Uszkodzona antena a odpowiedzialność wspó lnoty mieszkaniowej.

Data: 2009-02-21 19:03:00
Autor: Kuba Fingas
Uszkodzona antena a odpowiedzialność wspó lnoty mieszkaniowej.
Witam, mam takie pytanie:
dziś topiące się sople lodu, spadając z dachu uszkodziły moją antenę satelitarną.
Czy mogę oczekiwać od mojej wspólnoty mieszkaniowej jakiegoś zadośćuczynienia ?
Zasadniczo gdyby uszkodzony został samochód, albo obrażenia poniósł człowiek, wiem że wtedy właściciel budynku ponosi odpowiedzialność - jak w tym przypadku sprawa wygląda ?

Z góry dziękuję za wsparcie,
Kuba

Data: 2009-02-22 12:23:58
Autor: robercik-us
Kuba Fingas pisze:

jak
w tym przypadku sprawa wygląda ?

Jak na mój gust... tak samo, jak w przypadku samochodu.
Teraz zastanów się...
Czy to duża wspólnota - o wymiarze spółdzielni mieszkaniowej, czy mała - kilka rodzin i kto jest administratorem.
Jeżeli działanie nie naruszy znacząco jakichś dobrosąsiedzkich stosunków, to walcz - sprawa raczej wygrana.
Natomiast jeżeli to miałoby popsuć na długie lata święty spokój, to warto się zastanowić, czy warto..?

pozdrawiam
robercik-us

Data: 2009-02-23 09:19:19
Autor: ąćęłńóśźż
Uszkodzona antena a odpowiedzialność wspólnoty m ieszkaniowej.
Wspólnota zapewne ubezpieczyła nieruchomość, zgłoś na pismie przyczynę i żądanie naprawienia szkody, może ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie.
JaC

-- -- -

w tym przypadku sprawa wygląda ?

Data: 2009-02-23 21:34:13
Autor: Sebcio
Kuba Fingas pisze:

Czy mogę oczekiwać od mojej wspólnoty mieszkaniowej jakiegoś zadośćuczynienia ?

Możesz, jeśli wspólnota wyraziła zgodę na montaż anteny na elewacji. Jeśli zgody nie wyraziła albo nie zgłosiłeś wspólnocie instalacji anteny, możesz mieć problem. Elewacja jest częścią wspólną budynku, pamiętaj.

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Data: 2009-02-23 23:31:14
Autor: ąćęłńóśźż
Uszkodzona antena a odpowiedzialność wspólnoty m ieszkaniowej.
IMHO bzdury piszesz.
JaC

-- -- -

Możesz, jeśli wspólnota wyraziła zgodę na montaż anteny na elewacji.

Data: 2009-02-24 17:26:53
Autor: mk
Uszkodzona antena a odpowiedzialność ws pólnoty mieszkaniowej.
Dobrze pisze...role mogą sie odwrócić i "poszkodowany" możne jeszcze zapłacić za zniszczenie elewacji.

Uszkodzona antena a odpowiedzialność wspó lnoty mieszkaniowej.