Uszkodzenie siodełka

Data: 2010-08-09 14:05:59
Autor: nim
Uszkodzenie siodełka
Czesc

Z ostatniej wycieczki wrociłem na uszkodzonym siodełku.
http://yfrog.com/2p100809135115j
http://img97.imageshack.us/img97/9836/100809135115.jpg

Zastanawiam sie czy da sie jeszcze to zlozyc w całość, nie pogarszajac trwalosci?.
Moze komus przydazyla sie juz podobna sytuacja i moze cos doradzic ewentualnie odradzic.

Moj pomysl to pdgrzanie czesci metalowej.

Zwykłe wciskanie na siłe wydaje sie byc niemozliwe.

Z gory dzieki za wszelkie pomysly.

Pozdrawiam

Data: 2010-08-09 05:24:51
Autor: Tszy3
Uszkodzenie siodełka
On 9 Sie, 14:05, nim wrote:
Czesc

Z ostatniej wycieczki wrociłem na uszkodzonym siodełku.http://yfrog.com/2p100809135115jhttp://img97.imageshack.us/img97/9836/100809135115.jpg

Zastanawiam sie czy da sie jeszcze to zlozyc w cało¶ć, nie pogarszajac
[...]

Też tak mam w swoim siodełku. Chciałem podnie¶ć objuczony sakwami
rower i stelaż wylazł ze skorupy. Wyci±łem trochę plastiku w czę¶ci
'dziobowej' siodła - tak żeby zakrzywiona czę¶ć pręta weszła na swoje
miejsce. I wła¶ciwie to wszystko. My¶lałem żeby znaleĽć jaki¶ np.
punkt naprawy/klejenia błotników samochodowych żeby zalać/zalepić
jakim¶ tworzywem powstał± dziurę - ale w sumie jeżdżę już tak ze dwa
miesi±ce i nic się nie dzieje. Siodełko siedzi na swoim miejscu - i
tak dociskasz je swoim ciężarem.

--
Pozdrowienia
Tszy3

Data: 2010-08-09 14:35:08
Autor: Tomek
Uszkodzenie siodełka
nim pisze:
Zastanawiam sie czy da sie jeszcze to zlozyc w całość, nie pogarszajac trwalosci?.

Czy plastiki są nieuszkodzone? Jeśli tak, to się musi dać złożyć jeśli ktoś to w fabryce poskładał - w końcu tam jest napisane "handmade" ;)

Moj pomysl to pdgrzanie czesci metalowej.

A co to ma dać?

Zwykłe wciskanie na siłe wydaje sie byc niemozliwe.

Ja chyba próbowałbym wsadzić pręty w uchwyty tylne i przeginać skorupę na tyle, żeby wszedł dziób.
  Nie prĂłbuj pomagać sobie giÄ™ciem prÄ™tĂłw (poza zakres odksztaĹ‚ceĹ„ sprężystych) - aluminium tego nie lubi.

Data: 2010-08-09 14:37:46
Autor: Alfer_z_pracy
Uszkodzenie siodełka
nim napisał:
Z ostatniej wycieczki wrociłem na uszkodzonym siodełku.
http://yfrog.com/2p100809135115j

Zwykłe wciskanie na siłe wydaje sie byc niemozliwe.

Kumpel tak załatwił siodło w środku górskiej trasy. Makabra. Trzech gości się z tym siłowało. Niby prosta sprawa, wsadzić nazad skąd wyszło :) Nie sposób było to założyć z powrotem, trzeba by mieć jakiś siłownik pneumatyczny w rękach. Kolega nasadził byle było i jakoś dojechał ledwo siedząc, a potem poszło na reklamację.

A.

Data: 2010-08-09 14:45:50
Autor: Jan Cytawa
Uszkodzenie siodełka
Alfer_z_pracy napisał:

Kumpel tak załatwił siodło w ¶rodku górskiej trasy. Makabra. Trzech go¶ci się z tym siłowało. Niby prosta sprawa, wsadzić nazad sk±d wyszło :) Nie sposób było to założyć z powrotem, trzeba by mieć jaki¶ siłownik pneumatyczny w rękach. Kolega nasadził byle było i jako¶ dojechał ledwo siedz±c, a potem poszło na reklamację.

Bywa, ze udaje sie wcisnac to z powrotem ale potrzebne jest dobre
imadlo, dwa solidne klucze fransuskie i sporo krzepy w garsciach.

Jan Cytawa

Data: 2010-08-09 16:09:19
Autor: Tomasso
Uszkodzenie siodełka
Użytkownik "nim" napisał:

Zastanawiam sie czy da sie jeszcze to zlozyc w cało¶ć, nie pogarszajac trwalosci?.

U mnie uszkodziło się podobnie przy okazji upadku.

Moj pomysl to pdgrzanie czesci metalowej.

Żeby się uplastyczniła? I co - zahartujesz potem? Nie uda Ci się zrobić tego idealnie prosto.

Zwykłe wciskanie na siłe wydaje sie byc niemozliwe.

A jednak - imadło, francuz, rura, poleciało parę pań lekkich obyczajów i wlazło.

Jestem pewien, że da się łatwiej, tylko nie wiedziałem jak.

Data: 2010-08-09 17:56:41
Autor: mt
Uszkodzenie siodełka
Tomasso pisze:
  > A jednak - imadło, francuz, rura, poleciało parę pań lekkich obyczajów i
wlazło.

Parę pań lekkich obyczajów, rura, francuz to rozumiem, ale do czego Ci imadło?? ;)

--
marcin

Data: 2010-08-09 18:38:47
Autor: Tomasso
Uszkodzenie siodełka
Użytkownik "mt" napisał:

do czego Ci imadło?? ;)

Nie wyhodowałem sobie trzeciej, ani tym bardziej czwartej ręki, a siodło trzeba było solidnie umocować, żeby można było operować prętami.

Data: 2010-08-09 18:55:06
Autor: mt
Uszkodzenie siodełka
Tomasso pisze:
Użytkownik "mt" napisał:

do czego Ci imadło?? ;)

Nie wyhodowałem sobie trzeciej, ani tym bardziej czwartej ręki, a siodło trzeba było solidnie umocować, żeby można było operować prętami.

Ech, chyba w zbyt zawoalowany sposób napisałem :) Dobra, nieważne.

--
marcin

Data: 2010-08-10 11:28:21
Autor: Tomasso
Uszkodzenie siodełka
Użytkownik "mt" napisał:

Ech, chyba w zbyt zawoalowany sposób napisałem :) Dobra, nieważne.

Kinky stuff!

Data: 2010-08-09 23:41:11
Autor: nim
Uszkodzenie siode�ka
W dniu 2010-08-09 16:09, Tomasso pisze:

Zwyk�e wciskanie na si�e wydaje sie byc niemozliwe.

A jednak - imad�o, francuz, rura, polecia�o par� pa� lekkich obyczaj�w i
wlaz�o.

Mozesz napisać coś wiecej jak udalo Ci sie tego dokonac. Tzn co w imadlo co wyginac czym itd. Z gory dzieki.

Dodam ze siodlo to sella italia x0 zelowe. Wykonalem dzis pierwsze podejscie niestety bez powodzenia.

Pozdrawiam

Data: 2010-08-10 11:32:17
Autor: Tomasso
Uszkodzenie siode?ka
Użytkownik "nim" napisał:

Mozesz napisać co¶ wiecej jak udalo Ci sie tego dokonac. Tzn co w imadlo co wyginac czym itd. Z gory dzieki.

Oj, zasadniczo to była improwizacja - zamocowałem siedzisko w imagle (przez ręcznik, żeby nie pokaleczyć), otworami na wolne końce pręta w dół. Następnie wolne końce pręta wepchn±łem maksymalnie w otwory, a potem naginałem, żeby możliwie najbardziej zbliżyć "czubek" do krawędzi otworu u szczytu siodła. Równocze¶nie (sam nie wiem jak) skręcałem nieco korpus siedziska, żeby zyskać kolejne ułamki milimetra. No i za którym¶ razem zaklinowało się jegno o drugie - ¶cisn±łem i wskoczyło.

NB, moje to też SelleItalia.

Uszkodzenie siodełka