Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Uszkodzony rozrząd

Uszkodzony rozrząd

Data: 2011-05-04 21:55:22
Autor: Tomasz Pyra
Uszkodzony rozrząd
W dniu 2011-05-04 20:55, BearBag pisze:

Oczywiście że można zmieniać rozrząd co 50tyś chociaz producent każe co 120 tylko jest to niezła nadgorliwość

W dodatku taka nadgorliwość wcale nie musi zmniejszać prawdopodobieństwa że tłoki się zderzą z zaworami.

Kryteria awaryjności podzespołów są bardziej skomplikowane i wymagają uwzględnienia jeszcze paru rzeczy.

Np. krzywa wannowa i duży skok awaryjności w okresie "nowości", związany z tym że nowo założony pasek może być fabrycznie wadliwy, albo błąd zostanie popełniony przy wymianie i silnik się uszkodzi już w pierwszych chwilach po wymianie paska.

Do tego dużo awarii będzie po prostu losowych na które kondycja paska nie ma wpływu - uszkodzenia mechaniczne, chemiczne czy awaria innych podzespołów silnika samochodu.

A samo wyliczanie żywotności podzespołów na podstawie przebiegu też już jest obarczone co najmniej solidnym błędem.

Wiele podzespołów zużywa się raczej w zależności oo ilości obrotów silnika, prędkości obrotowej silnika czy temperatury, a nie ilości przejechanych kilometrów.

Można to oczywiście uśredniać, ale te wyniki dla samochodu używanego do stania w miejskich korkach na krótkich trasach, będą mocno się różnić od wyników w samochodzie używanym do jeżdżenia w dalsze trasy.

Poza tym słyszałem o silnikach które miały po 250tyś i przyjeżdzały do mechanika na zmiane fabrycznego paska i nic im nie było :)

W bezkolizyjnych silnikach to chyba częste podejście - urwanie paska nie grozi niczym poważnym, więc najwyżej zmienia się go przy okazji jakiś gwiżdżących rolek, albo cieknącej pompy wody.
Szansa że silnik całe życie samochodu przejedzie na jednym pasku jest w na tyle duża, że przy bezkolizyjnym silniku nie ma sensu się brudzić :)

Data: 2011-05-04 22:11:29
Autor: Jaroslaw Berezowski
Uszkodzony rozrząd
Dnia Wed, 04 May 2011 21:55:22 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Np. krzywa wannowa i duży skok awaryjności w okresie "nowości", związany
z tym że nowo założony pasek może być fabrycznie wadliwy, albo błąd
zostanie popełniony przy wymianie i silnik się uszkodzi już w pierwszych
chwilach po wymianie paska.
W służbowym busie fordowskim w serwisie zapomnieli skręcic porządnie rolkę napinającą. Rozrząd się nam w czasie jazdy przestawił i tak fajnie gradualnie straciliśmy moc :)



--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Uszkodzony rozrząd

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona