Uszczelka w kasku - czym przykleic

Data: 2012-06-24 13:21:37
Autor: Grzybol
Uszczelka w kasku - czym przykleic
U偶ytkownik "Mikolaj Jopczynski" <mikolaj.jopczynski@gmail.com> napisa艂 w
wiadomo艣ci news:js512u$nrb$1inews.gazeta.pl...
Witajcie,
Podczas przerwy w jezdzeniu postanowilem wyczyscic sobie kask i zmienic szybe. Okazalo sie, ze gorna uszczelka szyby jest .... no wisi jak psu jaja na wietrze.
Czym jak podkleic, zebym nie musial do niej wracac za tydzien?

Jeden niepe艂nosprytny pyta, a dw贸ch jego wsp贸艂braci w niedoli mu odpowiada... Poxipol nie nadaje sie do gumy, uszczelek i pol膮cze艅 kt贸re pracuj膮. Superglut to klej dla idiot贸w, ale nie s膮dz臋, 偶e sam na to by艣 nie wpad艂. Jak idziesz do kibla to tez pytasz na grupie kible.rec.pl jak lac, jak trzymac kutasa zeby trafic itp? Jakos kurwa nie moge poj膮膰 ze czlowiek ktory ma dostep do internetu, troche mozgu, musi pytac o takie duperele, zamiast pojsc do sklepu i kupic klej do gumy, czy wstukac w google, allegro. Jest tego w chuj. Np tu:
http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=klej+do+gumy
Ale teraz bez pisania na grupy nie da sie nic. Napisz teraz nowego posta, ze dzisiaj jest niedziela i czy mozesz w zwiazku z tym pojezdzic na moturze... I nie wychodz z domu dopoki nie odpisza...

--
Grzybol

Data: 2012-06-24 13:26:29
Autor: Kuczu
W dniu 2012-06-24 13:21, Grzybol pisze:

dzisiaj jest niedziela i czy mozesz w zwiazku z tym pojezdzic
na moturze...

Na to pytanie odpowie alkomat.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-06-24 13:46:32
Autor: Mikolaj Jopczynski
W dniu 2012-06-24 13:26, Kuczu pisze:
W dniu 2012-06-24 13:21, Grzybol pisze:

dzisiaj jest niedziela i czy mozesz w zwiazku z tym pojezdzic
na moturze...

Na to pytanie odpowie alkomat.

Nie odpowie, bo jestem jednym z nielicznych przypadkow, ktore malo alkoholu pija (jedno, dwa piwa na miesiac) a juz na pewno nie prowadza pojazdow mechanicznych pod wplywem.

--
Pozdrawiam,
Mikolaj Jopczynski

tel. 32 7 400 000, faks 32 7 400 004, gg: 311167, www.tychy-online.pl
Znajdz nas na portalu Facebook: www.facebook.com/TychyOnline, Hotspot Tychy: www.hotspot.tychy.pl

Data: 2012-06-24 14:36:11
Autor: Kuczu
W dniu 2012-06-24 13:46, Mikolaj Jopczynski pisze:

Nie odpowie, bo jestem jednym z nielicznych przypadkow, ktore malo
alkoholu pija (jedno, dwa piwa na miesiac)

Przykro mi. Wspolczuje

a juz na pewno nie prowadza
pojazdow mechanicznych pod wplywem.

Po to sa alkomaty zeby wlasnie nie prowadzic pod wplywem.

Data: 2012-06-24 13:45:52
Autor: Mikolaj Jopczynski
[...]

Widzisz, mozg mozgiem, a doswiadczenie doswiadczeniem. Nie zaliczam sie do tych, co palcem do dupy nie trafiaja albo google maja wylaczone - ale kto pyta, nie bladzi.
Zamiast sikac jadem - normalnie, po ludzku bys odpowiedzial, a nie napierd.... w klawiature.
Ja nie zadalem pytania jakie parametry ma ten i ten silnik, tylko nieco inne - nie uwazasz?

Ale teraz bez pisania na grupy nie da sie nic. Napisz teraz nowego
posta, ze dzisiaj jest niedziela i czy mozesz w zwiazku z tym pojezdzic
na moturze... I nie wychodz z domu dopoki nie odpisza...

Wlasnie nie moge, bo moj motur ma dziure w silniku - ale moze mi powiesz jak go dobrze na alledrogo opisac, zeby sie sprzedal?
A nie, zapomnialem - sprzedal sie - cale 800 zl mniej niz go kupilem ;)

Data: 2012-06-25 19:20:56
Autor: Jasio
Uszczelka w kasku - czym przykleic
U偶ytkownik "Mikolaj Jopczynski" <mikolaj.jopczynski@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:js6ukb$eag$1inews.gazeta.pl...

Wlasnie nie moge, bo moj motur ma dziure w silniku - ale moze mi powiesz jak go dobrze na alledrogo opisac, zeby sie sprzedal?
A nie, zapomnialem - sprzedal sie - cale 800 zl mniej niz go kupilem ;)

A mog艂e艣 za te 800z艂 kupi膰 sobie poz艂acane gmole...
A serio-nie s膮dzisz, 偶e mog艂e艣 go sobie naprawi膰 zamiast teraz je藕dzi膰 po Polsce w poszukiwaniu kolejnej padaki?

--
Jasio
vfr etz

Data: 2012-06-25 19:36:18
Autor: Mikolaj Jopczynski
W dniu 2012-06-25 19:20, Jasio pisze:
[...]

Mogles nie mogles - do 850 nie ma zbyt wielu dostepnych

A serio-nie s膮dzisz, 偶e mog艂e艣 go sobie naprawi膰 zamiast teraz je藕dzi膰
po Polsce w poszukiwaniu kolejnej padaki?

Hm..... ale moja nie byla padaka - silniczek byl ja marzenie - szczegolnie po wpakowaniu w niego 1300 plnow - na tle pozostalych to juz byl jak z fabryki

A czemu nie robilem - bo zwyczajnie sie to nie oplacilo - komus, kto na tyle potrafi grzebac w silniku by go na czesci pierwsze rozlozyc i zlozyc to moze tak - ja niestety takiej wiedzy i umiejetnosci nie posiadam.

Jak to mawia moj mechanik od puszki: klienci u mnie placa brak 2 rzeczy - tylko 2: wiedzy i nardzedzi.

Data: 2012-06-25 22:45:16
Autor: Leszek Karlik
Uszczelka w kasku - czym przykleic
On Mon, 25 Jun 2012 19:36:18 +0200, Mikolaj Jopczynski  <mikolaj.jopczynski@gmail.com> wrote:

[...]
[...]

Czas jest dodawany w gratisie do wiedzy, czy do narz臋dzi? :-)

M贸g艂bym np. sam wymieni膰 olej w Sprincie, narz臋dzia mam, poziom komplikacji
niewielki, ale wola艂em to zostawi膰 mechanikowi, bo ja w czasie, kt贸ry mi
zajmie wymiana oleju i filtra zarobi臋 wi臋cej ni偶 zap艂ac臋 specjali艣cie za
zrobienie tego za mnie.

To si臋 nazywa "偶ycie we nowoczesnym spo艂ecze艅stwie" :-)

--
Leszek 'Leslie' Karlik
ST995i i NTV 650

Data: 2012-06-25 22:57:17
Autor: Kuczu
W dniu 2012-06-25 22:45, Leszek Karlik pisze:

[...]

Czasami liczy sie cos wiecej niz pieniadze, np. satysfakcja.

Data: 2012-06-26 00:23:19
Autor: Leszek Karlik
Uszczelka w kasku - czym przykleic
On Mon, 25 Jun 2012 22:57:17 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:

[...]
[...]

A to prawda, ja og贸lnie lubi臋 d艂uba膰 w moto.

Ale bardziej lubi臋 je藕dzi膰, wi臋c co najmniej jeden motocykl musi
by膰 w danym momencie w pe艂ni sprawny.

--
Leszek 'Leslie' Karlik
ST995i i NTV650

Data: 2012-06-26 00:37:38
Autor: Mikolaj Jopczynski
W dniu 2012-06-26 00:23, Leszek Karlik pisze:
[...]

