Uszkodzone banknoty USD

Data: 2018-09-26 21:46:00
Autor: Karol
Uszkodzone banknoty USD
Który bank w Polsce nie robi problemu z uszkodzonym bankntotem np.
20 USD
100 USD gdzie jest ten banknot jest w całości, mocno zużyty, postrzępiony i brakuje
kawałek tego banknotu, np. urwany róg 4x4 milimetry, na brzegu brakuje
kawałka 3x3 milimetry.

Próbowałem znaleźć rozporządzenie NBP, że każdy bank posiadający licencję
powinien się takim banknotem zająć (i może wziąć za to prowizję), ale nie
znalazłem...

--
Karol M.

Data: 2018-09-26 21:53:40
Autor: radekp@konto.pl
Uszkodzone banknoty USD
Wed, 26 Sep 2018 21:46:00 +0200, w
<1uf8kvvqdv8yg.1fkyvg5cmr139$.dlg@40tude.net>, Karol
<biuro_karol@dopoczty.waw.pl> napisał(-a):

[...]

Muszą ci wymienić na "sprawny" jeżeli masz więcej niż 50% banknotu.

Data: 2018-09-26 12:56:24
Autor: Dawid Rutkowski
Uszkodzone banknoty USD
Musi to chyba tylko NBP i chyba tylko banknot złotówkowy.
PS.: Już myślałem, że to chodzi o takie połówki od "Krokodylowego" ;P

Data: 2018-09-28 10:58:41
Autor: Liwiusz
Uszkodzone banknoty USD
Musi to chyba tylko NBP i chyba tylko banknot złotówkowy.

Złotówkowy to musi każdy.

Ale nie każdy o tym wie, ostatnio wymieniałem 10zł i oczywiście podstawowy czynnik białkowy w Millennium próbował zbyć na drzewo.

--
Liwiusz

Data: 2018-09-28 02:12:51
Autor: Dawid Rutkowski
Uszkodzone banknoty USD
W dniu piątek, 28 września 2018 10:58:43 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> Musi to chyba tylko NBP i chyba tylko banknot złotówkowy.

Złotówkowy to musi każdy.

To chyba jeszcze zależy od wielkości uszkodzenia.
Żona kiedyś w NBP wymieniała 50zł, bo było w kopercie - i dopiero po przedarciu koperty okazało się, że w środku coś jednak jest.
Coś było o tym, że nie może brakować więcej niż ileś % banknotu - i nawet jak masz calutki, tylko przerwany na pół, to każdej połówce brakuje za dużo % i trzeba iść do NBP i jeszcze wysłuchać OPR za to, że się im własność zniszczyło ;P Ale oddają nowy. Niestety nie da się tak zrobić, że drzesz na połówki i za każdą połówkę dostajesz osobną nówkę ;>

Data: 2018-09-28 11:43:52
Autor: Liwiusz
Uszkodzone banknoty USD
W dniu piątek, 28 września 2018 10:58:43 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
Musi to chyba tylko NBP i chyba tylko banknot złotówkowy.

Złotówkowy to musi każdy.

To chyba jeszcze zależy od wielkości uszkodzenia.

Od wielkości uszkodzenia to zależy, czy bezpłatnie, czy z potrąceniem czegoś.

[...]

Trzeba było skleić, byłby "cały, zniszczony".

--
Liwiusz

Data: 2018-09-28 11:46:31
Autor: Michał Jankowski
Uszkodzone banknoty USD

[...]

Za 75% powierzchni dostajesz pełną wartość, za 45% - połowę.

Był taki oszust, który z trzech banknotów robił cztery 75-procentowe
poklejone fragmenty, wymieniał na 4 nowe i tak dalej. Zdaje się, że
dość długo tak funkcjonował, zanim się ktoś połapał, że z numerami
banknotów jest coś nie tego...

   MJ

Data: 2018-09-26 21:59:52
Autor: Kris
Uszkodzone banknoty USD
W dniu środa, 26 września 2018 21:46:05 UTC+2 użytkownik Karol napisał:
Który bank w Polsce nie robi problemu z uszkodzonym bankntotem np.

A który bank robił Tobie problemy z przyjęciem takiego banknotu?

Data: 2018-09-27 19:08:23
Autor: Karol
Uszkodzone banknoty USD
Dnia Wed, 26 Sep 2018 21:59:52 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

W dniu środa, 26 września 2018 21:46:05 UTC+2 użytkownik Karol napisał:
Który bank w Polsce nie robi problemu z uszkodzonym bankntotem np.

