Uszczelka żaroodporna do "kostki"

Data: 2013-01-28 22:05:25
Autor: Zbynek Ltd.
Uszczelka żaroodporna do "kostki"
Elo

Ma ktoś pomysł, jak zrobić/kupić uszczelkę żaroodporną do rosyjskiej kuchenki "kostki"? Tej co siedzi w zaworze regulującym wielkość płomienia. Zamiast oryginału o wyglądzie rurki wsadziłem zwykłą, hydrauliczną (a właściwie 2 o przekroju okrągłym), ale po 1 litrze został z niej czarny proszek. Oraz efekty "światło i dźwięk" - faaaaajne były, ale otoczenie nie podzielało mojego entuzjazmu ;-)

Uszczelka pod korkiem wlewu paliwa może być zwykła. Wprawdzie po roku twardnieje i się kruszy, ale przez ten czas działa.

Z braku części zamiennych kupić nową kuchenkę to lekka przesada.

    Zbyszek
PGP key: 0x1E6680DF

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się wszystkie możliwości.]

Data: 2013-01-29 04:17:03
Autor: Doczu
W dniu 2013-01-28 22:05, Zbynek Ltd. pisze:
Elo

Ma ktoś pomysł, jak zrobić/kupić uszczelkę żaroodporną do rosyjskiej
kuchenki "kostki"? Tej co siedzi w zaworze regulującym wielkość
płomienia.
Jeśli mnie pamięć nie myli jest to uszczelka azbestowa i czasami zastępowano ją silikonową, ale wiadomo - miała mniejszą trwałość.
Zdaje się że masz konto na Tacticalu więc polecam zacząć od lektury
http://www.tactical.pl/forum/index.php/topic,59609.0/highlight,bre%C5%BCniewka+kostka.html

--
  Pozdrawiam Doczu
http://www.doczu.pl

Data: 2013-01-30 11:00:14
Autor: Zbynek Ltd.
Doczu napisał(a) :
[...]

Dzięki, czytałem kiedyś ten wątek i pamiętałem o nim, ale wydawało mi się, że nic tam nie było. Jednak zajrzałem teraz znowu i po jego przeszukaniu parę pomysłów stamtąd już wdrożę.
Szczególnie ekscytuje mnie fragment:
"poszedłem do sklepu moto i nabyłem kawałek wężyka gumowego (rzekomo olejo i temperaturoodpornego)"
gdzie autor pisze, że za 10cm wężyka zapłacił 60gr :-)

Jeszcze sznurek azbestowy. Tylko czy nie będzie ciekło. Wszak to sznurek i nie jest rozszerzalny. Konopie do rur pęcznieją, ale też nie pracują - rurę skręca się raz i tak zostaje.

Reszta pomysłów już tu, na p.r.gory, padła.

Data: 2013-01-29 14:32:24
Autor: __Maciek
Uszczelka żaroodporna do "kostki"
Mon, 28 Jan 2013 22:05:25 +0100 "Zbynek Ltd."
<sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał:

Ma ktoś pomysł, jak zrobić/kupić uszczelkę żaroodporną do rosyjskiej kuchenki "kostki"? Tej co siedzi w zaworze regulującym wielkość

To może z teflonu wytoczyć? Teflon żaroodporny nie jest ale do 200
stopni może pracować. Jeżeli potrzebujesz uszczelkę teflonową to mogę
pomóc.

Data: 2013-01-29 18:08:45
Autor: J.F
Użytkownik "__Maciek"  napisał w wiadomości
[...]

Guma silikonowa ?
http://www.prochima.com/eng/product.asp?id=3

Tylko gdzie zdobyc kropelke ... czy ci co robia sztuczne zeby czegos takiego nie maja ?

ewentualnie ... miedz lub aluminium ?

J.

Data: 2013-01-30 06:11:07
Autor: Wojciech wierba
Uszczelka �aroodporna do "kostki"
W dniu 2013-01-29 18:08, J.F pisze:
UĹźytkownik "__Maciek"  napisał w wiadomości
[...]

Za mało ściśliwe = elastyczne.
W 'prymusach' często stosowane były uszczelki ołowiane pomiędzy palnikiem a zbiornikiem. Ale nie przy zaworach regulacyjnych.

Znam 3 skuteczne sposoby na uszczelnienie zaworu regulacyjnego w 'kostce':
1. Oryginalna uszczelka (z 'dobrego' okresu produkcji) była robiona z gumy wysokotemperaturowej (>250C) domieszkowanej (chyba) proszkiem aluminiowym. Można je było kupić na Allegro, eBay'u jako części zastępcze. Poszukiwanie specjalnej gumy, robienie uszczelki mija się
z celem, lepiej kupić 'nówkę' na aukcjach. Muszę sprawdzić w 'magazynie', czy nie mam przypadkiem 'zapasowej'.
2. Jeśli uszczelka nie zapewnia szczelności zaworu, nic nie daje dokręcanie, to:
a) jeśli uszczelka nie jest 'stopiona/wypalona' - owijamy 'ośkę' zaworu cienko taśmą teflonową, nakładamy uszczelkę (trudne) i grubo (doświadczalnie dobrać grubość = 2-10 zwojów) owijamy samą uszczelkę - powinno pomóc,
b) jeśli uszczelka jest 'wypalona' - owijamy 'ośkę' zaworu grubo taśmą teflonową grubo (patrz jak wyżej) - może pomóc.
3. Kupujemy uszczelkę silikonową do zaworów/baterii łazienkowych/kuchennych i wycinamy z niej właściwą uszczelkę. Powinno się mieć wycinaki (zaostrzona rurka) do wycinania uszczelek = działa.

Należy pamiętać, że między uszczelką a nakrętką powinna być podkładka.
Brak/zgubienie powoduje deformację uszczelki i możliwe nieszczelności.

Pozdrawiam.
Wojtek

Data: 2013-01-30 11:34:56
Autor: Zbynek Ltd.
Wojciech wierba napisał(a) :
[...]

Dzięki Maciek, może uda się bez toczenia coś zrobić.

Guma silikonowa ?
http://www.prochima.com/eng/product.asp?id=3

Jest też specjalny silikon termoodporny do kilkuset stopni. Taki czerwony. Wypełniało się tym także elementy żelazka. O ile pamiętam był też w małych tubkach. Obawiam się jednak jego małej odporności mechanicznej na ściskanie w zaworze, który ciągle pracuje. No i najpierw trzeba by z masy uformować uszczelkę - masakra :-)

[...]

Jakbyś był tak dobry, to chętnie bym reflektował :-)
Na razie nie ma pośpiechu, to i tak byłoby na zapas. Bo właśnie zastępczą teraz założyłem.

3. Kupujemy uszczelkę silikonową do zaworów/baterii łazienkowych/kuchennych i wycinamy z niej właściwą uszczelkę. Powinno się mieć wycinaki (zaostrzona rurka) do wycinania uszczelek = działa.

To może być też dobry pomysł. Na wspomnianym forum ktoś tak robił.

Może już powoli nadchodzi czas, by zmienić maszynkę zimową z benzynowej na coś z odwracanym kartuszem gazowym.

Mam jeszcze jakiś chiński wynalazek typu BRS-12:
http://dx.com/p/brs-12-field-gasoline-stove-90762
z rurką doprowadzającą paliwo przez płomień. Jednak niemal 2 razy większa, (choć to też większy o 320ml zbiornik) i łatwiej uszkodzić w transporcie. Czas gotowania na niej też nie powala. Choć jest zauważalnie krótszy niż na "breżniewce" - 9:00 do 13:00 przy spokojnym płomieniu.
Mam też "Ogoniok", ale żal mi używać, bo jeszcze nówka sztuka, nie śmigana :-)

Data: 2013-01-30 14:27:15
Autor: __Maciek
Uszczelka żaroodporna do "kostki"
Tue, 29 Jan 2013 18:08:45 +0100 "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>
napisał:

ewentualnie ... miedz lub aluminium ?

Znalazłem jeszcze na stronie Quadranta Duratron PBI:

http://www.quadrantplastics.com/eu-en/products/machinable-plastics/extreme-220-c/duratron-R-pbi.html

Ciągła praca do 310 stopni, tylko że poliimidy to chyba raczej dość
sztywne są (nie wiem, jak dotąd miałem tylko w postaci taśmy
kaptonowej, nigdy w grubszej warstwie).

Data: 2013-02-10 21:34:39
Autor: Zbynek Ltd.
Zbynek Ltd. napisał(a) :
Elo

Ma ktoś pomysł, jak zrobić/kupić uszczelkę żaroodporną do rosyjskiej kuchenki "kostki"?

Jak widać, nie tylko rosyjskiej:
http://www.spiritburner.com/fusion/gallery/3230/1350192746-IMG_9394.jpg
:-)

Data: 2013-02-10 22:14:53
Autor: J.F.
Dnia Sun, 10 Feb 2013 21:34:39 +0100, Zbynek Ltd. napisał(a):
[...]

