Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Uszkodzony rozrząd

Uszkodzony rozrząd

Data: 2011-05-04 11:55:50
Autor: BearBag
Uszkodzony rozrząd


tak to jest jak sie czyta ksiazki zamiast polegac na doswiadczeniu
innych...
pasek zmieniam co 60-70 tys niezaleznie co na nim pisze, lepiej co 3
lata dac 500zl niz co 5lat 5tys... a nie powiem w peugeocie 406 mialem
wymiane paska wpisana po 120tys MIL... musialbym byc mega idiota zeby
tak dlugo czekac...

Jesli producent napisał w instrukcji że ma być po 120tyś km to znaczy że przetestował to i 99% testowanych silników i paski w nich to wytrzymało. Te przebiegi w książkach nie biorą się z księżyca tylko z testów w ekstremalnych warunkach i obliczeń statystycznych. Oczywiście że można zmieniać rozrząd co 50tyś chociaz producent każe co 120 tylko jest to niezła nadgorliwość, coś jak seks z prezerwatywą, pigułkami i urywany (tak na wszelki wypadek). Można sie też zatrzymywać na zielonym świetle i sprawdzać czy ktoś nie wyjedzie nam na czerwonym. W koncu jest jakies ryzyko...
A tak poważnie to urwane paski zdarzają sie bardzo rzadko, raz na kilka tysięcy aut i przyczyną zwykle nie jest przebieg tylko wiek paska. Ludzie jeżdzą na starym bo niby ma tylko 50tyś a wiekowo np 10lat i bum....
Mam znajomych zarówno w ASO jak i zwyklych mechaników i zerwane paski to rzadkość i zwykle jest bardzo wyraźna przyczyna, albo babka nie wiedziala że takie coś w ogole sie zmienia albo ktoś jezdził 12lat na jednym, albo auto stało rok w stodole i je zapalali przez pół wsi na popych. Reszta to wady materialu których nie da się przewidzieć.
Poza tym słyszałem o silnikach które miały po 250tyś i przyjeżdzały do mechanika na zmiane fabrycznego paska i nic im nie było :)

Data: 2011-05-04 12:15:55
Autor: koziel
Uszkodzony rozrząd
co do przebiegu 250 kkm i orginalnego paska - 2 lata temu mialem
lagune I z 96r i mozecie wierzyc lub nie, ale miala przejechane 230
kkm i wlasnie oryginalny pasek rozrzadu wraz z podzespolami, a ponadto
np linke sprzegla ktora juz ze starosci strzelila zima - takze
podzielam zdanie kolegi powyzej :)

Pozdrawiam,
Emil.

Data: 2011-05-04 21:55:22
Autor: Tomasz Pyra
Uszkodzony rozrząd
W dniu 2011-05-04 20:55, BearBag pisze:

Oczywiście że można zmieniać rozrząd co 50tyś chociaz producent każe co 120 tylko jest to niezła nadgorliwość

W dodatku taka nadgorliwość wcale nie musi zmniejszać prawdopodobieństwa że tłoki się zderzą z zaworami.

Kryteria awaryjności podzespołów są bardziej skomplikowane i wymagają uwzględnienia jeszcze paru rzeczy.

Np. krzywa wannowa i duży skok awaryjności w okresie "nowości", związany z tym że nowo założony pasek może być fabrycznie wadliwy, albo błąd zostanie popełniony przy wymianie i silnik się uszkodzi już w pierwszych chwilach po wymianie paska.

Do tego dużo awarii będzie po prostu losowych na które kondycja paska nie ma wpływu - uszkodzenia mechaniczne, chemiczne czy awaria innych podzespołów silnika samochodu.

A samo wyliczanie żywotności podzespołów na podstawie przebiegu też już jest obarczone co najmniej solidnym błędem.

Wiele podzespołów zużywa się raczej w zależności oo ilości obrotów silnika, prędkości obrotowej silnika czy temperatury, a nie ilości przejechanych kilometrów.

Można to oczywiście uśredniać, ale te wyniki dla samochodu używanego do stania w miejskich korkach na krótkich trasach, będą mocno się różnić od wyników w samochodzie używanym do jeżdżenia w dalsze trasy.

Poza tym słyszałem o silnikach które miały po 250tyś i przyjeżdzały do mechanika na zmiane fabrycznego paska i nic im nie było :)

W bezkolizyjnych silnikach to chyba częste podejście - urwanie paska nie grozi niczym poważnym, więc najwyżej zmienia się go przy okazji jakiś gwiżdżących rolek, albo cieknącej pompy wody.
Szansa że silnik całe życie samochodu przejedzie na jednym pasku jest w na tyle duża, że przy bezkolizyjnym silniku nie ma sensu się brudzić :)

Data: 2011-05-04 22:11:29
Autor: Jaroslaw Berezowski
Uszkodzony rozrząd
Dnia Wed, 04 May 2011 21:55:22 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Np. krzywa wannowa i duży skok awaryjności w okresie "nowości", związany
z tym że nowo założony pasek może być fabrycznie wadliwy, albo błąd
zostanie popełniony przy wymianie i silnik się uszkodzi już w pierwszych
chwilach po wymianie paska.
W służbowym busie fordowskim w serwisie zapomnieli skręcic porządnie rolkę napinającą. Rozrząd się nam w czasie jazdy przestawił i tak fajnie gradualnie straciliśmy moc :)



--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-05-04 22:35:20
Autor: J.F.
Uszkodzony rozrzšd
On Wed, 4 May 2011 11:55:50 -0700 (PDT),  BearBag wrote:
Jesli producent napisał w instrukcji że ma być po 120tyś km to znaczy że przetestował to i 99% testowanych silników i paski w nich to wytrzymało.

Chyba ze to Daewoo.

Te przebiegi w książkach nie biorą się z księżyca tylko z testów w ekstremalnych warunkach i obliczeń statystycznych.

Widac Koreanczycy malo jezdzili po Polsce i Niemczech :-)
A moze za duzo razy przeliczano z mil na kilometry lub odwrotnie :-)

Oczywiście że można zmieniać rozrząd co 50tyś chociaz producent każe co 120 tylko jest to niezła nadgorliwość, A tak poważnie to urwane paski zdarzają sie bardzo rzadko, raz na kilka tysięcy aut i przyczyną zwykle nie jest przebieg tylko wiek paska. Ludzie jeżdzą na starym bo niby ma tylko 50tyś a wiekowo np 10lat i bum...
Mam znajomych zarówno w ASO jak i zwyklych mechaników i zerwane paski to rzadkość

Ale to nie byli mechanicy z Daewoo ? Bo tam w koncu ASO dostalo
okolnikiem errate do ksiazki obslugi, widac te gwarancyjne naprawy za
duzo ich kosztowaly :-)

J.

Uszkodzony rozrząd

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona