Uszkodzony czujnik czy termostat?

Data: 2011-11-16 04:22:09
Autor: Czarek Daniluk
Uszkodzony czujnik czy termostat?
On Nov 16, 12:40 pm, maniek <mariusz0...@gmail.com> wrote:
Witam.
Mam pewien problem w audi 1.9 tdi,związany z osiągnięciem odpowiedniej
temperatury silnika i nie wiem czy wymienić termostst czy czujnik.
Podłączyłem vag do i w momencie nagrzewania się silnika temp.na
klimatroniku była cały czas mniejsza o 2 stopnie od tego co pokazywał
vag.Po osiągnięciu max.temp.77 stopni wartości były takie same na vagu
jak i na klimatroniku.Natomiast zegar wskazówkowy pokazywał 83st.przy
temp.77 na vagu jak i na klimatroniku.Dodam jeszcze że podczas
nagrzewania się silnika dolny wąż łączący chłodnice i termostat był
zimny.
Czy te objawy sugerują uszkodzony czujnik?

Jeśli ma to sprawdź elektryczny układ dogrzewania ;) - najpierw 3
świece żarowe wkręcone w króciec wychodzący z tyłu głowicy :) później
elektrykę od niego.
Niestety, ale TDi do tych strasznie grzejących nie należy, chociaż jak
wszystko sprawne to i do bardzo zimnych też nie :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-11-16 12:38:08
Autor: maniek
On 16 Lis, 13:22, Czarek Daniluk <cza...@cedaniluk.com> wrote:
[...]

Elektryka oraz świece są OK.

Data: 2011-11-17 00:07:35
Autor: Czarek Daniluk
On Nov 16, 9:38 pm, maniek <mariusz0...@gmail.com> wrote:
> [...]

> Niestety, ale TDi do tych strasznie grzejących nie należy, chociaż jak
> wszystko sprawne to i do bardzo zimnych też nie :)

Elektryka oraz świece są OK.

Na pewno ?? Uszkodzenie świec żarowych podgrzewacza elektrycznego nie
objawia się niczym innym - tylko wolniejszym nagrzewaniem.
Różnica temperatury na odczycie jest praktycznie żadna - pokazywanie
cały czas 120 bądź -20 przez któryś czujnik kwalifikowałoby czujnik do
wymiany.

Zacznijmy od tego jakie TDi o jakim oznaczeniu kodowym posiadasz ? -
od tego trzeba było zacząć bo tdi jak "mrówków".

Pozdrawiam !

Data: 2011-11-17 01:07:31
Autor: maniek
On 17 Lis, 09:07, Czarek Daniluk <cza...@cedaniluk.com> wrote:

> [...]

Zacznijmy od tego jakie TDi o jakim oznaczeniu kodowym posiadasz ? -
od tego trzeba było zacząć bo tdi jak "mrówków".

A możesz troszkę jaśniej-120;-20 to są wartości rezystancji czujnika?
Kod silnika to AHU.

ps.dzięki wielkie za zainteresowanie tematem

Data: 2011-11-17 17:19:43
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2011-11-17 10:07, maniek pisze:

A możesz troszkę jaśniej-120;-20 to są wartości rezystancji czujnika?
Kod silnika to AHU.

ps.dzięki wielkie za zainteresowanie tematem

Daj Boże w naszym pięknym kraju jednostką temperatury są stopnie celsjusza i w takiej właśnie jednostce podałem :D
AHU to prawie ALE które miałem.
Sprawdź te świece w króciec wkręcone, mam nadzieję że AHU miało elektryczny podgrzewacz :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-11-17 04:26:46
Autor: maniek
> [...]

Różnica temperatury na odczycie jest praktycznie żadna - pokazywanie
cały czas 120 bądź -20 przez któryś czujnik kwalifikowałoby czujnik do

Znalazłem w książce Sam Naprawiam Audi coś takiego-
http://img408.imageshack.us/img408/5283/dodatkoweswiecezarowea4.png
Czy te 20 stopni to powinna być temp.otoczenia czy silnika?

Data: 2011-11-17 17:21:36
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2011-11-17 13:26, maniek pisze:

Znalazłem w książce Sam Naprawiam Audi coś takiego-
http://img408.imageshack.us/img408/5283/dodatkoweswiecezarowea4.png
Czy te 20 stopni to powinna być temp.otoczenia czy silnika?

Ja tam bym je sprawdził na iskrzenie :D kawałkiem kabla - jeden kawałek do + akumulatora, drugi po odkręceniu od niej kabla do świecy ;)

Pozdrawiam !

Uszkodzony czujnik czy termostat?