Ale uszczelek pewnie nie sprzedaja :-(

Jest to gdzies do kupienia ? Czy jednak lepsze kartusze na lpg ? J.

Data: 2013-02-10 22:55:12
Autor: Zbynek Ltd.
J.F. napisał(a) :
[...]

Uszczelki oryginalne nie do dostania. Temat ciągle w opracowaniu. Chyba silikonowe przerobię.

Rozglądam się po chińszczyznach typu "kopia kopii" Primusa wielopaliwowego, ale znając chińskie produkty z szajsmetalu, to nie wiadomo jak z jakością takiej kuchenki. O parametrach można tylko pofantazjować. Tak sprzeczne dane podają w ramach jednego egzemplarza.

Są kartusze z LPG? Czy chcesz sam je napełniać samym propanem? Jak już masz całą domową linię produkcyjną, to lepsze :-)Chyba, że chodzi o te "zwykłe" kartusze. Na mrozie to one nie bardzo pracują.

Data: 2013-02-11 10:42:31
Autor: J.F
Użytkownik "Zbynek Ltd."  napisał w wiadomości
J.F. napisał(a) :
[...]

Ale ja o cale urzadzenie pytalem ... choc z biegiem czasu czlowiek coraz bardziej wygodny sie staje i coraz bardziej swiadomy ryzyka, i coraz mniej mu taka kuchenka potrzebna  :-)

Są kartusze z LPG? Czy chcesz sam je napełniać samym propanem? Jak już masz całą domową linię produkcyjną, to lepsze :-)Chyba, że chodzi o te "zwykłe" kartusze. Na mrozie to one nie bardzo pracują.

Propanowe pewnie sa, a moze i mieszanka na lekkie mrozy.

J.

Data: 2013-02-11 11:28:48
Autor: gl
Uszczelka żaroodporna do "kostki"

Ale ja o cale urzadzenie pytalem

oryginał (z pompką) np. tu:

http://www.alpintech.pl/index.php?p1563,palnik-na-paliwa-plynne-hiker-plus-optimus

oryginału drugiego rzutu (radziecka kopia, lecz bez pompki) trza szukać na Allegro-
nie mam pojęcia, czy to jeszcze produkują;
a kopię kopii - pewnie na jakim e-bayu;

g.

Data: 2013-02-11 15:30:55
Autor: Zbynek Ltd.
gl napisał(a) :

Ale ja o cale urzadzenie pytalem

oryginał (z pompką) np. tu:

http://www.alpintech.pl/index.php?p1563,palnik-na-paliwa-plynne-hiker-plus-optimus

Aj, ta cena... :-)
Waga też może powalić - 1590g.

oryginału drugiego rzutu (radziecka kopia, lecz bez pompki) trza szukać na Allegro-
nie mam pojęcia, czy to jeszcze produkują;
a kopię kopii - pewnie na jakim e-bayu;

Bez problemu na Alledrogo można kupić te rosyjskie kuchenki. Ciągle. Teraz cena 80-110 zł za nieużywane.

Waga też jest niższa - 770g. Wraz z lejkiem i tym mikrozestawem naprawczym. W swojej zredukowałem wagę, poprzez zastąpienie żelaznej górnej połowy poprzez plastikową. I teraz wagę mam 690g. Na razie nie wdrożyłem planu zamiany dolnej połowy przez aluminiową.
Tak, sporo gramów jak na palnik, ale za to nie dźwigam metalowych puszek kartuszy :-) Benzyna jest w PET-ach.

O ile większy oryginał ma moc 2850W, to rosyjska kostka około 1100. I właśnie brak mi w niej mocy. Prawie 10 minut na litr w temp. kuchennej ;-) to długi czas.

Ktoś miał może do czynienia z chińskimi podróbkami Primusa wielopaliwowego? Jakie wrażenia?

Data: 2013-02-12 11:34:49
Autor: Doczu
W dniu 2013-02-11 15:30, Zbynek Ltd. pisze:

Bez problemu na Alledrogo można kupić te rosyjskie kuchenki. Ciągle.
Teraz cena 80-110 zł za nieużywane.

Problemem jest fakt, że nieużywanie nie znaczy sprawne :(
Najlepiej odbierać osobiście i sprawdzić.

--
  Pozdrawiam Doczu
http://www.doczu.pl

Uszczelka żaroodporna do "kostki"