A który bank robił Tobie problemy z przyjęciem takiego banknotu?

Citihandlowy oddział korporacyjny

Data: 2018-09-27 22:40:40
Autor: RobertS
Uszkodzone banknoty USD

A który bank robił Tobie problemy z przyjęciem takiego banknotu?

Citihandlowy oddział korporacyjny

taki banknot oddaje się do inkasa, bank wyśle go do NBP a ten powie ile możesz dostać, kojarzę że tak było kiedyś (może zasady się nie zmieniły?)

RobertS

Data: 2018-09-28 07:05:16
Autor: Krzysztof kw1618 z Warszawy
Uszkodzone banknoty USD
W dniu 2018-09-27 o 22:40, RobertS pisze:

[...]

zagraniczne banknoty do NBP wysyła ?

--
Kontakt email przez www: https://grupy.3mam.net

Data: 2018-09-28 01:51:25
Autor: Dawid Rutkowski
Uszkodzone banknoty USD
W dniu czwartek, 27 września 2018 19:08:29 UTC+2 użytkownik Karol napisał:

Citihandlowy oddział korporacyjny

Uuu, sam w sobie jesteś korpo (to by było USI) czy reprezentujesz (ciekawe korpo, które ma problem ze 120$)?
I naprawdę musiałeś się nieźle naszukać, żeby trafić akurat do korporacyjnego citi, ile tych oddziałów jest w PL, 15 (choć prawdą jest to, że bywają w zaskakujących miejscach)?

Data: 2018-09-28 18:51:47
Autor: Krzysztof kw1618 z Warszawy
Uszkodzone banknoty USD
[...]

Są takie korporacje, np. ambasady, które gonią klienta do banku, aby
opłatę za czynności konsularne wpłacić na ich konto i przynieśc kwit z
tego banku.

--
Kontakt email przez www: https://grupy.3mam.net

Data: 2018-09-29 03:03:53
Autor: Dawid Rutkowski
Uszkodzone banknoty USD
W dniu piątek, 28 września 2018 18:52:39 UTC+2 użytkownik Krzysztof kw1618 z Warszawy napisał:

Są takie korporacje, np. ambasady, które gonią klienta do banku, aby
opłatę za czynności konsularne wpłacić na ich konto i przynieśc kwit z
tego banku.

Hmmm, może i tak, choć OP pisał o "zajęciu" się banknotem, a nie o próbie wpłaty.
Zaś co do tych wpłat - to tylko w kasie? Nie da się przelewem?

Data: 2018-09-29 10:03:25
Autor: Szymon
Uszkodzone banknoty USD
W dniu 2018-09-26 o 21:46, Karol pisze:
[...]

W PL każdy bank musi wymienić PLN. Może natomiast nie przyjąć USD, EUR itd. W praktyce może się okazać, iż jedynie na terytorium USA możesz wymienić taki banknot.
Mnie swego czasu odmówiono przyjęcia w CA całych dolarów, które "jedynie" miały napisy na banknocie.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2018-09-30 19:53:59
Autor: Krzysztof kw1618 z Warszawy
Uszkodzone banknoty USD
W dniu 2018-09-29 o 10:03, Szymon pisze:

[...]

z USD się zgodzę, ale chyba EUR też musi przyjąć jako waluta europejska,
mimo iż w PL nie jest obiegowa to PL jako członek UE - w traktatach
chyba coś powinno byc na ten temat.

--
Kontakt email przez www: https://grupy.3mam.net

Data: 2018-10-01 17:24:44
Autor: Szymon
Uszkodzone banknoty USD
W dniu 2018-09-30 o 19:53, Krzysztof kw1618 z Warszawy pisze:

z USD się zgodzę, ale chyba EUR też musi przyjąć jako waluta europejska,
mimo iż w PL nie jest obiegowa to PL jako członek UE - w traktatach
chyba coś powinno byc na ten temat.

Emitentem jest EBC, a nie NBP. W związku z czym banknotu EUR też nie ma obowiązku przyjmować.

https://www.comperia.pl/artykuly/o_kontach_osobistych/27752-gdzie-wymienic-uszkodzone-euro.html

--
Pozdrawiam

Uszkodzone banknoty USD