W sumie tez takowa lubie miec....i jestem zdania, ze czasem czas "stracony" na dlubanie jest mniej cenny, niz wiedza/doswiadczenie zdobyte podczas w/w.

Potem wlasnie sa sytuacje, ze przy "rzeczy" prostej i trywialnej wzywa sie specjaliste - a "mezczyzna" nie bedzie potrafil wkrecic zarowki.

Data: 2012-06-26 00:38:45
Autor: Mikolaj Jopczynski
W dniu 2012-06-26 00:37, Mikolaj Jopczynski pisze:

Potem wlasnie sa sytuacje, ze przy "rzeczy" prostej i trywialnej wzywa
sie specjaliste - a "mezczyzna" nie bedzie potrafil wkrecic zarowki.

Ciagnac dalej swoj wywodzik ....

Jako informatyk rozp.... mnie na calej lini osoby, czesto graficy i programisci, ktorzy nie potrafia serwisowac swojego narzedzia pracy - bo przeciez on sie zna na grafice, a nie na sprzecie. Od tego sa serwisanci.

Data: 2012-06-26 07:48:13
Autor: duddits
W dniu 2012-06-26 00:38, Mikolaj Jopczynski pisze:
Jako informatyk rozp.... mnie na calej lini osoby

A niepotrzebnie. Dzi臋ki nim masz prac臋.

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-06-26 10:02:09
Autor: Mikolaj Jopczynski
W dniu 2012-06-26 07:48, duddits pisze:
W dniu 2012-06-26 00:38, Mikolaj Jopczynski pisze:
Jako informatyk rozp.... mnie na calej lini osoby

A niepotrzebnie. Dzi臋ki nim masz prac臋.

Nie :) Bo nie zajmuje sie kompami klientow, bo potem jecza, ze to nie dziala, tamto nie dziala - nie tykam - nawet znajomym robie z wielka 艁acha ;)

Ale faktycznie masz racje, to sa ludzie, ktorzy maja na czole napisane: zamknij sie i bierz moja forse.

Data: 2012-06-26 10:06:03
Autor: duddits
On 26.06.2012 10:02, Mikolaj Jopczynski wrote:
Ale faktycznie masz racje, to sa ludzie, ktorzy maja na czole napisane:
zamknij sie i bierz moja forse.

Traktowanie ich z pogard膮 poprawia Ci nastr贸j? Od zawsze byli i b臋d膮 ludzie, kt贸rym z r贸偶nych powod贸w "si臋 nie chce" (bo nie umiej膮, s膮 g艂upi, nie maj膮 czasu, itd.) - na tym opieraj膮 si臋 wszystkie us艂ugi na tym 艣wiecie: od pralni, sklepu spo偶ywczego, po autoryzowane serwisy :)

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-06-26 18:08:27
Autor: Mikolaj Jopczynski
W dniu 2012-06-26 10:06, duddits pisze:
[...]

A kto mowi o pogardzie?
Rozumiem, ze ktos nie potrafi lub nie ma czasu - sam wielu rzeczy nie potrafie zrobic sam - ale jezeli tylko jest nie chce mi sie - tego niestety nie jestem w stanie zrozumiec.

Data: 2012-06-27 16:27:42
Autor: Ivam
Uszczelka w kasku - czym przykleic
U偶ytkownik "Mikolaj Jopczynski"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:jscmom$9ju$1@inews.gazeta.pl...
ale jezeli tylko jest nie chce mi sie - tego niestety nie jestem w stanie zrozumiec.

Sory, ale mam kilka pil lancuchowych, pile stolowa, luparke, kilka siekier, lopat i dwie zdrowe rece. Ale nie chce mi sie wycinac wierzby rosnacej na rowie melioracyjnym na odcinku kolo 500m.

Zatrudnilem do tego celu kilku ludzi, tylko dlatego, ze mi sie nie chcialo, a chce miec ladny widok (te wierzby go zaslanialy) z okna.

