Uszkodzony kanał IDE

Data: 2011-07-08 17:58:27
Autor: Remek
Uszkodzony kanał IDE
Witam

Czy dysk może uszkodzić kanał IDE? Jakieś dziwne przypadki mnie ostatnio
spotkały. Pod działający komputer podłączyłem dysk z Windows SE. Do prób z
programowaniem itd. System się odpalił, zrobiłem co potrzebowałem,
wyłączyłem komputer i wstawiłem "macierzysty" dysk systemowy. System się
odpalił, ale nie widział innych dysków (IDE). Okazało się, że dysk slave na
pierwszym IDE ma uszkodzony MBR. Próby jego naprawy były nieskuteczne.
Przełożyłem go na slave na drugi kanał i MBR dał się naprawić. Myślę
zasilacz, płyta. Podmieniłem zasilacz (sprawny %) i dalej to samo. Pierwszy
IDE slave nie widzi dysku. Podmieniłem płytę. Wszystko O.K. Podłaczyłem bez
obaw (wielokrotnie go używałem bez problemów) ten "fatalny" dysk i
załatwiłem drugą płytę. Pierwszy IDE slave nie widzi dysku. Co jest grane?

Remek

Uszkodzony kanał IDE