Uszkodzona felga w aucie a ubezpieczenie - brak w handlu takich samych felg

Data: 2009-06-15 12:57:47
Autor: ::[TOOMAS]::
Uszkodzona felga w aucie a ubezpieczenie - brak w handlu takich samych felg
Witam wszystkich.
Uszkodziłem oponę,felgę i auto na studzience, sprawa idzie z mojego AC ale felgi nie są objęte ubezpieczeniem. Likwidator wyjaśnił, że muszę sobie kupić felgę i przesłać im fakturę a oni ściągną wszystkie koszty ze sprawcy. Wszystko OK ale później dowiedziałem się, że takich felg już nie sprzedają bo wyszły z produkcji. I co teraz? Czy można się starać o zwrot kosztów za wymianę wszystkich felg bo takiej samej już nie kupię?

Dzięki z góry za poradę.
Pozdrawiam
Tomek

Data: 2009-06-15 13:11:51
Autor: kuba
::[TOOMAS]:: pisze:
[...]

A używanych też nie da się kupić?
Możesz zażądać od sprawcy przywrócenia stanu poprzedniego, co spowoduje, że on będzie musiał się starać o zakup takiej felgi, a jak mu się nie uda, to będzie musiał zapłacić odszkodowanie w wysokości, jeśli nie takiej jak wszystkie felgi, to na pewno wyższej niż ta jedna zniszczona.
Zależy od okoliczności.

Pozdrawiam
kuba

Data: 2009-06-15 13:15:13
Autor: ::[TOOMAS]::
Uszkodzona felga w aucie a ubezpieczenie - brak w handlu takich samych felg
kuba pisze:
nie kupię?

[...]

No właśnie jest problem, że nie ma...
Jak ubezpieczyciel będzie się starał o zakup to chyba nigdy tym autem nie wyjadę z serwisu:). Coś mi się wydaje, że czeka mnie droga przez mękę.

Pozdrawiam
Tomek

Data: 2009-06-15 20:35:21
Autor: Robert Tomasik
Uszkodzona felga w aucie a ubezpieczenie - brak w handlu takich samych felg
Użytkownik "::[TOOMAS]::" <toomas@o2.pl> napisał w wiadomości

Czemu z AC, a nie z OC drogi? A co do meritum, to poinformować pisemnie ubezpieczyciela o problemie i zażądać zgody na wymianę wszystkich, bo powinny być jednakowe.

Data: 2009-06-15 20:40:26
Autor: spp
Robert Tomasik pisze:

...  zażądać zgody na wymianę wszystkich, bo powinny być jednakowe.

?

Jakś podstawa prawna?

--
spp

Data: 2009-06-15 21:07:57
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:h164ip$46h$2news.onet.pl...
Robert Tomasik pisze:
...  zażądać zgody na wymianę wszystkich, bo powinny być jednakowe.
?
Jakś podstawa prawna?

Z OC mają naprawić szkodę. Mogą sami wskazać sposób nabycia jednej używanej. W wypadku AC sprawa się komplikuje, bo przeważnie umowa przewiduje potracenie amortyzacji.

Data: 2009-06-16 06:52:55
Autor: ::[TOOMAS]::
Robert Tomasik pisze:

Czemu z AC, a nie z OC drogi? A co do meritum, to poinformować pisemnie ubezpieczyciela o problemie i zażądać zgody na wymianę wszystkich, bo powinny być jednakowe.

Bo chcę to załatwić w miare szybko. Idzie z mojego AC a ubezpieczyciel będzie odzyskiwał z ich OC.

Data: 2009-06-16 16:13:57
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "::[TOOMAS]::" <toomas@o2.pl> napisał w wiadomości news:h178fd$sc2$1inews.gazeta.pl...
Robert Tomasik pisze:
[...]

Z OC drtogi maja 390 dni na wypłatę odszkodowania.

Data: 2009-06-17 14:04:40
Autor: ::[TOOMAS]::
Robert Tomasik pisze:

Z OC drtogi maja 390 dni na wypłatę odszkodowania.

No dokładnie. A tak auto będzie po jutrze naprawione..

Uszkodzona felga w aucie a ubezpieczenie - brak w handlu takich samych felg