--
pzdr:
Ivam

scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upo艣ledzonych Umys艂owo

Data: 2012-06-27 19:25:22
Autor: Mikolaj Jopczynski
W dniu 2012-06-27 16:27, Ivam pisze:
[...]

Ale wiesz, jak sie nimi poslugiwac... zakladam, ze nie byles na szkoleniu, tylko uzyles zdrowego rozsadku, zdrowych rak .... prawda?

Data: 2012-06-27 21:52:53
Autor: Ivam
Uszczelka w kasku - czym przykleic
U偶ytkownik "Mikolaj Jopczynski"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:jsffkt$28u$1@inews.gazeta.pl...
Ale wiesz, jak sie nimi poslugiwac... zakladam, ze nie byles na szkoleniu, tylko uzyles zdrowego rozsadku, zdrowych rak .... prawda?

Nie rozumiem o co Ci chodzi. Jesli chodzi o mnie to mam papiery pilarza i bylem nawet na kilku szkoleniach. Nie poszedlem w tym kierunku zawodowo, ale mam kotlownie opalana drewnem, wiec sam sobie przygotowuje opal. Czyli jestem "profesjonalnym amatorem" w kierunku wycinek.

Jesli chodzi o firme, ktora zatrudnilem do wycinki to tez profesjonalisci, bo ZULowcy. Moglbym ich wyreczyc w robocie, bo mialem czas, umiejetnosci, sprzet i niezbedne pozwolenia, ale mi sie nie chcialo. Twoim zdaniem powinno mi sie chciec robic ta wycinke, zamiast np. isc pojezdzic?

Data: 2012-06-27 23:21:19
Autor: Mikolaj Jopczynski
W dniu 2012-06-27 21:52, Ivam pisze:
[...]

Chodzi mi o brak kreatywnosci, brak "chce mi sie", o to, ze wiekszosc ludzi woli powiedziec: nie umiem, nie potrafie niz samemu wkrecic zarowke - nie mam nic personalnie do Ciebie, by ybla jasnosc ;)

Data: 2012-06-27 23:28:03
Autor: Ivam
Uszczelka w kasku - czym przykleic
U偶ytkownik "Mikolaj Jopczynski"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:jsftfa$7vn$1@inews.gazeta.pl...
Chodzi mi o brak kreatywnosci, brak "chce mi sie",

Aaa... ale brak "chce mi sie" to cos kompletnie innego niz "nie chce mi sie". Teraz kumam o co Ci chodzilo.

Data: 2012-06-26 14:06:30
Autor: Glub
On Tue, 26 Jun 2012 00:38:45 +0200, Mikolaj Jopczynski <mikolaj.jopczynski@gmail.com> wrote:
> [...]

- bo
przeciez on sie zna na grafice, a nie na sprzecie. Od tego sa

Co masz na mysli "serwisowac"?
Konserwacje systemu roznymi cleanerami?

--
Glub,
przerosnieta wrotka SW-T400

Data: 2012-06-26 18:09:06
Autor: Mikolaj Jopczynski
W dniu 2012-06-26 14:06, Glub pisze:

Co masz na mysli "serwisowac"?
Konserwacje systemu roznymi cleanerami?

Chociazby postawic system od nowa, zainstalowac jakies tam nowe urzadzenie nie bedace myszka czy klawiatura.

Data: 2012-06-26 06:19:08
Autor: AZ
On 2012-06-25, Leszek Karlik <leslie@hell.pl> wrote:

[...]

Tak? A w jaki to sposob zarabiasz czekajac gdy mechanik wymienia olej? :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-26 08:26:16
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Uszczelka w kasku - czym przykleic
AZ napisa艂(a):
Tak? A w jaki to sposob zarabiasz czekajac gdy mechanik wymienia olej? :-)

Mechanik w kanale po autem, a on kradnie mu narzedzia. Proste.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2012-06-26 06:35:11
Autor: AZ
On 2012-06-26, Kamil Nowak 'Amil' <tu_nick@riders.pl> wrote:
AZ napisa艂(a):
Tak? A w jaki to sposob zarabiasz czekajac gdy mechanik wymienia olej? :-)

Mechanik w kanale po autem, a on kradnie mu narzedzia. Proste.

