Data: 2011-11-16 03:40:09 | |
Autor: maniek | |
Uszkodzony czujnik czy termostat? | |
Witam.
Mam pewien problem w audi 1.9 tdi,związany z osiągnięciem odpowiedniej temperatury silnika i nie wiem czy wymienić termostst czy czujnik. Podłączyłem vag do i w momencie nagrzewania się silnika temp.na klimatroniku była cały czas mniejsza o 2 stopnie od tego co pokazywał vag.Po osiągnięciu max.temp.77 stopni wartości były takie same na vagu jak i na klimatroniku.Natomiast zegar wskazówkowy pokazywał 83st.przy temp.77 na vagu jak i na klimatroniku.Dodam jeszcze że podczas nagrzewania się silnika dolny wąż łączący chłodnice i termostat był zimny. Czy te objawy sugerują uszkodzony czujnik? |
|
Data: 2011-11-16 04:22:09 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Uszkodzony czujnik czy termostat? | |
On Nov 16, 12:40 pm, maniek <mariusz0...@gmail.com> wrote:
Witam. Jeśli ma to sprawdź elektryczny układ dogrzewania ;) - najpierw 3 świece żarowe wkręcone w króciec wychodzący z tyłu głowicy :) później elektrykę od niego. Niestety, ale TDi do tych strasznie grzejących nie należy, chociaż jak wszystko sprawne to i do bardzo zimnych też nie :) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-11-16 12:38:08 | |
Autor: maniek | |
Uszkodzony czujnik czy termostat? | |
On 16 Lis, 13:22, Czarek Daniluk <cza...@cedaniluk.com> wrote:
On Nov 16, 12:40 pm, maniek <mariusz0...@gmail.com> wrote: Jeśli ma to sprawdź elektryczny układ dogrzewania ;) - najpierw 3 Elektryka oraz świece są OK. |
|
Data: 2011-11-17 00:07:35 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Uszkodzony czujnik czy termostat? | |
On Nov 16, 9:38 pm, maniek <mariusz0...@gmail.com> wrote:
On 16 Lis, 13:22, Czarek Daniluk <cza...@cedaniluk.com> wrote: Na pewno ?? Uszkodzenie świec żarowych podgrzewacza elektrycznego nie objawia się niczym innym - tylko wolniejszym nagrzewaniem. Różnica temperatury na odczycie jest praktycznie żadna - pokazywanie cały czas 120 bądź -20 przez któryś czujnik kwalifikowałoby czujnik do wymiany. Zacznijmy od tego jakie TDi o jakim oznaczeniu kodowym posiadasz ? - od tego trzeba było zacząć bo tdi jak "mrówków". Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-11-17 01:07:31 | |
Autor: maniek | |
Uszkodzony czujnik czy termostat? | |
On 17 Lis, 09:07, Czarek Daniluk <cza...@cedaniluk.com> wrote:
On Nov 16, 9:38 pm, maniek <mariusz0...@gmail.com> wrote:A możesz troszkę jaśniej-120;-20 to są wartości rezystancji czujnika? Kod silnika to AHU. ps.dzięki wielkie za zainteresowanie tematem |
|
Data: 2011-11-17 17:19:43 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Uszkodzony czujnik czy termostat? | |
W dniu 2011-11-17 10:07, maniek pisze:
A możesz troszkę jaśniej-120;-20 to są wartości rezystancji czujnika? Daj Boże w naszym pięknym kraju jednostką temperatury są stopnie celsjusza i w takiej właśnie jednostce podałem :D AHU to prawie ALE które miałem. Sprawdź te świece w króciec wkręcone, mam nadzieję że AHU miało elektryczny podgrzewacz :) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-11-17 04:26:46 | |
Autor: maniek | |
Uszkodzony czujnik czy termostat? | |
On 17 Lis, 09:07, Czarek Daniluk <cza...@cedaniluk.com> wrote:
On Nov 16, 9:38 pm, maniek <mariusz0...@gmail.com> wrote:
Znalazłem w książce Sam Naprawiam Audi coś takiego- http://img408.imageshack.us/img408/5283/dodatkoweswiecezarowea4.png Czy te 20 stopni to powinna być temp.otoczenia czy silnika? |
|
Data: 2011-11-17 17:21:36 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Uszkodzony czujnik czy termostat? | |
W dniu 2011-11-17 13:26, maniek pisze:
Znalazłem w książce Sam Naprawiam Audi coś takiego- Ja tam bym je sprawdził na iskrzenie :D kawałkiem kabla - jeden kawałek do + akumulatora, drugi po odkręceniu od niej kabla do świecy ;) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-11-17 12:56:03 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Uszkodzony czujnik czy termostat? | |
Użytkownik "maniek" Dodam jeszcze że podczas Nie mam VW, dlatego tylko ogólnie. Wąz na dole był zimny dlatego, że prawdopodobnie termostat nie "puścił" jeszcze dużego obiegu, jednak być może ze względu na wadliwe działanie częściowo otwarł już przepływ cieczy w niewielkiej ilości i ta zdążyła się wychłodzić w chłodnicy. Miałem podobną sytuację w Oplu - termostat zbyt wcześnie się otwierał i silnik osiągał max 70 stopni. Tyle, że u mnie taką wartość pokazywały wszystkie czujniki - nie było rozbiezności. Wymiana termostatu pomogła a silnik nagrzewa się teraz dużo szybciej, już po kilku km osiąga prawie 90 stopni i utrzymuje temp.bez względu na rodzaj jazdy. Jeśli zauważyłeś dłuższe nagrzewanie się silnika, nawet do tych 70 stopni to obstawiał bym termostat a nie czujnik. |
|
Data: 2011-11-17 04:08:34 | |
Autor: maniek | |
Uszkodzony czujnik czy termostat? | |
Czyli jak termostat ma temperaturę otwarcia np.86st.to do tego momentu
teoretycznie dolny wąż powinien być zimny a jeżeli dolny wąż wcześniej robi się ciepły to może sugerować wadliwy termostat? Dobrze to rozumuje? |
|
Data: 2011-11-17 13:15:24 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Uszkodzony czujnik czy termostat? | |
Użytkownik "maniek" < Czyli jak termostat ma temperaturę otwarcia np.86st.to do tego momentu Zazwyczaj jest tak, że do chwili otwarcia czyli np. 86 st. to nawet górny wąż powinien być zimny (prawdopodobnie jest pierwszym elementem za termostatem) nie sugeruj się dolnym wężem (no chyba, że w VW jest inaczej) bo u mnie było tak, że dolny był zimny a termostat "puszczał" płyn w duży obieg ale zanim płyn dotarł do dolnego węża to już się wychłodził. |
|
Data: 2011-11-17 04:21:36 | |
Autor: maniek | |
Uszkodzony czujnik czy termostat? | |
On 17 Lis, 13:15, "Przemysław Czaja" <prze...@poczta.fm> wrote
nie sugeruj się dolnym wężem (no chyba, że w VW jest inaczej) bo u mnie No tak,faktycznie ;) |
|