciepła :)
No ale dzięki mimo wszystko.

--
Bialy | GG:1092403

Data: 2010-05-19 21:12:11
Autor: Tytus
Uszczelka kolektor - wydech
Siemka
 ***"Bialy" zdjąłem dzisiaj końcówkę wydechu z motocykla

Niestety nic nie dokombinujesz - przerabiane w mojej VTR u mnie wew 45 mm. Nic nie mozna podebrac a orginal tanszy niz larsson. Ciesz sie ze maja na miejscu a nie musisz czekac...
BTW za dawnych czasow takie sprawy zalatwial sprytnie dociety koc azbestowy i komu to przeszkadzalo???

--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2010-05-20 18:16:21
Autor: Bialy
Uszczelka kolektor - wydech
Tytus napisal:

> [...]
| ze maja na miejscu a nie musisz czekac...
| BTW za dawnych czasow takie sprawy zalatwial sprytnie dociety koc

W larssonie faktycznie mają coś, co by odpowiadło, ale za 61 zł, zatem już totalnie bez sensu :)
Chciałem kupić trochę taniej, bo takie uszczelki (co prawda do samochodów) kosztują 10-25 zł, a budżet mi się mocno nadwyrężył ostatnio niestety :)
Trudno, kupię w salonie, będzie 'po bożemu' przynajmniej :P

Dzięki za odpowiedź :)

PS. Na miejscu nie mają, trzeba sobie zamówić, ale czeka się chyba do dwóch dni, więc tragedii nie ma.

--
Bialy | GG:1092403

Data: 2010-05-19 21:27:43
Autor: Karambol
Uszczelka kolektor - wydech

"Bialy" <wytnij.mr.b@o2.pl.wytnij> wrote in message news:ht1afp$i2d$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

A ja ostatnio przy okazji wymiany płynu hamulcowego w aucie wylukalem w servisie jakis uszczelniacz w tubce to wydechów zastępujący uszczelki - przynajmniej tak było napisane na opakowaniu, nalewno duzo tansze to bylo (niz 5 dych)..

--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E

Data: 2010-05-19 13:39:23
Autor: ditron
Uszczelka kolektor - wydech
On 19 Maj, 21:27, "Karambol" <karambo...@gazeta.pl> wrote:

 wylukalem w
servisie jakis uszczelniacz w tubce to wydechów zastępujący uszczelki -
przynajmniej tak było napisane na opakowaniu, nalewno duzo tansze to bylo
(niz 5 dych)..

Holts fire gum albo gun gum.
To pierwsze stosowalem ostatnio do uszczelnienia polaczenia tlumika z
"międzyrurą" - sprawdzilo sie;
z tym ze tam byla wąska szczelina - praktycznie zadna inna uszczelka
by sie nie zmiescila

"Bialy" <wytnij.m...@o2.pl.wytnij>  wrote
może znajdzie się jakiś tańszy patent na rozwiązanie
wspomnianego problemu?

Jesli to ma byc na stale to zainwestowalbym w oryginalna uszczelke
a jak tymczasowo to mogę Ci odsprzedac pozastałe pół tubki
Holts'a :) ...za dyche

Data: 2010-05-20 09:52:06
Autor: Shreek
Uszczelka kolektor - wydech
Karambol napisał(a):

[...]

To jest taka pasta. Z niej niestety nie da się zrobić pierścienia o grubości ścianki 4mm.
Choć jak ktoś ma stary pierścień, który "puszcza" to można tą pastą prowizorycznie załatać do czasu kolejnego rozebrania tłumika.
Ja tak kiedyś zrobiłem i trzymało choć od razu zamówiłem właściwą uszczelkę.

--
M.

Data: 2010-05-20 12:35:27
Autor: ditron
Uszczelka kolektor - wydech
On 20 Maj, 09:52, Shreek <puliko...@Mpoczta.onet.pl> wrote:

To jest taka pasta. Z niej niestety nie da się zrobić pierścienia o
grubości ścianki 4mm.

chyba za dobrze tego nie policzyłeś ;)
mi wychodzi grubości ścianki 2mm.

Data: 2010-05-20 21:49:22
Autor: Shreek
Uszczelka kolektor - wydech
ditron napisał(a):

chyba za dobrze tego nie policzyłeś ;)
mi wychodzi grubości ścianki 2mm.

Nooo, tam wcale nie liczyłem.
Mam pod ręką taki pierścień uszczelniający i zasugerowałem się grubością jego ścianek.

Tak czy inaczej 2mm to i tak za dużo dla samego wypełniacza.

--
M.

Data: 2010-05-20 13:21:16
Autor: ditron
Uszczelka kolektor - wydech
On 20 Maj, 21:49, Shreek <puliko...@Mpoczta.onet.pl> wrote:
Nooo, tam wcale nie liczyłem.
Mam pod ręką taki pierścień uszczelniający i zasugerowałem się grubością
jego ścianek.

aha, to sprzedaj koledze ;)

Data: 2010-05-20 18:17:20
Autor: Bialy
Uszczelka kolektor - wydech
Shreek napisal:

> [...]
| prowizorycznie załatać do czasu kolejnego rozebrania tłumika.
| Ja tak kiedyś zrobiłem i trzymało choć od razu zamówiłem właściwą

Jak wyżej - chyba tą pastą można dodatkowo uszczelnić niewielkie ubytki, a nie wykonać z niej całą zastępczą uszczelkę niestety :/

--
Bialy | GG:1092403

Uszczelka kolektor - wydech