Ile tak mozna wyciagnac??

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-26 12:24:01
Autor: Leszek Karlik
Uszczelka w kasku - czym przykleic
On Tue, 26 Jun 2012 08:19:08 +0200, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

[...]
[...]

Normalnie.

Wyci膮gam z plecaka laptopa, odpalam t艂umaczenie i pracuj臋. Jeszcze jakie艣  pytania?
Tw贸j argument jest inwalid膮. :->

--
Leszek 'Leslie' Karlik
ST995i i NTV650

Data: 2012-06-26 10:28:06
Autor: AZ
On 2012-06-26, Leszek Karlik <leslie@hell.pl> wrote:

Normalnie.

Wyci膮gam z plecaka laptopa, odpalam t艂umaczenie i pracuj臋. Jeszcze jakie艣  pytania?
Tw贸j argument jest inwalid膮. :->

Jak siedzisz na kiblu to tez pracujesz bo czas to pieniadz? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-26 12:30:05
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Uszczelka w kasku - czym przykleic
AZ napisa艂(a):
Jak siedzisz na kiblu to tez pracujesz bo czas to pieniadz? ;-)

a pozniej mozna sie lansowac ze sie sra kasa :)

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2012-06-26 13:23:58
Autor: Leszek Karlik
Uszczelka w kasku - czym przykleic
On Tue, 26 Jun 2012 12:28:06 +0200, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

[...]
Wyci膮gam z plecaka laptopa, odpalam t艂umaczenie i pracuj臋. Jeszcze  jakie艣 pytania? Tw贸j argument jest inwalid膮. :->

Jak siedzisz na kiblu to tez pracujesz bo czas to pieniadz? ;-)

Nie, ksi膮偶k臋 czytam. Ale w sumie u freelancera to wychodzi na
to samo ;->

--
Leszek 'Leslie' Karlik
ST995i i NTV650

Data: 2012-06-26 18:09:54
Autor: Mikolaj Jopczynski
On 2012-06-26, Leszek Karlik<leslie@hell.pl>  wrote:

Normalnie.

Wyci膮gam z plecaka laptopa, odpalam t艂umaczenie i pracuj臋. Jeszcze jakie艣
pytania?
Tw贸j argument jest inwalid膮. :->

Jak siedzisz na kiblu to tez pracujesz bo czas to pieniadz? ;-)

Czesto gesto zdaza mi sie ;)
Sracz to jedno z niewielu miejsc, gdzie mam chwile spokoju ;)

Data: 2012-06-26 06:35:14
Autor: jasio
Uszczelka w kasku - czym przykleic
Mikolaj Jopczynski <mikolaj.jopczynski@gmail.com> napisa(a):

[...]

No dobra, widocznie to policzy砮. Ale je秎i straci砮 na tym motocyklu (mia砮 go bodaj ze dwa tygodnie) 2100z to mo縠 jednak by si op砤ca硂? Skoro by "jak z fabryki" a teraz zrobi砮 500km za psi kuta... I wiadomo, 縠 jeszcze zrobisz kilka km. We no tego tryjumfa od PanAdola i b阣zie z g硂wy. Zawsze b阣ziesz m骻 go publicznie na preclu opierdoli, 縠 Ci padak wcisn背. (:

--
Jasio
vfr etz

Data: 2012-06-26 10:03:34
Autor: Mikolaj Jopczynski
W dniu 2012-06-26 08:35, jasio pisze:
[...]

Niestery o jakies 1500 jest poza moim budzetem.

Co do wtopienia kasy - troche wtopilem, ale ..... robiac go wtopil bym wiecej - wybralem mniejsze "zlo".

Tym bardziej, ze za stara tdme kasa juz jest ;)

Data: 2012-06-26 16:08:59
Autor: Glub
On Tue, 26 Jun 2012 10:03:34 +0200, Mikolaj Jopczynski <mikolaj.jopczynski@gmail.com> wrote:
> [...]
b阣ziesz m骻 go
> publicznie na preclu opierdoli, 縠 Ci padak wcisn背. (:

Niestery o jakies 1500 jest poza moim budzetem.

Negocjuj lub umow sie ze brakujacy hajs oddasz w ratach naprimier

Data: 2012-06-26 16:29:13
Autor: Yogi\(n\)
Uszczelka w kasku - czym przykleic
U縴tkownik "Glub" <glubone@gmail.com> napisa w wiadomo禼i news:almarsoft.7294112064865811047news.gazeta.pl...

Niestery o jakies 1500 jest poza moim budzetem.

Negocjuj lub umow sie ze brakujacy hajs oddasz w ratach naprimier

To samo mia砮m napisa, skoro ubranie masz to wi阫sze wydatki odpadaj, zatem - podaj ofert, ponegocjuj, zaproponuj cen o 1000 ni縮z, dogadajcie si na tak o 500 ni縮z a tauzena roz硂縴cie na cztery raty - je秎i tylko moto Ci sie podoba ;-)

--
Yogi(n)

Data: 2012-06-26 17:32:19
Autor: Monster
W dniu 2012-06-26 16:29, Yogi(n) pisze:

[...]

Pod warunkiem 縠 w mi阣zyczasie nie b阣zie pilnie potrzebowa trzeciego motocykla:-)(jakby co moja te na wydaniu,poza bud縠tem,a o kraw昕nik jeszcze ciekawiej si piec rozwala)

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2012-06-26 18:10:56
Autor: Mikolaj Jopczynski
W dniu 2012-06-26 17:32, Monster pisze:
[...]

Juz po problemie ;) Wrocilem z radiomia :)
Do zrobienia uszczelniacz lagow.

Data: 2012-06-26 19:32:57
Autor: Yogi\(n\)
Uszczelka w kasku - czym przykleic
U縴tkownik "Mikolaj Jopczynski" <mikolaj.jopczynski@gmail.com> napisa w wiadomo禼i news:jscmtb$9ju$4inews.gazeta.pl...
[...]

Dawaj fotki!!!!

--
Yogi(n)

Data: 2012-06-26 20:11:24
Autor: Mikolaj Jopczynski
W dniu 2012-06-26 19:32, Yogi(n) pisze:
[...]

Heh, jutro :) Zostala w firmie ;)

Data: 2012-06-28 22:20:35
Autor: Yogi\(n\)
Uszczelka w kasku - czym przykleic
U縴tkownik "Mikolaj Jopczynski" <mikolaj.jopczynski@gmail.com> napisa w wiadomo禼i news:jsctv7$m2n$1inews.gazeta.pl...

Heh, jutro :) Zostala w firmie ;)

No i gdzie te zdj阠ia?

--
Yogi(n)

Data: 2012-06-28 20:24:40
Autor: AZ
On 2012-06-28, Yogi(n) <yogi_n@wp.pl> wrote:
Heh, jutro :) Zostala w firmie ;)

No i gdzie te zdj臋cia?

Przeca wrzucil.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-24 18:41:55
Autor: __Maciek
Uszczelka w kasku - czym przykleic
Sun, 24 Jun 2012 13:21:37 +0200 "Grzybol" <grzybchuj@wp.pl> napisa:

odpowiada... Poxipol nie nadaje sie do gumy, uszczelek i pol眂ze kt髍e pracuj.

Do sklejenia gumy z gum czy podobnego po潮czenia wymagaj眂ego du縠j
elastyczno禼i - np. podeszwy do buta, 砤tki na d阾ce, absolutnie si
nie nadaje, je縠li jednak gum przyklejamy do twardego materia硊 kt髍y
pracuje ma硂 (np. tworzywo kasku), a guma b阣zie te g丑wnie dociskana
to nadaje si.

Data: 2012-06-24 18:59:39
Autor: Grzybol
Uszczelka w kasku - czym przykleic
U縴tkownik "__Maciek" <i80c586@cyberspace.org> napisa w wiadomo禼i
[...]

Podobnie jak klej z m眐i i wody. Sko馽z pierdolic...

--
Grzybol

Uszczelka w kasku - czym przykleic