Uszkodzenie slotów pamieci na płycie

Data: 2009-10-12 11:08:56
Autor: Heraklit
Uszkodzenie slotów pamieci na płycie
Włączyłem dzisiaj rano peceta i zamiast tradycyjnego piknięcia
zobaczyłem czarny ekran z długim (2s) sygnałem dźwiękowym co 2-3 s.
Długi sygnał sugeruje błąd pamięci, uszkodzenie pamięci. Sprawdziłem
wszystkie moduły (4 x 1GiB) w poszczególnych slotach i wyszło, że to nie
pamięci są uszkodzone ale dwa sloty. Co ciekawe uszkodzeniu uległy sloty
1 i 3 [są dwie pary slotów: czerwone (1-2)-żółte (3-4)].
Czy wiecie co mogło spowodować taką awarię? Czy to jest uszkodzenie
fizyczne i tylko zostaje oddanie płyty do serwisu, czy może wystarczy
zrobić reset CMOS?

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2009-10-12 10:55:40

Data: 2009-10-12 12:54:09
Autor: =Marcos=
[...]

Jeśli to uszkodzenie fizyczne, nie muszą być uszkodzone sloty, może być uszkodzony chipset (np. w wyniku przegrzania). Zależnie od konstrukcji płyty głównej może to być też efekt nieprawidłowego napięcia podawanego przez zasilacz.

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze