Uszkodzony rozrzÄ…d

Data: 2011-05-03 11:28:02
Autor: glang
Uszkodzony rozrzÄ…d
w silniku 2,0 FSI (grudzieÅ„ 2007, rejestracja 2008, przebieg 100tys) pÄ™kÅ‚ pasek rozrzÄ…du. Auto od poczÄ…tku serwisowane w ASO, wg instrukcji wymiana po  180tys km. (o wymianie ze staroÅ›ci uwag brak).
Producent pewnie będzie chciał się wymiksować od odpowiedzialności za szkody, ale może znacie jakiś podobny przypadek, gdy mu się to nie udało?

patrząc na inne odpowiedzi napiszę tylko że jak dobrze to rozegrasz to może uda się w ramach "dobrej woli VW"?
nie będzie za free ale znam przypadki 50 % rabatu
pzdr
GL

Data: 2011-05-03 09:59:02
Autor: to
Uszkodzony rozrz±d
begin glang
nie będzie za free ale znam przypadki 50 % rabatu pzdr

Tyle, że używany silnik (bo zapewne ten uległ uszkodzeniu) można kupić za jakiś 3-4 tys., do tego wymiana 1-2 tys. Ciekawe ile to będzie 50% w VW. ;)

Data: 2011-05-03 13:15:03
Autor: Tomasz Pyra
Uszkodzony rozrzÄ…d
W dniu 2011-05-03 11:59, to pisze:
begin glang

nie będzie za free ale znam przypadki 50 % rabatu pzdr

Tyle, że używany silnik (bo zapewne ten uległ uszkodzeniu)

Z całą pewnością, to właśnie silnik uległ uszkodzeniu :) Bo raczej nie zawieszenie ;)

Tyle że ten silnik też się składa z różnych części i zapewne nie wszystkie uległy uszkodzeniu.
Kupowanie całego silnika pewnie nie ma sensu.

Data: 2011-05-03 11:50:42
Autor: to
Uszkodzony rozrz±d
begin Tomasz Pyra
Tyle że ten silnik też się składa z różnych części i zapewne nie
wszystkie uległy uszkodzeniu.
Kupowanie całego silnika pewnie nie ma sensu.

Obawiam się, że sumarycznie kupno sprawnego-używanego i sprzedaż pozostałości wyjdzie korzystniej niż rozbieranie starego i jakieś remonty.

Data: 2011-05-03 14:07:32
Autor: Tomasz Pyra
Uszkodzony rozrzÄ…d
W dniu 2011-05-03 13:50, to pisze:
begin Tomasz Pyra

[...]

Tak jak policzyłem - naprawa około 2000zł.
I jest silnik z wiadomÄ… historiÄ… i przebiegiem.

A kupno używanego silnika to też zawsze loteria, bo nikt nie zgadnie ile to już ma przelatane, skąd pochodzi i z czego jest poskładany.

Już nie mówiąc, że kupowanie całego zapewne nie jest potrzebne. Na 99% uszkodzeniu uległy tylko elementy głowicy, co ma tą dodatkową zaletę że do naprawy nie trzeba nawet wyciągać silnika z samochodu.

I raczej nad takim wariantem bym się zastanowił - bo można kupić pewnie całą używaną głowicę za 1000-1500zł, co będzie ceną porównywalną z remontem starej.

Ja co prawda wolałbym wyremontowaną starą, niż używaną, ale rozumiem że wielu ludzi ma niezdrowy wstręt do słowa "remont" :)

Data: 2011-05-03 14:53:24
Autor: Kuba \(aka cita\)
Uszkodzony rozrzÄ…d

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4dbff002$0$2438$65785112news.neostrada.pl...

Tak jak policzyłem - naprawa około 2000zł.
I jest silnik z wiadomÄ… historiÄ… i przebiegiem.

2000zł to koszt czego?
Całkowitej naprawy silnika po urwanym pasku i zaworach, które spotkały sie z tłokami?

hmm... w jakim samochodzie?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-05-03 18:20:35
Autor: Jacek
Uszkodzony rozrzÄ…d
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:ipots9$bni$1inews.gazeta.pl...

[...]

w mojej vectrze 1.8 benz 16v, wymiana 6 zaworów, jakieś uszczelniacze wałków, pare pierdółek w glowicy, podkładanie do kupy. Części koło 1 tyś, robocizna 500zł. Po robocie mam 15-16 atm kompresji.
Poszedł napinacz paska, dostał sporego luzu i przejechał tak jeszcze pół godziny do warsztatu

Jacek

Data: 2011-05-03 18:25:45
Autor: Tomasz Pyra
Uszkodzony rozrzÄ…d

[...]

Oczywiście, a jaki problem?
Koszt zaworu+prowadnica+uszczelniacz będzie w granicach 50-60zł za sztukę.
Reszta to nowy pasek, uszczelki i za te 3h pracy jednego mechanika.

Wbrew tego co wielu ludzi sądzi, to wcale nie jest jakaś kosmicznie droga naprawa, szansa że zawór wpadł do cylindra i narobił tam szkód jest naprawdę minimalna.

hmm... w jakim samochodzie?

hmmm... w każdym?
2000zł to kosztowało w Pugu 307.
800zł w Punto II, ale tam zrobiłem to sam i musiałem tylko kupić części. Oba 16V.

Akurat to co ulega zniszczeniu po zerwaniu paska kosztuje bardzo podobne pieniądze niezależnie od klasy i marki samochodu.
Kwestia tylko ilości zaworów w silniku.

Tylko oczywiście wymaga to skorzystania z usług warsztatu, który nie będzie z klienta robił głupka. Bo jak zobaczą gościa z nową, drogą furą, to mogą go próbować wydoić, powtarzając legendy miejskie że silniki po zerwaniu paska ulegają całkowitemu i nieodwracalnemu zniszczeniu i remont kosztuje 10000zł minimum.

Data: 2011-05-03 15:47:40
Autor: to
Uszkodzony rozrz±d
begin Tomasz Pyra
Tak jak policzyłem - naprawa około 2000zł.

Chyba jak to sam zrobisz. Za 2000 zł to zrobisz rozrząd, planowanie głowicy, kupisz uszczelki i to wszystko zamontujesz/zdemontujesz. I to raczej na pewno nie w ASO. ;)

I jest silnik z wiadomÄ…
historiÄ… i przebiegiem.

Pytanie czy wiadoma historia pękniętego paska rozrządu to jakiś atut...

A kupno używanego silnika to też zawsze loteria, bo nikt nie zgadnie ile
to już ma przelatane, skąd pochodzi i z czego jest poskładany.

Używane silniki bierze się z pewnego źródła, sprawdza przed demontażem z "dawcy" no i dostaje się na nie z miesiąc gwarancji...

Już nie mówiąc, że kupowanie całego zapewne nie jest potrzebne. Na 99%
uszkodzeniu uległy tylko elementy głowicy, co ma tą dodatkową zaletę że
do naprawy nie trzeba nawet wyciągać silnika z samochodu.

Może tak, może nie. Ile kosztuje przestój auta, wyjmowanie głowicy, ocena stanu silnika, debatowanie nad tym, planowanie nowej głowicy, nowe uszczelki itp.? Tak kupujesz kompletny silnik, wyjmujesz stary, wkładasz nowy i tyle. Da się to porządnie zrobić w 1-2 dni.

I raczej nad takim wariantem bym się zastanowił - bo można kupić pewnie
całą używaną głowicę za 1000-1500zł, co będzie ceną porównywalną z
remontem starej.

Remont głowicy za 1000 zł? ;)

Data: 2011-05-03 18:36:36
Autor: Tomasz Pyra
Uszkodzony rozrzÄ…d
W dniu 2011-05-03 17:47, to pisze:
begin Tomasz Pyra

Tak jak policzyłem - naprawa około 2000zł.

Chyba jak to sam zrobisz.

Sam zrobiłem za 800zł.

Za 2000 zł to zrobisz rozrząd

50-60zł od sztuki zaworu z prowadnicą i uszczelniaczem.
W najgorszym razie zaworów trzeba 16, zazwyczaj mniej stawiam że 4-8 sztuk

>  planowanie gÅ‚owicy

50zł

, kupisz uszczelki

Jedna UPG wymaga wymiany na nowÄ….

i to wszystko zamontujesz/zdemontujesz.

To sÄ… jakieÅ› 3 godziny pracy.
Godzina na rozebranie i sprawdzenie zaworów, potem 2 na złożenie wszystkiego.
Więc bez przesady z ceną robocizny.

I to
raczej na pewno nie w ASO. ;)

Do ASO to bym się bał - raz już to w fabryce "autoryzowanie" złożyli i się podejrzanie szybko rozpadło ;)
A poważnie to oczywiście że nie w ASO - tego typu naprawy w ASO są niewspółmiernie drogie do skomplikowania naprawy.

Data: 2011-05-03 14:00:44
Autor: cbnet
Uszkodzony rozrzÄ…d
W tamtym roku wymieniałem cały silnik po awarii rozrządu.
Wyszło w sumie taniej niż wymiana 16 zaworów.
Zadecydował koszt robicizny.

Tylko u mnie silnik miał spory przebieg i nie był w zbyt znakomitej
kondycji więc tak w ogóle myślałem o jego ew. wymianie.

Co ciekawe: warsztat nie podjął się kupna używanego silnika
ze względu na zbyt wielkie ryzyko. Woleli (-by) wymieniać zawory.

Dlatego sam musiałem go zakupić.
Ten który wybrałem został oceniony bardzo dobrze.
Czyli reasumując: udało się. ;)

Tyle że łączny koszt takiej wymiany i tak jest ~zabójczy.

--
CB

Data: 2011-05-03 13:13:50
Autor: Tomasz Pyra
Uszkodzony rozrzÄ…d
W dniu 2011-05-03 11:28, glang pisze:
w silniku 2,0 FSI (grudzień 2007, rejestracja 2008, przebieg 100tys)
pękł pasek rozrządu. Auto od początku serwisowane w ASO, wg instrukcji
wymiana po 180tys km. (o wymianie ze starości uwag brak).
[...]

Jak ASO daje na coś 50% zniżki, to jeszcze niekoniecznie jest to atrakcyjna cena. Zwłaszcza jeżeli chodzi o obsługę inną niż typowe wymiany eksploatacyjne.

Trzeba się zorientować co się stało w silniku, bo zerwanie paska rozrządu zazwyczaj wymaga tylko wymiany zaworów z prowadnicami.
Dalsze uszkodzenia (popychacze, wałki, głowica, tłoki, cylindry) to już byłyby duży pech.

A komplet 16 zaworów z prowadnicami powinien kosztować około 800zł. Wymiana tych zaworów z planowaniem i sprawdzeniem głowicy 100-200zł.

Do tego dojdzie uszczelka pod głowicą, wymiana samego paska, rozebranie i złożenie wszystkiego.
W każdym razie cena 2000zł za całość naprawy to nie będzie nawet specjalna atrakcja.

A jak mu w ASO rzucą cenę pięciocyfrową, to nawet 50% niewiele pomoże.

Data: 2011-05-03 18:14:32
Autor: Czarek Daniluk
Uszkodzony rozrzÄ…d
W dniu 2011-05-03 13:13, Tomasz Pyra pisze:

[...]

To jest w miarÄ™ nowy silnik.
Po dobrym rąbnięciu zastanowiłbym się, robiąc silnik dla siebie czy nie warto wywalić wału i sprawdzić winklowania chociażby samych korbowodów - robiąc na sprzedaż można "olać" ;)

Pozdrawiam !

Uszkodzony rozrzÄ…d