Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Uszkodzony czujnik czy termostat?

Uszkodzony czujnik czy termostat?

Data: 2011-11-16 03:40:09
Autor: maniek
Uszkodzony czujnik czy termostat?
Witam.
Mam pewien problem w audi 1.9 tdi,związany z osiągnięciem odpowiedniej
temperatury silnika i nie wiem czy wymienić termostst czy czujnik.
Podłączyłem vag do i w momencie nagrzewania się silnika temp.na
klimatroniku była cały czas mniejsza o 2 stopnie od tego co pokazywał
vag.Po osiągnięciu max.temp.77 stopni wartości były takie same na vagu
jak i na klimatroniku.Natomiast zegar wskazówkowy pokazywał 83st.przy
temp.77 na vagu jak i na klimatroniku.Dodam jeszcze że podczas
nagrzewania się silnika dolny wąż łączący chłodnice i termostat był
zimny.
Czy te objawy sugerują uszkodzony czujnik?

Data: 2011-11-16 04:22:09
Autor: Czarek Daniluk
Uszkodzony czujnik czy termostat?
On Nov 16, 12:40 pm, maniek <mariusz0...@gmail.com> wrote:
Witam.
Mam pewien problem w audi 1.9 tdi,związany z osiągnięciem odpowiedniej
temperatury silnika i nie wiem czy wymienić termostst czy czujnik.
Podłączyłem vag do i w momencie nagrzewania się silnika temp.na
klimatroniku była cały czas mniejsza o 2 stopnie od tego co pokazywał
vag.Po osiągnięciu max.temp.77 stopni wartości były takie same na vagu
jak i na klimatroniku.Natomiast zegar wskazówkowy pokazywał 83st.przy
temp.77 na vagu jak i na klimatroniku.Dodam jeszcze że podczas
nagrzewania się silnika dolny wąż łączący chłodnice i termostat był
zimny.
Czy te objawy sugerują uszkodzony czujnik?

Jeśli ma to sprawdź elektryczny układ dogrzewania ;) - najpierw 3
świece żarowe wkręcone w króciec wychodzący z tyłu głowicy :) później
elektrykę od niego.
Niestety, ale TDi do tych strasznie grzejących nie należy, chociaż jak
wszystko sprawne to i do bardzo zimnych też nie :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-11-16 12:38:08
Autor: maniek
Uszkodzony czujnik czy termostat?
On 16 Lis, 13:22, Czarek Daniluk <cza...@cedaniluk.com> wrote:
On Nov 16, 12:40 pm, maniek <mariusz0...@gmail.com> wrote:

Jeśli ma to sprawdź elektryczny układ dogrzewania ;) - najpierw 3
świece żarowe wkręcone w króciec wychodzący z tyłu głowicy :) później
elektrykę od niego.
Niestety, ale TDi do tych strasznie grzejących nie należy, chociaż jak
wszystko sprawne to i do bardzo zimnych też nie :)

Pozdrawiam !

Elektryka oraz świece są OK.

Data: 2011-11-17 00:07:35
Autor: Czarek Daniluk
Uszkodzony czujnik czy termostat?
On Nov 16, 9:38 pm, maniek <mariusz0...@gmail.com> wrote:
On 16 Lis, 13:22, Czarek Daniluk <cza...@cedaniluk.com> wrote:

> On Nov 16, 12:40 pm, maniek <mariusz0...@gmail.com> wrote:
> Jeśli ma to sprawdź elektryczny układ dogrzewania ;) - najpierw 3
> świece żarowe wkręcone w króciec wychodzący z tyłu głowicy :) później
> elektrykę od niego.
> Niestety, ale TDi do tych strasznie grzejących nie należy, chociaż jak
> wszystko sprawne to i do bardzo zimnych też nie :)

> Pozdrawiam !

Elektryka oraz świece są OK.

Na pewno ?? Uszkodzenie świec żarowych podgrzewacza elektrycznego nie
objawia się niczym innym - tylko wolniejszym nagrzewaniem.
Różnica temperatury na odczycie jest praktycznie żadna - pokazywanie
cały czas 120 bądź -20 przez któryś czujnik kwalifikowałoby czujnik do
wymiany.

Zacznijmy od tego jakie TDi o jakim oznaczeniu kodowym posiadasz ? -
od tego trzeba było zacząć bo tdi jak "mrówków".

Pozdrawiam !

Data: 2011-11-17 01:07:31
Autor: maniek
Uszkodzony czujnik czy termostat?
On 17 Lis, 09:07, Czarek Daniluk <cza...@cedaniluk.com> wrote:
On Nov 16, 9:38 pm, maniek <mariusz0...@gmail.com> wrote:

> On 16 Lis, 13:22, Czarek Daniluk <cza...@cedaniluk.com> wrote:

> > On Nov 16, 12:40 pm, maniek <mariusz0...@gmail.com> wrote:
> > Jeśli ma to sprawdź elektryczny układ dogrzewania ;) - najpierw 3
> > świece żarowe wkręcone w króciec wychodzący z tyłu głowicy :) później
> > elektrykę od niego.
> > Niestety, ale TDi do tych strasznie grzejących nie należy, chociaż jak
> > wszystko sprawne to i do bardzo zimnych też nie :)

> > Pozdrawiam !

> Elektryka oraz świece są OK.

Na pewno ?? Uszkodzenie świec żarowych podgrzewacza elektrycznego nie
objawia się niczym innym - tylko wolniejszym nagrzewaniem.
Różnica temperatury na odczycie jest praktycznie żadna - pokazywanie
cały czas 120 bądź -20 przez któryś czujnik kwalifikowałoby czujnik do
wymiany.

Zacznijmy od tego jakie TDi o jakim oznaczeniu kodowym posiadasz ? -
od tego trzeba było zacząć bo tdi jak "mrówków".

Pozdrawiam !
A możesz troszkę jaśniej-120;-20 to są wartości rezystancji czujnika?
Kod silnika to AHU.

ps.dzięki wielkie za zainteresowanie tematem

Data: 2011-11-17 17:19:43
Autor: Czarek Daniluk
Uszkodzony czujnik czy termostat?
W dniu 2011-11-17 10:07, maniek pisze:

A możesz troszkę jaśniej-120;-20 to są wartości rezystancji czujnika?
Kod silnika to AHU.

ps.dzięki wielkie za zainteresowanie tematem

Daj Boże w naszym pięknym kraju jednostką temperatury są stopnie celsjusza i w takiej właśnie jednostce podałem :D
AHU to prawie ALE które miałem.
Sprawdź te świece w króciec wkręcone, mam nadzieję że AHU miało elektryczny podgrzewacz :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-11-17 04:26:46
Autor: maniek
Uszkodzony czujnik czy termostat?
On 17 Lis, 09:07, Czarek Daniluk <cza...@cedaniluk.com> wrote:
On Nov 16, 9:38 pm, maniek <mariusz0...@gmail.com> wrote:

> On 16 Lis, 13:22, Czarek Daniluk <cza...@cedaniluk.com> wrote:


Na pewno ?? Uszkodzenie świec żarowych podgrzewacza elektrycznego nie
objawia się niczym innym - tylko wolniejszym nagrzewaniem.
Różnica temperatury na odczycie jest praktycznie żadna - pokazywanie
cały czas 120 bądź -20 przez któryś czujnik kwalifikowałoby czujnik do
wymiany.


Pozdrawiam !


Znalazłem w książce Sam Naprawiam Audi coś takiego-
http://img408.imageshack.us/img408/5283/dodatkoweswiecezarowea4.png
Czy te 20 stopni to powinna być temp.otoczenia czy silnika?

Data: 2011-11-17 17:21:36
Autor: Czarek Daniluk
Uszkodzony czujnik czy termostat?
W dniu 2011-11-17 13:26, maniek pisze:

Znalazłem w książce Sam Naprawiam Audi coś takiego-
http://img408.imageshack.us/img408/5283/dodatkoweswiecezarowea4.png
Czy te 20 stopni to powinna być temp.otoczenia czy silnika?

Ja tam bym je sprawdził na iskrzenie :D kawałkiem kabla - jeden kawałek do + akumulatora, drugi po odkręceniu od niej kabla do świecy ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-11-17 12:56:03
Autor: Przemysław Czaja
Uszkodzony czujnik czy termostat?

Użytkownik "maniek"

Dodam jeszcze że podczas
nagrzewania się silnika dolny wąż łączący chłodnice i termostat był
zimny.
Czy te objawy sugerują uszkodzony czujnik?

Nie mam VW, dlatego tylko ogólnie. Wąz na dole był zimny dlatego, że prawdopodobnie termostat nie "puścił" jeszcze dużego obiegu, jednak być może ze względu na wadliwe działanie częściowo otwarł już przepływ cieczy w niewielkiej ilości i ta zdążyła się wychłodzić w chłodnicy. Miałem podobną sytuację w Oplu - termostat zbyt wcześnie się otwierał i silnik osiągał max 70 stopni. Tyle, że u mnie taką wartość pokazywały wszystkie czujniki - nie było rozbiezności. Wymiana termostatu pomogła a silnik nagrzewa się teraz dużo szybciej, już po kilku km osiąga prawie 90 stopni i utrzymuje temp.bez względu na rodzaj jazdy. Jeśli zauważyłeś dłuższe nagrzewanie się silnika, nawet do tych 70 stopni to obstawiał bym termostat a nie czujnik.

Data: 2011-11-17 04:08:34
Autor: maniek
Uszkodzony czujnik czy termostat?
Czyli jak termostat ma temperaturę otwarcia np.86st.to do tego momentu
teoretycznie dolny wąż powinien być zimny a jeżeli dolny wąż wcześniej
robi się ciepły to może sugerować wadliwy termostat?
Dobrze to rozumuje?

Data: 2011-11-17 13:15:24
Autor: Przemysław Czaja
Uszkodzony czujnik czy termostat?

Użytkownik "maniek" <

Czyli jak termostat ma temperaturę otwarcia np.86st.to do tego momentu
teoretycznie dolny wąż powinien być zimny a jeżeli dolny wąż wcześniej
robi się ciepły to może sugerować wadliwy termostat?
Dobrze to rozumuje?

Zazwyczaj jest tak, że do chwili otwarcia czyli np. 86 st. to nawet górny wąż powinien być zimny (prawdopodobnie jest pierwszym elementem za termostatem)
nie sugeruj się dolnym wężem (no chyba, że w VW jest inaczej) bo u mnie było tak, że dolny był zimny a termostat "puszczał" płyn w duży obieg ale zanim płyn dotarł do dolnego węża to już się wychłodził.

Data: 2011-11-17 04:21:36
Autor: maniek
Uszkodzony czujnik czy termostat?
On 17 Lis, 13:15, "Przemysław Czaja" <prze...@poczta.fm> wrote

nie sugeruj się dolnym wężem (no chyba, że w VW jest inaczej) bo u mnie
było tak, że dolny był zimny a termostat "puszczał" płyn w duży obieg
ale zanim płyn dotarł do dolnego węża to już się wychłodził.


No tak,faktycznie ;)

Uszkodzony czujnik czy termostat?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona