Uszczelka to czy nie uszczelka?

Data: 2017-11-17 12:29:15
Autor: Maciek
Uszczelka to czy nie uszczelka?

Pacjent chrysler voyager 3.8.
Zaczął mi znikać płyn chłodniczy, i to dość szybko - litr na kilkadziesiąt
km. Nie dymi na biało (tylko na rannym przymrozku), płyn czysty, olej
czysty. Jeden mechanik obejrzał i wg niego padła UPG i płyn leje się z
kanału wodnego po tylnej głowicy.
W tzw międzyczasie przypadkiem zacząłem jeździć na samej benzynie i płynu
przestało ubywać.
Możliwe, że to awaria w obrębie instalacji LPG?
Mój mechanik od amerykańskich v6 coś nie odbiera, a jaj mam cholernie dużo
pracy, wiec tymczasowo zapytuję tu - może wybrać się najpierw do
gazowników...?

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-11-17 13:01:25
Autor: Shrek
W dniu 17.11.2017 o 12:29, Maciek pisze:

Możliwe, że to awaria w obrębie instalacji LPG?

Wydaje mi się, że jak najbardziej możliwe, że reduktor przepuszcza do gazu, ale ekspertem nie jestem i nie wiem jakie by to miało skutki.

A jesteś pewny, że nie cieknie gdzieś po prostu? Problem w tym, że wyciek płynu ciężko zauważyć, bo często "na zimno" nie cieknie, a na gorąco od razu odparowuje. Może zimniej się zdobiło, jakiś cybant się skurczył i już nie cieknie. Spróbuj podokręcać przy wężach.

Shrek

Data: 2017-11-17 13:56:16
Autor: Maciek
Dnia Fri, 17 Nov 2017 13:01:25 +0100, Shrek napisał(a):

[...]

Nie mogę żadnych wycieków zlokalizować, ale wydaje mi sie, ze wcześniej też
na zimno nie ciekło. Zaintrygowało mnie stwierdzenie mechanika, że leje się
z tylnej głowicy - tak jakby widział punkt. Ale teraz niczego nie ubywa...

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-11-17 21:31:44
Autor: Mateusz Bogusz
Uszczelka to czy nie uszczelka?
W tzw międzyczasie przypadkiem zacząłem jeździć na samej benzynie i płynu
przestało ubywać.
Możliwe, że to awaria w obrębie instalacji LPG?

Jeżdżąc na benzynie, płyn chłodzący ciągle opływa reduktor więc i tymi dodatkowymi wężami się porusza. A nie przepuszcza Ci przypadkiem reduktor? Gdy chodzi na gazie, spróbuj (tylko powoli) odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i zobacz czy nie zacznie Ci bulgotać razem z wywalaniem płynu na zewnątrz :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-11-17 22:02:57
Autor: Maciek
Dnia Fri, 17 Nov 2017 21:31:44 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

[...]

W sensie czy nie przepuszcza gazu do układu chłodzenia? Hmm... Tylko
którędy by wtedy wywalało płyn?

A otwierać zbiorniczek próbowałem, nic się nie dzieje. Ale dla pewności
spróbuję jeszcze.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-11-20 06:27:53
Autor: Pablo Eldiablo
W dniu piątek, 17 listopada 2017 22:02:54 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
> [...]

W sensie czy nie przepuszcza gazu do układu chłodzenia? Hmm... Tylko

Odpowietrznikiem zbiorniczka wyrównawczego, ale pewnie byś to zauważył, gdyby tak było.

pablo

Data: 2017-11-20 23:39:55
Autor: Mateusz Bogusz
Uszczelka to czy nie uszczelka?
W sensie czy nie przepuszcza gazu do układu chłodzenia? Hmm... Tylko
którędy by wtedy wywalało płyn?

Przy choć do połowy odkręconym korku, byś zauważył więc pewnie nie to. Możesz też zawsze spróbować po zaparkowaniu pod domem, wsadzić suchą tekturę pod silnik i sprawdzić po nocy czy gdzieś plamy się nie pojawiły.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-11-20 23:56:31
Autor: Maciek
Dnia Mon, 20 Nov 2017 23:39:55 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

Przy choć do połowy odkręconym korku, byś zauważył więc pewnie nie to. Możesz też zawsze spróbować po zaparkowaniu pod domem, wsadzić suchą tekturę pod silnik i sprawdzić po nocy czy gdzieś plamy się nie pojawiły.

To sprawdzałem, na postoju zero wycieków.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-11-20 21:03:18
Autor: Yeti Siedzinski
On Friday, November 17, 2017 at 3:29:12 AM UTC-8, Maciek wrote:
Pacjent chrysler voyager 3.8.

Na forach pisza ze te silniki albo ciekna z pompy paliwa albo z kolektora dolotowego (przez niego tez idzie chlodzenie). Tutaj gosc nawet pisze ze przy wycieku z kolektora plyn niekoniecznie splywa na ziemie (bo wczesniej odparowuje)
https://www.jk-forum.com/forums/stock-jk-tech-12/2007-3-8l-losing-coolant-286986/page3/
(to o jeepie ale silnik ten sam...)

Yeti

Data: 2017-11-22 15:11:15
Autor: Maciek
Dnia Mon, 20 Nov 2017 21:03:18 -0800 (PST), Yeti Siedzinski napisał(a):

[...]

Hmm, dzięki, to ciekawe. Silnik jest ten sam, chociaż wersje kolektora
dolowego były 2 - z klapami i bez. Nie wiem, jaka jest w jeepach.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Uszczelka to czy nie uszczelka?